Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.491
1.996
Geen grote hoop voor vandaag aub
Niks dus, balen zeg. Spijtig dat je geen collector ticket kan nemen en terwijl voor think pink sponseren. Ach ja, het goede doel boven eigen belang.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
En, is de vrijdag al uitverkocht? Wie regelt zo’n website daarvan?
Als Pearl Jam, Foo Fighters of Radiohead dat niet kunnen dan Tool en The Cure ook niet. Het is en blijft een festival en geen zaalshow.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Rockbeer wrote:
En, is de vrijdag al uitverkocht? Wie regelt zo’n website daarvan?

Als Pearl Jam, Foo Fighters of Radiohead dat niet kunnen dan Tool en The Cure ook niet. Het is en blijft een festival en geen zaalshow.

Naar mijn weten was enkel Paul McCartney in staat om een dag in een paar uur uit te verkopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.795
6.535
McCartney was toch niet uitverkocht toen?

Denk niet dat The Cure en Tool de dag überhaupt gaat uitverkopen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Record voor de dagtickets was volgens mij in 2015. Duurde toen nog anderhalve maand, terwijl Foo Fighters, F+TM en Chemical Brothers al van dag 1 bekend waren.

Dus nee, die vrijdag verkoopt niet uit voordat we de helft van de undercard kennen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Uiteindelijk verkopen de banjo’s gewoon het snelst uit.
Dat concert van Florence + The Machine in het Sportpaleis was trouwens gigantisch snel uitverkocht! Halfuurtje, zoiets?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Lijkt me wel een leuk gokspelletje: welke dag verkoopt het snelst uit? Over elke dag valt wat te zeggen eigenlijk.

Volgens mij zit de zaterdag met de beste kaarten ja. Want zaterdag. Dat de 2 tot nu toe bevestigde namen voor die nog niet zo speciaal zijn, zal niet willen zeggen dat veel eind de 20ers/begin 30ers er een kaart voor gaan kopen. Je moet geen congé vragen en Mumford en Flo zijn leuke namen voor een daguitstapje.

Dan is er nog die vrijdag. The Cure is naar mijn gevoel populairder dan in 2012 (afgaande op de reacties op social media enzo) en Tool is een speciale naam die ook wel veel mensen over de lijn zal trekken. Al was het maar als extra push omwille van die combo.

Muse zal wel het hoogst op het wensenlijstje gestaan hebben, dus die verkopen altijd wel goed. Alleen denk ik niet dat die in de categorie Pearl Jam/Foo Fighters zitten qua verkoop. Net niet. :) En Pink is misschien ook niet te onderschatten. Alhoewel donderdag traditioneel gezien niet uitverkoopt, en die dag zeker nog een naam nodig zal hebben van hetzelfde caliber denk ik.

Dus tot nu toe gok ik: zat > vrij > zon > do
Al denk ik dat het in het algemeen, tot nu toe, niet de snelste verkoop zal zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Timmetje wrote:
Do > Za > Zo > Vrij, puur op de populariteit van de headliners.

tool en muse als laatste uitverkopen? lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Blijf er ook bij dat The Cure meer tickets verschuift dan Tool. Is echt de grotere band van de 2. Wordt hier echt onderschat. Tool fans die een ticket willen hebben, zullen ze wel sneller bij zijn (als in: vandaag of zeker dit weekend). Al heeft m'n nicht, een mega Cure fan, waarschijnlijk haar 4 vrijdagtickets al binnen vanaf seconde 1. ;-) Misschien werkt vooral de combo van deze 2 acts ook wel in het voordeel.

En Pink is een moeilijk geval om in te schatten. Haar fans en het 'festivalpubliek' staan redelijk haaks op elkaar. M'n ma zou Pink bijvoorbeeld graag eens zien, maar die zie ik nooit naar RW gaan. Hetzelfde geldt voor jongere (vrouwelijke) fans die qua festivals niet verder gaan dan Tomorrowland. Voor veel mensen is een festival nog altijd een beetje 'eng'.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Voor degenen die nog aan Pink twijfelden qua kaartverkoop, de arena was binnen een half uur uitverkocht!
Also, @mattman, ik ben zo'n vrouwelijke fan die zowel van pink houdt als van festivals en met mij een heeeeeleboel andere, dus die theorie van je klopt niet ? (op tomorrowland wil ik nog niet dood gevonden worden btw)
Ben het er wel mee eens dat pink een heel divers publiek trekt, maar das alleen maar leuk op een festival toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Er zijn uitzonderingen hé. Misschien zelfs veel. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel toch.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
The Cure verkoopt meer tickets dan Tool? ? Heb ik toch zo mijn twijfels over.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
The Cure verkoopt meer tickets dan Tool?
1f928.svg
Heb ik toch zo mijn twijfels over.


The cure heeft vorst nationaal nog niet uitverkocht. Terwijl tool veel grotere zalen uitverkoopt in een kwestie van minuten. Dat zijn geen twijfels, dat is gewoon zeker dat tool meer tickets verschuift.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken