Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.213
4.365
Rock Torhout wrote:
Tool is volgens mij wel echt té alternatief voor deze affiche. Zo alternatief dat ze zelfs nog steeds geen band informatie hebben gevonden om op hun site te zetten.

Op de site van RaR staat er ook geen info, zal dus eerder bij de band liggen. Misschien wachten ze op een officiële perstekst die meteen ook melding maakt van de nieuwe plaat?

Ze wachten denk ik tot wij de artiestenbio van Tool hebben ingevuld.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Kylie Minoque voor de jongere doelgroep…

En dan Neil Young met wat peuterrock er achter aan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Ik verwacht zelf nog wel een act tussen BMTH en Tool. Ik zie niet in waarom ze 2 posities hoger zouden mogen staan zonder nieuwe commerciële successen. En LN geeft zelf toe dat de Lotto Arena niet 100% uitverkocht is. Zelfs George Ezra slaagt daar wel in, en die stond vorige editie gewoon 's namiddags in de Barn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.436
1.931
Jullie beseffen toch dat uit jullie rijtjes (Vampire Weekend, Bon Iver, dEUS, Beach House , Ghost, Lana Del Rey, Tame Impala, Weezer, The National, Interpol, Biffy Clyro) er nog steeds veel kanshebbers staan? Als ze er al niet allemaal staan. Het is en blijft Werchter.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Wat een rare kronkels daar op de bureau bij Livenation ...
Denk dat de Schuer stillekes aan dement aan het worden is :)
Het meest bizarre is dat een kennis van me daar werkt ( die spijtig genoeg zwijgt als een graf over aankondigingen) meegeeft dat donderdag voorlopig de dag is waar het meeste tickets van verkocht zijn.
De wereld is om zeep ... Nergens is ne mens nog zeker van tegenwoordig :)
Enfin, nog altijd zeer blij met Tool.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Jullie beseffen toch dat uit jullie rijtjes (Vampire Weekend, Bon Iver, dEUS, Beach House , Ghost, Lana Del Rey, Tame Impala, Weezer, The National, Interpol, Biffy Clyro) er nog steeds veel kanshebbers staan? Als ze er al niet allemaal staan. Het is en blijft Werchter.

Denk ik ook (niet allemaal maar toch enkele goeie)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.466
6.218
Kereltje wrote:

Rock Torhout wrote:
Tool is volgens mij wel echt té alternatief voor deze affiche. Zo alternatief dat ze zelfs nog steeds geen band informatie hebben gevonden om op hun site te zetten.


Op de site van RaR staat er ook geen info, zal dus eerder bij de band liggen. Misschien wachten ze op een officiële perstekst die meteen ook melding maakt van de nieuwe plaat?

Ze wachten denk ik tot wij de artiestenbio van Tool hebben ingevuld.

On it! Coming soon :)
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Het is maar goed dat ik een grenzeloos vertrouwen heb in RW, want dat pakketje van vanochtend... Wie kan mij uitleggen wat leuk, interessant, tof is aan Kylie? Ik ken haar als soapsterretje met twee stomtoevallige hitjes, no offense.
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
Primal Scream en Barns Courtney mogen wel een plekje in de Barn en Klub C krijgen

https://www.ticketmaster.co.uk/neighbourhoodweekender
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik verwacht zelf nog wel een act tussen BMTH en Tool. Ik zie niet in waarom ze 2 posities hoger zouden mogen staan zonder nieuwe commerciële successen.
Wat dan met Tool, die in (ik denk 2007) in de namiddag op werchter stond en sindsdien niets meer heeft gedaan, maar nu wel door RW zelf word genoemd als grootste vangst van het jaar...
Het zijn niet mijn favoriete namen maar ik denk dat er hier toch wel echt sterk word overdreven. Paul Kalkbrenner was vorig jaar op Dour de enige headliner die de volledige main stampvol kon laten lopen. Vance Joy is een goede gitarist en heeft een geweldige sfeer bij. Miles Kane is er de jaren enkel beter op geworden. Yungblud heeft op pukkelpop echt een geweldige set gespeeld en BMTH en years and years beschikken beide niet over live de beste zangers. Maar toch trekken ze beide veel volk doordat ze beide best leuke liedjes hebben. Er word dan vergeleken met de 'goede' affiche van Mad Cool... Maar met the national, the 1975, mogwai, bon iver, vampire weekend en the cure, Hebben zij tegenover 2018 met Pearl Jam, Arctic Monkeys, Depeche Mode, Tame Impala, Queens of the stone age en Jack White ook echt een armzalige affiche weten samen te stellen... Ik denk dat iedereen hier alles is wat in perspectief moet zien en beseffen dat er nog maar 1/6 van de namen zijn...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Even mijn visie op de huidige line-up:

positief bij de aankondiging gisteren: dance! Was één van de weinige (het enige?) minpunten van de line-up vorig jaar: toch wat weinig dance (goede dance bedoel ik dan, geen Major Lazer of Mike/Vegas-toestanden). Met The Blaze is wat mij betreft een uitstekende act geboekt, ook geroemd voor zijn live-performances. Zelf nog niet live gezien. Ook Kalkbrenner is in mijn ogen bij de beste techno-artiesten. Ik kan gerust genieten van zo'n show. Ik moet er wel bij zeggen dat, als er goede bands op mainstage staan dan, dat ik dan wel deze dance-acts skip. Ze zijn voor mij wel een uitstekend alternatief. En met de huidige headliners op donderdag en zaterdag lijkt de kans groot dat ik The Blaze en Kalkbrenner zal zien :)

Verder zeer opgetogen met de komst van Miles Kane. Ondergewaardeerde artiest die live zeer sterk uit de hoek komt. Nog enorm genoten van zijn optreden op Crammerock eerder dit jaar.

Nog positief: P!nk lijkt dus echt wel een exclusieve festivalshow in Europa te zijn. Wereldwijd is Rock in Rio (Brazilië) het enige andere festival dat ze aandoet. Voor Muse geldt hetzelfde: wereldwijd maar één ander festival: Rock in Rio in Brazilië. Sterke boekingen dus.


Maar: gewoon persoonlijk, ik kan weinig met P!nk, Kylie Minogue, Mumford & Sons, Florence + the Machine, Years and Years... Enkel die vrijdag steekt er momenteel met kop en schouders bovenuit. Dus voor mij is dit de zwakste "eerste worp" (ruim bekeken) sinds ik naar Rock Werchter ga (eerste keer in 2002, combi steevast vanaf 2005). Maar: zoals eerder gezegd, ik heb vertrouwen in de organisatie en verwacht dat er nog heel wat moois toegevoegd wordt. Nog wat geduld dus...

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Edit: lang de andere kant: van de acts uit mijn laatste alinea heb ik er letterlijk nog geen enkele gezien, dus het een kans geven wil ik wel doen... Het zijn ook geen namen waar ik per sé anti ben (alé, misschien Years and Years wel :)).
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kereltje wrote:
Ik verwacht zelf nog wel een act tussen BMTH en Tool. Ik zie niet in waarom ze 2 posities hoger zouden mogen staan zonder nieuwe commerciële successen.

Er word dan vergeleken met de ‘goede’ affiche van Mad Cool… Maar met the national, the 1975, mogwai, bon iver, vampire weekend en the cure, Hebben zij tegenover 2018 met Pearl Jam, Arctic Monkeys, Depeche Mode, Tame Impala, Queens of the stone age en Jack White ook echt een armzalige affiche weten samen te stellen… Ik denk dat iedereen hier alles is wat in perspectief moet zien en beseffen dat er nog maar 1/6 van de namen zijn…

Ik kan me aan dit soort onwetendheid dus echt storen, Mad Cool heeft letterlijk één headliner bekend gemaakt, dat is The Cure, voor de rest zijn het subposities of andere stage afsluiters. Mad Cool maakt niet eerst alle headliners bekend zoals Werchter doet, heel simpel.
The National, Bon Iver, Vampire Weekend & Mogwai zijn dus prachtige namen die allemaal niet als headliner komen. Vergelijk dit met: Kylie Minogue, Bring Me The Horizon, Years & Years & Paul Kalkbrenner, dan is het toch logisch dat mensen de Mad Cool namen tot nu toe beter vinden..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.553
840
The blaze is echt een topboeking! Twee hele scherpe producers die een toffe live set weggeven met hele dikke visuals en snoeiharde drops! Wat mij betreft is er op het moment geen betere elektronische boeking! Zeker nu moderat een voorlopige pauze heeft ingelast!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
The blaze is echt een topboeking! Twee hele scherpe producers die een toffe live set weggeven met hele dikke visuals en snoeiharde drops! Wat mij betreft is er op het moment geen betere elektronische boeking! Zeker nu moderat een voorlopige pauze heeft ingelast!

Underworld...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
983
304
Ik moet wel zeggen dat Oli van BMTH gisteren in de lotto arena goed bij stem was! een deel wordt wel gezongen door Fish, maar Oli zong beter dan vorige keren dat ik ze zag. Hoeveel er hier ook gehaat wordt op BMTH, sfeer zal er zijn voor de main stage!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.466
6.218
The blaze is echt een topboeking! Twee hele scherpe producers die een toffe live set weggeven met hele dikke visuals en snoeiharde drops! Wat mij betreft is er op het moment geen betere elektronische boeking! Zeker nu moderat een voorlopige pauze heeft ingelast!

Dat is wel een hele enthousiaste reactie! Met een uitroepteken achter elke zin! Dan verliest dat leesteken een beetje zijn betekenis! En klinkt het nogal raar in je hoofd!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken