Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
mattman wrote:

jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020


Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.

Ik vrees dat quasi elk podium op elke dag iets te sterk is… ? Los daarvan zou ik er ook meteen voor tekenen!

Ja, zeer mooi programma, maar wat te optimistische ingeschat vrees ik. Zeer sterke tenten ook. Wel goed over nagedacht, zo zijn bijvoorbeeld Agnes Obel en Richard Hawley graag geziene gasten op Rock Werchter. Bombay Bicycle Club mis ik wel in deze clashfinder, ik hoop er alleszins op, die vier songs die ze uitgebracht hebben na hun comeback zijn alleszins de moeite waard. Ook Metronomy mag er voor mij nog bij, om één of andere reden heb ik een zwak voor deze band.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.647
zero wrote:

mattman wrote:

jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020


Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.


Ik vrees dat quasi elk podium op elke dag iets te sterk is…
1f642.svg
Los daarvan zou ik er ook meteen voor tekenen!

Ja, zeer mooi programma, maar wat te optimistische ingeschat vrees ik. Zeer sterke tenten ook. Wel goed over nagedacht, zo zijn bijvoorbeeld Agnes Obel en Richard Hawley graag geziene gasten op Rock Werchter. Bombay Bicycle Club mis ik wel in deze clashfinder, ik hoop er alleszins op, die vier songs die ze uitgebracht hebben na hun comeback zijn alleszins de moeite waard. Ook Metronomy mag er voor mij nog bij, om één of andere reden heb ik een zwak voor deze band.

Staan er beide tussen dacht ik. Maar zijn beide bands die perfect op Cactus passen ook.
Metronomy was enorm sterk in de Roma.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Everyknight wrote:

zero wrote:

mattman wrote:

jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020


Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.


Ik vrees dat quasi elk podium op elke dag iets te sterk is…
1f642.svg
Los daarvan zou ik er ook meteen voor tekenen!


Ja, zeer mooi programma, maar wat te optimistische ingeschat vrees ik. Zeer sterke tenten ook. Wel goed over nagedacht, zo zijn bijvoorbeeld Agnes Obel en Richard Hawley graag geziene gasten op Rock Werchter. Bombay Bicycle Club mis ik wel in deze clashfinder, ik hoop er alleszins op, die vier songs die ze uitgebracht hebben na hun comeback zijn alleszins de moeite waard. Ook Metronomy mag er voor mij nog bij, om één of andere reden heb ik een zwak voor deze band.

Staan er beide tussen dacht ik.
Metronomy was enorm sterk in de Roma.

Ah inderdaad, staan er beide tussen.

Spannende weken komen er aan!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.034
356
mattman wrote:
Ben vooral benieuwd naar wat we gaan krijgen voor die vrijdag. Daar is er nog geen enkele naam voor bekend, wat doet vermoeden dat (1 van) de headliner(s) als eerste wil aangekondigd worden.

Gok ook op een naam die bij ons nog niet de ronde doet.


Verder blijft het, qua headliners, vreemd dat Foo Fighters touren, maar hun Europese tour tot nu toe bestaat uit slechts drie shows. Volgens Rock in Rio Lisboa kwam er nochtans een nieuw album aan, dus die tour moet nog uitgebreid worden zou ik vermoeden. Red Hot Chili Peppers touren ook, maar hebben ook slechts vier Europese shows. Hetzelfde bij Kings of Leon, gaan touren, maar ook nog maar vier Europese optredens bekend. Kings of Leon is wel de enige van de drie die na 21 juni nog in Europa lijkt te touren. Volbeat verwacht ik sowieso.

Misschien is dat album van Foo Fighters tegen de zomer gewoon nog niet klaar en willen heel wat festivals als Werchter en Mad Cool gewoon wachten om hen 'opnieuw' te boeken tot die plaat dan af is. Als ze er dit jaar niet staan lijkt 2021 mij wel een halve zekerheid.
Of misschien staan ze er dit jaar en willen heel wat festivals gewoon wachten op een grotere aankondiging van nieuwe plaat met een nieuwe single. Of met een speciale aankondiging van hun 25jarige bestaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.551
6.507
Die “coming soon” staat er volgens mensen op eFestivals al sinds die website online ging. De uitspraken van Josh Homme zijn recenter…

Als ze shows doen verwacht ik een paar exclusieve zaalshows, geen volledige wereldtour. Vergelijkbaar met Post-Pop Depression, waar Iggy Pop ook slechts op een handvol shows Josh Homme, Matt Helders & co mee had.

