Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest wrote:

Timmetje wrote:
Ik gok (en hoop) voor morgen op Michael Kiwanuka, Lana Del Rey, FKA Twigs, Tyler the Creator en the Avalanches.

Verwacht ook the Lumineers.

Ook benieuwd naar de headliner voor vrijdag.

Strokes zijn gewoon headliner hoor. Zal nog wel iets bijkomen natuurlijk.

Ik denk dat strokes rond 18.00 op de main gaan staan, is zeker geen headliner op werchter.

Ik hoop dat hier humor inzit

dinofest wrote:

Timmetje wrote:
Ik gok (en hoop) voor morgen op Michael Kiwanuka, Lana Del Rey, FKA Twigs, Tyler the Creator en the Avalanches.

Ik denk dat strokes rond 18.00 op de main gaan staan, is zeker geen headliner op werchter.
Strokes zijn absoluut 100% headliner, anders komen ze niet. Zal een co-headline constructie worden met een andere act verwacht ik, maar dat The Strokes headliner zijn is een zekerheid.

en welke 'goude oude' mogen we verwachten??

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

altijd leuk, want die stonden mooi geprogrammeerd

Ik ben benieuwd naar de headliner van zaterdag :P

Om maar te zeggen; het is niet omdat iets je ding niet is, dat het geen headliner is. ;) Ik zie enkel nog een band na The Strokes spelen als het een écht grote band is die ze graag willen en die op geen enkele andere dag kan (Foo Fighters bv) of als het een band is die beter tot z'n recht komt in het donker in een co-headlineconstructie (Tame Impala bv). Maar in alle andere gevallen, gaan The Strokes volgens mij gewoon vrijdag afsluiten hoor...

dinofest wrote:

Timmetje wrote:

Haha, grapjas! Een aparte aankondiging. Zijn overal headliner, Studio Brussel heeft zelfs na de aankondiging een heel uur The Strokes gedraaid...
Ik zie ze ook niet als stand-alone staan à la Foo Fighters of Pearl Jam. Maar is een zeer sterke co-headliner!

Is een gevalletje zoals Tool vorig jaar al denk ik dat in de co-constructie The Strokes eerst zal staan (ervan uitgaande dat het wss Tame Impala, RHCP, Editors,... iets dergelijks word) dat de andere co-head zal worden.

en welke ‘goude oude’ mogen we verwachten??

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

Hebben we er daar nog niet genoeg van met Faith No More, Pearl Jam, The Strokes en System Of A Down?

Timmetje wrote:

Ik ben benieuwd naar de headliner van zaterdag ?

Om maar te zeggen; het is niet omdat iets je ding niet is, dat het geen headliner is. ? Ik zie enkel nog een band na The Strokes spelen als het een écht grote band is die ze graag willen en die op geen enkele andere dag kan (Foo Fighters bv) of als het een band is die beter tot z’n recht komt in het donker in een co-headlineconstructie (Tame Impala bv). Maar in alle andere gevallen, gaan The Strokes volgens mij gewoon vrijdag afsluiten hoor…

Ik verwacht echt een co-headlineconstructie. Zou persoonlijk alleen the Strokes als headliner op die vrijdag ietwat mager vinden. En aangezien ze op de site ook niet als headliner worden vermeld is de kans dat er nog een grote band naast staat best aannemelijk.

The Strokes om 18u, Marshmello als headliner, Pearl Jam als KluB C headliner, dat wordt het inderdaad. Sommige mensen zitten precies in een soort van ontkenningsfase: "een band interesseert me niet, die zullen wel in de vroege namiddag spelen". Ik ben ook zeker zelf geen orakel, maar van de meeste bands die nu zijn aangekondigd, lijkt het mij redelijk makkelijk te voorspellen waar ze zullen staan op de affiche.

Zelf verwacht ik morgen een redelijk groot pakketje namen. Het zou me niet verbazen mochten het meteen een 15-tal bands zijn. Qua grote namen: wellicht het meest logische dat er nog een mooie sub- of co-headliner op vrijdag en zondag bijkomen? The Strokes is een originele headliner, maar ik betwijfel of die voor de gigantische kaartverkoop gaat zorgen. Zondag lijkt SOAD als alleenstaande headliner ook net te mager naar Werchter normen. Donderdag en zaterdag lijken me dan weer goed te zitten op dat vlak, hoewel de donderdag misschien wel een mooie subheadliner zou kunnen krijgen.

Ik verwacht echt een co-headlineconstructie. Zou persoonlijk alleen the Strokes als headliner op die vrijdag ietwat mager vinden.

Ik dacht dat ik op het Best Kept forum zat en verklaarde je voor gek.

Maar the Strokes is best een grote naam hoor, weet niet of ze een 'echte' co-headliner constructie gaan doen maar een grote sub mag natuurlijk altijd :)

Sterker nog. Ik denk dat the strokes geen band na ze dulden. Dus als het een combi wordt met tame impala dan zal tame impala voor the strokes spelen. Al denk ik dat het Lana del Rey - the strokes wordt op de vrijdag. Ik denk dat er ook niks meer tussen Pixies en pearl Jam als sub komt en ook niet na pearl Jam. Volbeat voor SOAD als laatste 2 acts op de zondag.

Verwachtingen laag houden en als het anders wordt is het een mooie meevaller

The Strokes zijn inderdaad een grote naam. Ik zie in hetzelfde schuitje zitten als Tool.
Met andere woorden, zijn ze op Rock Werchter nooit of te nimmer alleen headliner.
Daar komt zeker en vast nog iets bij.

kaiser wrote:

dinofest wrote:

Timmetje wrote:

Haha, grapjas! Een aparte aankondiging. Zijn overal headliner, Studio Brussel heeft zelfs na de aankondiging een heel uur The Strokes gedraaid…
Ik zie ze ook niet als stand-alone staan à la Foo Fighters of Pearl Jam. Maar is een zeer sterke co-headliner!

Is een gevalletje zoals Tool vorig jaar al denk ik dat in de co-constructie The Strokes eerst zal staan (ervan uitgaande dat het wss Tame Impala, RHCP, Editors,… iets dergelijks word) dat de andere co-head zal worden.
Ik zie ze echt niet voor RHCP, Editors of iets dergelijk staan. Werchter wil hen al zo lang, ze gaan die gewoon op de best mogelijke positie zetten en dat is afsluiten!

Ik zie maar 1 mogelijkheid waarop dat The Strokes geen afsluiter is en dat is als de vrijdag opnieuw tot 2 uur doorgaat en dat we na The Strokes een act krijgen die absoluut duisternis nodig heeft (The XX of Tame Impala dan). Maar kijkende naar de line-up lijkt het mij dat zaterdag de lange dag wordt dit jaar en dat vrijdag dus gewoon rond 1 uur zal eindigen en dan gaat The Strokes gewoon afsluiten, lijkt me.

The Strokes zijn inderdaad een grote naam. Ik zie in hetzelfde schuitje zitten als Tool.
Met andere woorden, zijn ze op Rock Werchter nooit of te nimmer alleen headliner.
Daar komt zeker en vast nog iets bij.

Ik kan het me ook niet voorstellen. Wat Rock Torhout ook zegt: The Strokes zijn een grote naam, maar ze zullen wel niet voor een gigantische kaartverkoop gaan zorgen. Die dag heeft echt nog wat extra's nodig. Over een paar weken weten we het hopelijk.

dinofest wrote:

Timmetje wrote:

Right en pearl jam opent op donderdag de mainstage?

Placebo kondigt zojuist aan dat ze op 27 juni op een festival in Griekenland spelen… Misschien morgen ook in het pakketje RW-namen?

Edit: hmm...zie dat ze van 3-9 juli al in Spanje zitten...

laat ons het erop houden dat the strokes headliner zullen zijn, maar het eigenlijk niet verdienen :-P

er zal zeker een sterke naam naast moeten staan om er een volwaardige headliner-dag van te maken

laat ons het erop houden dat the strokes headliner zullen zijn, maar het eigenlijk niet verdienen
1f61b.svg

er zal zeker een sterke naam naast moeten staan om er een volwaardige headliner-dag van te maken

Dat is vooral een persoonlijke mening vind ik, van mij mogen ze headliner zijn hoor

laat ons het erop houden dat the strokes headliner zullen zijn, maar het eigenlijk niet verdienen
1f61b.svg

Tuurlijk verdienen die dat wel. En tuurlijk komt daar nog een grote naam naast, het is en blijft Werchter.

heylekoe wrote:
en welke ‘goude oude’ mogen we verwachten??

genre
Simple minds
pretenders
david byrne

Hebben we er daar nog niet genoeg van met Faith No More, Pearl Jam, The Strokes en System Of A Down?

dat is toch nog net een andere generatie me dunkt..

van

heylekoe wrote:
1f61b.svg

van mij ook hoor, maar vooral omdat ze voldoen aan die typische main stage sound (cfr placebo, killers, ...), op basis van hun backcatalogue toch ietsje minder vind ik persoonlijk

Dat is vooral een persoonlijke mening vind ik, van mij mogen ze headliner zijn hoor

Users who are viewing this thread