Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
**** The Cure - nog nooit live gezien, hoe ist mogelijk?! :roll: Niet echt mn ding maar toch wel n iconische band die je 1 maal in je leven moet gezien hebben. Dus inschuiven en hopelijk n openbaring
*** Muse - verschrikkelijk die laatste albums maar live toch wel nog steeds "de moeite" en we moeten het dit jaar gewoon met minder (da's persoonlijk hé) stellen qua headliners
** Mumford - tja, zoals velen: pintje in de hand en van op afstand luisteren en/of hopen op n goeie Barn-naam
** Florence - 1ste keer in de Marquee was n wervelend optreden. De 2de keer, op main, vond ik ook goed. Maar haar laatste optreden op de main, dat was n pak minder en de wei stond niet echt in in vuur en vlam, meer nog het liep er idd leeg. Dus ook hier...komaan Werchter: lekkere naam in de Barn aub!
* Pink - 2010 live stukje van gezien, best nog "genietbaar" maar ook hier... zat er niet op te wachten
En,damn... ik zou ook wel ns willen weten waar DIE op slaat. Beetje gemakkelijk toch? De "inkoppertjes" zijn ondertussen gepasseerd, ben benieuwd wat er nu gaat geleaked worden
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Geweldige aankondiging Florence and the Machine. Gigantisch goed live. Echt goede performance etc. In 2015 nog een zeldzame 5 sterren als recensie gekregen van De Morgen.

Ik zie veel mensen op dit forum het niet zo leuk vinden. Als dit alleen op basis is van de muziek kan ik dit begrijpen. Echter als je haar live hebt meegemaakt dan is je mening verandert. Zo was het bij mij ook sinds 2012.
Na haar live aan het werk te hebben gezien, heb ik inderdaad mijn mening moeten bijstellen. Ik dacht dat het niet erger live kon zijn dan op plaat. Maar dat kon dus blijkbaar wel. Die zingt letterlijk geen halve noot zuiver, en ja, 't was een energieke set. Mooi, als ik een uur sta te gillen en op mijn blote voeten van de ene kant van de main naar de andere kant loop en mensen wat aanspoor om mee te zingen, heb ik ook een energieke set gegeven.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
robin78 wrote:
Geweldige aankondiging Florence and the Machine. Gigantisch goed live. Echt goede performance etc. In 2015 nog een zeldzame 5 sterren als recensie gekregen van De Morgen.

Ik zie veel mensen op dit forum het niet zo leuk vinden. Als dit alleen op basis is van de muziek kan ik dit begrijpen. Echter als je haar live hebt meegemaakt dan is je mening verandert. Zo was het bij mij ook sinds 2012.

Na haar live aan het werk te hebben gezien, heb ik inderdaad mijn mening moeten bijstellen. Ik dacht dat het niet erger live kon zijn dan op plaat. Maar dat kon dus blijkbaar wel. Die zingt letterlijk geen halve noot zuiver, en ja, ’t was een energieke set. Mooi, als ik een uur sta te gillen en op mijn blote voeten van de ene kant van de main naar de andere kant loop en mensen wat aanspoor om mee te zingen, heb ik ook een energieke set gegeven.

Volgens mij hebben we de eerste headliner van rw20 te pakken
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Rock Torhout wrote:

robin78 wrote:
Geweldige aankondiging Florence and the Machine. Gigantisch goed live. Echt goede performance etc. In 2015 nog een zeldzame 5 sterren als recensie gekregen van De Morgen.

Ik zie veel mensen op dit forum het niet zo leuk vinden. Als dit alleen op basis is van de muziek kan ik dit begrijpen. Echter als je haar live hebt meegemaakt dan is je mening verandert. Zo was het bij mij ook sinds 2012.


Na haar live aan het werk te hebben gezien, heb ik inderdaad mijn mening moeten bijstellen. Ik dacht dat het niet erger live kon zijn dan op plaat. Maar dat kon dus blijkbaar wel. Die zingt letterlijk geen halve noot zuiver, en ja, ’t was een energieke set. Mooi, als ik een uur sta te gillen en op mijn blote voeten van de ene kant van de main naar de andere kant loop en mensen wat aanspoor om mee te zingen, heb ik ook een energieke set gegeven.

Volgens mij hebben we de eerste headliner van rw20 te pakken

Ik zeg doen! Bij dezen bied ik mijzelf aan als bandlid, ik denk dat mijn gitaarskills wel ongeveer bij het beschreven niveau passen...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
***** Muse
**** The Cure, F&M, M&S
***
**
* P!nk

Ik denk dat we wel nog wat stevige namen er bij krijgen. Deze week verwacht ik toch nog zeker een naam voor Donderdag, eventueel Rammstein.
Zou ook niet verschieten moest Coldplay 14 november aankondigen dat zij die spot claimen. Eventueel Werchter Boutique.
We'll see!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Flogging Molly is zojuist aangekondigd voor een concert in Eindhoven in januari. Lijkt me een mooie middagband die wel eindelijk eens op Werchter mag staan mag ik zeggen. Hebben al aardig wat keren Dropkick Murphys gehad, die ik ook zeker heel tof vind, maar vind het nu wel eens tijd voor Flogging Molly dat betreft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zeg doen! Bij dezen bied ik mijzelf aan als bandlid, ik denk dat mijn gitaarskills wel ongeveer bij het beschreven niveau passen…

Ik gooi er een hippie xylofoon bij door. Kan er geen meter van dus dat past wel.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Pfft.
Dees is het toch ni ze.
Mumford kan ik nog wel aan als er echt niets anders te doen is maar die Florence, dat is gewoon dramatisch.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zeg doen! Bij dezen bied ik mijzelf aan als bandlid, ik denk dat mijn gitaarskills wel ongeveer bij het beschreven niveau passen…

Ik gooi er een hippie xylofoon bij door. Kan er geen meter van dus dat past wel.
Ik heb ooit wel 5 minuten geprobeerd op een drumstel te spelen, kon het wel vrij goed na die 5 minuten, dus ik doe vocals en drums. De rest is welkom met eender welk ander instrument. We gaan de 'machine' in Thomas & The Machine alle eer aan doen.

Nu moet ik denken aan Muse op de Italiaanse TV enkele jaren terug - was wel hilarisch ... Misschien doen ze ook wel eens zoiets op Werchter:

https://youtu.be/U7LT3FtPtbc
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Mooi om te zien eigenlijk hoe iedereen totaal anders reageert op dit lijstje headliners. Misschien leuk om ze te beoordelen op een schaal van 1 tot 5, worden diverse lijstjes denk ik:

***** Muse
****
*** Mumford & Sons
** Florence + the Machine, PInk
* The Cure

Die van mij lijkt dan toch op die van jou:

***** Muse
**** P!nk
*** Mumford & Sons
** Florence + the Machine
* The Cure

Hopelijk komt er nog een leuke coheadliner bij, of staat er elders wat leuks te spelen. Ben zelf redelijk tevreden, maar mag van mij nog wel wat bij aan de bovenkant van het affiche.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
***** - The Cure, nog nooit live gezien en lijkt me geweldig. Tot dusver de enige headliner die me écht kan bekoren
**** - Muse, geef ik nog de voordeel van de twijfel omdat ze gewoon ijzersterk zijn live. Heb ze in de afgelopen jaren wel al wat vaak gezien, anders kreeg het van mij de volle mep.
*** - Florence + The Machine, puur uit nieuwsgierigheid. Ik ken de band en de muziek amper, maar als ik de verhalen hier zo lees, wordt het niet veel..
** - Mumford And Sons, tja, op Lowlands gezien, ik was kacheltje destijds. Dan is het redelijk vertoeven, maar geen headliner waar ik een kaartje voor koop.
* - P!nk, not my cup at tea, veel te poppy.

Ik hoop echt dat er nog een Kendrick, Tame Impala, The Strokes o.i.d. bij komt of dat de dagprogrammering mega sterk is met leuke Barn headliners, want hiervoor ga ik (nog) geen kaartje kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik hink nog een beetje op twee gedachten. Zie graag Pink en Muse (en graag ook ver weg van het Goffert en de Arena) maar zowel Florence als the Cure zijn voor mij echt gigantisch saaie bands met nog saaiere live optredens. Hoop ook nog op een Kendrick.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
***** –
***-
*** Florence + The Machine, M&S, Muse : alle 3 al meermaals gezien & niet slecht, maar ook niet waaaaw
** – The Cure : legendarische band waar ik niets mee heb, maar begrijp wel dat ze er staan
* – P!nk : niet mijn ding, echt niet mijn ding

Komaan maak dit voor mij aub nog mooi met : Tool,Biffy,Smashing Pumpkins, Royal Blood om maar enkele te noemen ...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
The Cure saai noemen. Heh.

Sommige mensen zouden The Cure saai kunnen vinden. Ik zelf vind ze heel divers maar wel een band die je moet liggen.

Ik zelf vind KOL saai
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
*****
****
***Muse (al tig keer gezien, niet verrassend genoeg meer daarom 3 stuks) The Cure (konden me in 2012 al niet de volledige set vasthouden, maar legacy heeft altijd een streepje voor)
**
*
-* Pink, M&S, Florence (MEUK MEUK MEUK)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
In de Ziggo Dome twee jaar geleden waren ze iig voor mij enorm saai. Gevoelsmatig twee uur lang hetzelfde nummer en een saai podiumbeeld. Toegift was wel fantastisch.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Dan had livenation beter metallica laten doorkomen als headliner.. ok de line up vorig jaar was enorm sterk, maar tot nu toe zegt het echt weinig. Dan nog liever foo fighters op herhaling gehad.
Vrees ook een beetje dat pink de absolute headliner is donderdag: op radio mnm maken ze reclame voor pink die met haar show op werchter komt , de donderdag staat in het teken van haar.. ik hoop dat het maar een marketingstrategie.is en we mss donderdag of vrijdag nog een absolute headliner krijgen..
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als ik niet al jaren naar RW ga zou dit echt een prima line-up zijn.

Muse maakt er een mooie show van en vooral oude nummers zijn goed. Helaas wordt dit de 3e keer dat ik ze ga zien dus wordt er niet zo warm meer van.
Florence & the Machine staat lekker energiek te springen en legt veel gevoel in haar nummers, kan het erg waarderen. Helaas ook de 3e keer.
The Cure is een top legacy act met een strakke show. Ook al eens eerder gezien maar kijk daar nog wel erg naar uit.
Pink toch wel een van de betere popnamen voor een rock liefhebber, ook flink wat show elementen in het optreden. Jammer dat ik die al eens heb gezien en luister het niet genoeg om blij te worden van een herhaling.
Alleen M&S kan ik niet echt wat positiefs over zeggen, wat een saaie show was dat...

Al met al kan ik dus concluderen dat ik ik te verwend ben geweest :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken