Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
eloelo wrote:
The Cure saai noemen. Heh.

Met een biertje in de hand kijken hoe het gras op de wei groeit, is inderdaad minder saai.

Hoe durf je? ;-) Als die dingen als Fascination Street of From The Edge Of The Deep Green Sea eruit knallen, sta ik leuk te viben hoor. Dat en die grote bak hits die ze hebben. Friday I'm In Love is zo'n nummer waarvan je woord na woord moet uitblèren. Als die het podium opstappen sta ik klaar met dezelfde expressie als het beestje in mijn avatar.

Beirut komt ook weer met een nieuw album in februari 2019 en heeft ook al weer een tour aangekondigd. Staan in april in Vorst. Hopelijk sluit dit een passage op Werchter niet uit, zijn wat mij betreft zeker welkom in de Barn om de undercard wat vorm te geven.

https://www.facebook.com/8340954137/posts/10156855048484138/

Fleetwood Mac zit in juni ook in Europa!! Maar als ze komen zal her denk ik wel voor TW zijn.

robin78 wrote:
Geweldige aankondiging Florence and the Machine. Gigantisch goed live. Echt goede performance etc. In 2015 nog een zeldzame 5 sterren als recensie gekregen van De Morgen.

Ik zie veel mensen op dit forum het niet zo leuk vinden. Als dit alleen op basis is van de muziek kan ik dit begrijpen. Echter als je haar live hebt meegemaakt dan is je mening verandert. Zo was het bij mij ook sinds 2012.

Ah, dat concert waar het hele veld leeg liep? Ja, dat was top.

Nee hoor, in 2015 had F+tM één van de beste optredens van het weekend. Het hele veld liep niet weg, maar ging juist helemaal los. Ze had mij overtuigd om een kaartje voor haar concert in de Ziggo Dome te kopen. Met dat optreden heeft ze ook haar plek als zondagafsluiter in 2016 verdiend denk ik. En dat optreden (ik was er niet bij) scheen minder goed te zijn.

Fleetwood Mac zal geweldig zijn maar lijkt me inderdaad meer een TW Classics kanshebber. Aan de andere kant stond Sir Paul ook gewoon op RW ipv TW

Christiaan wrote:

robin78 wrote:
Geweldige aankondiging Florence and the Machine. Gigantisch goed live. Echt goede performance etc. In 2015 nog een zeldzame 5 sterren als recensie gekregen van De Morgen.

Ik zie veel mensen op dit forum het niet zo leuk vinden. Als dit alleen op basis is van de muziek kan ik dit begrijpen. Echter als je haar live hebt meegemaakt dan is je mening verandert. Zo was het bij mij ook sinds 2012.

Ah, dat concert waar het hele veld leeg liep? Ja, dat was top.

Nee hoor, in 2015 had F+tM één van de beste optredens van het weekend. Het hele veld liep niet weg, maar ging juist helemaal los. Ze had mij overtuigd om een kaartje voor haar concert in de Ziggo Dome te kopen. Met dat optreden heeft ze ook haar plek als zondagafsluiter in 2016 verdiend denk ik. En dat optreden (ik was er niet bij) scheen minder goed te zijn.
Fair enough, ik was er inderdaad in 2016 bij en niet in 2015. Maar wat mij betreft heeft ze dat jaar wel bewezen dat ze het niet aan kan om een dag af te sluiten, en gok dus dat Mumford dat inderdaad wordt.

Het rare is dat ik drie van de headliners nog nooit gezien heb, maar dat ik ook nu niet de behoefte voel om ze echt te gaan zien... Zowel P!nk, Mumford and Sons en Florence + the Machine nog nooit gezien, want altijd bewust ontweken.

Van Florence heb ik in 2016 nog de laatste 20 minuten gezien... Maar als je net van in de Klub C van bij Skunk Anansie komt, de zalige, energieke én toonvaste stem van Skin een uur mogen aanschouwen hebt, dan was Florence ook voor mij een aanfluiting... Helemaal niet toonvast.

Als ze Skunk Anansie weer tegelijkertijd programmeren, dan ben ik meteen tevreden.

Paddy wrote:

eloelo wrote:
The Cure saai noemen. Heh.

Met een biertje in de hand kijken hoe het gras op de wei groeit, is inderdaad minder saai.

Hoe durf je?
1f609.svg
Als die dingen als Fascination Street of From The Edge Of The Deep Green Sea eruit knallen, sta ik leuk te viben hoor. Dat en die grote bak hits die ze hebben. Friday I’m In Love is zo’n nummer waarvan je woord na woord moet uitblèren. Als die het podium opstappen sta ik klaar met dezelfde expressie als het beestje in mijn avatar.

The Cure is voor Werchter ook geen slechte boeking. Een kwispelende Mattman is altijd een win. Maar ik heb ze twee keer gezien op Werchter en vond er geen reet aan.

Fatboy Slim waarschijnlijk op Glastonbury. Niet echt meer relevant voor Werchter, maar 't zou kunnen.

Het rare is dat ik drie van de headliners nog nooit gezien heb, maar dat ik ook nu niet de behoefte voel om ze echt te gaan zien… Zowel P!nk, Mumford and Sons en Florence + the Machine nog nooit gezien, want altijd bewust ontweken.

Van Florence heb ik in 2016 nog de laatste 20 minuten gezien… Maar als je net van in de Klub C van bij Skunk Anansie komt, de zalige, energieke én toonvaste stem van Skin een uur mogen aanschouwen hebt, dan was Florence ook voor mij een aanfluiting… Helemaal niet toonvast.

Zo wat was Skunk Anansie toen lekker bezig in de tent! Daarna direct door naar de uitgang, nul komma nul behoefte om bij Florence en dr Machine te blijven hangen.

Prima als The Cure je ding niet is, maar ik snap niet dat mensen het als saai bestempelen gezien dat hun muziek zoveel verschillende stijlen omvat… voor ieder is er wat wils.

Saai zal dan (ook) wel slaan op de statische performance denk ik, waarbij enkel Simon Gallup voor wat beweging zorgt.

Ik vind het alleszins niet saai!

Fleetwood Mac 6 juni in Berlijn, 13 juni Dublin, 16 juni Londen, met eigen concerten.

Zullen wel wat festivals bij komen. Pinkpop lijkt me een grote kanshebber. Leuk voor TW Classic? Of toch gewoon op RW, in combinatie met The Cure? Dan wordt het wel een legendarische avond!

Fleetwood Mac zal geweldig zijn maar lijkt me inderdaad meer een TW Classics kanshebber. Aan de andere kant stond Sir Paul ook gewoon op RW ipv TW
Sir Paul op Werchter was dezelfde reden waarom Pink nu op Werchter staat.
Dit om de Donderdag uitverkocht te krijgen door een ander publiek aan te spreken.

IK verwacht/hoop Fleedwood Mac eerder op de Classic.

Misschien krijgen we eenzelfde constructie als Ellie Goulding - Paul McCartney op de donderdag? Met het verschil dat Ellie veel frissere pop is dan Pink. En dan moeten we de Macca nog krijgen?

Sowieso mag er wel een contrasterende coheadliner bij komen (het liefst erna). Anders wordt het wel een heel sneu eerste dagje. Maar dat doen ze altijd wel goed normaal.

Florence & The Machine - Foo Fighters
Ellie Goulding - Paul MCCartney
Arcade Fire - Kings Of Leon
QOTSA - Gorillaz

Altijd een combo die 2 doelgroepen bedient.

P!nk - Kendrick Lamar, dan. (met evt. nog een sterke band als sub?) Het is dan wel nog maar de vraag of dat genoeg gaat zijn om die donderdag goed te laten draaien/verkopen. Lamar voelt naar mijn mening nog altijd meer als een afsluitende party-act dan een volwaardig headliner (zie ook z'n nogal droge headline shows op Pukkelpop en Lowlands).
Als Fleetwood Mac naar België komt is het om te proberen om dat KBS te vullen al weet je nooit met Werchter. Een weide vullen voor TWC zouden ze misschien ook wel kunnen zeker, al zie ik dat niet echt gebeuren.

Users who are viewing this thread