Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.491
3.649
https://clashfinder.com/m/werchter2020/
Ik heb een clashfinder gemaakt met de namen die al aangekondigd zijn en de vele geruchten (en wat ik hoop ook natuurlijk).
Tips zijn altijd welkom!
Ik moet zeggen dat ik, van alle clashfinders die ik tot nu toe heb gezien, deze het meest plausibel vind. Buiten dat zou ik ook blij zijn met deze line up. The National tijdens Kendrick zetten, zou mij ideaal uitkomen zodat ik dan Kendrick met wat minder volk voor me goed kan zien. En het festival afsluiten met de Red Hot Chili Peppers met de legende John Frusciante kan voor mij persoonlijk niet beter.
Hoe graag de meesten hier (waaronder ik) een combinatie The Strokes - The xx / The Strokes - Tame Impala ook zouden zien, het is waarschijnlijker dat inderdaad één van die drie bands co-headlinet met een band als Kings of Leon.
Enige wat mij (in meerdere clashfinders) opvalt is de lage positie van Kiwanuka. Zie ik dat dan verkeerd, of is dat gewoon echt wel de (act voor de) tentafsluiter?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
dennisf wrote:
Stormzy naar Dour.

Balen! Die had RW echt moeten hebben. Heel jammer deze, was een relevante, scherpe naam geweest voor laat in een tent. Zijn PkP show was nog een vijfsterrenoptreden.

Leek ook een zekerheid na die snel uitverkochte AB shows. Lokroep van de headlinerpositie?
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020

Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.
Best realistisch nog!
Al vermoed ik toch dat PJ stand alone wordt en SOAD co.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Ik vind dat Wilco in alle clashfinders laag staat. Ik hoop absoluut dat jullie gelijk hebben, dat verkleint voor mij de kans op een pijnlijke clash (vooral met PJ, ook met Pixies). Maar ik zie persoonlijke Wilco niet als op 2 na laatste in de barn staan eigenlijk... Lijkt mij eerder een afsluiter of de op één na laatste band. Of schat ik hen dan te groot in?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Ik vind dat Wilco in alle clashfinders laag staat. Ik hoop absoluut dat jullie gelijk hebben, dat verkleint voor mij de kans op een pijnlijke clash (vooral met PJ, ook met Pixies). Maar ik zie persoonlijke Wilco niet als op 2 na laatste in de barn staan eigenlijk… Lijkt mij eerder een afsluiter of de op één na laatste band. Of schat ik hen dan te groot in?

Denk dat ze toch echt wel op hun plaats staan als twee na laatste act in de Barn, zeker als je met de lineups van voorbije jaren vergelijkt. Hebben vorig jaar ook geen enkele van hun drie Belgische zaalshows uitverkocht gekregen. Van een Barnheadliner mag je iets meer verwachten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.445
6.215
jimmywe wrote:

mattman wrote:
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking…

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?


Pearl Jam doet van lengte dezelfde tour als altijd.
En verder kennen we je commentaren over foos, pearl jam en Soad wel al ondertussen :).

Ik herhaal het graag nog eens, nu het nog eens ter sprake komt, haha. Zeker nu er met misschien andere (mooiere) opties zijn.

Ben trouwens benieuwd wanneer ze terug in gang schieten. Nu vrijdag zou leuk zijn, maar denk eerder de vrijdag daarna…

Pas maar gewoon op dat je niet terug in een openlijke ontkenningsfase komt betreffende Foo Fighters. Allerlei argumenten bovenhalen waarom ze er niet zouden staan, zoals je met Soad hebt gedaan. En dan stonden ze er toch :).
Voor hetzelfde geld staan ze er gewoon en zijn ze om een reden waar wij het raden naar hebben nog niet aangekondigd, terwijl je zit te dromen van een eventuele indiedag. Die, en daar moet je eerlijk in zijn, moeilijker zou verkopen dan een Foo's of Peppers dag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.482
7.475
mattman wrote:

jimmywe wrote:

mattman wrote:
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking…

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?


Pearl Jam doet van lengte dezelfde tour als altijd.
En verder kennen we je commentaren over foos, pearl jam en Soad wel al ondertussen :).


Ik herhaal het graag nog eens, nu het nog eens ter sprake komt, haha. Zeker nu er met misschien andere (mooiere) opties zijn.

