Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.523
6.384
ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen.

Maar spreek je nu niet jezelf tegen? Moet er dan niet naast Pink een naam staan die op een andere doelgroep mikt, om die ook naar de weide te trekken? Met nog een act erbij die dezelfde doelgroep aanspreekt zul je niet snel heel veel meer kaarten verkopen. En er kwam laatst ook juist een lijstje voorbij de dat twee headliners van de donderdagen afgelopen jaren juist van een heel ander kaliber waren.

Verder ben ik het eens met je punt dat Eminem waarschijnlijk een prima boeking zou zijn hoor. Alleen kan ook bijvoorbeeld na Mumford...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.

Ben het helemaal met je eens. Een combinatie met Pink is niet makkelijk maar dit klinkt allemaal vrij logisch hahah.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.

Ik snap wat je bedoelt, Kereltje. Maar dan lijkt me het grotere gerucht, Kendrick Lamar, een stuk frisser en realistischer voor die dag. Met Pink hebben we al een popnaam die voor een groot deel leunt op een nostalgische gevoelens. Dan is Kendrick een mooi tegengewicht/compagnion. Spreek je ook 2 doelgroepen mee aan, en zo meer volk. Al zal een (rock)band naast Pink dat misschien nog meer doen.

Los daarvan viel Eminem me met zijn playbackshow me wat vies tegen, laatst op Pukkelpop. Maar dat terzijde.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Eminem na pink, ik teken er voor. Fleetwood Mac
zit ik iig niet op te wachten. Bastille ook niet maar daar zal wel voor Muse komen.

Ps. Voor mijn Sonos heb ik een app gedownload
Sonostube, daarmee kun je youtube op je sonos
afspelen en dus Tool iig in mijn huiskamer. De mp3s
heb ik nog op harde schijf?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Fleetwood Mac, zelfs zonder Lindsey Buckingham, verkies ik toch boven Eminem...

Het blijft wel boeiend: wie is de grote naam naast P!nk en Muse en wie headlinet de tenten?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.370
4.335
Fleetwood Mac, zelfs zonder Lindsey Buckingham, verkies ik toch boven Eminem…

Het blijft wel boeiend: wie is de grote naam naast P!nk en Muse en wie headlinet de tenten?

Tool, The Cure, Mumford & Sons en Florence?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.021
278
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.
Voor de duidelijkheid: dat van die donderdag is een persoonlijke theorie :)
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Kereltje wrote:
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.

Voor de duidelijkheid: dat van die donderdag is een persoonlijke theorie
1f642.svg
Eminem wordt inmiddels ook genoemd als gerucht voor Pinkpop en mag wat mij betreft best als afsluiter achter Pink aankomen.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.

Helemaal mee eens, ik heb t sms'en met indiaantje89 en timmetje een beetje over gediscussieerd en toch tot de conclusie gekomen dat het mogelijk is na zijn nieuwe (verassingsalbum) album kamikaze waarvan nog geen tour is aangekondigd (verassinggg) het vrijwel mogelijk is dat Eminem dit jaar dan geen concerten doet maar festivals. Echter heb ik dit nog niet geplaatst in dit forum aangezien ik toch denk dat hij misschien eerder op Pukkelpop zou kunnen staan maar aan de andere kant naast P!NK zou hij geweldig staan als afsluiting maar hij is dan wel een grote headliner en geen sub/co headliner, ik denk namelijk wel dat hij een dag op zich zelf uit zou kunnen verkopen. Dit kijkende naar hoe snel het goffertpark met 65.000 mensen was uitverkocht en er nog steeds belangstelling voor is. Wel is Eminem in vergelijking tot Kendrick een artiest die een grotere doelgroep heeft. Kendrick is toch echt van nu en heeft in vergelijking met Eminem weer minder hits op zijn naam waarvan mensen het mee kunnen rappen.

Liever geen Lamar of Eminem. Laat dat aan Pukkelpop.

Dit dacht ik dus eerst ook maar stel je voor hij staat wel op Pinkpop in plaats van Lowlands, zou het logischer zijn om dan ook RW in plaats van PKP en dan naast P!NK zou perfect passen, hebben ook trouwens 1 nummer samen is ook wel leuk om die samen te doen (ook al verwacht ik dat niet, maar ik zie ze er wel vooraan)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.451
Op Werchter vind ik Eminem geen grote headliner. In ieder geval niet in de categorie Pearl Jam, Coldplay, Rammstein, Bruce Springsteen etc. Als hij een keer op Werchter staat zal dit altijd in een coheadlinerconstructie zijn. Dat hij tickets verkoopt geloof ik wel (zie het Goffertpark), maar voor de reguliere Werchterganger is alleen Eminem te weinig. Op zich geen schande toch. Kijk eens naar welke namen de afgelopen jaren naar Werchter als coheadliner kwamen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ik vind trouwens dat mensen P!nk hier ruimschoots overschatten. Dat ze in Duitsland tig stadia kan vullen betekent nog niet dat ze dat hier ook zal kunnen. Een Sportpaleis zie ik haar wel in staat om te laten vollopen maar er klopt volgens mij toch iets niet aan dat 'de sterkste co-headliner op donderdag' zijn, vind ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.451
Dat weet je pas als de andere coheadliner op donderdag bekend is (en welke speeltijd beiden krijgen)..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
misschien een voorbode voor de vrijdag, tool is in een kwestie van minuten uitverkocht voor ziggo dome in nederland. Ik verwacht dan ook dat de vrijdagtickets niet zo heel lang zullen uithouden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Is Eminem plus Pink niet te dubbelop? Ik denk dat je het best de mensen die niet zo van Pink houden (en dat zijn er op RW veel) moet tegemoet komen, om meer volk aan te trekken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Is Eminem plus Pink niet te dubbelop? Ik denk dat je het best de mensen die niet zo van Pink houden (en dat zijn er op RW veel) moet tegemoet komen, om meer volk aan te trekken.

Nouja, die dag met Linkin Park, System en Blink ontkent dit wel toch?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.053
640
mattman wrote:
Is Eminem plus Pink niet te dubbelop? Ik denk dat je het best de mensen die niet zo van Pink houden (en dat zijn er op RW veel) moet tegemoet komen, om meer volk aan te trekken.

Nouja, die dag met Linkin Park, System en Blink ontkent dit wel toch?
Maar dat was de zaterdag, die verkoopt toch wel uit. De donderdag is een stuk lastiger. Hoewel je je ook moet afvragen hoeveel mensen een dagkaart van € 100+ kopen als alleen één van de headliners je aanstaat. Lijkt me een lastige spagaat als festival. Idealiter boek je twee acts die in beginsel hun eigen fanbase hebben, maar ook raakvlakken. om een meerwaarde te bieden ten opzichte van losse zaalshows.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
mattman wrote:
Is Eminem plus Pink niet te dubbelop? Ik denk dat je het best de mensen die niet zo van Pink houden (en dat zijn er op RW veel) moet tegemoet komen, om meer volk aan te trekken.

Nouja, die dag met Linkin Park, System en Blink ontkent dit wel toch?

Hebben ze inderdaad één keer gedaan. Maar is normaal niet echt de stijl van RW toch? En sowieso een beetje gek voor een meerdaags festival dat sterk leunt op de verkoop van combitickets. Daarom vind ik het wel verstandig om op de Cure dag iets aan te bieden voor de Florence fans en op de Pink dag iets voor de Tool fans,... Dat combineren doen ze trouwens meestal wel goed (en is zelfs de sterkte van RW voor mij).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken