Yannick wrote:
Dirk wrote:
wat een negatief commentaar.
Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.
Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?
Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.
Het merendeel van de negatieve commentaar gaat echter in de richting van “te veel commercieel en te weinig muzikale fijnproeverij”, eerder dan over de herhaling. En dat is heel voorbarig aangezien we nog maar 4 namen kennen. Headliners die overigens gewoon in diezelfde richting zitten waar RW meestal boekt, een enkele editie zoals 2018 buiten beschouwing gelaten.
En Dirk heeft gelijk: van wat er nu daadwerkelijk tourdata bekend gemaakt heeft, staat het merendeel op Werchter. Enkel Ed Sheeran en Metallica niet, maar die zouden hier toch voor gelijkaardige kritiek gezorgd hebben. En dat wil absoluut niet zeggen dat volgende boekingen ook in de commerciële richting gaan,
want er staan nog meer dan genoeg geniale acts op de geruchtenlijstjes, zowel voor boven als onderaan de affiche.