Ben trouwens benieuwd wanneer ze terug in gang schieten. Nu vrijdag zou leuk zijn, maar denk eerder de vrijdag daarna…

Pas maar gewoon op dat je niet terug in een openlijke ontkenningsfase komt betreffende Foo Fighters. Allerlei argumenten bovenhalen waarom ze er niet zouden staan, zoals je met Soad hebt gedaan. En dan stonden ze er toch :).
Voor hetzelfde geld staan ze er gewoon en zijn ze om een reden waar wij het raden naar hebben nog niet aangekondigd, terwijl je zit te dromen van een eventuele indiedag. Die, en daar moet je eerlijk in zijn, moeilijker zou verkopen dan een Foo’s of Peppers dag.

Foo Fighters en/of de Peppers zou imo iig een dikke deceptie zijn. Kan me volledig in wat Matt zegt vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.879
9.834
Hoe graag de meesten hier (waaronder ik) een combinatie The Strokes – The xx / The Strokes – Tame Impala ook zouden zien, het is waarschijnlijker dat inderdaad één van die drie bands co-headlinet met een band als Kings of Leon.

Ik vraag me echt af wat een KoL nog doet op het gebied van kaartenverkoop tegenwoordig. Heb het gevoel dat de KoL moeheid/aversie er ook buiten de bubbel van dit forum is. Komen steeds terug, waarna er na de show toch steeds weer een shitstorm is op Facebook over hoe saai ze zijn en hoe hard het tegenviel.

Zie ze ook amper nog aangevraagd worden wanneer RW naar wishlists enzo vraagt op de socials. Daar waar een The XX, Tame Impala en vooral Strokes jaar na jaar altijd vaak worden geroepen op Facebook.
 

Jerre93

Campingartiest
2 feb 2016
56
20
raketkanon lijkt me ook uitgesloten aangezien ze een adscheidsconcert geven binnenkort, en volgens mij is de slope te klein voor ze
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.927
6.185
RubenFrusciante wrote:
Hoe graag de meesten hier (waaronder ik) een combinatie The Strokes – The xx / The Strokes – Tame Impala ook zouden zien, het is waarschijnlijker dat inderdaad één van die drie bands co-headlinet met een band als Kings of Leon.

Ik vraag me echt af wat een KoL nog doet op het gebied van kaartenverkoop tegenwoordig. Heb het gevoel dat de KoL moeheid/aversie er ook buiten de bubbel van dit forum is. Komen steeds terug, waarna er na de show toch steeds weer een shitstorm is op Facebook over hoe saai ze zijn en hoe hard het tegenviel.

Zie ze ook amper nog aangevraagd worden wanneer RW naar wishlists enzo vraagt op de socials. Daar waar een The XX, Tame Impala en vooral Strokes jaar na jaar altijd vaak worden geroepen op Facebook.
Als noodoplossing kan altijd natuurlijk. Er is idd aversie en moeheid tegen KoL. Heb ook niet het idee dat hun kaartverkoop met Snow Patrol keihaard loopt hier. Toch jammer, want ik heb KoL stiekem altijd een erg toffe band gevonden. Maar ze hebben te vaak op Pinkpop/Werchter gestaan, dat hadden ze destijds misschien al beter kunnen delen met een show op Pukkelpop/Lowlands of andere festivals. Ik kan hun muziek nog altijd waarderen, zet het nog regelmatig op.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.139
5.527
Kleine update gedaan, bedankt voor de vele tips alvast, waarschijnlijk is er nog iets te veel hoop en iets te weinig feit. Het is wel leuk om de tijd wat te doden tot de aankondigingen herbeginnen. Ik hoop zelf op een groot deel van deze namen, fingers crossed
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.879
9.834
jimmywe wrote:
Stormzy uitgesloten, headliner op Dour

Goed zo.

Die man heeft natuurlijk geen gitaar vast hé... Bah!

Had een hele mooie, sterke boeking geweest. En als je leest hoe goed zijn show op Pukkelpop was. Verkocht ook met groot gemak de AB twee keer uit.

https://www.humo.be/pukkelpop/404385/stormzy-op-pukkelpop-de-koning-van-engeland-is-zwart
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.519
4.850

Gebruikers die dit onderwerp bekijken