Ah okay, dan is de website wat misleidend inderdaad. Thanks.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Op efestivals zegt dus iemand dat volgens Consequence of Sound, MCR niet naar Coachella komt omdat ze voor een headlinerspot vroegen. En ipv hen hebben ze Calvin Harris in de plaats gezet, wat op de poster van die dag de 2de grootste naam (op de headliner na) is. Wat dus wilt zeggen dat ze zelfs niet tevreden waren met de subheadliner positie maar dat ze dus echt absolute nummer één wilden zijn. Met dat in het achterhoofd hoop ik dat de kans dat die naar Werchter komen toch een stuk kleiner wordt. Want ik zou het echt heel gek (en zwak) vinden moesten ze die als headliner laten komen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
mee eens, zou ze graag zien komen, maar recht op een headlinerspositie hebben ze imo absoluut niet. Hoogstens 3e of 4 laatste op de main.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.647
Op efestivals zegt dus iemand dat volgens Consequence of Sound, MCR niet naar Coachella komt omdat ze voor een headlinerspot vroegen. En ipv hen hebben ze Calvin Harris in de plaats gezet, wat op de poster van die dag de 2de grootste naam (op de headliner na) is. Wat dus wilt zeggen dat ze zelfs niet tevreden waren met de subheadliner positie maar dat ze dus echt absolute nummer één wilden zijn. Met dat in het achterhoofd hoop ik dat de kans dat die naar Werchter komen toch een stuk kleiner wordt. Want ik zou het echt heel gek (en zwak) vinden moesten ze die als headliner laten komen.

Rare uitleg van het anders betrouwbare cos.
Slaat imo op niks vermits een headliner discussie niet tot het laatste wordt behouden, en het toch duidelijk is dat zij geen headliner zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Naar het schijnt zou MCR als eerste hebben vastgelegen inclusief package deal met Jimmy Eat World en nog een andere band (waar ik even niet op kan komen) om te headlinen maar toen RATM kwam aan leuren met een reünie op Coachella, werd er met MCR geschoven waarna ze de hele boeking zouden hebben afgeblazen omdat ze inderdaad enkel maar zouden willen headlinen. Bovendien zou volgens een andere bron MCR de laatste headliner zijn van Mad Cool (naast dan de geleakete The Strokes - als dat nog zou doorgaan). De boeking van Harris heb ik nog geen verklaring van gevonden, had in principe gewoon co-headliner kunnen zijn geweest naast MCR en toen RATM in beeld kwam een lijntje naar onder verschoven. Harris zou naar verluidt die dag afsluiten (RTJ > RATM > Harris), dus dat zou ook in het beeld van MCR als headliner prefect hebben gepast dat hij die dag zou afsluiten met een ietwat kleinere headliner als MCR.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als het RATM wordt kan mijn werchter niet meer stuk.
Ik geloof niet dat ze zolang wachten met een aankondiging voor MCR
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mijn gokje voor de ontbrekende vrijdagheadliner: Foo Fighters.
Ik begin er ook weer meer en meer voor te vrezen. Plaatsen sinds het nieuwe jaar constant berichten op de sociale media n.a.v. hun 25-jarig bestaan, dus daar lijkt wel iets aan te komen. (Kunnen misschien ook in het Koning Boudewijnstadion staan?)

Persoonlijk hoop ik dat The Strokes de zondag komen afsluiten en dat ze The XX op vrijdag laten headlinen. Voor beide valt wel te verwachten dat ze nog een Europese tour gaan aankondigen na de recente berichten over nieuwe muziek.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The xx als enige headliner op een vrijdag?
Nee hoor, als ze komen, zal dat wel in combinatie zijn met een andere co-headliner. Voordeel bij hen is dat ze zowel fans van alternatievere muziek als de popfans aanspreken. Je kan ze dus zowel met The Weeknd als met een The National koppelen en in beide combo's zullen zich heel van fans van The XX kunnen vinden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.647
Naar het schijnt zou MCR als eerste hebben vastgelegen inclusief package deal met Jimmy Eat World en nog een andere band (waar ik even niet op kan komen) om te headlinen maar toen RATM kwam aan leuren met een reünie op Coachella, werd er met MCR geschoven waarna ze de hele boeking zouden hebben afgeblazen omdat ze inderdaad enkel maar zouden willen headlinen. Bovendien zou volgens een andere bron MCR de laatste headliner zijn van Mad Cool (naast dan de geleakete The Strokes – als dat nog zou doorgaan). De boeking van Harris heb ik nog geen verklaring van gevonden, had in principe gewoon co-headliner kunnen zijn geweest naast MCR en toen RATM in beeld kwam een lijntje naar onder verschoven. Harris zou naar verluidt die dag afsluiten (RTJ > RATM > Harris), dus dat zou ook in het beeld van MCR als headliner prefect hebben gepast dat hij die dag zou afsluiten met een ietwat kleinere headliner als MCR.


Ik geloof echt nooit dat die op MC gaan headlinen.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
MCR zelf zal ook geen headlinerspot vragen op Werchter hoor. Ze weten ook wel dat hun act hier niet dezelfde populariteit heeft dan in de VS.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Stel dat de dag van soad een enorm succes is, wat perfect mogelijk is. Dan denk ik dat ze soad als enige headliner houden en daar net onder mcr zetten... waarom onnodige kosten maken?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.647
Stel dat de dag van soad een enorm succes is, wat perfect mogelijk is. Dan denk ik dat ze soad als enige headliner houden en daar net onder mcr zetten… waarom onnodige kosten maken?

Neen, want zo werkt deze wereld niet. Dat kan enkel maar gebeuren als last minute de andere zondag headliner er onverwacht en laat in het seizoen de stekker uittrekt. Op dit moment niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken