Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Het probleem voor mij is dat 3 van de 5 headliners ook headliner waren in 2015. Florence werd dat per ongeluk door uitval van Foo Fighters maar toch, ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik naar Florence+TheMachine ging ipv Patti Smith in the Barn. The Cure is een prachtige naam die ik niet per se als saai zou bestempelen (een nummer als 'One Hundred Years' hoor je niet vaak zo laat op een mainstage) en P!nk zal vast veel volk trekken maar ik vind het een afgrijselijke Circus Rens-act.

Als ik kijk naar wat ik allemaal al eens live heb gezien blijft alleen P!nk voor mij over als nieuwe act en daar ga ik geen kaartje voor kopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
P!nk – Kendrick Lamar, dan. (met evt. nog een sterke band als sub?) Het is dan wel nog maar de vraag of dat genoeg gaat zijn om die donderdag goed te laten draaien/verkopen. Lamar voelt naar mijn mening nog altijd meer als een afsluitende party-act dan een volwaardig headliner (zie ook z’n nogal droge headline shows op Pukkelpop en Lowlands).
Als Fleetwood Mac naar België komt is het om te proberen om dat KBS te vullen al weet je nooit met Werchter. Een weide vullen voor TWC zouden ze misschien ook wel kunnen zeker, al zie ik dat niet echt gebeuren.

Ik zie Pink eigenlijk eerder als party act dan Kendrick. Het soort act die meer draait rond de confetti en kunstjes, wat ik ook heb bij bijvoorbeeld Major Lazer. Dan heeft Kendrick wel effectief iets te vertellen en is niet alleen een holle circusact. Was in 2010 wel eens grappig als tussendoortje, maar een headliner mag wel iets meer zijn. Misschien is Pink + Kendrick niet eens zo'n slechte combo. Al zullen rockfans daar niet zo blij mee zijn denk ik.

Over Fleetwood Mac: ik hoop niet op TWC. Na vorige editie heb ik me voorgehouden dat ik daar nooit, nooit meer een voetstap zet. Om één of andere reden trekt TWC altijd volk die daar eigenlijk niet echt wil zijn. Dekentjes mensen die maar half geinteresseerd zijn in de optredens en weigeren ook maar het minste beetje enthousiasme op te brengen. Twijfel trouwens of Fleetwood zonder Buckingham (of zelfs mét) een dag TWC kan dragen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Een meer realistische naam voor Pink of The Cure lijkt mij Volbeat. Bezig met nieuwe cd en solliciteerde op gmm dit jaar duidelijk naar een headlinespot in 2019. Dit maakt tevens de gitaarliefhebbers wat blijer.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Zojuist heeft Mastodon een Europese tour aangekondigd voor januari en februari. Misschien wishfull thinking, maar heeft een tour in deze periode niet ook vaak een rondje langs de festivals in de zomer tot gevolg? :)
 

klinker

Nieuw lid
23 okt 2018
1
0
Frank Turner staat kort voor Werchter in Duitsland. Zou dit wellicht een optie zijn voor Werchter? Persoonlijk zou ik dit toejuichen!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik blijf het gevoel houden dat Werchter een week naar voren is gegaan om samen met Glastonbury een grote naam te kunnen delen, die anders niet in het tourschema past. De 2 namen die volgens mij daarvoor in aanmerking komen zijn Coldplay en Fleetwood Mac. Vooralsnog voor mij daarom de belangrijkste opties voor de donderdag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik blijf het gevoel houden dat Werchter een week naar voren is gegaan om samen met Glastonbury een grote naam te kunnen delen, die anders niet in het tourschema past.
Nee, is logischer en gemakkelijker boeken voor Werchter wanneer je bands al dan niet samen kunt boeken met een ander festival (nu dus weer samen met die reus aan de overkant van het water). Ik herinner me dat NOS, Mad Cool en Werchter vorig jaar bv. Pearl Jam samen hadden binnengehaald waarna uiteindelijk een mini-festival tour volgde. Dat Werchter en Glastonbury in hetzelfde weekend zitten is meer voor de kleinere tot middelgrote acts (tot misschien zelfs Barn-headliners) dan dat 't om het delen van headliners gaat. Het festival heeft trouwens de laatste jaren wel al een kleine reputatie opgebouwd om echt exclusieve headliners te willen hebben (zie bv. Adele in '16 of Sheeran in '17).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Een naam uit de categorie Coldplay, Rammstein etc hoeven we denk ik voor Werchter niet meer te verwachten. Voor de donderdag zal er nog wel een coheadliner bijkomen. Die dag verkoopt altijd wat lastiger.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
De verschuiving van de Werchterdatum komt door het vertrek van de Tour de France het weekend erna in Brussel. Kwestie van genoeg politie- en veiligheidsvoorzieningen te hebben, maar ook kwestie van hotelbeschikbaarheid en dergelijke. Heeft in principe niets met headliner delen met Glastonbury te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Rock Am Ring / Rock Im Park kondigt onder andere Tool, The 1975, Foals, Die Antwoord, Bastille en Dropkick Murphys aan. Allemaal dikke kanshebbers. Blij om te zien dat Foals weer terug lijkt te komen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Rock Am Ring / Rock Im Park kondigt onder andere Tool, The 1975, Foals, Die Antwoord, Bastille en Dropkick Murphys aan. Allemaal dikke kanshebbers. Blij om te zien dat Foals weer terug lijkt te komen!

Van dat lijstje kan Tool wel afkomen (zie ik nu wel gebeuren eigenlijk), de rest is niet echt een meerwaarde. Of het moet Foals zijn.

Bastille zou een veel te grote plek opslokken op een lineup die nu al te poppy is. Weet niet of dat slim is.
Die Antwoord is niet echt meer iets voor RW, eerder voor het b-festivalcircuit.
Dropkick Murphys zijn leuk, maar hebben er nog maar net gestaan (en staan er sowieso heel veel).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Werchter zal zeker Foals te pakken willen krijgen. Zullen waarschijnlijk ook rond PKP en Lowlands wel nog in Europa zijn. Misschien jumpt Reading/Leeds er wel op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik kan nu officieel zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik voor RaR gekozen heb ipv RW dit jaar. Keuze was niet geheel vrijwillig omdat er opeens een groep vrienden die kant op ging, daarom des te blijer dat de organisatie van RW de meest inspiratieloze line-up in jaren neerzet en RaR aankomt met Tool!! Doe daar o.a. Slipknot, Sabaton, Slash, Foals, Dropkick Murphys bij en ik ben al helemaal tevreden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
eloelo wrote:
Morgenvroeg Tool aankondiging aub.

Ik hoop t! Dan weet ik of ik Ziggodome kan laten schieten in de voorverkoop donderdag.

EDIT: Ze 2 keer zien is natuurlijk ook geen straf…
ALS Tool zou komen dan zal je dat voor de VVK van de Ziggodome weten...
en ze 2keer zien is natuurlijk geen overdaad !! (denk zelfs dat in een zaal vele beter gaat zijn maar geen idee van kwaliteit van diee Dome)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ziggo Dome is een geweldig zaal voor livemuziek. Goede akoestiek en vrijwel geen slechte plaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken