Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.650
Gaat het over the xx als geheel?
Kan er niet uit opmaken of het over hun solo projecten gaat of The xx?

Jamie was alvast bezig met nieuw materiaal.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.408
1.472
Natuurlijk gaat het over het geheel, anders post hij dat wel op z'n eigen account.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.408
1.472
Ik zie op de vorige pagina van The XX. Als het om solo gaat, zal hij dat daar heus niet promoten.
Edit: Wel heel tof trouwens. De headline show op Lowlands was echt heel goed.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.650
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.154
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020

Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.552
6.509
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020

Ziet er wel aardig uit ja, al vind ik de mainstage wel wat eentonig (buiten de top acts om). Verwacht ook niet dat er nog een act na Pearl Jam gaat komen. En verwacht Gojira ook eerder wat later in een tent dan zo vroeg op main. Als ze die al gaan boeken.

Wel vet dat de Desert Sessions gaan touren trouwens! Wist ik helemaal niet, maar net ff gecheckt en er staat inderdaad dat er binnenkort een World Tour aangekondigd gaat worden. Zou een mooie boeking zijn denk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020

Ziet er wel aardig uit ja, al vind ik de mainstage wel wat eentonig (buiten de top acts om). Verwacht ook niet dat er nog een act na Pearl Jam gaat komen. En verwacht Gojira ook eerder wat later in een tent dan zo vroeg op main. Als ze die al gaan boeken.

Wel vet dat de Desert Sessions gaan touren trouwens! Wist ik helemaal niet, maar net ff gecheckt en er staat inderdaad dat er binnenkort een World Tour aangekondigd gaat worden. Zou een mooie boeking zijn denk.

Zou voorlopig toch niet te veel op Desert Sessions rekenen. Josh Homme zei onlangs dat touren met DS ingaat tegen de geest van het concept, en dat hij er weinig voor voelde om de verschillende collaborateurs te vervangen door ingehuurde sessiemuzikanten.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
305
172
jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020

Dat zou met gemak de lineup van het jaar zijn voor mij. Die Barn en KlubC van pakweg de donderdag lijken me wel te sterk denk ik.

Ik vrees dat quasi elk podium op elke dag iets te sterk is... :) Los daarvan zou ik er ook meteen voor tekenen!
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Wanneer gaan ze uit hun winterslaap komen denken jullie? Kunnen we morgen al namen verwachten of zal het pas voor volgende week zijn? :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
667
Volgende week zou al vroeg zijn, zou zomaar nog een weekje langer kunnen duren. Ter vergelijking: vorig jaar kwamen de bekendmakingen op 16 januari weer op gang.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.262
5.650
Volgende week zou al vroeg zijn, zou zomaar nog een weekje langer kunnen duren. Ter vergelijking: vorig jaar kwamen de bekendmakingen op 16 januari weer op gang.

Hangt er beetje vanaf hoe de vakantie valt. Deze week zijn de burelen nog gesloten maar er komen een aantal vroege concerten aan, dus moeten ze wel maandag stipt terug aan de slag. Hangt er dus zowat vanaf hoeveel key figuren maandag terug starten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.552
6.509
Dr. Hannibal wrote:

jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020


Ziet er wel aardig uit ja, al vind ik de mainstage wel wat eentonig (buiten de top acts om). Verwacht ook niet dat er nog een act na Pearl Jam gaat komen. En verwacht Gojira ook eerder wat later in een tent dan zo vroeg op main. Als ze die al gaan boeken.

Wel vet dat de Desert Sessions gaan touren trouwens! Wist ik helemaal niet, maar net ff gecheckt en er staat inderdaad dat er binnenkort een World Tour aangekondigd gaat worden. Zou een mooie boeking zijn denk.

Zou voorlopig toch niet te veel op Desert Sessions rekenen. Josh Homme zei onlangs dat touren met DS ingaat tegen de geest van het concept, en dat hij er weinig voor voelde om de verschillende collaborateurs te vervangen door ingehuurde sessiemuzikanten.

https://www.desertsessions.com/tour
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Kereltje wrote:

Dr. Hannibal wrote:

jimmywe wrote:
Kwam deze tegen, zoiets als dit mag het wel worden. Is natuurlijk maar een verzameling bands die toeren, zal ongetwijfeld nog een deel richting Cactus gestuurd worden en Werchter tovert elk jaar nog namen boven die niemand op een lijstje had staan.
https://clashfinder.com/s/rwerchter2020


Ziet er wel aardig uit ja, al vind ik de mainstage wel wat eentonig (buiten de top acts om). Verwacht ook niet dat er nog een act na Pearl Jam gaat komen. En verwacht Gojira ook eerder wat later in een tent dan zo vroeg op main. Als ze die al gaan boeken.

Wel vet dat de Desert Sessions gaan touren trouwens! Wist ik helemaal niet, maar net ff gecheckt en er staat inderdaad dat er binnenkort een World Tour aangekondigd gaat worden. Zou een mooie boeking zijn denk.


Zou voorlopig toch niet te veel op Desert Sessions rekenen. Josh Homme zei onlangs dat touren met DS ingaat tegen de geest van het concept, en dat hij er weinig voor voelde om de verschillende collaborateurs te vervangen door ingehuurde sessiemuzikanten.

https://www.desertsessions.com/tour

Die "coming soon" staat er volgens mensen op eFestivals al sinds die website online ging. De uitspraken van Josh Homme zijn recenter...

Als ze shows doen verwacht ik een paar exclusieve zaalshows, geen volledige wereldtour. Vergelijkbaar met Post-Pop Depression, waar Iggy Pop ook slechts op een handvol shows Josh Homme, Matt Helders & co mee had.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.154
Ben vooral benieuwd naar wat we gaan krijgen voor die vrijdag. Daar is er nog geen enkele naam voor bekend, wat doet vermoeden dat (1 van) de headliner(s) als eerste wil aangekondigd worden.

Gok ook op een naam die bij ons nog niet de ronde doet.
 

ptjaeckx

Playlistbediener
2 jan 2018
10
0
Op vrijdag zou The XX gekoppeld met The War On Drugs een super boeking zijn. Beide misschien nieuw werk dit jaar?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Ben vooral benieuwd naar wat we gaan krijgen voor die vrijdag. Daar is er nog geen enkele naam voor bekend, wat doet vermoeden dat (1 van) de headliner(s) als eerste wil aangekondigd worden.

Gok ook op een naam die bij ons nog niet de ronde doet.

The xx of Tame Impala zouden zeker nog toegevoegd kunnen worden (alhoewel die laatste met dat 'rare' tourschema...), maar die zullen niet eisen dat ze als eerste willen bekend gemaakt worden. In deze redenering blijft er nog maar één band over: The Strokes!

Verder blijft het, qua headliners, vreemd dat Foo Fighters touren, maar hun Europese tour tot nu toe bestaat uit slechts drie shows. Volgens Rock in Rio Lisboa kwam er nochtans een nieuw album aan, dus die tour moet nog uitgebreid worden zou ik vermoeden. Red Hot Chili Peppers touren ook, maar hebben ook slechts vier Europese shows. Hetzelfde bij Kings of Leon, gaan touren, maar ook nog maar vier Europese optredens bekend. Kings of Leon is wel de enige van de drie die na 21 juni nog in Europa lijkt te touren. Volbeat verwacht ik sowieso.

Van mij mogen alle bands hierboven vermeld komen. Niets op tegen. Het liefst wel The Strokes, The xx en/of Tame Impala. Ik zie The National en The Chemical Brothers ook nog graag komen, maar die kansen zijn wat kleiner waarschijnlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken