Paddy wrote:
Yannick wrote:
… Bon Iver is intussen die Barn wel al ontstegen eerlijk gezegd, dat ze daar Nine Inch Nails hebben ingekregen lijkt me een wonder maar voor de rest riepen geen een van die namen echt ‘mainstage!’, ofwel? Vorst verkocht ie in een mum van tijd uit (al moeten we rekening houden met ’t feit dat ie z’n concert van begin ’17 moest inhalen). …
De Barn is zeg maar 2,5x groter dan Vorst Nationaal. Dus mag hopen dat een potentiële Barnheadliner Vorst Nationaal uitverkoopt.
Ik weet niet waar jullie stonden tijdens NIN, maar ik vermoed ergens helemaal vooraan.
Zelf heb ik het volledige concert van Noel Gallagher uitgezien om dan naar de Barn te hollen, met een grote vrees en heel klein beetje hoop om nog binnen te geraken.
Achteraan mocht iedereen gewoon binnen, eens de tent in leek er wel wat volk te staan, maar de laatste 3 rijen even doorploeteren om een zee aan ruimte te zien Langs de zijkant mooi naar voren gelopen en dan net achter de uitgang rechts vooraan op die trappen opzij gaan staan. Om dan te zien dat er eigenlijk nog steeds ontzettend veel ruimte was en dus toch maar verder naar voren gegaan. Op minder dan 5 minuten stond ik op de 7e à 10e rij…
Eén van de acts van het weekend voor mij, dus heel erg blij dat dat zo vlot ging en dat er vooraan zo’n fijne sfeer hing, maar zeker niet overvol, volgens mij gemakkelijk 1/3e leeg. Overschat het gemiddelde werchter publiek niet, zeker niet voor de iets hardere of alternatieve bands.
Bon Iver zal zeker wel wat volk trekken, maar ik hoop en vermoed dat werchter wel zo slim is om hem in de barn te zetten, waar hij veel meer tot z’n recht zal komen dan op de mainstage.
Ik wil voorkomen om in een wellus-nietus spelletje te verzakken, maar moet hier toch even op reageren. Ik heb het hele NIN optreden op de bovenste rij van een van de tribunes gezien, wat een ongelofelijke topplek voor een topoptreden. Daarom ook goed de drukte gezien. Al ver voor aanvang bomvol maar daarna begonnen wat gaten te ontstaan, net zoals bij elk vol optreden daar. De ruimte werd daarna goed opgevuld maar 1/3 leeg is het absoluut nooit geweest. Misschien toen hij even wat lang wegbleef voor de toegift Hurt. Toen stond ik ook al bijna buiten (in een haast om zo min mogelijk van Nick Cave te missen)
En Bastille voor Pink, mijn god. De hel.