En dit is een probleem aan het worden. Op Pukkelpop kun je naar eender welke show gaan, 5 minuten op voorhand en nog steeds 1) naar binnen kunnen en 2) een goede plek vooraan fixen, als je weet hoe je moet doorschuiven (zijkanten gebruiken etc). Bij Werchter is het nu al 2 jaar (nouja in 2017 vooral frustrerend dat ik Soulwax heb moeten missen op zondagavond, dat is het enige probleem van die editie eigenlijk) zo dat ik daarbij problemen ondervindt waarbij het meer een rekenwerk wordt om er toch maar zeker van te zijn dat je binnen kunt dan dat je zorgeloos halverwege een set nog ergens een tent kunnen binnenstappen, no way op Werchter.Ik heb dit jaar geen enkele keer rode kruisjes gehad, altijd maar ben dan ook wel voor de zekerheid minstens 25 minuten op voorhand gegaan.
Ik begrijp dat crowd control belangrijk is en dat een grote menigte moeilijk te controleren is, videobeelden van het publiek moeilijk in te schatten zijn als je daar aan die gates staat maar als je die dingen 5 minuten op voorhand gaat sluiten en ze dicht houdt tot 10 minuten voor het einde dan kan ik beter gewoon 4 dagen aan het hoofdpodium kamperen of gewoon een ander festival uitzoeken waar ik ongestoord van set naar set kan gaan. Wanneer ik ga probeer ik er ook alles uit te halen dat er inzit (Ik herinner me bv. die donderdag in 2017 waarbij ik achtereenvolgens Tout Va Bien, Declan McKenna, Cigarettes After Sex en Whitney zag).