Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

dropbox

Playlistbediener
14 feb 2018
7
0
Bullshit. The Cure verkoopt het Sportpaleis uit op 1 of enkele dagen. (Zoals in 2016 gebeurd is). Tool is een zeldzaamheid om live aan het werk te kunnen zien, maar zie ik niet zoveel volk trekken als The Cure. Tool blijft een soort niche-band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
The Cure verkoopt meer tickets dan Tool?
1f928.svg
Heb ik toch zo mijn twijfels over.

Daar twijfel ik geen seconde aan.

Als je de reactie op de komst van The Cure vergelijkt met die van Tool alleen al. Vind dat de feestreacties op de komst van Tool een beetje tegenvallen eigenlijk... Merk rondom mij ook meer enthousiasme rond The Cure dan rond Tool, waarbij de meesten iets hebben van... wie? Die The Cure dag in 2012 was inderdaad niet helemaal uitverkocht. Maar dat zegt niets. Gebeurt bijna nooit. En in tegenstelling tot de meeste donderdagen moest The Cure die dag bijna alleen trekken (Elbow was toen sub).

The Cure is simpelweg veel bekender dan Tool. Da's de band van A Forest. Van veel hits die iedereen kent. Tool scoort vooral goed bij mannen tussen de 30 en 45 die met muziek bezig zijn (gokje mensen! Zeg nu niet dat jij als Tool fan buiten die beschrijving valt) Pas op: ik ben grote fan van beide hoor, ga die hele vrijdagavond vooraan staan. Heerlijk duo, heerlijke avond wordt dat.

The cure heeft vorst nationaal nog niet uitverkocht. Terwijl tool veel grotere zalen uitverkoopt in een kwestie van minuten. Dat zijn geen twijfels, dat is gewoon zeker dat tool meer tickets verschuift.

Whut? Dat Sportpaleis verkocht The Cure in een zuchtje uit (een half uurtje en alles weg). Die konden er dus makkelijk nog een tweede of derde bijnemen. (Het verbaasde me dat dit niet gebeurd is toen, de vraag was echt erg groot). In de UK was hun Hyde Park show trouwens het snelst uitverkocht (sneller dan pakweg Roger Waters, Bruno Mars of Eric Clapton). Onderschat die band niet.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Bullshit. The Cure verkoopt het Sportpaleis uit op 1 of enkele dagen. (Zoals in 2016 gebeurd is). Tool is een zeldzaamheid om live aan het werk te kunnen zien, maar zie ik niet zoveel volk trekken als The Cure. Tool blijft een soort niche-band.

Een niche band die met hun laatste twee platen ( en ongetwijfeld met die nieuwe ook) op 1 binnen kwamen inde Billboard 200 en overal ter wereld in arena's speelt, dat dan weer wel.
 

daanjo

Playlistbediener
1 nov 2017
22
0
Tool heeft het Ziggo Dome meteen (na 10 min was er volgensmij al niks meer) uitverkocht zonder enige marketing (buiten een berichte van mojo en ziggo dome), met een aankondiging twee dagen van te voren, al 13 jaar geen nieuw album en een prijzen boven 60 euro.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Bullshit. The Cure verkoopt het Sportpaleis uit op 1 of enkele dagen. (Zoals in 2016 gebeurd is). Tool is een zeldzaamheid om live aan het werk te kunnen zien, maar zie ik niet zoveel volk trekken als The Cure. Tool blijft een soort niche-band.

Hoe lang duurde het uitverkopen van de ziggo dome voor Tool ook alweer?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
Tool verkocht Ziggo in twee minuten uit. The Cure is niet uitverkocht geweest in Ziggo
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik denk oprecht dat The Cure meer fans heeft dan Tool, maar de reden dat het optreden van Tool op dit moment sneller uitverkoopt ligt aan de exclusiviteit van Tool. Iedereen (van jong tot oud) heeft The Cure inmiddels al eens kunnen aanschouwen. Voor een hoop jonge nieuwe Tool-fans (en oude fans ook natuurlijk) gaat het komende optreden hun allereerste keer zijn, wie weet wanneer de volgende keer is dat je Tool weer kan zien? The Cure blijft de komende jaren sowieso wel touren.

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Jezus wat een welles-nietus geneuzel. Boeien wie er meer verkoopt!

Zouden de Pixies trouwens ook weer een EU tour doen, gaan in ieder geval in de US samen met Weezer op tour.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Kunnen we ophouden met de populariteit van acts gelijk te trekken over landsgrenzen heen? Eerder ook al met o.a. Pink en M&S.

En laten we ook niet vergeten dat Tool die snelle uitverkoop mee te danken heeft aan de afwezigheid van 12 jaar. Ten tijde van 10.000 Days stonden die gewoon in zalen van het kaliber Vorst. Tool heeft de wind daardoor momenteel net iets meer mee, maar op de weide gaat er volgens mij toch meer volk bij The Cure staan.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Kunnen we ophouden met de populariteit van acts gelijk te trekken over landsgrenzen heen? Eerder ook al met o.a. Pink en M&S.

En laten we ook niet vergeten dat Tool die snelle uitverkoop mee te danken heeft aan de afwezigheid van 12 jaar. Ten tijde van 10.000 Days stonden die gewoon in zalen van het kaliber Vorst. Tool heeft de wind daardoor momenteel net iets meer mee, maar op de weide gaat er volgens mij toch meer volk bij The Cure staan.

Je aanzet was uitstekend: ..."kunnen we ermee ophouden"... Strak plan! :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
We moeten nog een lange winter door voordat het festivalseizoen weer begint. Hoe komen we dat anders door?
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
last minute geen announcement vandaag...

'Vrijdag 16uur = nieuwe namen"-seizoen coming soon!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
https://open.spotify.com/track/5s8Belddb87LhEQxTa0HRe?si=zauJXHnqQT-F4rIbKs2ItA

Kan iemand trouwens eens Herman eens bellen, Uberdope wilt graag een middagspot in een tent.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Tot nu toe dik tevreden met de namen voor Werchter...
Alle namen spreken me wel aan :).
Ben echt benieuwd wat er de bij de zondag van Muse komt en de donderdag van P!NK.
Als je al kijkt...op de vrijdag The Cure en TOOL dat zijn eigenlijk twee headliners achter elkaar...doen weinig festivals Werchter na.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Er zijn uitzonderingen hé. Misschien zelfs veel. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel toch.

Ik snap op zich wel wat je bedoelt, maar ik geef je niet helemaal gelijk. Kijk maar eens goed om je heen op festivals, kan je mooi aapjes kijken man! Iedereen is lekker anders, er lopen lang niet alleen maar "festivaltypes" rond. Wat is überhaupt een festivaltype?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.260
3.195
last minute geen announcement vandaag…

‘Vrijdag 16uur = nieuwe namen”-seizoen coming soon!

Dus we moeten niet tot na Nieuwjaar wachten voor we pakketjes op vrijdag krijgen? Die periode zonder aankondigingen duurde altijd ondraaglijk lang.
Verder maak je ons wel heel nieuwsgierig, moet toch iets serieus zijn als er zo last-minute nog iets verandert aan een headlineraankondiging.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
Even een vraagje. Ik zit dit jaar sterk te overwegen naar Rock Werchter te gaan. Echter kan ik door een fysieke beperking niet kamperen.

Wat is een beetje een betaalbare en fijne plek om te overnachten? Is er iets wat Werchter zelf aanbiedt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken