Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

heylekoe wrote:
en welke ‘goude oude’ mogen we verwachten??

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

altijd leuk, want die stonden mooi geprogrammeerd

Hebben we er daar nog niet genoeg van met Faith No More, Pearl Jam, The Strokes en System Of A Down?

The Strokes en System of a Down horen daar al zeker niet bij. Zelfs Pearl Jam en Faith No More als oudste band uit het lijstje niet.
Ik denk dan eerder aan een band als Depeche Mode of nog een pak ouder als The Who bijvoorbeeld :)

pigital wrote:

heylekoe wrote:

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

Hebben we er daar nog niet genoeg van met Faith No More, Pearl Jam, The Strokes en System Of A Down?

The Strokes en System of a Down horen daar al zeker niet bij. Zelfs Pearl Jam en Faith No More als oudste band uit het lijstje niet.
Ik denk dan eerder aan nog oudere bands zoals Depeche Mode of nog een pak ouder The Who bijvoorbeeld.

of OMD, of Petshopboys... pixies vallen ook wel onder die categorie natuurlijk

en de belgen?
zal nog niet voor morgen zijn maar

Balthazar?
SX?
Zwangere Guy?
Brihang?
Zesde metaal?
Filip Kowlier (in welke vorm dan ook)?
Eefje de Visser voor nederland..??? dat zou mooi zijn!

zero wrote:

Timmetje wrote:
Ook benieuwd naar de headliner voor vrijdag.

Ik ben benieuwd naar de headliner van zaterdag
1f61b.svg

Om maar te zeggen; het is niet omdat iets je ding niet is, dat het geen headliner is.
1f609.svg
Ik zie enkel nog een band na The Strokes spelen als het een écht grote band is die ze graag willen en die op geen enkele andere dag kan (Foo Fighters bv) of als het een band is die beter tot z’n recht komt in het donker in een co-headlineconstructie (Tame Impala bv). Maar in alle andere gevallen, gaan The Strokes volgens mij gewoon vrijdag afsluiten hoor…

Ik verwacht echt een co-headlineconstructie. Zou persoonlijk alleen the Strokes als headliner op die vrijdag ietwat mager vinden. En aangezien ze op de site ook niet als headliner worden vermeldt is de kans dat er nog een grote band naast staat aannemelijk.

OK, daar kan ik me dan weer wel in vinden. Ik verwacht er ook nog wel een headliner bij die dag hoor. Of één of 2 sterke subs, dat kan ook natuurlijk. Maar ik vond in je oorspronkelijke stelling dat het leek alsof je dacht dat The Strokes geen (co-)headliner zijn.

De voorbije jaren had Werchter meestal 6 à 7 (co-)headliners (of bands die op alle andere plekken waar ze spelen headliner zijn). Met Pearl Jam, The Strokes, Twenty One Pilots, Kendrick Lamar en SOAD staat de teller nu op 5. Ik verwacht er persoonlijk nog 2 bij, 1 op vrijdag en 1 op zondag. Voor beide dagen is het afwachten of het een band zal worden die er voor of er na zal spelen...

Persoonlijk hoop ik vooral nog op Volbeat, al lijk ik daar op dit forum alleen in te staan :)

en de belgen?

Balthazar?
SX?
Zwangere Guy?
Brihang?
Zesde metaal?
Eefje De Visser als Nederlands inbreng verwacht ik eigenlijk wel op de Slope. Zij en Joost zijn zowat de enige Nederlandse artiest die op Stubru regelmatig eens met nieuwe muziek worden gedraaid en ze stond vorig ook op PKP. Jeugd Van Tegenwoordig kan natuurlijk ook.

Brihang lijkt me een zekerheid. Zwangere Guy zie ik wel op herhaling met zijn nieuwe album. Voor de rest is het gissen, maar dat zijn nog niet de namen voor morgen, denk ik.

Compact Disk Dummies zie ik ook nog wel een van de tenten onveilig maken, ideale kerels om relatief vroeg te zetten en iedereen even wakker te schudden.

En dan komen er namen zoals Black Pumas, Rex Orange County, Celeste... gaan we denken dat die de laagste plekken gaan innemen, blijken die toch relatief hoog te staan. Je zal het zien.

en de belgen?

Balthazar?
SX?
Zwangere Guy?
Brihang?
Zesde metaal?

Trixie Whitley, Charlotte Adigéry, Marble Sounds, Lost Frequencies, dEUS, Brutus, Peuk en Tessa Dixson lijken me ook enkele van te kunnen. Brihang lijkt me een zekerheid, net zoals blackwave.

Sakke wrote:

pigital wrote:

heylekoe wrote:

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

Ik denk dan eerder aan nog oudere bands zoals Depeche Mode of nog een pak ouder The Who bijvoorbeeld.

of OMD, of Petshopboys… pixies vallen ook wel onder die categorie natuurlijk

Welkom in het jaar 2020, waar zelf The Strokes al 22 jaar oud zijn! En Easy van FNM al 30 jaar bestaat!
Het gaat me niet precies over hoe lang geleden een band bestond, maar vooral over dat bands die op een enorme back catalogue rekenen er nu ook al voldoende zijn.
Snap niet goed dat je daar voor Rock Werchter NOG meer van verwacht.
Ik zou liever zien dat ze nu de affiche voornamelijk vullen met iets hedendaagser dan ongeveer 20+ jaar oud.

En dan komen er namen zoals Black Pumas, Rex Orange County, Celeste… gaan we denken dat die de laagste plekken gaan innemen, blijken die toch relatief hoog te staan. Je zal het zien.
Je noemt nu ook wel acts die moeiteloos de Trix uitverkopen, die verdienen dan ook een mooie spot als tweede, derde of misschien zelfs vierde in één van de tenten. Het zal wat van dag tot dag afhangen hoeveel acts van dergelijke grootte ze hebben weten te boeken. Zo denk ik bijvoorbeeld ook aan Big Thief die de grote zaal van de AB uitverkocht heeft (had ik niet verwacht) die ook best hoog zouden kunnen eindigen.

Voorts ook benieuwd waar en of we namen als BANKS, Angel Olsen en Kacey Musgraves mogen verwachten. Vooral naar die laatste ben ik wel benieuwd aangezien die toch wel behoorlijk groot op de affiche wil staan blijkbaar.

jimmywe wrote:
En dan komen er namen zoals Black Pumas, Rex Orange County, Celeste… gaan we denken dat die de laagste plekken gaan innemen, blijken die toch relatief hoog te staan. Je zal het zien.

Je noemt nu ook wel acts die moeiteloos de Trix uitverkopen, die verdienen dan ook een mooie spot als tweede, derde of misschien zelfs vierde in één van de tenten. Het zal wat van dag tot dag afhangen hoeveel acts van dergelijke grootte ze hebben weten te boeken. Zo denk ik bijvoorbeeld ook aan Big Thief die de grote zaal van de AB uitverkocht heeft (had ik niet verwacht) die ook best hoog zouden kunnen eindigen.

Voorts ook benieuwd waar en of we namen als BANKS, Angel Olsen en Kacey Musgraves mogen verwachten. Vooral naar die laatste ben ik wel benieuwd aangezien die toch wel behoorlijk groot op de affiche wil staan blijkbaar.

Zeker, maar je hebt altijd mensen die dat los onderschatten.
Denk wel dat Kacey er staat. Angel Olsen kan ook perfect Pkp doen blijkbaar.

+Live+ zie ik nog wel als 'classic act' komen (hoop ik op in ieder geval), al zouden zij ook mooi staan op TW Classic.

Gezien het tourschema van Foals (Don in Frankrijk, Zat. in Polen, nadien Mad Cool) zie ik ze als perfecte sub voor The Strokes. Wat zou me dat een dagje zijn: Foals - Strokes - Tame Impala :oops:

+Live+ zie ik nog wel als ‘classic act’ komen (hoop ik op in ieder geval), al zouden zij ook mooi staan op TW Classic.

Gezien het tourschema van Foals (Don in Frankrijk, Zat. in Polen, nadien Mad Cool) zie ik ze als perfecte sub voor The Strokes. Wat zou me dat een dagje zijn: Foals – Strokes – Tame Impala
1f633.svg

Subben op RW is toch wat hoog gegrepen voor Foals. Laatste passage waren ze nog op 2 na laatste in de Barn.

Ondertussen heb ik eens de setlists van The Strokes bekeken. Het valt op dat ze niet veel meer dan 16/17 nummers per show spelen - op Lollapalooza Parijs vorig jaar kwam dat op een set van 1u20 min. Voor een Rock Werchter headliner is dat eerder aan de korte kant. Dat sterkt mij ook wel in mijn geloof dat er die dag toch nog een serieuze klepper zal bijkomen. In 2019 speelden The Strokes op Open'er overigens voor A$AP Rocky - dus een afsluitende act na The Strokes moet toch zeker wel mogelijk zijn. Iets zoals Lana Del Rey - The Strokes - Tame Impala zou dus toch moeten kunnen.

Users who are viewing this thread