Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik hoef hem ook niet te zien en dat is niet omdat hij geen gitaar vast heeft. Muziek ligt gewoon enorm ver van wat ik graag hoor. Ik lees steeds dat er zoveel energie in zijn set zit, maar voor mij blijft het wat geroep over een (saaie) beat.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Doodjammer dat Stormzy niet naar Werchter komt. Vind dit toch wel echt een gemiste kans eigenlijk. Dan maar hopen dat ze op zijn minst Tyler, The Creator geboekt hebben, hoewel die al op zaterdag en zondag een concert gepland heeft en ook nog op Roskilde speelt dat weekend.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.132
2.325
Joe wrote:

jimmywe wrote:
Stormzy uitgesloten, headliner op Dour


Goed zo.

Die man heeft natuurlijk geen gitaar vast hé… Bah!

Had een hele mooie, sterke boeking geweest. En als je leest hoe goed zijn show op Pukkelpop was. Verkocht ook met groot gemak de AB twee keer uit.

https://www.humo.be/pukkelpop/404385/stormzy-op-pukkelpop-de-koning-van-engeland-is-zwart
We hoeven natuurlijk niet allemaal van rappers/hip hop etc te houden.
Een gitaar is sowieso een groot pluspunt maar helemaal geen absolute vereiste bij een live act voor mij.

Van zijn look a like ben ik wel fan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Doodjammer dat Stormzy niet naar Werchter komt. Vind dit toch wel echt een gemiste kans eigenlijk. Dan maar hopen dat ze op zijn minst Tyler, The Creator geboekt hebben, hoewel die al op zaterdag en zondag een concert gepland heeft en ook nog op Roskilde speelt dat weekend.

Tyler kan enkel donderdag: vrijdag Roskilde, zaterdag latitude en zondag dtrh.

Gemiste kans? Vermoedelijk koos hij zelf om Dour te headlinen. Komt vaker voor. Je kan hem geen ongelijk geven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
werchter12 wrote:
Doodjammer dat Stormzy niet naar Werchter komt. Vind dit toch wel echt een gemiste kans eigenlijk. Dan maar hopen dat ze op zijn minst Tyler, The Creator geboekt hebben, hoewel die al op zaterdag en zondag een concert gepland heeft en ook nog op Roskilde speelt dat weekend.

Tyler kan enkel donderdag: vrijdag Roskilde, zaterdag latitude en zondag dtrh.

Gemiste kans? Vermoedelijk koos hij zelf om Dour te headlinen. Komt vaker voor. Je kan hem geen ongelijk geven.

Tyler lijkt me een perfect tegengewicht voor PJ. Maar 4 dagen na elkaar wordt wel pittig... Hopelijk hebben ze m!
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
De line up voor Coachella vind ik tot nu toe redelijk triestig voor hetgeen het kost. RATM maakt natuurlijk veel goed, maar de verrassing vind ik Danny Elfman, wat zou dat een gewaagde zet zijn van Werchter mochten ze die boeken. Veel hoop moet ik daarop niet hebben natuurlijk. Maar kijk, als ze willen vernieuwen... why not?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
De line up voor Coachella vind ik tot nu toe redelijk triestig voor hetgeen het kost. RATM maakt natuurlijk veel goed, maar de verrassing vind ik Danny Elfman, wat zou dat een gewaagde zet zijn van Werchter mochten ze die boeken. Veel hoop moet ik daarop niet hebben natuurlijk. Maar kijk, als ze willen vernieuwen… why not?

Dat is natuurlijk USA, kan je niet vergelijken. Je moet daar wonen om aan te voelen dat de line up er boenk op is voor ginds. En Amerikanen betalen veel voor entertainment. Dat is altijd zo. En voor zo'n Elfman is het maar een klein tripje bvb.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Joe wrote:

jimmywe wrote:
Stormzy uitgesloten, headliner op Dour


Goed zo.

Die man heeft natuurlijk geen gitaar vast hé… Bah!

Had een hele mooie, sterke boeking geweest. En als je leest hoe goed zijn show op Pukkelpop was. Verkocht ook met groot gemak de AB twee keer uit.

https://www.humo.be/pukkelpop/404385/stormzy-op-pukkelpop-de-koning-van-engeland-is-zwart

Rare reactie. Ik heb ook liever gitaren maar heb niets tegen andere boekingen. Nu stormzy zegt mij echt niks, persoonlijke smaak, niet omdat 't geen gitaar is. Dus niet echt rouwig om.
Maar.. Sinds wanneer is humo een referentie of iets wel of niet goed is? Is de laatste jaren geëvolueerd naar roddelmagazine trouwens. Al lang niet meer de humo die het was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Maar.. Sinds wanneer is humo een referentie of iets wel of niet goed is? Is de laatste jaren geëvolueerd naar roddelmagazine trouwens. Al lang niet meer de humo die het was.

Vind je dat? Moet zeggen dat ik een jaar of 5-6 geleden ook vond dat Humo minder sterk was, maar tegenwoordig (de laatste 2 jaar) zijn die weer ouderwets goed bezig vind ik. Meer goede artikels die echt de moeite zijn. Los van hun muziekpagina's, die ik altijd al goed gevonden heb.

Dit is trouwens een recensie die zowel door Humo als De Morgen gepubliceerd werd. Liever dat dan een krantje als Het Nieuwsblad... die meer schreef over de gelijkenis met Lukaku dan wat anders: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190816_04560656. (Maar ook heel positief was over de show van Stormzy trouwens)
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Kesha op 4 juli op BST Festival in Londen. Verder nog helemaal geen andere EU data.
Lijkt me een kanshebber voor Werchter in één van de tenten.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
mattman wrote:

Joe wrote:

jimmywe wrote:
Stormzy uitgesloten, headliner op Dour


Goed zo.


Die man heeft natuurlijk geen gitaar vast hé… Bah!

Had een hele mooie, sterke boeking geweest. En als je leest hoe goed zijn show op Pukkelpop was. Verkocht ook met groot gemak de AB twee keer uit.

https://www.humo.be/pukkelpop/404385/stormzy-op-pukkelpop-de-koning-van-engeland-is-zwart

We hoeven natuurlijk niet allemaal van rappers/hip hop etc te houden.
Een gitaar is sowieso een groot pluspunt maar helemaal geen absolute vereiste bij een live act voor mij.

Van zijn look a like ben ik wel fan.

Romelu Lookaliku
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik snap de reactie van @mattman wel.
Er heerst hier altijd een bepaalde tendens waarbij alles wat geen witte oude mannenrock is, niet op Werchter hoort; of tenminste 'goed is' als het er niet staat.
Het hangt mij de keel soms ook uit, moet ik zeggen, al negeer ik het liever.

Stormzy is een waanzinnig goede live-act die gewoon een dag Glastonbury heeft afgesloten, dan heb je echt wel wat in je mars en had hem dat ook graag op Werchter zien brengen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik snap de reactie van @mattman wel.
Er heerst hier altijd een bepaalde tendens waarbij alles wat geen witte oude mannenrock is, niet op Werchter hoort; of tenminste ‘goed is’ als het er niet staat.
Het hangt mij de keel soms ook uit, moet ik zeggen, al negeer ik het liever.

Stormzy is een waanzinnig goede live-act die gewoon een dag Glastonbury heeft afgesloten, dan heb je echt wel wat in je mars en had hem dat ook graag op Werchter zien brengen.
Oja laten we er huidskleur bij betrekken. Goed idee.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
UK is België niet he, stormzy heeft MAAR 2 keer de AB uitverkocht, dat zijn geen lotto arena's of sportpaleizen he. kunnen we dus met yungblud vergelijken(om maar iemand te noemen die ook 2 AB's uitverkocht). Ik denk dat werchter gewoon nooit een optie was omdat stormzy ook nooit een hoge positie ging krijgen.

Ook vind ik dat jezelf baseren op 2 of 3 reacties en het dan een tendens noemen gewoon argumenten van de pot rukken is.

/bij deze mijn 2 cents
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.030
300
Er heerst hier altijd een bepaalde tendens waarbij alles wat geen witte oude mannenrock is, niet op Werchter hoort; of tenminste ‘goed is’ als het er niet staat.
Het hangt mij de keel soms ook uit, moet ik zeggen, al negeer ik het liever.
Amai, dat allemaal op dit vroege uur... Denk dat deze tendens eerder een persoonlijk aanvoelen is hoor.
Zijn ze hier meer voor het gitaarwerk ? Ja dat klopt
Maar volgens mij zijn de meeste hier ook perfect capabel om te stellen dat bijvoorbeeld "Kendrick Lamar" een perfect booking is voor Werchter, ondanks dat het niet hun stijl van muziek is...
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
James wrote:
Er heerst hier altijd een bepaalde tendens waarbij alles wat geen witte oude mannenrock is, niet op Werchter hoort; of tenminste ‘goed is’ als het er niet staat.
Het hangt mij de keel soms ook uit, moet ik zeggen, al negeer ik het liever.


Amai, dat allemaal op dit vroege uur… Denk dat deze tendens eerder een persoonlijk aanvoelen is hoor.
Zijn ze hier meer voor het gitaarwerk ? Ja dat klopt
Maar volgens mij zijn de meeste hier ook perfect capabel om te stellen dat bijvoorbeeld “Kendrick Lamar” een perfect booking is voor Werchter, ondanks dat het niet hun stijl van muziek is…

Klopt, ook helemaal mijn gevoel...
Iedereen mag zijn 'favorieten' ophemelen en hopen dat ze er staan. En ik gun ook iedereen het zijne.
Kendrick, Stormzy, Tyler,... Compleet mijn ding niet, hoef ze niet te zien, maar ze mogen gerust ergens worden weggezet in een tent. Buiten de Kendrick die daar te groot voor is - en daar kan ik ook gemakkelijk mee leven omdat ik,hoe verschrikkelijk ik zijn muziek (nu ja :)) ook vind, begrijp dat dat een wereldster is die de boeking waard is...
Er zal voor de meesten genoeg staan om een fijn weekend te vullen. Als dat niet is: simpel, zoek ergens een festival dat het beste aan uw verwachtingen doet.

Maar discussies over smaak zijn zinloos... Ik denk dat we ondertussen al wel weten wie welke groepen nog wil zien... (Ik denk dat Mattman bvb zeker de Foo's nog geboekt wil zien, aangezien hij het er zo vaak over heeft :))
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Ik snap de reactie van @mattman wel.
Er heerst hier altijd een bepaalde tendens waarbij alles wat geen witte oude mannenrock is, niet op Werchter hoort; of tenminste ‘goed is’ als het er niet staat.
Het hangt mij de keel soms ook uit, moet ik zeggen, al negeer ik het liever.

Stormzy is een waanzinnig goede live-act die gewoon een dag Glastonbury heeft afgesloten, dan heb je echt wel wat in je mars en had hem dat ook graag op Werchter zien brengen.

Kings of Leon
Guns N’ Roses
Red Hot Chilli Peppers
Metallica
Coldplay
Rammstein
Foo Fighters

Allemaal min of meer mogelijke headliners en ‘wittemannenrock’ die op Werchter zouden kunnen staan. Allemaal namen waar op dit forum ook de nodige kritiek komt als ze aangekondigd worden of gesuggereerd worden. Maar middelmatige rap moet je maar klakkeloos goed vinden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken