Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.546
Paddy wrote:

Yannick wrote:
… Bon Iver is intussen die Barn wel al ontstegen eerlijk gezegd, dat ze daar Nine Inch Nails hebben ingekregen lijkt me een wonder maar voor de rest riepen geen een van die namen echt ‘mainstage!’, ofwel? Vorst verkocht ie in een mum van tijd uit (al moeten we rekening houden met ’t feit dat ie z’n concert van begin ’17 moest inhalen). …


De Barn is zeg maar 2,5x groter dan Vorst Nationaal. Dus mag hopen dat een potentiële Barnheadliner Vorst Nationaal uitverkoopt.

Ik weet niet waar jullie stonden tijdens NIN, maar ik vermoed ergens helemaal vooraan.
Zelf heb ik het volledige concert van Noel Gallagher uitgezien om dan naar de Barn te hollen, met een grote vrees en heel klein beetje hoop om nog binnen te geraken.
Achteraan mocht iedereen gewoon binnen, eens de tent in leek er wel wat volk te staan, maar de laatste 3 rijen even doorploeteren om een zee aan ruimte te zien Langs de zijkant mooi naar voren gelopen en dan net achter de uitgang rechts vooraan op die trappen opzij gaan staan. Om dan te zien dat er eigenlijk nog steeds ontzettend veel ruimte was en dus toch maar verder naar voren gegaan. Op minder dan 5 minuten stond ik op de 7e à 10e rij…

Eén van de acts van het weekend voor mij, dus heel erg blij dat dat zo vlot ging en dat er vooraan zo’n fijne sfeer hing, maar zeker niet overvol, volgens mij gemakkelijk 1/3e leeg. Overschat het gemiddelde werchter publiek niet, zeker niet voor de iets hardere of alternatieve bands.

Bon Iver zal zeker wel wat volk trekken, maar ik hoop en vermoed dat werchter wel zo slim is om hem in de barn te zetten, waar hij veel meer tot z’n recht zal komen dan op de mainstage.

Ik wil voorkomen om in een wellus-nietus spelletje te verzakken, maar moet hier toch even op reageren. Ik heb het hele NIN optreden op de bovenste rij van een van de tribunes gezien, wat een ongelofelijke topplek voor een topoptreden. Daarom ook goed de drukte gezien. Al ver voor aanvang bomvol maar daarna begonnen wat gaten te ontstaan, net zoals bij elk vol optreden daar. De ruimte werd daarna goed opgevuld maar 1/3 leeg is het absoluut nooit geweest. Misschien toen hij even wat lang wegbleef voor de toegift Hurt. Toen stond ik ook al bijna buiten (in een haast om zo min mogelijk van Nick Cave te missen)

En Bastille voor Pink, mijn god. De hel.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ach, dan zetten ze maar even Mastodon en Volbeat als Barn sub/headliners tijdens Bastille & Pink. Zie ik ze nog wel doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Wel benieuwd voor die donderdag. Het is de eerste dag, die moet knallen. Gelukkig is de donderdag altijd al ijzersterk geweest, en een opeenstapeling van grote gevarieerde namen.

2018: Alice In Chains + The Script + Queens Of The Stone Age + Gorillaz
2017: Prophets Of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings Of Leon

Voor ieder wat wils. En als ik eerlijk moet zijn, voelt de donderdag aan als de belangrijkste dag. Het is de eerste dag van het festival, je kijkt lang uit naar de 4daagse, dan wil je die natuurlijk beginnen met prachtige namen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Eén van de acts van het weekend voor mij, dus heel erg blij dat dat zo vlot ging en dat er vooraan zo’n fijne sfeer hing, maar zeker niet overvol, volgens mij gemakkelijk 1/3e leeg. Overschat het gemiddelde werchter publiek niet, zeker niet voor de iets hardere of alternatieve bands.
MGMT, 10 minuten op voorhand weggegaan bij Stikstof en halfuur gewacht aan de poortjes om uiteindelijk ergens anders heen te gaan omdat de crew ons (en we waren letterlijk met honderden) vertelde dat de poortjes niet gingen opengaan.
Ben Howard, 5 minuten op voorhand weggegaan bij CHVRCHES.. Poortjes dicht ook al was het op vrijdag avond voetbal en stond er echt een massa volk aan NWW en de Slope (later gezien op beelden), we geraakten niet binnen.
Na London Grammar direct richting Barn getrokken om Anderson .Paak te gaan zien enkel om maar tot die verdomde poortjes te komen die alweer gesloten waren en uiteindelijk hebben we de hele set (want de rode kruisen bleven tot de laatste 10 minuten gewoon boven de tent hangen) op het grote scherm bekeken. Sfeer en gezelligheid voor het scherm in plaats van in de Barn zelf te staan is een wereld van verschil. Teleurstellend.
Op de laatste dag, na een zweterige Post Malone richting Klub C getrokken om naar Sigrid te gaan enkel en alleen om die rode dingen weer te zien verschijnen en dan maar het rotste optreden van het weekend (Pale Waves) te gaan zien.

Dit zijn enkele voorbeelden die ikzelf heb meegemaakt en het is niet zo dat ik na drie jaar Werchter geen idee heb hoe ik moet lopen, waar je best kunt staan, wanneer je best kunt eten en waar de massa zich zou heen verplaatsen, want bij een bepaald aantal acts weet je gewoon op voorhand dat je er niet heen moet gaan omdat ze een volle Barn trekken en dat het niche Nine Inch Nails (dat tegenover Cave speelde) niet vol geraakte is vrij normaal, toch?
Al zijn die poortjes een andere discussie of Bon Iver al dan niet een Barn kan laten vollopen maar als bovenstaande acts dat "kunnen" dan kan de indietronicaprins dat zeker, toch?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Die poortjes moeten ze inderdaad eens herbekijken.

Verschillende malen voorgehad bv. bij MGMT dat de Barn echt niet zo vol stond (we stonden pakweg 1/4 van het podium en 3/4 v/d ingang) en het echt absoluut niet druk was, en iemand wou halverwege naar toilet en mocht er gewoon niet terug in (dat terwijl wij letterlijk elke 30 seconden een groepje mensen naar buiten zagen gaan.)

Met Nine Inch Nails hebben er nochtans ook even rode kruisen gestaan. Want mensen geraakten er eerst niet in tegen het einde aan lukte het hen wel.

Bon Iver gaat een Barn sneller vol krijgen dan Nine Inch Nails denk ik. Ben vrij zeker dat die Barn headliner word, maar dat je er inderdaad snel gaat moeten bij zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Van de festileaks frontpage: Sonar hint naar Kraftwerk. Misschien een kandidaat voor de donderdag afsluiter?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Pff ja die verdomde hekjes. Mocht Bon Iver daar inderdaad staan, ga ik het zekere voor het onzekere nemen en al een uur van te voren o.i.d. Vorig jaar bij MGMT ongeveer twintig minuten voor aanvang aangekomen en ik kon niet meer naar binnen, echt dramatisch. Bij David Byrne ben ik daardoor niet eens meer gaan proberen. Heb wel het idee dat Werchter er redelijk wat kritiek op heeft ontvangen en ik hoop dan ook van harte dat ze hiermee iets doen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Ach, dan zetten ze maar even Mastodon en Volbeat als Barn sub/headliners tijdens Bastille & Pink. Zie ik ze nog wel doen.

Volbeat gaat niet in de Barn. Zal dan eerder voor Pink staan op de main.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Van de festileaks frontpage: Sonar hint naar Kraftwerk. Misschien een kandidaat voor de donderdag afsluiter?

Stonden dit jaar nog op Werchter Classic onder Editors. Afsluiter zou tof zijn, maar zie het niet gebeuren dat ze twee jaar op rij komen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Dr. Hannibal wrote:
Van de festileaks frontpage: Sonar hint naar Kraftwerk. Misschien een kandidaat voor de donderdag afsluiter?

Stonden dit jaar nog op Werchter Classic onder Editors. Afsluiter zou tof zijn, maar zie het niet gebeuren dat ze twee jaar op rij komen.

Nouja twee jaar op rij... TWC is geen RW. The National stonden daar ook en worden dit jaar net zo goed voor RW genoemd. Maar nee niet het meest waarschijnlijke scenario, vond het gewoon wel een mooie optie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Ik zie TWC en RW ook als twee totaal verschillende festivals, die toevallig op hetzelfde terrein plaatsvinden. TW Classic staat even ver van Rock Werchter als pakweg Dour en Pukkelpop voor mij.
 

festivalklaas

Playlistbediener
2 mrt 2018
9
0
Kylie Minogue is net aangekondigd voor Cruïlla in Barcelona, dus andere festivaldata kan mogelijks wel volgen. Subheadliner op donderdag? Lijkt mij een logische aanvulling met P!NK...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Van de festileaks frontpage: Sonar hint naar Kraftwerk. Misschien een kandidaat voor de donderdag afsluiter?

Absoluut niet mijn cup of tea maar zou wel een scherpe boeking zijn
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
72
2
Pff ja die verdomde hekjes. Mocht Bon Iver daar inderdaad staan, ga ik het zekere voor het onzekere nemen en al een uur van te voren o.i.d. Vorig jaar bij MGMT ongeveer twintig minuten voor aanvang aangekomen en ik kon niet meer naar binnen, echt dramatisch. Bij David Byrne ben ik daardoor niet eens meer gaan proberen. Heb wel het idee dat Werchter er redelijk wat kritiek op heeft ontvangen en ik hoop dan ook van harte dat ze hiermee iets doen.

Dan stonden we samen voor die poortjes bij MGMT :-( Die rode kruizen was dit jaar wat minder dan in 2017, toen was het echt te gek voor woorden. Ik heb nu o.a. bij Byrne (waar 10 tellen na mij de poorten dichtgingen) gezien dat het vooral uitmaakt wie, dus welke medewerker bepaalt of ze de poortjes nog even open gaan of niet. Bij aanvang concert schuift alles wat op naar voren en kunnen er makkelijk nog honderden mensen bij. Bij Byrne deed men dit ook, toen kwam er een mannetje die opdracht gaf om de poortjes even open te maken. Bij Ben Howard exact hetzelfde qua ruimte, echter ander mannetje en dus geen poortjes die even open gingen.

Hier kan men echt winst op maken en dus meer tevreden festivalgangers. We zullen zien volgend jaar........
 

pontius

Playlistbediener
2 sep 2018
7
0
Nieuwe geruchten (voor mij toch): Beck, Interpol, Father John Misty? Staan alle drie op een festival in Atlanta.
3 goede namen die ik graag zou zien komen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Red Hot Chili Peppers zou blijkbaar volgens een leak die ze zelf de wereld zouden hebben ingestuurd in februari 2019 touren in Australië en met nieuwe muziek.

Betwijfel hoe "echt" de announcement is aangezien zo'n shows meestal wel veel meer op voorhand bekend zijn + het maar een 'leak' is. Staan wel elke zomer met een nieuwe plaat op Werchter, zij passen ook nog wel achter P!nk eventueel.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Tja, zelf getweet, dus zal best "echt" zijn.

https://twitter.com/ChiliPeppers/status/1062965939413680128
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik heb dit jaar geen enkele keer rode kruisjes gehad, altijd maar ben dan ook wel voor de zekerheid minstens 25 minuten op voorhand gegaan.

nikita wrote:
Eén van de acts van het weekend voor mij, dus heel erg blij dat dat zo vlot ging en dat er vooraan zo’n fijne sfeer hing, maar zeker niet overvol, volgens mij gemakkelijk 1/3e leeg. Overschat het gemiddelde werchter publiek niet, zeker niet voor de iets hardere of alternatieve bands.


Na London Grammar direct richting Barn getrokken om Anderson .Paak te gaan zien enkel om maar tot die verdomde poortjes te komen die alweer gesloten waren en uiteindelijk hebben we de hele set (want de rode kruisen bleven tot de laatste 10 minuten gewoon boven de tent hangen) op het grote scherm bekeken. Sfeer en gezelligheid voor het scherm in plaats van in de Barn zelf te staan is een wereld van verschil. Teleurstellend.

Enorm jammer dat je Anderson paak hebt moeten missen want door de sfeer van de gewonnen match was dit voor mij (en vele anderen) veruit het hoogtepunt van Werchter!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Mochten RHCP in Europa touren rond juni/juli, dan zijn zij meteen de grootste kanshebber voor de donderdagspot.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken