Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
72
2
NBT staat op de site een trapje onder Y&Y op de vrijdag, ik vind dat beetje gek (of mis ik iets)

Leuk gemixt rijtje voor ieder wel wat wils schat ik zo in.

En ach, in 2 jaren de artiesten die samen het meest dramatische nummer ooit in de popmuziek gemaakt hebben zien, is ook best grappig
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.739
Matig matig matig.

Donderdag; dramatisch over de hele lijn
Vrijdag; Zonder concurrentie de beste dag van het weekend met 4 van de 6 acts die me kunnen bekoren, van Kylie en Years and Years hoeven we wellicht geen last te hebben.
Zaterdag; onvoldoende
Zondag; Muse is een topafsluiter, van Yungblud krijg ik na 2 liedjes hevige koppijn maar valt verder nog niets over te zeggen.

Voorlopig enkel een dagticket voor de vrijdag als dit zo evolueert, dat zou voor het eerst in jaren zijn dat ik geen 4 dagen ga.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Daejim lijkt goed geïnformeerd en zeker van zijn zaak... klopt het dat er nog 2 (sub)headliners bij moeten of zitten die hierbij? Prima gevarieerd pakketje. Had ook niet verwacht dat er 10 namen bij zouden komen die overeenkomen met mijn persoonlijke smaak.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik vond Years and Years best meevallen vorige werchter,
Ook over Miles Kane zegt niemand iets? Dit jaar nog op crammerock een heel sterk optreden van heb gezien! En Vance Joy in de kleine zaal van de boutanique gezien met een kleine 500 man, was een geweldig optreden!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Mad Cool komt met The National, Bon Iver, Vampire Weekend en Mogwai.

Rock Werchter slaat keihard terug met Kalkbrenner, Years & Years en Miles Kane! Nee echt serieus: 0 scherpe of interessante namen in een pakket van 10. Ook een prestatie. Of het moet Kylie zijn, wat op zich nog weer eens iets anders is.

De vrijdag was de enige dag die ik echt overwoog, maar die is ook aardig verminkt met de pubermeisjesacts Years & Years en BMTH. En moeten we Paul Kalkbrenner nu zien als een alternatief voor Pink?

1 ding: ben blij dat ik hierin nog geen geld heb gestoken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Ik vond Years and Years best meevallen vorige werchter

Ja dat is wat je wil, namen die "best meevallen". Koop gelijk een ticket nu.


Ook over Miles Kane zegt niemand iets? Dit jaar nog op crammerock een heel sterk optreden van heb gezien!

Meh, wel leuk, maar al te vaak gezien. Frisse is er een beetje af.
 

daejim

Campingartiest
15 nov 2018
57
30
Daejim lijkt goed geïnformeerd en zeker van zijn zaak… klopt het dat er nog 2 (sub)headliners bij moeten of zitten die hierbij? Prima gevarieerd pakketje. Had ook niet verwacht dat er 10 namen bij zouden komen die overeenkomen met mijn persoonlijke smaak.

De enigste dag die volledig vol zit met headliners is vrijdag. Er komen wat mij betreft nog zeer mooie namen aan, vooral op donderdag. Mooi contrast met P!nk, al blijft zoiets persoonlijke smaak.

In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat enkel zondag, voor zo ver ik weet redelijk vreemd blijft. Ik weet ook niet alles, ik kom zeker nog eens terug hier wanneer ik een preciezere datum kan geven voor de volgende groep namen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Wederom een bevestiging dat ik een goede keuze met mijn tickets voor RaR gemaakt heb. RW kennende komt er nog zat moois maar dit vind ik een inspiratieloze en zouteloze worp. NBT is tof, Kylie leuk om eens mee te pakken, evenals Miles Kane. Daar houdt het wel op voor deze ronde.

Van de voorspellingen die jullie gister deden is er letterlijk heen 1 naam goed.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik denk dat de vrijdag wel al bijna klaar is met de grotere namen.
Main: The Cure - Tool - BMTH - NBT
Barn: Years & Years - Kylie
Afgelopen jaar was de grootste Barn naam eigenlijk iedere dag de 1 na laatste. De laatste was meer dance/urban gericht. Dus op donderdag verwacht ik Paul Kalkbrennner op de plek van Marshmello en dus Y&Y op vrijdag.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.118
596
Mad Cool komt met The National, Bon Iver, Vampire Weekend en Mogwai.

Rock Werchter slaat keihard terug met Kalkbrenner, Years & Years en Miles Kane! Nee echt serieus: 0 scherpe of interessante namen in een pakket van 10. Ook een prestatie. Of het moet Kylie zijn, wat op zich nog weer eens iets anders is.

De vrijdag was de enige dag die ik echt overwoog, maar die is ook aardig verminkt met de pubermeisjesacts Years & Years en BMTH. En moeten we Paul Kalkbrenner nu zien als een alternatief voor Pink?

1 ding: ben blij dat ik hierin nog geen geld heb gestoken.

Het is maar net welke namen je er tussenuit haalt:
Mad Cool komt met Milk Teeth, the Snuts en Vetusta Morla (wie?)
en Werchter slaat keihard terug met Miles Kane, Kylie Minogue en Bring me the Horizon
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Nu is het even een klein maandje wachten voor Rock Werchter nieuws.

Dat we moeten wachten wil volgens mij zeggen dat er nog grote(re) namen komen die nog niets bekend gemaakt hebben, zoals Red Hot Chili Peppers en/of The Strokes en/of Neil Young en/of Eminem.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Het is maar net welke namen je er tussenuit haalt:
Mad Cool komt met Milk Teeth, the Snuts en Vetusta Morla (wie?)
en Werchter slaat keihard terug met Miles Kane, Kylie Minogue en Bring me the Horizon

Dan nog denk ik dat ik voor Mad Cool zou kiezen. ? Met Kylie staat er (voor mij) een derde leuke naam voor RW, helaas op dezelfde dag als die 2 andere. Tijdens die 2 andere.

Vetusta is trouwens een gerespecteerde lokale band. Een beetje alsof ze Balthazar of dEUS zouden delen bij ons.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.118
596
Dit jaar had Mad Cool wel een indrukwekkende line-up, maar er zullen op een gegeven moment wel 'opvulnamen' moeten komen.
Rock Werchter doet dat in pakketjes met meerdere artiesten.
En uiteindelijk kan je toch niet alles zien. Ben altijd onder de indruk van het programma van Glastonbury, maar dan spelen alle grote
namen tegelijk op de verschillende podia. Moet je toch nog een keuze maken en zie je niet alles.

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vrijdag is met The Cure en Tool sowieso een heel sterke dag, namen als BMTH en NBT zeggen me niet zo heel veel, maar langs de andere kant prima om even mee te pikken.

Maar voor de rest vind ik het op dit ogenblik echt wel dramatisch slecht hoor. Echt dramatisch. Maar zoals ik eerder al zei: ik vermoed dat Werchter heel bewust wat 'anders' gaat programmeren, omdat ze nu eenmaal geen kansen hadden zoals vorig jaar op echte top bands, en dus nu toch gaan proberen (m.u.v. enkele toppers binnen het alternatieve genre) om een andere doelgroep te bereiken.

Kylie zo eventjes als sub voor Tool zou ik wel om te brullen vinden. Wat ik ze ook zie doen: Tool als Barn headliner, en Kylie als sub voor The Cure.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Matig matig matig.

Donderdag; dramatisch over de hele lijn
Vrijdag; Zonder concurrentie de beste dag van het weekend met 4 van de 6 acts die me kunnen bekoren, van Kylie en Years and Years hoeven we wellicht geen last te hebben.
Zaterdag; onvoldoende
Zondag; Muse is een topafsluiter, van Yungblud krijg ik na 2 liedjes hevige koppijn maar valt verder nog niets over te zeggen.

Voorlopig enkel een dagticket voor de vrijdag als dit zo evolueert, dat zou voor het eerst in jaren zijn dat ik geen 4 dagen ga.

Je weet dat er nog nauwelijks namen bekend zijn van het programma?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Tool is volgens mij wel echt té alternatief voor deze affiche. Zo alternatief dat ze zelfs nog steeds geen band informatie hebben gevonden om op hun site te zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken