Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Wel nog een mooie dag voor bijkomende geruchten...

Vampire Weekend met hun eerste Europese datum... doorsturen! Maar welke plek? subheadliner eerder dan coheadliner denk ik? Derdelaatste op mainstage?

Verder meer en meer geruchten omtrent festivalshows van The Strokes (nog nooit gezien en hoog op de verlanglijst) en New Order (wel al gezien, valt live soms wat tegen, maar toch, wat een songs hebben die toch!). Beiden zeker welkom dus!

Verder is er bevestiging van Neil Young himself dat hij deze zomer naar Europa komt! Zijn concert van 2008 op Rock Werchter staat nog steeds in mijn geheugen gegrift... Ook zeker welkom, al is een zaalshow of een ander festival (Lokerse Feesten bijvoorbeeld) ook zeer plausibel natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
werchter.jpg


Wie tekent er mee voor deze line up? (enkel grote namen natuurlijk, voor de gemakkelijkheid maar afin..) Of is dit nog wat te weinig? :p
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Luister liever het nieuwe album van Architects, wat een plaat. Hoop dat die mannen op Werchter gaan staan!
1f600.svg

Idd een mega sterk album! Voor mij AOTY wrs! Verdienen echt een spot op Werchter met zo'n monumentale plaat! Maar vrees dat Graspop hen wel zal hebben :( (jammer want dat is in mijn examens, net zoals hun show in de lotto arena). En met Bring Me The Horizon en Parkway Drive zijn er al twee namen van dat genre die ook niet onmogelijk zijn op Werchter (zelfs vrij zeker dat één van de twee zullen komen) en dan ook nog eens Architects wordt mss wat te veel van dat :(

Maar ik hoop alleszins op Architects, BMTH en Parkway drive gewoon alledrie!! Maar liefst dan toch Architects!

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Yannick wrote:
Luister liever het nieuwe album van Architects, wat een plaat. Hoop dat die mannen op Werchter gaan staan!
1f600.svg


Idd een mega sterk album! Voor mij AOTY wrs! Verdienen echt een spot op Werchter met zo’n monumentale plaat! Maar vrees dat Graspop hen wel zal hebben ? (jammer want dat is in mijn examens, net zoals hun show in de lotto arena). En met Bring Me The Horizon en Parkway Drive zijn er al twee namen van dat genre die ook niet onmogelijk zijn op Werchter (zelfs vrij zeker dat één van de twee zullen komen) en dan ook nog eens Architects wordt mss wat te veel van dat ?

Maar ik hoop alleszins op Architects, BMTH en Parkway drive gewoon alledrie!! Maar liefst dan toch Architects!

Ghost maakt nog grootste kans denk ik. Wegens commerciëlere weg die ze ingeslagen zijn + in 2018 op Graspop. Ook Volbeat grote kanshebber denk ik, als ze touren.

Al hoop ik dat de drie bands die je vernoemt er ook staan!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
xydroh wrote:
Vanwaar komt deze?

Herman heeft me een kopietje gestuurd via mail, nee mopje. Zelf gemaakt ja.

Hij is namelijk iets te mooi, om waar te zijn. Al is het niet helemaal mijn smaak. Maar je frommelt er wel parkway drive in, dus kudos daarvoor. Parkway Drive zie ik jammergenoeg niet op RW staan. Te metal (en daardoor niet al te hoog op het Werchter affiche) en te grote productie.
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
39
30
Ik weet dat dit onwaarschijnlijk lijkt, maar denk je dat coldplay altijd een mogelijkheid is? Ik denk dat ze een tournee zouden kunnen aankondigen bij de release van hun film woensdag
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Ik weet dat dit onwaarschijnlijk lijkt, maar denk je dat coldplay altijd een mogelijkheid is? Ik denk dat ze een tournee zouden kunnen aankondigen bij de release van hun film woensdag

Denk van niet. Zij zouden dan absolute headliner moeten zijn van een dag en daar zie ik geen plaats meer voor.

Net zoals bij Billy Joel en Paul McCartney dit het geval is.

Voor de overige grote spots lijken mij Bastille, The Strokes, Vampire Weekend, The National, The Chemical Brothers en Volbeat (maar iemand bevestiging dat deze laatste werkelijk gaan touren?) de meest realistische kanshebbers.

