Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
YES TOOL! Prachtige naam erbij! Had het niet op de vrijdag erbij verwacht eerlijk gezegd. Hopelijk gaan ze ze mooi op de main stage zetten en het zou al helemaal mooi zijn als eerst The cure speelt en dan pas TOol, want anders ben ik er bang voor helemaal uitgeput te zijn door Tool en minder zin te hebben in The Cure daardoor. Althans, dat zie ik best gebeuren.

Nu denk ik toch wel dat we zeker nog een grote naam naast Pink mogen verwachten, zou dat dan misschien toch wel Coldplay nog kunnen worden? Denk dat dat te hoog gegrepen is, maar het zou me niks verbazen. In 2017 en 2018 deed Werchter ook al zo gek met dat aantal headliners(2017 6 en 2018 6 en dan tel ik dus Jack White niet mee). Ik denk dat mijn eerder genoemde Pink + Rammstein nu wel is uitgesloten, want zie Werchter niet 2 grote Metal acts programmeren nu ze Tool al hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
bcmrmaybe wrote:
Tool van GMM naar RW en Rammstein de andere kant op?
Vraag me af waarom Tool bij GMM afgeketst zou zijn.

Nope, rammstein zal in België geen festivals doen.
En tool is nooit een optie geweest voor GMM, puur omdat Werchter deze act wou

livenation hiërarchie moet jammergenoeg gerespecteerd worden. als de schuur iets wil zal hij het krijgen, ongeacht hoe goed deze band op GMM zou passen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ben zelf niet zo heel bekend met Tool, maar heb nu het album Lateralus aanstaan en dat klinkt geweldig. Ben erg benieuwd na alle lovende berichten hier. Wel ruk dat hun muziek niet op Spotify te beluisteren is.. Vrijdag nog een naam? Dan toch Kendrick? Coldplay?
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik ken Tool niet zo heel goed, maar A Perfect Circle is mij op Graspop wel erg goed bevallen vorig jaar, en aangezien Tool wat in dezelfde lijn ligt, zal ik dit ook wel kunnen pruimen. Gewoon een mooie boeking voor Werchter.

Ik denk wel dat Tool voor The Cure zal spelen. Een voorgevoel, dat is alles.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Dat zag je aan System of a Down idd.

Edit: dit was een reactie op iemand die stelt dat Rock Werchter alles kan krijgen wat er is ondanks Graspop.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Op zijn minst nog een goeie grote rock band na Pink,
dan valt het allemaal nog wel mee.

Een band die hier een tijd geleden genoemd word, maar waar het nu nog stil rond is... Green Day?
Niet veel mensen op het forum gaan hier ontzettend blij met zijn denk ik, maar zou nog wel na Pink passen vind ik.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.144
2.086
Breinaard wrote:
Op zijn minst nog een goeie grote rock band na Pink,
dan valt het allemaal nog wel mee.

Een band die hier een tijd geleden genoemd word, maar waar het nu nog stil rond is… Green Day?
Niet veel mensen op het forum gaan hier ontzettend blij met zijn denk ik, maar zou nog wel na Pink passen vind ik.

Die hebben nu al twee jaar achter elkaar getourd met hun album, denk dat t nu wel klaar is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Whoah, Werchter bouwt wel aan een goede line-up zo. Ik zou nog bijna de dag met Tool en The Cure overwegen, maar denk dat ik naar het losse concert van Tool in de Ziggo ga.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Ik zou liever Kings Of leon zien dan Pink, Mumford, Florence of Muse om eerlijk te zijn… COME, SHOOT ME!

Stiekem ook een Bieberfan? :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Dus wel zeer blij met de bekendmaking van Tool, zo wordt ook buiten de lijntjes gekleurd en niet alleen 'op veilig' gespeeld.

Benieuwd naar de naam die vrijdag zal aangekondigd worden, want een aankondiging verwacht ik nog wel.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Ik zou liever Kings Of leon zien dan Pink, Mumford, Florence of Muse om eerlijk te zijn… COME, SHOOT ME!

Stiekem ook een Bieberfan?
1f642.svg

Nee hoor, maar heb Kings Of Leon nog niet live gezien (ga alleen naar Werchter als ik écht overtuigd ben). En alles van voor Only By The Night vind ik oprecht echt goed.
En van mij mag een optreden statisch zijn, liever dat in combo met muziek die ik fijn vind, dan andersom zoals P!nk bijvoorbeeld ;)

Muse, Mumford en P!nk heb ik bovendien al eens gezien, en ik zie liever iets "nieuws" dan iets op herhaling.

King Of Leon met Bieber vergelijken is bovendien ronduit belachelijk. Dat is hetzelfde als Tool met Kendrick Lamar vergelijken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
James wrote:

Breinaard wrote:
Op zijn minst nog een goeie grote rock band na Pink,
dan valt het allemaal nog wel mee.


Kings Of Leon zou wel een keer leuk zijn, lijkt me.

Ik zou liever Kings Of leon zien dan Pink, Mumford, Florence of Muse om eerlijk te zijn… COME, SHOOT ME!

Idem. Tijdens de vier namen die jij opnoemt ben ik in ieder geval niet aan de main te vinden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
King Of Leon met Bieber vergelijken is bovendien ronduit belachelijk. Dat is hetzelfde als Tool met Kendrick Lamar vergelijken…

Oh nee hoor das geen vergelijking...Ik vind KOL net als Bieber best wel kut. Ik vind ook van beide 1 nummer leuk maar dat is dan eigenlijk ook mijn vergelijking en niet die van jou.

Ik denk juist dat je Tool en Lamar beter met elkaar kunt vergelijken. Allebei niet echt gangbaar, heel erg specifiek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken