Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
IK ben tot nu toe erg tevreden met de namen voor Werchter.
Vrijwel alle headliners spreken me erg aan...
Het zijn vooral wel erg veel pop namen/commerciële namen.
Ik ben erg benieuwd wat er nog als sub/co headliner bij komt bij P!NK en MUSE.
Hoop dat daar wel nog twee rock namen bij komen...

Muse en P!Nk zijn exclusieve headliners tot nu toe.

daanvandingenen wrote:

Kereltje wrote:
Ik verwacht zelf nog wel een act tussen BMTH en Tool. Ik zie niet in waarom ze 2 posities hoger zouden mogen staan zonder nieuwe commerciële successen.

Er word dan vergeleken met de ‘goede’ affiche van Mad Cool… Maar met the national, the 1975, mogwai, bon iver, vampire weekend en the cure, Hebben zij tegenover 2018 met Pearl Jam, Arctic Monkeys, Depeche Mode, Tame Impala, Queens of the stone age en Jack White ook echt een armzalige affiche weten samen te stellen… Ik denk dat iedereen hier alles is wat in perspectief moet zien en beseffen dat er nog maar 1/6 van de namen zijn…

Ik kan me aan dit soort onwetendheid dus echt storen, Mad Cool heeft letterlijk één headliner bekend gemaakt, dat is The Cure, voor de rest zijn het subposities of andere stage afsluiters. Mad Cool maakt niet eerst alle headliners bekend zoals Werchter doet, heel simpel.
Eerst en vooral sorry voor mijn onwetendheid. Maar nu ik dat weet is het dus helemaal zever waarover ze hier zitten te zeuren... Want dan zitten ze appelen met veren te vergelijken aangezien ik niet denk dat BANG BANG ROMEO, The Blaze, Miles Kane, NBT, Yungblud en Vance Joy als subpositie of stageafsluiter naar Werchter komen.

Volgens mij snapt niemand de vorige reactie in de veronderstelling dat dat aan hemzelf ligt :lol:

Volgens mij snapt niemand de vorige reactie in de veronderstelling dat dat aan hemzelf ligt
1f606.svg

Ik heb meer moeite om jouw reactie te begrijpen.

Ik denk dat in deze lichting wel degelijk een aantal afsluiters bekend zijn gemaakt.

Do: Main. Pink
Club C. ?
Barn. Paul Kalkbrenner
Vr: Main. Tool
Club C. Nothing but thieves
Barn. Kylie
Za: Main. Mumford & Sons
Club C. Miles Kane
Barn. The Blaze
Zo: Main. Muse
Club C. Yungblud
Barn.

Ik denk dat in deze lichting wel degelijk een aantal afsluiters bekend zijn gemaakt.

Do: Main. Pink
Club C. ?
Barn. Paul Kalkbrenner
Vr: Main. Tool
Club C. Nothing but thieves
Barn. Kylie
Za: Main. Mumford & Sons
Club C. Miles Kane
Barn. The Blaze
Zo: Main. Muse
Club C. Yungblud
Barn.

NBT, Miles Kane en Yungblud zijn in de verste verte geen tentafsluiters. En Kalkbrenner/The Blaze gaan eerder in KluB C dan The Barn staan.

Yungblud staat de komende tijd in zalen als Vera en Paard kleine zaal. Zeker geen afsluiter, misschien staat hij zelfs wel op the Slope

En Kalkbrenner/The Blaze gaan eerder in KluB C dan The Barn staan.
Kalkbrenner heeft Vorst zo goed als uitverkocht en was vorig jaar headliner van Dour, zeker weten dat die in de Barn staat. The Blaze zie ik best in die Petit Biscuit/Craig David-spot ja. Volgens mij heeft Kesselman het trouwens meer over Kylie Minogue en Paul Kalkbrenner die hoogstwaarschijnlijk een tent zullen afsluiten en minder over de namen die jij noemt. Yungblud alsook Miles Kane zie ik trouwens best in een tent staan zoals hij zelf aangeeft, NBT dan weer niet.

Aangezien hij slechts 1 naam per podium gaf, veronderstel ik dat hij wel degelijk over de afsluiters sprak :)

En ik ben akkoord dat Paul Kalkbrenner qua status onderhand een Barn mag afsluiten. Alleen hoop ik toch op een ander alternatief moest Pink daadwerkelijk de Main afsluiten.

Zou Paul niet de main af kunnen sluiten na Pink? Zie het inderdaad ook niet zo voor me dat hij het alternatief voor Pink wordt in de Barn.

Alleen hoop ik toch op een ander alternatief moest Pink daadwerkelijk de Main afsluiten.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat P!nk de dag gaat afsluiten maar zoals Arcade Fire of Queens Of The Stone Age gaat beginnen bij zonsopgang en dat haar set eindigt in het donker, hoop het ook want beide maken me eigenlijk maar weinig warm..

Zou Paul niet de main af kunnen sluiten na Pink? Zie het inderdaad ook niet zo voor me dat hij het alternatief voor Pink wordt in de Barn.
Nouja, als je ziet hoe populair die man is, hoe techno helemaal terug is hier (zie KNTXT-concept van Charlotte De Witte in het Sportpaleis een aantal weken terug, al heb ik geen idee hoe goed dat heeft verkocht) en hoe De Witte ondanks alles toch heel wat volk op de been bracht om Pukkelpop af te sluiten lijkt me dat een dikke optie. Al zijn er wel meerdere acts geweest die de afgelopen jaren konden afsluiten, zie bv. The Chainsmokers waar herinner ik me toentertijd een hele discussie over was of 't duo kon afsluiten of niet.

Tja, Paul Kalkbrenner. De man is best populair als je ziet dat hij een formaatje Vorst aankan, al zie ik er niet echt een Barn headliner en alternatief voor Pink in. Werchter kennende hebben ze daar een andere kandidaat voor. Ik zie 'm wel weer, net zoals in 2016, de KlubC afsluiten. Die stage is echt perfect voor zo'n (elektronische) naam. Of zoals Dave zegt: als afsluiter op de main. Zie hem dat kunstje wel klaren eerlijk gezegd. Techno is inderdaad weer wat populairder en daar kan Paul de vruchten van plukken. Ik zou het in ieder geval een verfrissende main stage 'dance'afsluiter vinden. Dan wel het lieft weer wat later op de avond, zoals in 2016. Zo'n uur past beter bij Techno. :-)

Norhing But Thieves en Miles Kane zie ik in de verste verte geen tent afsluiten trouwens. Die eerste is eigenlijk niet zo populair in België als in Nederland (op Pukkelpop stonden ze dit jaar nog voor 2 man en een paardenkop te spelen) en zie ik gewoon een namiddagplekje op de main krijgen. Misschien al voor BMTH aangezien The Cure een lange st zal krijgen.

Paul Kalkbrenner gaat gewoon de Klub C afsluiten zoals Charlotte 2 jaar geleden tijdens Radiohead en komt daar best tot zijn recht, zoals in de boilerroom op Pukkelpop 2017. De Barn is qua visuals niet geschikt daarvoor. Op main stage...echt niet, met een dj-set van Paul ga je de grote massa, de grote main stage weide op werchter niet mee aan het dansen krijgen. Het zou daar snel leeglopen. Zit niet in dezelfde categorie als Chemical Brothers en de "platte(re)" acts zoals Major Lazer, Mackelmore,...met hun confetti, vuurwerkjes en grotere producties / show-gehalte. Overigens blij dat als Werchter ook kiest de "dance"-kant op te gaan, dat dit met zo'n naam is. Echt wel 1 van de betere in z'n genre.

The Smashing Pumpkins nu ook al naar RaR... Ik zie ze veruit het mooiste staan op de vrijdag. Maar dat is misschien iets te mooi om waar te zijn?

Als het inderdaad klopt dat ze overal samen geboekt worden met Tool, dan zouden ze zomaar sub kunnen zijn op de vrijdag. Van mij mogen ze komen.

Als je terugkijkt naar de afgelopen jaren, dan vallen me een aantal dingen op:
(1) Er worden steeds meer (en hoger) vrouwelijke artiesten/bands met vrouwelijke bandleden geprogrammeerd. Geen verkeerde trend, als ik verder denk aan: Aurora, Pretty Reckless, Haim, Daughter, Tash Sultana, Oh Wonder of MØ (in de spot als Lorde/Anne Marie). Halestorm en Within Temptation ook, maar die staan al op Graspop. Geen idee of Paramore nu nog relevant is?

(2) Veel indie rock bands. Ook hier genoeg interessante bands (waarvan maar moet blijken of ze gaan touren): White Lies, Catfish and the Bottlemen, Vampire Weekend, Interpol, Bloc Party, Phoenix, The National, Two Door Cinema Club, The Wombats, Foster the People, Glass Animals, Django Django, of stel je voor: The Raconteurs en The Strokes!

(3) In 2018 geen enkele punk rock. Ik zie Sum 41 of Good Charlotte nog wel graag komen. Veel andere bands zijn mij toch iets te veel de pop kant op gegaan (Fall Out Boy, Simple Plan, Panic! at the Disco en in mindere mate All Time Low).

Verder hoop ik zelf op bands die ik nog niet gezien heb: Smashing Pumpkins, Foals, Biffy Clyro, The Good, The Bad & The Queen, Slaves, Greta van Fleet, Weezer, The Struts (goedmakertje), Tame Impala, Incubus en Tenacious D.
Voor de legacy-act: Morrissey en Ian Brown

Users who are viewing this thread