Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Kereltje wrote:
Ik ga hier nog eens even een andere naam droppen naar aanleiding van het Pinkpoptopic: Eminem.

ChiquitaChaser haalde al eens aan dat ze met de donderdag bewust op een andere doelgroep willen mikken, gezien de moeilijkere verkoop. Pink en Eminem lijken me twee acts die dan in een redelijk gemeenschappelijke vijver vissen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat flink wat typische Werchtergangers met plezier hun jeugdjaren gaan herbeleven op Without Me en The Real Slim Shady, ongeacht de bekritiseerde livereputatie.

Helemaal mee eens, ik heb t sms’en met indiaantje89 en timmetje een beetje over gediscussieerd en toch tot de conclusie gekomen dat het mogelijk is na zijn nieuwe (verassingsalbum) album kamikaze waarvan nog geen tour is aangekondigd (verassinggg) het vrijwel mogelijk is dat Eminem dit jaar dan geen concerten doet maar festivals. Echter heb ik dit nog niet geplaatst in dit forum aangezien ik toch denk dat hij misschien eerder op Pukkelpop zou kunnen staan maar aan de andere kant naast P!NK zou hij geweldig staan als afsluiting maar hij is dan wel een grote headliner en geen sub/co headliner, ik denk namelijk wel dat hij een dag op zich zelf uit zou kunnen verkopen. Dit kijkende naar hoe snel het goffertpark met 65.000 mensen was uitverkocht en er nog steeds belangstelling voor is. Wel is Eminem in vergelijking tot Kendrick een artiest die een grotere doelgroep heeft. Kendrick is toch echt van nu en heeft in vergelijking met Eminem weer minder hits op zijn naam waarvan mensen het mee kunnen rappen.


Everyknight wrote:
Liever geen Lamar of Eminem. Laat dat aan Pukkelpop.

Dit dacht ik dus eerst ook maar stel je voor hij staat wel op Pinkpop in plaats van Lowlands, zou het logischer zijn om dan ook RW in plaats van PKP en dan naast P!NK zou perfect passen, hebben ook trouwens 1 nummer samen is ook wel leuk om die samen te doen (ook al verwacht ik dat niet, maar ik zie ze er wel vooraan)

Ze hebben zelfs 4 nummers samen;). Zou Eminem echt een toffe toevoeging vinden voor de donderdag maar vraag me af of hij komt. Zowel pink als Eminem zullen willen headlinen?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik zou erg blij zijn mocht Eminem komen, was een groot feest paar maanden terug in Goffert park.

Kunnen we misschien Bon Iver al langzaamaan gaan opschrijven als Barnheadliner? Aangekondigd voor Northside en vind dat wel zo'n typische Werchter naam om te boeken voor in de Barn.

Maar terug naar Eminem, dat zou het wel compleet maken denk ik. Blijft er alleen nog een sub positie op de zondag over:

Pink - Eminem
The Cure - Tool
F+TM - Mumford & Sons
? - Muse

Zou Tame Impala voor Muse kunnen? Anders misschien een act zoals een Liam Gallagher? Bastille is natuurlijk ook goed mogelijk en acts zoals Bazart of Oscar & The Wolf moeten volgens mij ook nooit uitgesloten worden, evenals Editors(Kings of Leon was er in 2017 nog, is eerst de beurt aan Editors nog natuurlijk in de afwisselrace).

Edit: Aangezien Slash ft Myles Kennedy nog niet tussen de aangekondigde namen van Graspop van zojuist zitten, misschien ook goed mogelijk voor op Werchter een keer? Graspop heeft vorig jaar natuurlijk al hun portie Slash gehad met GNR.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Oh Well wrote:
@greg : krijgen we morgen nog een naam ? Lijkt me wel toch ?

1f60e.svg
Noch Fleetwood Mac, Kendrick Lamar of Eminem dragen een zonnenbril.. Maar weet je wie wel graag een zonnenbril draagt? Matthew Bellamy op de cover van Simulation Theory, Muse (2 sets) confirmed jongens!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Kunnen we misschien Bon Iver al langzaamaan gaan opschrijven als Barnheadliner? Aangekondigd voor Northside en vind dat wel zo’n typische Werchter naam om te boeken voor in de Barn.

Zou Tame Impala voor Muse kunnen? Anders misschien een act zoals een Liam Gallagher? Bastille is natuurlijk ook goed mogelijk en acts zoals Bazart of Oscar & The Wolf moeten volgens mij ook nooit uitgesloten worden, evenals Editors(Kings of Leon was er in 2017 nog, is eerst de beurt aan Editors nog natuurlijk in de afwisselrace).
Zeker, lijkt me een binnenkopper op bijvoorbeeld een vrij commerciële donderdag tot nu toe. Vergeet ook niet dat we met Thom York, Big Red Machine, Interpol etc nog een aantal zeer fijne potentiële Barnkanshebbers hebben.

Tame Impala hoop ik ook op, al zit ook te denken aan een The Strokes (eerste show in tig jaar), Editors en Bastille of wie weet The National voor het invullen van die spot op zondag. Denk ook aan alt-J die in 2017 nog voor de Foo's stonden, alles kan. Maar ivm alt-J is Tame Impala zeker een waardige sub, toch? Zeker met een publiekstrekker als Muse.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Klein wenslijstje:
- Weezer (touren in zomer 2019)
- Kurt Vile (succesvol nieuw album onlangs gedropped)
- Raconteurs (nieuw album op komst)
- Smashing Pumpkins (nieuw album op komst)
- Foals (RaR)
- Vampire Weekend (rumours)
- Tame Impala (rumours)
- White Lies (nieuw album op komst)
- Father John Misty (goed nieuw album in 2018 released)
- Rolling Blackouts Coastal Fever (succes op PkP en LL, en daar komt altijd wel van een jaar later op RW)
- Villagers (goed nieuw album in 2018 released)
- Greta van Fleet (nieuwe hype)
- IDLES (goed nieuw album in 2018 released)

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Greg wrote:

Oh Well wrote:
@greg : krijgen we morgen nog een naam ? Lijkt me wel toch ?


1f60e.svg


Noch Fleetwood Mac, Kendrick Lamar of Eminem dragen een zonnenbril.. Maar weet je wie wel graag een zonnenbril draagt? Matthew Bellamy op de cover van Simulation Theory, Muse (2 sets) confirmed jongens!
14-kendrick-lamar-bad-blood.w700.h700.jpg


Hele discussie of the Cure of Tool in het donker mogen spelen, maar Werchter pakt uiteindelijk uit met Kendrick als late-night special :twisted:
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:
Kunnen we misschien Bon Iver al langzaamaan gaan opschrijven als Barnheadliner? Aangekondigd voor Northside en vind dat wel zo’n typische Werchter naam om te boeken voor in de Barn.

Zou Tame Impala voor Muse kunnen? Anders misschien een act zoals een Liam Gallagher? Bastille is natuurlijk ook goed mogelijk en acts zoals Bazart of Oscar & The Wolf moeten volgens mij ook nooit uitgesloten worden, evenals Editors(Kings of Leon was er in 2017 nog, is eerst de beurt aan Editors nog natuurlijk in de afwisselrace).

Zeker, lijkt me een binnenkopper op bijvoorbeeld een vrij commerciële donderdag tot nu toe. Vergeet ook niet dat we met Thom York, Big Red Machine, Interpol etc nog een aantal zeer fijne potentiële Barnkanshebbers hebben.

Tame Impala hoop ik ook op, al zit ook te denken aan een The Strokes (eerste show in tig jaar), Editors en Bastille of wie weet The National voor het invullen van die spot op zondag. Denk ook aan alt-J die in 2017 nog voor de Foo’s stonden, alles kan. Maar ivm alt-J is Tame Impala zeker een waardige sub, toch? Zeker met een publiekstrekker als Muse.

Als The National op die spot zou komen zou ik echt verschrikkelijk mooi vinden. Zijn er voor The Strokes al enige indicaties dat ze festivals gaan doen?

Ik zie Tame Impala zeker groot genoeg zijn voor sub ja.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Zijn er voor The Strokes al enige indicaties dat ze festivals gaan doen?

Nee, nog niet eens dat ze überhaupt gaan touren... Maar horen altijd bij het geruchtencircuit laatste jaren. Julian Casablancas is nog actief met The Voidz.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Denken jullie niet dat Tame Impala liever headliner is op Pukkelpop dan sub/barnheadliner op Werchter? Ik zou namelijk eerder verwachten dat Tame Impala gewoon headliner is op Lowlands & Pukkelpop, zeker omdat EvE vorig jaar dat verhaal ophing over die headliner die naar Japan ging, Lowlands wil ze dus sowieso als headliner en dan pakt Pukkelpop ze ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.523
6.384
Greg wrote:

Oh Well wrote:
@greg : krijgen we morgen nog een naam ? Lijkt me wel toch ?


1f60e.svg


Slim Shady?

Als we dit idd als een hint naar een naam moeten opvatten, vind ik dit toch wel de meest logische interpretatie hoor. Scherp opgemerkt! Maar eigenlijk denk ik dat het gewoon bedoelt was als signaal dát we nog een naam krijgen, niet zozeer een specifieke hint.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Greg wrote:

Oh Well wrote:
@greg : krijgen we morgen nog een naam ? Lijkt me wel toch ?


1f60e.svg


Noch Fleetwood Mac, Kendrick Lamar of Eminem dragen een zonnenbril.. Maar weet je wie wel graag een zonnenbril draagt? Matthew Bellamy op de cover van Simulation Theory, Muse (2 sets) confirmed jongens!

Opbouwen naar een muzikale grap met een zonnebril als thema en dan niet met golden earring komen, helaas ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Greg heeft de laatste tijd toch redelijk twijfelachtige 'hints' gedropt die z'n geloofwaardigheid geen deugd doen imo.

Dus als er morgen niets komt, schrijf ik 'm volledig af als 'bron'.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.987
Greg heeft de laatste tijd toch redelijk twijfelachtige ‘hints’ gedropt die z’n geloofwaardigheid geen deugd doen imo.

Dus als er morgen niets komt, schrijf ik ‘m volledig af als ‘bron’.
Euhm? Qué?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik heb me net even bezig gehouden met heel de 52 pagina's te lezen. Hoe groot schatten jullie de kans in dat morgen Coldplay wordt aangekondigd? Ook maak ik me een beetje zorgen dat ze afkomen met Bon Iver. Ik hou er enorm veel van maar ik zou denken dat hij wel wat gelijkaardig aan James Blake is en dat als sub voor muse zou toch een dompertje zijn lijkt me?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken