Niels wrote:
Rampzalig toch dat de BESTE BAND OOIT bij veel mensen te onbekend is. Ook niet gek als je 12 jaar geleden voor het laatst in Nederland was. TOOL is en blijft geweldig en heeft zeker het donker nodig. Dus benieuwd hoe ze dat in Werchter gaan doen.
W.b. te beluisteren muziek. Ik vind Lateralus en 10.000 days beide geweldig. Zware metalen (The Pot, Lateralus, Parabol/Parabola), gemixt met af toe bijna meditatieve nummers (Disposition, Right in Two). Oudere knallers als Stinkfist, Sober, Schism…. eigenlijk is alles geweldig…. en de regel is en blijft… nummer starten en helemaal af luisteren.
Morgen mijn best doen voor Ziggo kaart en wie weet nog een festivalshow meepakken!!!
Vanuit een marketing perspectief is het niet slim om je muziek niet op streamingplatforms aan te bieden. Ik denk dat TOOL bij mijn generatie niet heel bekend is (ik ben 23), wilde er naar gaan luisteren maar kwam erachter dat ze niet op Tidal en Spotify stonden.
Ik snap dat de opbrengsten van streaming voor een band laag zijn, maar nu ga ik andere manieren gebruiken om naar hun muziek te luisteren. Laten we zeggen dat dat ze 0 euro oplevert.