Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.780
3.546
Voor wat het waard is: Tool staat boven The Cure op de vrijdag. Aangezien The Cure dus 2:20 speeltijd krijgt, zal Tool ergens in de nacht gaan spelen? Lijkt me ideaal voor iedereen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik vind dit echt een schaamtevol lijstje... En wij durfden hopen op Bon Iver, Vampire Weekend, The Strokes, The National,... Dit is echt niet goed vind ik, jammer na de editie van vorig jaar. Van de 16 namen, boeien mij er nu 2.

Wat kan mij nog overtuigen:
Red Hot Chili Peppers en/of Strokes = sowieso dagticket voor mij.

Een goeie combo van oa. Tame Impala, Weezer, Bon Iver, The National, Interpol, Biffy Clyro, Vampire Weekend,... (+ maar dan mogen van deze namen wel niet te veel al op Best Kept staan, anders is het ook niet de moeite).

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.475
720
Tool is volgens mij wel echt té alternatief voor deze affiche. Zo alternatief dat ze zelfs nog steeds geen band informatie hebben gevonden om op hun site te zetten.

Op de site van RaR staat er ook geen info, zal dus eerder bij de band liggen. Misschien wachten ze op een officiële perstekst die meteen ook melding maakt van de nieuwe plaat?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Van de 16 namen, boeien mij er nu 2.

Hier ook. :(

Een sterke headliner naast Pink (Neil Young, Strokes, Tame Impala, National) en een degelijke Barn headliner op zaterdag kan nog het één en het ander redden, maar ik durf nergens nog op te hopen als je dit zo ziet.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.739
Joe wrote:
Matig matig matig.

Donderdag; dramatisch over de hele lijn
Vrijdag; Zonder concurrentie de beste dag van het weekend met 4 van de 6 acts die me kunnen bekoren, van Kylie en Years and Years hoeven we wellicht geen last te hebben.
Zaterdag; onvoldoende
Zondag; Muse is een topafsluiter, van Yungblud krijg ik na 2 liedjes hevige koppijn maar valt verder nog niets over te zeggen.

Voorlopig enkel een dagticket voor de vrijdag als dit zo evolueert, dat zou voor het eerst in jaren zijn dat ik geen 4 dagen ga.

Je weet dat er nog nauwelijks namen bekend zijn van het programma?
Ik weet dat.
Maar dit is gewoon de slechtste start sinds ik naar Werchter ga, qua headliners en qua dag opvulling.
Het kan zeker en vast nog goed komen, vandaar de voorlopig en evolueert in mijn laatste zin.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Het is ook niet helemaal mijn favoriete line-up, maar om nou zo dramatisch te doen als sommige andere hier vind ik te ver gaan.
Komt nog genoeg bij, en dat zal zowel positief als negatief zijn voor bepaalde mensen.

Als je een vrijdag heb met Tool / The Cure / BMTH & Nothing but thieves, dan heb je toch gewoon 4 bands op rij die de liefhebbers wel willen zien ?
Misschien dat BMTH iets uit het rijtje valt, maar denk toch dat ze wel een aardig publiek hebben.
Vind het ook altijd zo mooi om te zien dat de oudere bands als the Cure dan echt top of the bill zijn bij iedereen en een band als NBT wat (naar mijn mening) echt een hele grote kan gaan worden dan ineens ruk is.

tot noch toe voor mij alleen de vrijdag :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Uit deze lichting ben ik wel blij met Kylie en NBT.
Bang bang Romeo klinkt op het eerste gehoor ook wel leuk.
Years Years zal ergens spelen, waar ik niet ben.
BMTH vind ik jammer als invulling van een harde naam. Hou zelf erg van harde gitaren, maar hier kan ik weinig mee.
Miles Kane moet ik me nog meer in verdiepen. In vergelijking met zijn collega uit TLSP vind ik hem in ieder geval een stuk symphatieker overkomen.

 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Wauw, teleurstelling hiero. Wat een gezapig lijstje zeg.. En ik maar hopen op Bon Iver en The National. Oké, oké, er moet nog een hoop bekend worden gemaakt, maar dit is wel erg karig.

Bring Me The Horizon: tja, not my cup of tea. Al eens eerder gezien op Pinkpop, en ondanks de nodige alcohol kon het me niet echt bekoren.
Kylie Minogue: ja dit is wel prachtig op zo'n zelfde dag als The Cure en Tool :p Laten we zeggen dat het in ieder geval een originele boeking is.
Paul Kalkbrenner: wel oké.
Years & Years: In de omschrijving op Rock Werchter staat dat hij een 'ravissante stem' heeft. Synoniemen.net geeft aan dat dit betoverend betekent. Betoverend omdat hij met zijn stem een Avada Kedavra afvuurt die recht je oorschelpen induikt.
THE BLAZE: dit vind ik de interessantste naam, moest op Lowlands een toffe happening met dikke visuals zijn geweest.
Miles Kane: tja, wel geinig, maar geen must see.
Nothing but Thieves: vind het een heerlijke band, maar het is ook een beetje een overkill de laatste jaren.
Vance Joy: vanwege P!nk toch? Ik ken Riptide nog, verder zou ik niet weten of ik dit leuk vind?
Yungblud: net geluisterd, mwah, het mindere broertje van Jamie T.
Bang Bang Romeo: ken ik niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
dEUS verkocht daarnet hun 3 shows uit in evenveel minuten (!). Nu een vierde show erbij.

Daar heb je een prachtige Barn naam mee vind ik. Moet RW toch wel kunnen strikken he.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.960
6.211
Maar serieus, je begint een band.. met wat vrienden of andere muzikanten. En je bent bereid om de wereld te veroveren met je muziek. Je hebt je eigen sound en begint echt stappen te maken als band. Maar dan eerst wel even een goede bandnaam verzinnen. Dan kom je uit op: Bang Bang Romeo? What the fuck is wrong with these people.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Maar serieus, je begint een band.. met wat vrienden of andere muzikanten. En je bent bereid om de wereld te veroveren met je muziek. Je hebt je eigen sound en begint echt stappen te maken als band. Maar dan eerst wel even een goede bandnaam verzinnen. Dan kom je uit op: Bang Bang Romeo? What the fuck is wrong with these people.

Ik zou eigenhandig een topic kunnen beginnen met achterlijke of opvallende bandnamen. Bang Bang Romeo is dan zo raar nog niet.
On topic: matige lijst. Kylie is wel tof en NBT ook wel, maar Years & Years en Yungblud zijn beide afgrijselijk, de rest doet me weinig. Ik zit nog wel met goede hoop voor de volgende worp.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Dit rijtje namen is ook niet volledig mijn ding. Ik vind het vooral spijtig dat hier waarschijnlijk al een paar subs/tentheadliners tussen zitten. Hopelijk komen er nog een paar namen bij uit jullie wenslijstjes!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Wauw, teleurstelling hiero. Wat een gezapig lijstje zeg.. En ik maar hopen op Bon Iver en The National. Oké, oké, er moet nog een hoop bekend worden gemaakt, maar dit is wel erg karig.

Bring Me The Horizon: tja, not my cup of tea. Al eens eerder gezien op Pinkpop, en ondanks de nodige alcohol kon het me niet echt bekoren.
Kylie Minogue: ja dit is wel prachtig op zo’n zelfde dag als The Cure en Tool
1f61b.svg
Laten we zeggen dat het in ieder geval een originele boeking is.
Paul Kalkbrenner: wel oké.
Years & Years: In de omschrijving op Rock Werchter staat dat hij een ‘ravissante stem’ heeft. Synoniemen.net geeft aan dat dit betoverend betekent. Betoverend omdat hij met zijn stem een Avada Kedavra afvuurt die recht je oorschelpen induikt.
THE BLAZE: dit vind ik de interessantste naam, moest op Lowlands een toffe happening met dikke visuals zijn geweest.
Miles Kane: tja, wel geinig, maar geen must see.
Nothing but Thieves: vind het een heerlijke band, maar het is ook een beetje een overkill de laatste jaren.
Vance Joy: vanwege P!nk toch? Ik ken Riptide nog, verder zou ik niet weten of ik dit leuk vind?
Yungblud: net geluisterd, mwah, het mindere broertje van Jamie T.
Bang Bang Romeo: ken ik niet.
`
Volledig met Sjoerd eens, met de uitzondering dat ik The Blaze nog niet ken. Voor mij dus ook een waardeloos lijstje. Miles Kane is wel tof, maar als je die al twee of drie keer solo gezien hebt, hoeft het daarna niet meer. Goed gevonden trouwens, die Avada Kedavra... :')
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zo 10 nieuwe namen en ik heb het idee dat ik wat minder teleurgesteld ben dan sommige hier. Is het allemaal mijn ding? Nope, maar zolang er 2/3 namen per pakketje tussen zitten die ik wil zien, weet ik dat er uiteindelijk altijd weer een mooi programma uitkomt uiteindelijk. Sure, nog geen Bon Iver of National, of een Vampire Weekend bijvoorbeeld, maar die kans is alsnog aanwezig dat ze komen. We hebben 16(?) namen van de uiteindelijke 90/100 die er nu kunnen staan tegenwoordig met The Slope erbij, maar sommige zie ik ook over The Strokes praten nog steeds. Zolang die geen data voor Europa hebben, stop voorlopig gewoon met hopen erop zou ik zeggen.

Afijn, het pakketje zelf. Heel erg blij met Miles Kane, erg goede gitarist die een goede show weg kan geven. Bij deze: Ik zal wel een stukje over hem gaan schrijven, wel zin in want ik ben er fan van. Nothing but Thieves is ook een prima naam om erbij te hebben, vond ze in 2016(uit m'n hoofd) ook best goed spelen, toen nog als openingsact van de dag. Nu merk ik dat ze in NL best wel groot aan het worden zijn, maar weet niet hoe dat precies in België zit. Zouden ze 3e/4e act van de dag al kunnen worden, of toch gewoon 2e act van de dag nu?
Kylie Minogue ben ik gek genoeg ook wel benieuwd naar, zo iemand zie je niet elk jaar voorbij komen. Na een eerste luisterbeurt klinkt Bang Bang Romeo ook best wel leuk, zit wel wat achter en verwacht dat dit niet eerder dan de eerste 2 acts in een vd tenten zal komen, want ken het sinds vandaag pas. Yungblud heb ik 2 nummertjes van gezet, klonk op eerste luisterbeurt oke, maar niet echt m'n ding. Years & Years kan me echt gestolen worden, verschrikkelijk. Zelfde geld voorr Bring me The Horizon, heel jammer dat dit een van je 'metal' acts is, voor zover ze dat te noemen zijn. Als je wat harders programmeert, doe dan Architects of Deftones of iets in die richting aub. Vance Joy vind ik vrij weinig aan, wat tevens ook voor Paultje Kalkbrenner geld. The Blaze moet ik nog luisteren.

Na wat positiefs, ook het negatieve: Wat is die donderdag onderbezet als de tering tot nu toe. Elke dag heb ik wel wat ik leuk vind, maar die donderdag kan ik bijna beter gaan skippen.

Ik zag iemand iets zeggen over 1 maand wachten, maar is dit niet gewoon het startschot dat de pakketjes begonnen zijn en dat we nu niet tot midden januari zoals normaal hoeven te gaan wachten?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Ik had op meer gehoopt. Vindt het als pakketje niet slecht, maar had op iets grotere namen en binnen mijn smaak verwacht/gehoopt voor het eerste pakketje.
Kylie, nbt en the blaze wil ik wel graag zien. Yungblud, vance joy en miles kane als er niks tegenover staat. Bmth en years and years ga ik ontwijken. Bang bang romeo en paul kalkbrenner (naam wel eens gehoord) ken ik niet qua muziek.

Laatste 4 vervangen door weezer, flogging molly, biffy clyro en frank turner. Ach, die dan maar in het volgende pakketje.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Zou trouwens een mooi rijtje zijn voor de main die vrijdag. Nbt - bmth - kylie - tool - the cure
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.780
3.546
Ik zie Kylie Minogue eerder in de tent staan, samen met Years & Years. Lijkt me voor de jongere doelgroep een prima alternatief voor de zeer alternatieve main stage headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken