Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Ook als Bon Iver tegenover Muse staat?

(Al staat de Barnheadliner vaak grotendeels niet gelijk met de mainheadliner en dan zal de Barn wel te klein zijn)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Smashing Pumpkins en dEUS komen ook in de picture. Beide meer dan welkom!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ben eens benieuwd hoe dat zit met Smashing Pumpkins. Gaan sowieso niet met eender welk aanbod akkoord (tot nu toe altijd serieuze arena's aangedaan), dus lijkt me niet dat ze voor minder dan headliner komen. Zie ze dan eigenlijk eerder Sportpaleis doen in de loop van juni.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Ben eens benieuwd hoe dat zit met Smashing Pumpkins. Gaan sowieso niet met eender welk aanbod akkoord (tot nu toe altijd serieuze arena’s aangedaan), dus lijkt me niet dat ze voor minder dan headliner komen. Zie ze dan eigenlijk eerder Sportpaleis doen in de loop van juni.
Ik was ook in die veronderstelling, maar op Firenze Rocks staan ze dus onder Tool. Ben daardoor wel benieuwd geworden of ze niet akkoord zouden gaan met een 75-90 min. set onder Muse bijvoorbeeld. De kans op een eigen show lijkt me nog steeds groter, maar who knows...
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ben eens benieuwd hoe dat zit met Smashing Pumpkins. Gaan sowieso niet met eender welk aanbod akkoord (tot nu toe altijd serieuze arena’s aangedaan), dus lijkt me niet dat ze voor minder dan headliner komen. Zie ze dan eigenlijk eerder Sportpaleis doen in de loop van juni.
Op Firenze Rocks is Smashing Pumpkins echter geen headliner, maar sub voor Tool. Ik weet niet of de status van Smashing Pumpkins in de Benelux groter is dan in Zuid-Europa, maar het is dus in elk geval niet zo dat Billy Corgan per definitie geen lagere positie dan headliner accepteert.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Aha mijn excuses, had verkeerdelijk gelezen dat ze een andere dag headlineden. Dan lijkt een subpositie vlak voor Muse inderdaad wel een aanlokkelijke optie.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Blij om te lezen dat Neil Young een reële optie is! Zo'n naam op de affiche geeft een festival meteen toch meer uitstraling en zelfs status.

Dat hij in 2013 eerst voor Rock Werchter voorzien was, wist ik niet.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Paddy wrote:

Everyknight wrote:
Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?


Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.

Als het over Bon Iver gaat, zeer zeker te groot voor tthe Barn, ga je 30min voor concert al niet binnen kunnen.
maar gaan ze op Main zetten
Ja, denk je? Dat ze meer volk trekken dan MGMT, Post Malone, NIN, Ben Howard, David Byrne etc? Zouden veel mensen hem niet nog steeds 'te moeilijk' vinden?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
tenacious D op rock am ring, zou ze graag zien passeren op graspop maar ik denk niet dat de schuur dit voor zijn neus zal laten passeren.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.968
3.330
Ja, denk je? Dat ze meer volk trekken dan MGMT, Post Malone, NIN, Ben Howard, David Byrne etc? Zouden veel mensen hem niet nog steeds ‘te moeilijk’ vinden?

Nah ze gaan hem inderdaad niet op de main neerzetten (past gewoon veel beter in de Barn), denk ook dat hij ongeveer qua grootte gelijk staat aan die namen die jij noemt.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
<a href="https://forum.festileaks.com/forums/topic/rockwerchter-2019-nieuws-geruchten/page/66/#post-173906"
Ja, denk je? Dat ze meer volk trekken dan MGMT, Post Malone, NIN, Ben Howard, David Byrne etc? Zouden veel mensen hem niet nog steeds ‘te moeilijk’ vinden?
ikke wel iig...
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Smashing Pumpkins en Tenacious D zou wel erg gaaf zijn en dan Deftones, Volbeat en Vampire Weekend nog ergens loslaten...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Tenacious D zou ik super vet vinden. Nog steeds 1 van de leukste concerten die ik ooit heb bezocht. Jammer dat hun nieuwe album niet echt wat is. https://www.setlist.fm/stats/average-setlist/tenacious-d-2bd6d4ae.html?tour=bd0d176 hier lijkt het erop dat ze eerst ff met wat filmpjes hun nieuwe album spelen en dan lekker greatest hits doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
The D in de Prophets Of Rage spot, aub! Bon Iver is intussen die Barn wel al ontstegen eerlijk gezegd, dat ze daar Nine Inch Nails hebben ingekregen lijkt me een wonder maar voor de rest riepen geen een van die namen echt 'mainstage!', ofwel? Vorst verkocht ie in een mum van tijd uit (al moeten we rekening houden met 't feit dat ie z'n concert van begin '17 moest inhalen). The Smashing Pumpkins mogen voor mijn part het Sportpaleis 'proberen' vullen (zie verkoopcijfers van hun N-Amerika tour, betreurend) of subben voor P!nk.

Misschien een beetje te veel van het (hetzelfde en) goede maar ach:
Tenacious D > Smashing Pumpkins > P!nk > Kendrick Lamar
Bring Me The Horizon > Liam Gallagher > Tool > The Cure
Parkway Drive > The Good, The Bad & The Queen > Mumford & Sons > Florence + The Machine
Vampire Weekend > Balthazar > Bon Iver > Muse
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
The D in de Prophets Of Rage spot, aub! Bon Iver is intussen die Barn wel al ontstegen eerlijk gezegd, dat ze daar Nine Inch Nails hebben ingekregen lijkt me een wonder maar voor de rest riepen geen een van die namen echt ‘mainstage!’, ofwel? Vorst verkocht ie in een mum van tijd uit (al moeten we rekening houden met ’t feit dat ie z’n concert van begin ’17 moest inhalen). The Smashing Pumpkins mogen voor mijn part het Sportpaleis ‘proberen’ vullen (zie verkoopcijfers van hun N-Amerika tour, betreurend) of subben voor P!nk.

Misschien een beetje te veel van het (hetzelfde en) goede maar ach:
Tenacious D > Smashing Pumpkins > P!nk > Kendrick Lamar
Bring Me The Horizon > Liam Gallagher > Tool > The Cure
Parkway Drive > The Good, The Bad & The Queen > Mumford & Sons > Florence + The Machine
Vampire Weekend > Balthazar > Bon Iver > Muse

Vampire Weekend écht niet voor Balthazar, moet zeggen dat ik Vampire Weekend nou echt een ideale Barn-headliner zou vinden.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Heerlijk, dat name-dropping. Mijn glazen bol is kapot gevallen, maar in mijn zoete dromen staan volgende bands op RW19: Primus/Dweezil Zappa/Royal Blood/Porcupine Tree/Smashing Pumpkins/XTC/Police/Deftones en Disturbed. Muse, Florence en Pink mogen thuis blijven. Ik zeg maar wat.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.568
2.710
Heerlijk, dat name-dropping. Mijn glazen bol is kapot gevallen, maar in mijn zoete dromen staan volgende bands op RW19: Primus/Dweezil Zappa/Royal Blood/Porcupine Tree/Smashing Pumpkins/XTC/Police/Deftones en Disturbed. Muse, Florence en Pink mogen thuis blijven. Ik zeg maar wat.

Dat zijn dan wel hele zoete dromen, want een optreden van XTC, the Police of Porcupine Tree zou op zichzelf al groot nieuws zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.534
ChiquitaChaser wrote:

Paddy wrote:

Everyknight wrote:
Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?


Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.


Als het over Bon Iver gaat, zeer zeker te groot voor tthe Barn, ga je 30min voor concert al niet binnen kunnen.
maar gaan ze op Main zetten

Ja, denk je? Dat ze meer volk trekken dan MGMT, Post Malone, NIN, Ben Howard, David Byrne etc? Zouden veel mensen hem niet nog steeds ‘te moeilijk’ vinden?

Nee denk dat niet. Is ook imo wat te moeilijk.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Muse heeft Werchter niet tussen de datums van haar Simulation Theory World tour staan. Dan ga ik er vanuit dat de reden is dat ze met een aangepaste show naar Werchter komen wat waarschijnlijk in het niet valt bij de losse concerten. (Zoals ook wel een beetje verwacht).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken