Lijkt me wel een leuk gokspelletje: welke dag verkoopt het snelst uit? Over elke dag valt wat te zeggen eigenlijk.
Volgens mij zit de zaterdag met de beste kaarten ja. Want zaterdag. Dat de 2 tot nu toe bevestigde namen voor die nog niet zo speciaal zijn, zal niet willen zeggen dat veel eind de 20ers/begin 30ers er een kaart voor gaan kopen. Je moet geen congé vragen en Mumford en Flo zijn leuke namen voor een daguitstapje.
Dan is er nog die vrijdag. The Cure is naar mijn gevoel populairder dan in 2012 (afgaande op de reacties op social media enzo) en Tool is een speciale naam die ook wel veel mensen over de lijn zal trekken. Al was het maar als extra push omwille van die combo.
Muse zal wel het hoogst op het wensenlijstje gestaan hebben, dus die verkopen altijd wel goed. Alleen denk ik niet dat die in de categorie Pearl Jam/Foo Fighters zitten qua verkoop. Net niet.
En Pink is misschien ook niet te onderschatten. Alhoewel donderdag traditioneel gezien niet uitverkoopt, en die dag zeker nog een naam nodig zal hebben van hetzelfde caliber denk ik.
Dus tot nu toe gok ik: zat > vrij > zon > do
Al denk ik dat het in het algemeen, tot nu toe, niet de snelste verkoop zal zijn.