Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
45569167_10156343197598891_3080814083331588096_n.jpg


Corona Capital in Mexico vindt plaats van 17 tot 18 november, vreemde en vrij diverse line up toch wel maar.. wie zien we hiervan naar Werchter komen? ?

Goh, niet zo simpel...
DCfC, Chemical Brothers, New Order, Bastille, Yungblud lijken mij wel kans te hebben.
Lorde bij nieuw materiaal misschien?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
sledgehammer wrote:
Waarom beginnen mensen hier steeds weer over Kendrick? Heb ik iets gemist? Is er ook maar enige aanwijzing dat die volgend jaar juni in Europa op tournee gaat, behalve dat de dit jaar nogal vage en onbetrouwbare Greg een keer de ‘hint’ “Damn” gaf?

Is een gerucht voor Glastonbury, daarnaast is Greg wel vrij betrouwbaar met z’n scoops.

Kendrick is een gerucht voor Glastonbury omdat hij een gerucht is voor Werchter, vanwege de Damn-hint van Greg. Komt allemaal hier vandaan, dus er is maar die ene bron.
Verder geen enkele aanwijzing volgens mij dat Kendrick überhaupt gaat touren volgend jaar, zou sowieso nog steeds logisch zijn dat hij eerst met nieuw materiaal komt.

Kan natuurlijk zijn dat het wachten is op een grote aankondiging van hem - duurt wellicht nog even.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.669
2.287
Ooit al over nagedacht dat die DAMN hint niet op Kendrick sloeg? We hebben ook DIE gehad, waar niemand TOOL mee verbond, nu ja het was een wazige hint. Verder heeft Greg wel telkens wel de avond op voorhand gemeld dat er een aankondiging kwam. Hij heeft info en hoe meer volk op zen nek zit, hoe groter dat hij het niet meer wilt delen. En dan weet je niets en wordt er ook weer geweend.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
45569167_10156343197598891_3080814083331588096_n.jpg


Corona Capital in Mexico vindt plaats van 17 tot 18 november, vreemde en vrij diverse line up toch wel maar.. wie zien we hiervan naar Werchter komen? ?

Oehh leuke namen tussen, erg fan van New Order! Laat die in ieder geval maar lekker langskomen! The chemical borthers, Lorde, The Kooks, Bastille, Børns, Pan!c at the disco, Friendly Fires, MGMT, CHVRCHES, The Neihbourhood, Nathaniel Ratelif zie ik allemaal wel kans maken en hoop ik het meeste. Zitten in ieder geval mooie namen tussen.

Maar ik weet het niet hoor... Zit veel tijd tussen maar je weet t nooit...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.602
4.712
Ooit al over nagedacht dat die DAMN hint niet op Kendrick sloeg? We hebben ook DIE gehad, waar niemand TOOL mee verbond, nu ja het was een wazige hint. Verder heeft Greg wel telkens wel de avond op voorhand gemeld dat er een aankondiging kwam. Hij heeft info en hoe meer volk op zen nek zit, hoe groter dat hij het niet meer wilt delen. En dan weet je niets en wordt er ook weer geweend.

Tool is gewoon genoemd hoor. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
jefferke wrote:
Ooit al over nagedacht dat die DAMN hint niet op Kendrick sloeg? We hebben ook DIE gehad, waar niemand TOOL mee verbond, nu ja het was een wazige hint. Verder heeft Greg wel telkens wel de avond op voorhand gemeld dat er een aankondiging kwam. Hij heeft info en hoe meer volk op zen nek zit, hoe groter dat hij het niet meer wilt delen. En dan weet je niets en wordt er ook weer geweend.

Tool is gewoon genoemd hoor. :)

Maar dat was ook meer omdat de geruchten rond Tool al erg concreet waren en we er per se een hint naar Tool in wilden zien. Net zoals we DAMN nu niet los willen zien van Kendrick, terwijl Greg misschien gewoon zijn persoonlijke mening gaf over de aankondiging van Florence de dag erop.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Dr. Hannibal wrote:

TheMotherload wrote:
Voor ik dus blind op zijn voorspellingen af wil gaan heb ik iets meer nodig.


Maar dat doet niemand. Dat is precies het punt wat ik net maak, door die hint is het een gerucht en meer niet. Geruchten ga je niet blind vanuit maar neem je mee in je overweging. Hoe moeilijk is het nu helemaal?

Heel makkelijk, dat zeg ik toch ook? Sommige mensen geloven hier blind wat greg zegt, ik zeg juist dat ik dat niet doe.

Als je Greg hier vorig jaar de ene na de andere correcte hint hebt zien geven, (herinner me denk ik zelf nog hints dat hij kon voorspellen met exact hoeveel namen een festival als Dour onverwacht kwam...) dan zou je hem dit jaar ook vrij blindelings geloven hoor.

Hij zat er vorige jaar ook geen enkele keer naast, zijn hints waren ook minder subtiel toen, dus het hele forum wist een naam vaak al op voorhand. Dit jaar zijn zijn hints misschien wat vager, wat ook begrijpelijk is als RW (of zijn inside informant) erachter komt dat hij info lekt...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.568
2.710
The 1975 nu bevestigd voor Mad Cool en Benicassim.
Op Benicassim ook Lana del Rey (als headliner).
Beiden dus kanshebber voor Werchter en wellicht voor DTRH.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
The 1975 nu bevestigd voor Mad Cool en Benicassim.
Op Benicassim ook Lana del Rey (als headliner).
Beiden dus kanshebber voor Werchter en wellicht voor DTRH.

Ik zie beiden wel komen. Waar zou The 1975 staan? Vorige keer stonden die rond 21h in Klub C dus nu misschien rond dat uur in The Barn? Lijken me niet echt veel populairder geworden.

Lana Del Rey zie ik nog wel een main spot eisen, misschien voor M&S en Florence? Alleen krijg je dan slaapverwekkende taferelen in het zonlicht. Hopelijk krijgen ze haar in The Barn tegenover Muse ofzo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
The 1975 kan best het spotje net voor de barnheadliner komen inpikken à la James Bay bv dit jaar, kan natuurlijk ook op Pukkelpop hè.

Na het TW Classic debacle met Springsteen verwacht ik haar eigenlijk niet meer op een los LN-event, maar wat zou ze een mooie sub zijn voor Fleetwood Mac.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
werchter boutique 8 juni
werchter 27-30 juni
werchter classic 14 juli


dat wil dus zeggen dat het hoofdpodium van werchter 6 weken op staat.

das erg lang
de afgelopen jaren waren boutique en classic vaak een week voor of na rock werchter

zouden we daar een conclusie aan kunnen verbinden?
 

arnord

Playlistbediener
23 nov 2017
8
0
Dat een deel van de budgetten onnodig verspild wordt aan leegstand van het hoofdpodium? :wink:
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ja dat dacht ik dus ook.
ik snap dat je niet zelf kan kiezen wanneer je je acts op classic en boutique kan laten spelen, maar op deze manier kost het je best veel geld.

of......

er moet nog meer komen!!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.855
Mwa, zoveel geld kost dat nou ook weer niet. Al zou het best kunnen, dat er nog een los concert bij komt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
arnord wrote:
Dat een deel van de budgetten onnodig verspild wordt aan leegstand van het hoofdpodium?
1f609.svg


Of het podium is exclusief Werchter podium
1f609.svg

Denk dit ook wel, denk dat dat een apart podium voor Werchter is. Dus het enige wat ze betalen zijn de opbouwers en de afbouwers... Dus staat dat 1 week stil of 3 weken lijkt me niet (veel) extra te kosten.

Al kan ik fout zitten, totaal geen idee hoe ze in de podia branche te werk gaan
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
De podia verschillen meestal per evenement, dus een extra prijskost is het niet.
zie 2013 ook met de verschillende evenementen over juni en juli heen.
18/6/13 : Muse @ boutique
4-7/7/13 : Rock Werchter
13/7/13 : TW Classic
20/7/13 : Roger Waters
Dus er komt/kan zeker nog iets tussen WB & RW in :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken