Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Jerre93

Campingartiest
2 feb 2016
56
20
Muse is wel echt de beste live band van het moment. De manier waarop ze hun nummer de albums live nog veel beter maken, is altijd indrukwekkend. Het oude repertoir blijft natuurlijk beter, maar een show maken ze er altijd van!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Geen presale op donderdag dit jaar? Vond dat afgelopen jaar wel relaxed. Toen kregen we een link via de mail om 1 dag eerder je ticket te kunnen bestellen.

ik vermoed toch wel. kreeg de presale vorige jaar enkele dagen ervoor te horen. zal nu wel weer
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
wat een negatief commentaar.
Van mij mogen Muse, the Cure en M&S doorkomen naar BKS, dan ben ik heel erg tevreden.

Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?
En RW komt het hele voorpret-seizoen met knallende namen ? Er komt nog genoeg moois bij denk ik.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Klasse albums, check. Zeer sterke live show, check. Voor de 8e keer in 19 jaar tijd te zien op de wei… Check. Het mag tegen dan al 4 jaar geleden zijn dat ze nog eens op Werchter stonden maar voor mij blijft naast Editors en Kings Of Leon, Muse toch één van de huisbands van Werchter. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze boeking (naast Mumford & Sons en P!nk trouwens) en vind dat ze de afgelopen jaren er stevig op achteruit zijn gegaan maar snap, zoals de eerste 2 zinnen van m’n post al aanduidden, waarom anderen wél content zijn met deze boeking. Tot nu toe is dit ‘m écht niet voor mij, jammer genoeg.

Werchter denkt aan onze planeet, ze zijn goed in het recycleren !
(van de headliners)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Yannick wrote:
Klasse albums, check. Zeer sterke live show, check. Voor de 8e keer in 19 jaar tijd te zien op de wei… Check. Het mag tegen dan al 4 jaar geleden zijn dat ze nog eens op Werchter stonden maar voor mij blijft naast Editors en Kings Of Leon, Muse toch één van de huisbands van Werchter. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze boeking (naast Mumford & Sons en P!nk trouwens) en vind dat ze de afgelopen jaren er stevig op achteruit zijn gegaan maar snap, zoals de eerste 2 zinnen van m’n post al aanduidden, waarom anderen wél content zijn met deze boeking. Tot nu toe is dit ‘m écht niet voor mij, jammer genoeg.

Werchter denkt aan onze planeet, ze zijn goed in het recycleren !
(van de headliners)

Welke nieuwe niet eerder op Werchter geboekte namen sie touren hadden ze kunnen boeken????
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Uitstekende line-up tot nu toe. Verwacht Florence and the Machine nog op donderdag erbij. Op vrijdag en zaterdag zullen er nog wel mooie subs bijkomen denk ik. Vooral blij dat hendrik Laatmar niet bekend werd gemaakt.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
MUSE! Yes! Helemaal tevreden, de eerste aankondigingen vallen véél beter mee dan vorig jaar! Nog nooit eerder live gezien en heerlijke muziek (mijn mening, sorry voor alle mensen die liever zagen en klagen ;) )

Ook wel knap dat RW hen als eerste voor de zomer mag aankondigen, dat zien we ook niet vaak gebeuren!

Toch aan het overwegen om opnieuw naar Werchter af te zakken... Wel jammer van die verhoogde prijzen, vooral 2,75 voor een pint is toch wel schandalig hoog...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
wat een negatief commentaar.
Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.
Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Dirk wrote:
wat een negatief commentaar.
Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.

Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.

Het merendeel van de negatieve commentaar gaat echter in de richting van "te veel commercieel en te weinig muzikale fijnproeverij", eerder dan over de herhaling. En dat is heel voorbarig aangezien we nog maar 4 namen kennen. Headliners die overigens gewoon in diezelfde richting zitten waar RW meestal boekt, een enkele editie zoals 2018 buiten beschouwing gelaten.

En Dirk heeft gelijk: van wat er nu daadwerkelijk tourdata bekend gemaakt heeft, staat het merendeel op Werchter. Enkel Ed Sheeran en Metallica niet, maar die zouden hier toch voor gelijkaardige kritiek gezorgd hebben. En dat wil absoluut niet zeggen dat volgende boekingen ook in de commerciële richting gaan, want er staan nog meer dan genoeg geniale acts op de geruchtenlijstjes, zowel voor boven als onderaan de affiche.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
drankbonnen voorverkoop 2.75 per pin aldaar 2.90 en cash 3.00 (enige wat gelijk is gebleven)
25 cent meer per pint dus dit jaar, de prijzen van de bonnetjes stijgen verdomme rapper dan de prijs van een gewoon brood. :lol: Ongeloofelijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Dirk wrote:
wat een negatief commentaar.
Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.

Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.

Welke betere dingen die nu touren zijn nog te boeken dan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Yannick wrote:

Dirk wrote:
wat een negatief commentaar.
Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.


Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.

Het merendeel van de negatieve commentaar gaat echter in de richting van “te veel commercieel en te weinig muzikale fijnproeverij”, eerder dan over de herhaling. En dat is heel voorbarig aangezien we nog maar 4 namen kennen. Headliners die overigens gewoon in diezelfde richting zitten waar RW meestal boekt, een enkele editie zoals 2018 buiten beschouwing gelaten.

En Dirk heeft gelijk: van wat er nu daadwerkelijk tourdata bekend gemaakt heeft, staat het merendeel op Werchter. Enkel Ed Sheeran en Metallica niet, maar die zouden hier toch voor gelijkaardige kritiek gezorgd hebben. En dat wil absoluut niet zeggen dat volgende boekingen ook in de commerciële richting gaan, want er staan nog meer dan genoeg geniale acts op de geruchtenlijstjes, zowel voor boven als onderaan de affiche.
Volledig mee eens hoor, heb ik zelf ook aangegeven in m'n eerste post dat deze headlinerset behalve The Cure dan me minder aanspreekt dan pakweg die van vorig jaar of het jaar ervoor.
P!nk is de enige die niet uit het geruchtenlijstje kwam en opeens met data aankwam lopen. Muse, The Cure en Mumford & Sons waren al langer geruchten en uit 'alles wat er te pakken valt'-geruchtenlijst zijn er zoals je zelf aangeeft nog genoeg, voor mij persoonlijk betere, headliners te vinden dan een zoveelste keer Muse of een Mumford & Sons.

@timmetje; Paul McCartney, Kendrick Lamar, Tool, Iron Maiden, The Strokes, Blur (maar The Good, The Bad & The Queen dus njet) en ach, waarom ook niet, The Smashing Pumpkins etc. Dit lijstje komt al dichter in de buurt van de headlinerset van vorig jaar of het jaar daarvoor dan wat we tot nu toe al hebben.. Maar smaken verschillen en das oké.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
60
38
En ouwe knar heeft zich ook geregistreerd op dit leuke forum... :lol:
De headliners (tot nu toe) vallen best mee, al hoop ik nog wel op Rammstein.

Ik lees hier vele berichten over Tool, wel, A Perfect Circle komt op 4 december naar de Lotto Arena met de zanger van Tool natuurlijk en ook James Iha van Smashing Pumpkins is van de partij. Misschien dat deze band ook naar RW of PKP komt.
Maar Tool dus niet.
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
39
30
Een ding maakt me nog steeds bang, O & TW heeft een concert op de 26e in het sportpaleis, ik vrees dat RW hem die dag zal aankondigen ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Een ding maakt me nog steeds bang, O & TW heeft een concert op de 26e in het sportpaleis, ik vrees dat RW hem die dag zal aankondigen …

Een losse aankondiging ja? Ik weet niet of ze daar nog veel tickets mee gaan verkopen.

Volgens mij zijn de grootste kanshebbers voor de overige headliners Tool, Kendrick Lamar, