Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
jarne wrote:

neracroft wrote:

Ouwe Rockert wrote:

jarne wrote:
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?


Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..


Is nog meer dan 2 maand en half… Zo laat is dat nu ook niet eigenlijk hé?

En ik zou toch stoppen met hopen op meerdere bands hoor, jullie gaan gewoon telleurgesteld zijn… Denk je nu echt dat Pink gaat bijdraaien omdat RW “onverwachts” (yeah right…) veel commentaar kreeg op dit.


Ben toch enorm blij dat ik ben blijven hopen
1f600.svg
Door een broodnodige portie gitaren toe te voegen met Mogwai en Black Box maken ze er toch nog een mooie dag van. De tenten zijn zelfs best sterk. Black Box stond twee jaar geleden om 17:30 op de main stage tussen Bring Me The Horizon en At The Drive In. Nu als opener van de KlubC. Ook Mogwai zo vroeg is heel straf.

Wat ik ook best grappig vind is dat ze alle nieuwe namen gewoon achteraan de line-up hebben gezet op de affiche. Dus BBR, Mogwai, Zwangere allemaal onder Kidcutup en Bang Bang Romeo. Ook wel mooi van die artiesten om hier geen probleem van te maken.

Erg goed gedaan van de organisatie, zo ken ik ze weer. Problem: solved. Extra credits wat mij betreft! Zand er over en weer door.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Onibaba wrote:
Tool duurt tot 02.00, erg tof! Echter de laatste bussen vertrekken naar Leuven rond 03.00.
Heeft iemand ervaring met deze bussen? Zijn deze bushaltes ver lopen vanaf het festivalterrein? m.a.w….red je het nog als Tool 02.00 stopt? Het kan natuurlijk wat uitlopen, dan nog naar die bussen lopen. Ik ben benieuwd!

Zou normaal gesproken toch moeten lukken. Het loopt meestal goed zat door bij de bussen, ook omdat vanaf middernacht doorgaans al veel mensen gaan vertrekken. Dat geeft echter geen garantie. Voor de zekerheid misschien toch maar een kwartiertje voor het einde vertrekken richting de bussen misschien?

Komt wel goed hoor. In het verleden zijn er wel vaker dagen geweest die tot 2u duurden. Geen stress. ;-)

Ik denk ook dat een stukje van het publiek na The Cure van het veld zal zijn. (En ikzelf zal ook niet heel die Tool show afzien, zie het eerder als een heerlijk dessertje na The Cure)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Vanwege de achternaam me verdiept in John J. Presley, maar die klinkt toch wel erg goed.

https://www.youtube.com/watch?v=Hge0il3osb0
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ouwe Rockert wrote:

Onibaba wrote:
Tool duurt tot 02.00, erg tof! Echter de laatste bussen vertrekken naar Leuven rond 03.00.
Heeft iemand ervaring met deze bussen? Zijn deze bushaltes ver lopen vanaf het festivalterrein? m.a.w….red je het nog als Tool 02.00 stopt? Het kan natuurlijk wat uitlopen, dan nog naar die bussen lopen. Ik ben benieuwd!


Zou normaal gesproken toch moeten lukken. Het loopt meestal goed zat door bij de bussen, ook omdat vanaf middernacht doorgaans al veel mensen gaan vertrekken. Dat geeft echter geen garantie. Voor de zekerheid misschien toch maar een kwartiertje voor het einde vertrekken richting de bussen misschien?

Komt wel goed hoor. In het verleden zijn er wel vaker dagen geweest die tot 2u duurden. Geen stress.
1f609.svg


Ik denk ook dat een stukje van het publiek na The Cure van het veld zal zijn. (En ikzelf zal ook niet heel die Tool show afzien, zie het eerder als een heerlijk dessertje na The Cure)

Wat Mattman zegt, en vanuit de organisatie is het ook niet wenselijk dat er 's nachts mensen stranden en rond gaan zwerven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.905
This is not a drill. I repeat. THIS IS NOT A DRILL!

https://consequenceofsound.net/2019/05/finally-tool-debut-first-new-music-in-over-a-decade/
 

veteraan

Playlistbediener
30 jan 2018
11
0
ik vind dat heel veel mensen hier wel erg positief zijn over de oplossingen die de organisatie aandraagt om de donderdag te redden. Het is idd erg fijn dat de tenten nu wel op een normale tijd opengaan en de slope toch wordt gebruikt. Maar....het feit blijft dat de Main Stage een groot gedeelte va de dag gewoon dicht blijft en dat wat er dan daadwerkelijk op de Main gaat spelen nooit die spot zou krijgen zonder Pink. Ik vind het onvoorstelbaar dat de organisatie hun oren zo hebben laten hangen naar (het management van) Pink. Dat is in al die jaren RW nog nooit op deze schaal gebeurd. Dat zijn zelfs de Pearl Jams, Foo Fighters en de sir Paul's van deze wereld niet gelukt. Ik blijf dat ongelovelijk vinden en RW onwaardig
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.905
ik vind dat heel veel mensen hier wel erg positief zijn over de oplossingen die de organisatie aandraagt om de donderdag te redden. Het is idd erg fijn dat de tenten nu wel op een normale tijd opengaan en de slope toch wordt gebruikt. Maar….het feit blijft dat de Main Stage een groot gedeelte va de dag gewoon dicht blijft en dat wat er dan daadwerkelijk op de Main gaat spelen nooit die spot zou krijgen zonder Pink. Ik vind het onvoorstelbaar dat de organisatie hun oren zo hebben laten hangen naar (het management van) Pink. Dat is in al die jaren RW nog nooit op deze schaal gebeurd. Dat zij zelfs de Pearl Jams, Foo Fighters en de sir Paul’s van deze wereld niet gelukt. Ik blijf dat ongelovelijk vinden en RW onwaardig

Ik denk dat de artiesten die jij op het laatst noemt ook helemaal niet van dit soort gekke eisen hadden, dus in die zin gaat die vergelijking denk ik mank. Verder denk ik dat mensen die kritiek die je noemt grotendeels delen, maar gewoon blij zijn dat er naar de kritiek geluisterd wordt. Bijna niemand hier vind het een perfecte festivaldag, iedereen heeft kritiek op die mainstage inrichting, en de organisatie van Werchter zal denk ik ook spijt hebben van deze deal. Maar men is hier gewoon blij dat er voor ons persoonlijk nu toch nog een mooi spoorboekje te maken valt op die dag. Niet de beste mentaliteit, dat ben ik met je eens, en je kritiek is gegrond. Maar ik snap de opluchting op dit forum ook heel goed.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
253
veteraan wrote:
ik vind dat heel veel mensen hier wel erg positief zijn over de oplossingen die de organisatie aandraagt om de donderdag te redden. Het is idd erg fijn dat de tenten nu wel op een normale tijd opengaan en de slope toch wordt gebruikt. Maar….het feit blijft dat de Main Stage een groot gedeelte va de dag gewoon dicht blijft en dat wat er dan daadwerkelijk op de Main gaat spelen nooit die spot zou krijgen zonder Pink. Ik vind het onvoorstelbaar dat de organisatie hun oren zo hebben laten hangen naar (het management van) Pink. Dat is in al die jaren RW nog nooit op deze schaal gebeurd. Dat zij zelfs de Pearl Jams, Foo Fighters en de sir Paul’s van deze wereld niet gelukt. Ik blijf dat ongelovelijk vinden en RW onwaardig

Ik denk dat de artiesten die jij op het laatst noemt ook helemaal niet van dit soort gekke eisen hadden, dus in die zin gaat die vergelijking denk ik mank. Verder denk ik dat mensen die kritiek die je noemt grotendeels delen, maar gewoon blij zijn dat er naar de kritiek geluisterd wordt. Bijna niemand hier vind het een perfecte festivaldag, iedereen heeft kritiek op die mainstage inrichting, en de organisatie van Werchter zal denk ik ook spijt hebben van deze deal. Maar men is hier gewoon blij dat er voor ons persoonlijk nu toch nog een mooi spoorboekje te maken valt op die dag. Niet de beste mentaliteit, dat ben ik met je eens, en je kritiek is gegrond. Maar ik snap de opluchting op dit forum ook heel goed.

Ik kan me wel vinden in je reactie. Wel vraag ik mij af hoeveel bezoekers er daadwerkelijk hun spoorboekje kunnen gaan volgen op de donderdag(middag). Als er 80.000 mensen op het terrein staan, waarvan er 20.000 in the Barn en 10.000 in Klub C passen, dan is de kans relatief groot dat je voor een gesloten tent staat. Of denken jullie ze dat het toegangsbeleid dit jaar gaan aanpassen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Dr. Hannibal wrote:

veteraan wrote:
ik vind dat heel veel mensen hier wel erg positief zijn over de oplossingen die de organisatie aandraagt om de donderdag te redden. Het is idd erg fijn dat de tenten nu wel op een normale tijd opengaan en de slope toch wordt gebruikt. Maar….het feit blijft dat de Main Stage een groot gedeelte va de dag gewoon dicht blijft en dat wat er dan daadwerkelijk op de Main gaat spelen nooit die spot zou krijgen zonder Pink. Ik vind het onvoorstelbaar dat de organisatie hun oren zo hebben laten hangen naar (het management van) Pink. Dat is in al die jaren RW nog nooit op deze schaal gebeurd. Dat zij zelfs de Pearl Jams, Foo Fighters en de sir Paul’s van deze wereld niet gelukt. Ik blijf dat ongelovelijk vinden en RW onwaardig


Ik denk dat de artiesten die jij op het laatst noemt ook helemaal niet van dit soort gekke eisen hadden, dus in die zin gaat die vergelijking denk ik mank. Verder denk ik dat mensen die kritiek die je noemt grotendeels delen, maar gewoon blij zijn dat er naar de kritiek geluisterd wordt. Bijna niemand hier vind het een perfecte festivaldag, iedereen heeft kritiek op die mainstage inrichting, en de organisatie van Werchter zal denk ik ook spijt hebben van deze deal. Maar men is hier gewoon blij dat er voor ons persoonlijk nu toch nog een mooi spoorboekje te maken valt op die dag. Niet de beste mentaliteit, dat ben ik met je eens, en je kritiek is gegrond. Maar ik snap de opluchting op dit forum ook heel goed.

Ik kan me wel vinden in je reactie. Wel vraag ik mij af hoeveel bezoekers er daadwerkelijk hun spoorboekje kunnen gaan volgen op de donderdag(middag). Als er 80.000 mensen op het terrein staan, waarvan er 20.000 in the Barn en 10.000 in Klub C passen, dan is de kans relatief groot dat je voor een gesloten tent staat. Of denken jullie ze dat het toegangsbeleid dit jaar gaan aanpassen?

Er worden dit jaar meer dagkaarten dan normaal verkocht. Ik neem an dat 95 (of meer) procent van die mensen Pink/Bastille fans zijn. Die hebben misschien wat minder met de Mogwai's, Richard Ashcrofts en Charlotte Gainsbourgs van deze wereld. En het zijn in het algemeen al niet de hype-hype namen. Dus daarom hoop ik dat het wel zal meevallen en dat een aanzienlijk deel van die mensen later op het terrein zijn.

De donderdagmiddag is trouwens bijna altijd kalmer dan de rest omdat die dag traag op gang komt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik neem an dat 95 (of meer) procent van die mensen Pink/Bastille fans zijn.
Ik hoop hier serieus op dit scenario want mij ga je van die hele dag niet kunnen vinden aan de rechterkant van het terrein. Vooral schrik voor kruizen wanneer de avond gaat vallen; m.n. bij Brockhampton, Elbow en Paul Kalkbrenner.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Dr. Hannibal wrote:

veteraan wrote:
ik vind dat heel veel mensen hier wel erg positief zijn over de oplossingen die de organisatie aandraagt om de donderdag te redden. Het is idd erg fijn dat de tenten nu wel op een normale tijd opengaan en de slope toch wordt gebruikt. Maar….het feit blijft dat de Main Stage een groot gedeelte va de dag gewoon dicht blijft en dat wat er dan daadwerkelijk op de Main gaat spelen nooit die spot zou krijgen zonder Pink. Ik vind het onvoorstelbaar dat de organisatie hun oren zo hebben laten hangen naar (het management van) Pink. Dat is in al die jaren RW nog nooit op deze schaal gebeurd. Dat zij zelfs de Pearl Jams, Foo Fighters en de sir Paul’s van deze wereld niet gelukt. Ik blijf dat ongelovelijk vinden en RW onwaardig


Ik denk dat de artiesten die jij op het laatst noemt ook helemaal niet van dit soort gekke eisen hadden, dus in die zin gaat die vergelijking denk ik mank. Verder denk ik dat mensen die kritiek die je noemt grotendeels delen, maar gewoon blij zijn dat er naar de kritiek geluisterd wordt. Bijna niemand hier vind het een perfecte festivaldag, iedereen heeft kritiek op die mainstage inrichting, en de organisatie van Werchter zal denk ik ook spijt hebben van deze deal. Maar men is hier gewoon blij dat er voor ons persoonlijk nu toch nog een mooi spoorboekje te maken valt op die dag. Niet de beste mentaliteit, dat ben ik met je eens, en je kritiek is gegrond. Maar ik snap de opluchting op dit forum ook heel goed.

Ik kan me wel vinden in je reactie. Wel vraag ik mij af hoeveel bezoekers er daadwerkelijk hun spoorboekje kunnen gaan volgen op de donderdag(middag). Als er 80.000 mensen op het terrein staan, waarvan er 20.000 in the Barn en 10.000 in Klub C passen, dan is de kans relatief groot dat je voor een gesloten tent staat. Of denken jullie ze dat het toegangsbeleid dit jaar gaan aanpassen?

Er staan donderdagmiddag geen 80.000 man op het terrein, dus dat scheelt al weer.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Dat systeem van die kruisen.... Geen idee wat een oplossing hiervoor kan zijn... Maar op Pukkelpop is het perfect mogelijk om 5 minuutjes nadat het optreden begonnen is om nog binnen te gaan in de Marquee of Dancehall... Hierdoor kan je perfect op PKP twee optredens die net niet/net wel overlappen beide grotendeels gaan bekijken.

Iemand een inventief idee hoe RW hiermee zou kunnen omspringen, dat je voor een optreden in the Barn of KluB C niet een uur op voorhand aanwezig moet zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Dat systeem van die kruisen…. Geen idee wat een oplossing hiervoor kan zijn… Maar op Pukkelpop is het perfect mogelijk om 5 minuutjes nadat het optreden begonnen is om nog binnen te gaan in de Marquee of Dancehall… Hierdoor kan je perfect op PKP twee optredens die net niet/net wel overlappen beide grotendeels gaan bekijken.

Iemand een inventief idee hoe RW hiermee zou kunnen omspringen, dat je voor een optreden in the Barn of KluB C niet een uur op voorhand aanwezig moet zijn?

Minder mensen toelaten op het terrein, denk ik. Weet echt niet hoe je het anders kan oplossen.

Nog grotere tenten kan haast niet. De Barn is met de capaciteit van de sportpaleis nu al de grootste festivaltent van Europa denk ik.

Je kan kleinere acts boeken voor die tenten, maar daar wordt niemand blij van. Dan liever namen van het caliber Good Gad and The Queen, Elbow, Kylie Minogue, New Order, Underworld en Robyn en er een kwartiertje op voorhand aanwezig zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Tenten lopen tegen de avond sowieso (redelijk) vol ongeacht welke act daar nu precies staat dus 'kleinere' acts boeken om dit tegen te gaan is volgens mij geen oplossing. Het zou kunnen helpen moesten ze de capaciteit terugdraaien naar 80k ipv 88k, maar zelfs dan nog verhelp je het probleem niet dat die dingen te pas en te onpas worden dichtgegooid. Ik kan me niet voorstellen dat ik donderdagavond nadat ik hypothetisch (lol) tussendoor P!nk even ben gaan kijken terug in de Barn kan om Paul Kalkbrenner nog een uurtje te gaan zien, tenzij er nu wél beter toezicht is op crowd control in de tenten..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Of nog een tent/podium erbij, zodat het publiek zich meer verdeelt. Maar denk dat Werchter dat alleen zal doen, als het totaal omhoog kan. Dus dan lost het nog niks op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Tenten lopen tegen de avond sowieso (redelijk) vol ongeacht welke act daar nu precies staat dus ‘kleinere’ acts boeken om dit tegen te gaan is volgens mij geen oplossing. Het zou kunnen helpen moesten ze de capaciteit terugdraaien naar 80k ipv 88k, maar zelfs dan nog verhelp je het probleem niet dat die dingen te pas en te onpas worden dichtgegooid. Ik kan me niet voorstellen dat ik donderdagavond nadat ik hypothetisch (lol) tussendoor P!nk even ben gaan kijken terug in de Barn kan om Paul Kalkbrenner nog een uurtje te gaan zien, tenzij er nu wél beter toezicht is op crowd control in de tenten..

Tja, crowd control. Als het publiek tot aan de achterkant van de Barn (of KlubC) reikt, dan moet je 'm gewoon dichtgooien. Natuurlijk kan je wel wat mannetjes inzetten die aan mensen vragen om vooraan en in het midden recht te staan (doen ze ook wel), maar meer ook niet toch? Bovendien heb ik liever dat ze genoeg ademruimte laten en die tenten niet onmenselijk vol proppen. De 'gaten' in het publiek vooraan zijn vooral de schuld van het publiek denk ik dan.

Het is wat het is. Met die giganteske Barn (en de Slope, voor meer verspreiding vh volk) hebben ze in ieder geval al een grote aanpassing gedaan. Ik zeg het: een kwartiertje op voorhand komen en het probleem is meestal weg. Ik kon in ieder geval 15 minuten op voorhand al fluitend binnen wandelen voor de (drukke) concerten van David Byrne, Anderson Paak, Ben Howard en Nine Inch Nails. Op Pukkelpop ga je zo'n probleem trouwens minder snel krijgen met die 67 stages van ze.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
In de tenten heb je (zeker de laatste 2 dagen van het festival als iedereen wat moe wordt) ook nog het fenomeen van de zittende mensen. Velen zetten zich op het gemak neer voor het podium, wachtende op de band, waardoor het voorste vak absoluut niet vol is. 5 minuutjes voor de show gaat die menigte dan wel rechtstaan, maar meestal zit de tent dan al tot achteraan vol en staan de rode kruisjes al aan de ingang. Op zich geeft dat ook niet, wat mattman zegt: je hebt ook ademruimte nodig. Het is jammer als je niet meer binnen kan, maar 15 minuutjes voor tijd zou je inderdaad bij ieder concert binnen moeten kunnen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Baal trouwens enorm van het feit dat Florence niet afsluit op zaterdag en dus clasht met The Good The Bad and The Queen. Was de enige niet-vrijdag headliner die ik nog eventueel wou meepikken, maar nu valt ook die weg... Vind de show van Florence ook een pak energieker dan die van Mumford.

Word echt de 'Barn editie' voor mij, met Elbow, The Good The Bad & The Queen en New Order als afsluiters op do/zat/zon... Het lukt me echt niet om warm te lopen voor Pink, Mumford en Muse, hoe vaak ik die ook aanklik op Spotify.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.516
3.011
Het lukt me echt niet om warm te lopen voor Pink, Mumford en Muse, hoe vaak ik die ook aanklik op Spotify.
Het lukt me echt niet om warm te lopen voor Tool, hoe vaak ik die ook aanklik op Spotify. :wink: (PS. ik ben heel groot Tool-fan)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
mattman wrote:
Het lukt me echt niet om warm te lopen voor Pink, Mumford en Muse, hoe vaak ik die ook aanklik op Spotify.

Het lukt me echt niet om warm te lopen voor Tool, hoe vaak ik die ook aanklik op Spotify.
1f609.svg
(PS. ik ben heel groot Tool-fan)

Die wil ik wel eens zien, als het meevalt blijf ik wel even kijken. Heel benieuwd. Ookal blijft geen enkel nummer echt hangen als ik ze op YT beluister (op Stinkfist na). Robyn zie ik dan wel op DTRH.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken