Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12 wrote:

jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.

Als dat voor Pearl Jam is, dan hoeft het voor mij zelfs niet. Het typische kutpubliek dat PJ met zich meebrengt en een Tame Impala show in het licht , zullen voor de slechtst mogelijke live ervaring van Tame Impala zorgen. Het zal nog steeds goed zijn hoor, maar dat is echt de slechtst mogelijke positie voor die band.

Dit inderdaad, ik krijg al weer nachtmerries als ik terug denk aan die k*tsfeer bij alt-J drie jaar terug toen ik volgens mij de enige fan was in het voorvak tussen de Foo Fighters fans die met de armen over elkaar stonden te wachten tot het voorbij was, alsjeblieft niet weer.

Alt-J was ook gewoon nog niet klaar voor zo'n hoge spot op de Main Stage denk ik. Intussen zijn ze misschien nog gegroeid, maar heb heel veel minder goede commentaar gehoord toen ze stilaan hoge spots op grote podia kregen. Als zijn die de tenten misschien ook wel ontgroeid, moeilijke naam wat dat betreft.

Ik denk dat een grote band die veel die-hard fans trekt sowieso niet ideaal is voor de algemene sfeer. Of dat nu Pearl Jam of Metallica of Paul McCartney of … is, lijkt mij persoonlijk niet heel veel uit te maken. En zeker bij bands die daarvoor spelen waarbij het contrast wat groter is qua genre of doelpubliek, kan dat lastig zijn. Tame Impala voor PJ lijkt mij inderdaad niet ideaal.
Oftewel, dat is met 95% van de headliners zo. Dan zou je verwachten dat je er onderhand wel aan gewend bent, maar dat blijkt toch niet te kloppen...

Laat het net de opzet van een festival zijn dat er verschillende groepen komen, verschillende stijlen. Ik vond alt j flink tegenvallen toen. Maar het is nu eenmaal zo dat sommige groepen meer fans trekken dan andere. Maakt toch niet uit, je kan je toch altijd amuseren op je band die je goed vindt. Anders moet je maar naar een zaalshow gaan.
Ik vind bvb sziget heerlijk door z'n verscheidenheid, en dat als pearl jam fan ?. Of ik me daar alleen sta te amuseren bij een band of niet maakt me niet veel uit eigenlijk.

Er word zeker evenveel al dan niet meer middelmatige rap dan rock gemaakt. Echter zijn alle hiphopnamen die hier de in de geruchten de ronde doen gewoon live sterke acts….
Dat is waar bij mij de verbazing soms zit. Mensen zijn blij dat Stormzy “gelukkig” niet komt omdat dat hun genre niet is maar wel blij met een RHCP of GnR die wel in hun favoriete genre vallen maar er live weinig meer van bakken….

Kan me wel in de comments van Matt vinden.

Geen Stormzy is idd jammer. Het zou ook jammer zijn als Tyler Werchter overslaat.

Benieuwd of deze week nog nieuwe namen brengt!

Edit: Volgens mij is deze comment weer verdwenen.
Live weinig van bakken is natuurlijk ook maar hoe jij het ziet.
Bij de Peppers en Guns zou ik me gewoon kei hard amuseren terwijl die hip hop acts me gewoon zouden vervelen...

En voor ik weer het verwijt krijg dat ik alleen naar oude blanke rock luister, op een Skunk Anansie kan ik me evengoed amuseren. Of zo'n bodycount, daar kijk ik naar uit om ze eindelijk eens te zien van de zomer.

Er word zeker evenveel al dan niet meer middelmatige rap dan rock gemaakt. Echter zijn alle hiphopnamen die hier de in de geruchten de ronde doen gewoon live sterke acts….
Dat is waar bij mij de verbazing soms zit. Mensen zijn blij dat Stormzy “gelukkig” niet komt omdat dat hun genre niet is maar wel blij met een RHCP of GnR die wel in hun favoriete genre vallen maar er live weinig meer van bakken….

Kan me wel in de comments van Matt vinden.

Geen Stormzy is idd jammer. Het zou ook jammer zijn als Tyler Werchter overslaat.

Benieuwd of deze week nog nieuwe namen brengt!

Edit: Volgens mij is deze comment weer verdwenen.
Live weinig van bakken is natuurlijk ook maar hoe jij het ziet.
Bij de Peppers en Guns zou ik me gewoon kei hard amuseren terwijl die hip hop acts me gewoon zouden vervelen…

En voor ik weer het verwijt krijg dat ik alleen naar oude blanke rock luister, op een Skunk Anansie kan ik me evengoed amuseren. Of zo’n bodycount, daar kijk ik naar uit om ze eindelijk eens te zien van de zomer.

Ik stond tussen groepjes oude zatte pearl jam fans tijdens Jack White in het 2de vak en die hebben echt heel mijn concert verpest. Bij Alt-J heb ik me ook doodgeërgerd aan die Foo Fighters fans dus ik hoop ook wel echt dat Tame Impala erna mag. Want voor de gemiddelde 40-50 jarige PJ fan, waarvan de wei dan weer zwart zal zien, is de muziek van TI te saai en dan ga je die mensen weer luider horen dan de muziek. Het is inderdaad zo dat dat bij alle headliners wel is maar ik vind dit effect bij (oudere)rock-headliners van het allergrootste kaliber toch nog net meer als bij een FATM, Gorillaz, AM, Killers,... Ik heb het gevoel dat die hun publiek nog niet iets meer overdag de tenten opzoeken en daardoor de andere concerten een beetje minder 'blokkeren'.

Ik stond tussen groepjes oude zatte pearl jam fans tijdens Jack White in het 2de vak en die hebben echt heel mijn concert verpest. Bij Alt-J heb ik me ook doodgeërgerd aan die Foo Fighters fans dus ik hoop ook wel echt dat Tame Impala erna mag.

Snap het bij Alt-J ook nog wel. Dat is geen evidente naam voor de main, op dat uur.

Maar je zou verwachten dat een rock minnend publiek door het dolle heen gaat tijdens een Jack White show. White was trouwens echt hard in vorm hoor, wat een spelplezier had die man. Crowd pleasing setlist ook. Van de twee grote rockbands die dag keek ik het meeste uit naar Jack White die dag en het publiek verbaasde me echt, in negatieve zin. Dan gaat een Pixies ook serieus doodvallen op de main voor PJ (terwijl hun show in de Barn in 2014 mocht rekenen op een uitzinnig publiek).

Ik stond tussen groepjes oude zatte pearl jam fans tijdens Jack White in het 2de vak en die hebben echt heel mijn concert verpest. Bij Alt-J heb ik me ook doodgeërgerd aan die Foo Fighters fans dus ik hoop ook wel echt dat Tame Impala erna mag.
Dat lijkt me erg vervelend, maar is het geen idee om dan ergens anders te gaan staan, een paar meter verderop? Ik heb hier nooit echt last van, en ik sta ook ver vooraan vaak, maar als ik er last van zou hebben zou ik me gewoon wat verplaatsen.

Snap het bij Alt-J ook nog wel. Dat is geen evidente naam voor de main, op dat uur.
Dan gaat een Pixies ook serieus doodvallen op de main voor PJ (terwijl hun show in de Barn in 2014 mocht rekenen op een uitzinnig publiek).
Pixies is toch ook geen formaat sub, maar gewoon een grote Barn naam terend op hun verleden, wiens gevoelige liedjes niet tot hun recht komen op de main beetje hetzelfde als New Order afgelopen jaar (ik zeg niks over de kwaliteit, die is prima). Wilco met daarna Pixies afsluitend in de Barn tijdens (iets als) Royal Blood met daarna PJ de main stage afsluitend/Pj met daarna (iets als) Tame Impala de mainstage afsluitend lijkt me toch het meest voor de hand liggend?

Chad Smith van RHCP heeft net gezegd dat er een nieuwe plaat in de planning staat met John. Hij zegt dat ze zich vooral gaan concentreren op het schrijven van die plaat, ipv live shows. En dat de festivals hun enige geplande shows zijn. Aangezien ze echt nog maar in het schrijfproces zitten, zie ik die plaat niet af geraken voor het najaar.

Dit sluit niet uit dat ze misschien alsnog een paar festivalshows toevoegen, maar vraag me af of ze in juli niet allang andere prioriteiten hebben. En of RW niet liever wacht tot de plaat (en diens tour) er is is om ze te boeken.

https://consequenceofsound.net/2020/01/red-hot-chili-peppers-album-john-frusciante/

daanvandingenen wrote:

Maar je zou verwachten dat een rock minnend publiek door het dolle heen gaat tijdens een Jack White show. White was trouwens echt hard in vorm hoor, wat een spelplezier had die man. Crowd pleasing setlist ook. Van de twee grote rockbands die dag keek ik het meeste uit naar Jack White die dag en het publiek verbaasde me echt, in negatieve zin. Dan gaat een Pixies ook serieus doodvallen op de main voor PJ (terwijl hun show in de Barn in 2014 mocht rekenen op een uitzinnig publiek).

Ben helemaal niet zo’n grote Jack White fan, en juist wel Pearl jam fan, maar dat optreden vond ik hartstikke sterk van Jack White.* Waar ik stond, was het publiek zich ook prima aan het vermaken.

* Er zijn dus inderdaad optredens die zowel Mattman als ik goed vinden.

Ik ben pearl jam fan en heb al genoeg optredens ervoor gezien die wel een fantastische sfeer hadden. Wolfmother bvb. Vond de sfeer bij deus wel meevallen eigenlijk. Maar valt mss te zien waar je staat ook. Kan ook liggen aan andere omstandigheden. Denk dat je dat altijd wel wat hebt. Ik verwacht bij drake veel tieners, denk niet dat die voor sfeer gaan zorgen bij faith no more.

Drake?
Kendrick moest dat zijn. Maar als liefhebber van witte mannen gitarenmuziek mss te snel geweest en foutje gemaakt ?

Noordkaap lijkt me wel een kanshebber voor een vroege spot op de main stage, een beetje vergelijkbaar met hoe Novastar stond in 2018.

Chad Smith van RHCP heeft net gezegd dat er een nieuwe plaat in de planning staat met John. Hij zegt dat ze zich vooral gaan concentreren op het schrijven van die plaat, ipv live shows. En dat de festivals hun enige geplande shows zijn. Aangezien ze echt nog maar in het schrijfproces zitten, zie ik die plaat niet af geraken voor het najaar.

Dit sluit niet uit dat ze misschien alsnog een paar festivalshows toevoegen, maar vraag me af of ze in juli niet allang andere prioriteiten hebben. En of RW niet liever wacht tot de plaat (en diens tour) er is is om ze te boeken.

https://consequenceofsound.net/2020/01/red-hot-chili-peppers-album-john-frusciante/

EDIT: nevermind.

Noordkaap lijkt me wel een kanshebber voor een vroege spot op de main stage, een beetje vergelijkbaar met hoe Novastar stond in 2018.
Lijkt me eerder opener van KluB C, als ze zelf nog op RW komen te staan.

Dan zou het bij mij persoonlijk voelen als een mosterd na de maaltijd verhaal. De hype dat Frusciante terug is is volgens mij groter dan dat van een nieuw album zelfs met hem. De Peppers moesten van mij niet zelfs nieuw materiaal, tot zijn terugkeer...

Maar RHCP gaat toch echt niet naar Europa komen voor 4 shows? Ik zie daar wel nog wat bijkomen hoor, de vraag zal vooral zijn of ze zullen toeren tot Werchter, want dan moeten ze een serieuze overbrugging maken met hun laatste aangekondigde show.

Los daarvan, verwacht ik wel nog een headliner bij op zondag hoor. SOAD is populair en trekt volk, maar voor Werchter normen naar mijn inzien toch wat te mager als dé absolute headliner zonder nog een sterke naam bij.

Het is dus Couleur Café geworden als eerste festival voor Brihang. Verder nog o.a. Shaggy en Youssou N'Dour aangekondigd daar.

Halsey en Chvrches zitten in Amerika tijdens Werchter, dus voor zover ze een optie waren, kan men die alvast afstrepen.

Maar RHCP gaat toch echt niet naar Europa komen voor 4 shows? Ik zie daar wel nog wat bijkomen hoor, de vraag zal vooral zijn of ze zullen toeren tot Werchter, want dan moeten ze een serieuze overbrugging maken met hun laatste aangekondigde show.

Los daarvan, verwacht ik wel nog een headliner bij op zondag hoor. SOAD is populair en trekt volk, maar voor Werchter normen naar mijn inzien toch wat te mager als dé absolute headliner zonder nog een sterke naam bij.

Ik herinner mij een jaar of 5 geleden nog dat ze eens op en neer kwamen voor Isle Of Wight. Dus kan zeker.

Het is voor iedereen wat gissen. Maar ik denk dat de festivals die nu bekend zijn al een maand of 4, 5 vast liggen. Toen bekend was dat John terug kwam hebben ze alle nog lopende onderhandelingen stop gezet, maar ze wouden de al aangekondigde ook niet cancellen. Dit zien ze nu wat meer als warm-up shows e.d. terwijl het nieuwe album nog niet uit is. Die shows die nu al vastliggen werden waarschijnlijk vastgelegd met het idee dat het album met Josh (waar ze al een tijdje aan bezig waren) te promoten. Nu smijten ze die songs ongetwijfeld weg en starten van begins af aan. Dus verwacht in zomer 2020 ook nog geen nieuwe nummers.

Een album ergens rond de zomer van 2021 met een uitgebreide tour. En dan gaan alle festivals die ze nu niet wouden waarschijnlijk wel interesse hebben Voor de combo nieuwe nummers + John

Users who are viewing this thread