Eminem en Kendrick Lamar outsiders op basis van sommige geruchten.

Neil Young zou ook zomaar kunnen, maar een zaalshow of ander festival zou waarschijnlijker kunnen zijn.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Lana Del Rey is ook nog een mogelijkheid. The Barn zou het mooiste zijn, maar ik zie Werchter haar ook wel op Main zetten voor Muse bijvoorbeeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Lana Del Rey is ook nog een mogelijkheid. The Barn zou het mooiste zijn, maar ik zie Werchter haar ook wel op Main zetten voor Muse bijvoorbeeld.

Ik zie ze niet op mainstage van Rock Werchter staan, maar het kan inderdaad. In the Barn zou dit een ongelooflijk concert opleveren. Is deze tent onmogelijk, dan zie ik toch eerder een zaalshow.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Het ding is dat niet elke artiest die tourt ook per se België moet aandoen. Een The Strokes of Lana Del Rey kunnen perfect op een aantal UK festivals staan of misschien zelfs in Nederland maar hoeven daarmee nog geen stop te maken in België. Werchter kan niet elke artiest boeken, ook al zouden we dat misschien graag hebben.. Maar dat is ook iets waar je rekening mee moet houden + dat er ook nog andere festivals zijn behalve Werchter, denk bv. aan Travis Scott die als headliner werd aangekondigd voor Roskilde en hier helemaal nog niet werd genoemd. Scott kan perfect op die Russ/Rae Sremmurd spot van dit jaar of misschien zelfs de Barn headlinen maar gaat waarschijnlijk richting Les Ardentes/Dour omdat meneer de VMA's leuker vond dan PKP af te sluiten dit jaar. Denk ik hé.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Paul Mc Cartney had perfect achter Pink maar denk dat zn tourschema het niet toelaat. Neil Young lijkt me weinig waarschijnlijk..
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Het ding is dat niet elke artiest die tourt ook per se België moet aandoen. Een The Strokes of Lana Del Rey kunnen perfect op een aantal UK festivals staan of misschien zelfs in Nederland maar hoeven daarmee nog geen stop te maken in België. Werchter kan niet elke artiest boeken, ook al zouden we dat misschien graag hebben.. Maar dat is ook iets waar je rekening mee moet houden + dat er ook nog andere festivals zijn behalve Werchter, denk bv. aan Travis Scott die als headliner werd aangekondigd voor Roskilde en hier helemaal nog niet werd genoemd. Scott kan perfect op die Russ/Rae Sremmurd spot van dit jaar of misschien zelfs de Barn headlinen maar gaat waarschijnlijk richting Les Ardentes/Dour omdat meneer de VMA’s leuker vond dan PKP af te sluiten dit jaar. Denk ik hé.
Ik zie Travis Scott ook zeker eerder naar 1 van de andere 3 grote festivals trekken van België dan Werchter. Maar ik ben het wel niet echt eens met de stelling van russ en rae srrmmurd. Ik ben wel vrij zeker dat hij met Astroworld deze spots is ontgroeid. Ik denk ook niet dat hij komt als hij in het licht moet spelen. Maar van mij mag hij wel wegblijven. Dan liever Kendrick en Brockhampton of Tyler.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Bon Iver is ook zo'n Lana del Rey-verhaal volgens mij... Te "klein" voor mainstage, te "groot" voor the Barn?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Paul Mc Cartney had perfect achter Pink maar denk dat zn tourschema het niet toelaat. Neil Young lijkt me weinig waarschijnlijk..
Paul is duur en denk dat ze het prijs/opbrengst gewijs niet meer gaan doen op Werchter.
Neil Young daarentegen is wel een kanshebber. Is geleden van 2008, en (dacht ik) in 2013 moeten afzeggen (en doorgeschoven naar Pukkel).

Voor de rest zijn Lana Del Ray, Blossoms, The 1975, Vampire Weekend en Bon Iver redelijk grote kanshebbers...
(en liefst allemaal in the Barn).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?

Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Everyknight wrote:
Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?

Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.
Als het over Bon Iver gaat, zeer zeker te groot voor tthe Barn, ga je 30min voor concert al niet binnen kunnen.
maar gaan ze op Main zetten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken