Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking...

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
Klopt, meest logische lijkt mij een soort indiedagje op vrijdag met Tame Impala en bijv. KOL of The XX.
En op zondag RHCP er nog bij.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking…

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?
Foo's zit ik ook niet direct op te wachten. En qua SOAD had ik als laatste gelezen (meende een bericht van Serj een tijdje terug?) dat er wat frictie was tussen de leden van de band omdat ieder muzikaal een andere kant wou ingaan met het album en dat dan uiteindelijk besloten was dat er dan toch geen nieuw materiaal ging komen. En zijn er toevallig nog andere mensen waar het forum niet zo optimaal meer werkt?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Mss wordt het een onverwachte mooie naam die nog niet veel de ronde doet. Sziget heeft bvb nog geen enkele naam aangekondigd en heeft elk jaar wel wat bands gemeen met werchter. Mss wordt de 1e naam daar dezelfde headliner van vrijdag
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking…

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?

Pearl Jam doet van lengte dezelfde tour als altijd.
En verder kennen we je commentaren over foos, pearl jam en Soad wel al ondertussen :).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
mattman wrote:
Foos als vrijdag head zou ik een domper vinden. We hebben Pearl jam en SOAD al. Laat die maar in 2021 op RW staan. Is het alweer een jaartje langer geleden. Nieuwe plaat einde zomer, Sportpaleisje in het najaar. Die hebben de laatste 3 jaar ook al op zowat elk Europees festival gestaan niet?

The XX zou mooi zijn, maar nog een beetje wishful thinking…

Vind trouwens dat Pearl Jam een korte tour doet voor een band met een nieuwe plaat. En zal SOAD ook met albumnieuws komen? Of gaan ze alweer incashen met dezelfde oude nummers?

Pearl Jam doet van lengte dezelfde tour als altijd.
En verder kennen we je commentaren over foos, pearl jam en Soad wel al ondertussen :).

Ik herhaal het graag nog eens, nu het nog eens ter sprake komt, haha. Zeker nu er met misschien andere (mooiere) opties zijn.

Ben trouwens benieuwd wanneer ze terug in gang schieten. Nu vrijdag zou leuk zijn, maar denk eerder de vrijdag daarna...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.031
354
Brihang zegt op fb dat deze week zijn eerste festival aankondiging komt, mss al Werchter, maar kunnen er natuurlijk veel zijn
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als ze brihang al aankondigen verwacht ik dat eerder in de week v eigen kweek v stubru. Al mogen ze die van mij wegzetten op boutique..
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als ze brihang al aankondigen verwacht ik dat eerder in de week v eigen kweek v stubru. Al mogen ze die van mij wegzetten op boutique..
Vorig jaar was er geen week van eigen kweek meer op stubru, dacht ik. Of Werchter heeft er toch alleszins niks mee gedaan.

Brihang is alvast welkom wat mij betreft. Ik verwacht hem ook wel, verkoopt vlot een AB uit. Ergens vooravond in klubc denk ik.
Ik denk dat Zwangere Guy ook wel zal terugkeren. Nieuw album uit en vorig jaar komen depanneren.

Ik verwacht overigens volgende week woensdag pas de eerste bekendmaking van het nieuwe jaar, zoals de afgelopen twee jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
dinofest wrote:
Als ze brihang al aankondigen verwacht ik dat eerder in de week v eigen kweek v stubru. Al mogen ze die van mij wegzetten op boutique..

Vorig jaar was er geen week van eigen kweek meer op stubru, dacht ik. Of Werchter heeft er toch alleszins niks mee gedaan.

Brihang is alvast welkom wat mij betreft. Ik verwacht hem ook wel, verkoopt vlot een AB uit. Ergens vooravond in klubc denk ik.
Ik denk dat Zwangere Guy ook wel zal terugkeren. Nieuw album uit en vorig jaar komen depanneren.

Ik verwacht overigens volgende week woensdag pas de eerste bekendmaking van het nieuwe jaar, zoals de afgelopen twee jaar.

Ben ook redelijk zeker dat brihang komt
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.250
1.800
Hetzelfde wat Het zesde metaal betreft. Die staan er vast ook wel. Ideale band om een dag als tweede op main te staan dat.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
Hetzelfde wat Het zesde metaal betreft. Die staan er vast ook wel. Ideale band om een dag als tweede op main te staan dat.

Beter in een tent toch? Was nu vorige keer niet de grote trekker
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.783
4.893
https://clashfinder.com/m/werchter2020/
Ik heb een clashfinder gemaakt met de namen die al aangekondigd zijn en de vele geruchten (en wat ik hoop ook natuurlijk).
Tips zijn altijd welkom!
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.250
1.800
Ik zou er zo voor tekenen, behalve die clash tussen Lana en Royal Blood / Pixies. Die zou echt pijn doen.

Ook denk ik dat je Kiwanuka misschien iets te laag hebt gezet. Maar....ik zou er in elk geval best blij mee zijn. ( Zelfs al zou ik persoonlijk liever The National dan Kings of Leon willen zien)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.783
4.893
The national staat op zaterdag als "alternatief" voor Kendrick, een beetje zoals elbow en p!nk afgelopen zomer. Ik zie het ook, die ging ik nog wisselen met Parcels.
Alvast bedankt
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.250
1.800
Ik zou echt niet weten welke keuze te maken moest National met Kendrick clashen. Op zich heb ik meer met de muziek van Matt en co, maar Lamar is toch wel een icoon en heeft een flow en nummers die ik echt zwaar goed vind.

 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
Tof gedaan!
Over het algemeen wel net iets te sterk vrees ik. Iets als Lana Del Rey is bijv. al wat te groot voor de Barn denk ik, en als ze het toch doen zullen ze zeker geen Tyler meer in Klub C zetten. Op zondag heb je ook al een erg grote main stage. Dat kan in principe wel, maar dan met een minder sterke Barn.
Pup zal trouwens Brakrock worden ;)

Swat, altijd tof dit soort dingetjes.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Stormzy naar Dour.

Balen! :-( Die had RW echt moeten hebben. Heel jammer deze, was een relevante, scherpe naam geweest voor laat in een tent. Zijn PkP show was nog een vijfsterrenoptreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken