Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dus wel zeer blij met de bekendmaking van Tool, zo wordt ook buiten de lijntjes gekleurd en niet alleen ‘op veilig’ gespeeld.

Te zien hoe je het bekijkt, ik vind het net wél op veilig gespeeld: als organisatie ben je zeker dat Tool voor een boost in ticketverkoop zal zorgen, sowieso. Met pakweg Kendrick Lamar, die onlangs ook op Pukkelpop stond, neem je dan al meer risico.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Rampzalig toch dat de BESTE BAND OOIT bij veel mensen te onbekend is. Ook niet gek als je 12 jaar geleden voor het laatst in Nederland was. TOOL is en blijft geweldig en heeft zeker het donker nodig. Dus benieuwd hoe ze dat in Werchter gaan doen.

W.b. te beluisteren muziek. Ik vind Lateralus en 10.000 days beide geweldig. Zware metalen (The Pot, Lateralus, Parabol/Parabola), gemixt met af toe bijna meditatieve nummers (Disposition, Right in Two). Oudere knallers als Stinkfist, Sober, Schism.... eigenlijk is alles geweldig.... en de regel is en blijft... nummer starten en helemaal af luisteren.


Morgen mijn best doen voor Ziggo kaart en wie weet nog een festivalshow meepakken!!!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Hier idem, dat festival wordt waarschijnlijk de vrijdag van Rock Werchter aangezien ik The Cure ook graag meepak.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Rampzalig toch dat de BESTE BAND OOIT bij veel mensen te onbekend is. Ook niet gek als je 12 jaar geleden voor het laatst in Nederland was. TOOL is en blijft geweldig en heeft zeker het donker nodig. Dus benieuwd hoe ze dat in Werchter gaan doen.

W.b. te beluisteren muziek. Ik vind Lateralus en 10.000 days beide geweldig. Zware metalen (The Pot, Lateralus, Parabol/Parabola), gemixt met af toe bijna meditatieve nummers (Disposition, Right in Two). Oudere knallers als Stinkfist, Sober, Schism…. eigenlijk is alles geweldig…. en de regel is en blijft… nummer starten en helemaal af luisteren.

Morgen mijn best doen voor Ziggo kaart en wie weet nog een festivalshow meepakken!!!

Vanuit een marketing perspectief is het niet slim om je muziek niet op streamingplatforms aan te bieden. Ik denk dat TOOL bij mijn generatie niet heel bekend is (ik ben 23), wilde er naar gaan luisteren maar kwam erachter dat ze niet op Tidal en Spotify stonden.

Ik snap dat de opbrengsten van streaming voor een band laag zijn, maar nu ga ik andere manieren gebruiken om naar hun muziek te luisteren. Laten we zeggen dat dat ze 0 euro oplevert.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
Ik zou iedereen willen oproepen, die van plan zijn vrijdag al hun combi aan te schaffen, om de combi ten voordele van Music for Life te nemen. De prijs is hetzelfde maar er gaat €5 naar Think Pink!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Dat 'niet op Spotify' dingetje is inderdaad niet zo handig... Zelfs in mijn vriendengroep (ik ben 29) zijn er al mensen die Tool nog nooit gehoord hebben.

Vind Tool erg vet, maar nu blijft mijn "must see at RW19" playlist nog altijd op één naam steken...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Iemand een handige tip om Tool gemakkelijk mobiel te beluisteren? Kan natuurlijk via youtube maar dan vliegen je mb's er zo doorheen. Of kan je dat ook downloaden ofzo?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Iemand een handige tip om Tool gemakkelijk mobiel te beluisteren? Kan natuurlijk via youtube maar dan vliegen je mb’s er zo doorheen. Of kan je dat ook downloaden ofzo?
Ouderwets downloaden en op je MP3 speler zetten?

 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
Joslittel wrote:
Iemand een handige tip om Tool gemakkelijk mobiel te beluisteren? Kan natuurlijk via youtube maar dan vliegen je mb’s er zo doorheen. Of kan je dat ook downloaden ofzo?

Ouderwets downloaden en op je MP3 speler zetten?
Ik vind het nergens. De sites die ik vroeger gebruikte liggen plat.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
James wrote:

Breinaard wrote:
Op zijn minst nog een goeie grote rock band na Pink,
dan valt het allemaal nog wel mee.


Kings Of Leon zou wel een keer leuk zijn, lijkt me.

Ik zou liever Kings Of leon zien dan Pink, Mumford, Florence of Muse om eerlijk te zijn… COME, SHOOT ME!

Mee eens! Ben zelfs fan van de boys! Je kan wat aanmerken op hun activiteiten op het podium, maar het is wel retestrak gespeeld. Het oude werk is inderdaad echt geweldig, maar in het nieuwe werk zitten ook pareltjes. En goed om te lezen dat ik niet de enige ben op dit forum die hun wel pruimt :)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Als je de muziek al hebt (CD) kun je het op je computer zetten en dan in Spotify of Google Play laden. (vervolgens met je telefoon synchroniseren op je WiFi-netwerk) Voor Apple gebruikers hoef je niks uit te leggen denk ik? Volgens mij zijn er ook wel websites die YouTube videos om kunnen zetten in mp3 (de audio dan). Een vlugge Google-actie zal je vast verder kunnen helpen.

En anders, als je het goed genoeg vindt, toch eerst die CD aanschaffen, zijn ze zeker blij met je :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Ik ga op het moment ik tickets heb voor Tool ook 10,000 Days en Lateralus kopen. Moet ik wel een oude laptop die nog in de kast ligt gebruiken om de nummers mee in te laden ?
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
Wat denken jullie voor volgende aankondiging? Krijgen we nog eeen headliner om de donderdag uit te verkopen? Coldplay? Foo Fighters? K Neem aan dat Graspop nu wel Rammstein "krijgt". Of wordt het een eerste pakketje?

Liefst een bommetje droppen en Bruce Springsteen aankondigen!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Gewoon via youtube. Kun je meteen die mooie video’s van ze bekijken.
De video’s zijn btw voornamelijk gemaakt door Adam Jones, de gitarist.
https://m.youtube.com/watch?v=hglVqACd1C8&start_radio=1&list=RDEM0KN39zsITjr_eX3BMN5q7A
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Niels wrote:
Rampzalig toch dat de BESTE BAND OOIT bij veel mensen te onbekend is. Ook niet gek als je 12 jaar geleden voor het laatst in Nederland was. TOOL is en blijft geweldig en heeft zeker het donker nodig. Dus benieuwd hoe ze dat in Werchter gaan doen.

W.b. te beluisteren muziek. Ik vind Lateralus en 10.000 days beide geweldig. Zware metalen (The Pot, Lateralus, Parabol/Parabola), gemixt met af toe bijna meditatieve nummers (Disposition, Right in Two). Oudere knallers als Stinkfist, Sober, Schism…. eigenlijk is alles geweldig…. en de regel is en blijft… nummer starten en helemaal af luisteren.

Morgen mijn best doen voor Ziggo kaart en wie weet nog een festivalshow meepakken!!!

Vanuit een marketing perspectief is het niet slim om je muziek niet op streamingplatforms aan te bieden. Ik denk dat TOOL bij mijn generatie niet heel bekend is (ik ben 23), wilde er naar gaan luisteren maar kwam erachter dat ze niet op Tidal en Spotify stonden.

Ik snap dat de opbrengsten van streaming voor een band laag zijn, maar nu ga ik andere manieren gebruiken om naar hun muziek te luisteren. Laten we zeggen dat dat ze 0 euro oplevert.

Niet alles draait om geld en een beetje eigenwijs zijn is ook niet verkeerd.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Er wordt dus geroepen dat Rammstein niet in België festivals aandoet. Ik weet niet meer of er nou letterlijk gezegd is dat het festivals betreft of dat ze überhaupt niet in België komen.

Ik verwacht vrijdagochtend nog de aankondiging van Kendrick Lamar op de P!nk dag. De vraag is wel waar je Bastille moet gaan wegzetten, aangezien die niet voor minder dan een sub op Rock Werchter zal geraken. Voor Muse lijkt me nou ook niet echt geschikt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Bastille kan op elke dag gewoon nog geplaatst worden. Werchter heeft wel gekkere combinaties gehad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Bastille kan op elke dag gewoon nog geplaatst worden. Werchter heeft wel gekkere combinaties gehad.
Bastille is headliner af in België. Zet ze bv. weg op Boutique met een sterke pop-headliner, dat lost veel op.

Ik hoop stiekem op Fleetwood Mac in een constructie zoals die donderdag van 2016: Ellie Goulding -> Paul McCartney -> Disclosure, maar hier dan P!nk -> Fleetwood Mac -> Kendrick Lamar. Realistisch? Geen idee maar het kan zomaar, denk ik aangezien die donderdag met gelijk welke combinatie namen zwakjes blijft verkopen itt tot de andere dagen bv.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Paddy wrote:
Bastille kan op elke dag gewoon nog geplaatst worden. Werchter heeft wel gekkere combinaties gehad.

Bastille is headliner af in België. Zet ze bv. weg op Boutique met een sterke pop-headliner, dat lost veel op.

Ik hoop stiekem op Fleetwood Mac in een constructie zoals die donderdag van 2016: Ellie Goulding -> Paul McCartney -> Disclosure, maar hier dan P!nk -> Fleetwood Mac -> Kendrick Lamar. Realistisch? Geen idee maar het kan zomaar, denk ik aangezien die donderdag met gelijk welke combinatie namen zwakjes blijft verkopen itt tot de andere dagen bv.

Dat zou echt een grote combi namen zijn. Realistisch gezien zou dat niet kunnen, maar als een festival het kan in het werchter. Toch lijkt me dit te gortig en denk ik dat we 1 grote naam bij P!nk moeten verwachten (bijv. Kendrick Lamar) en een sub ervoor (Bastille).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken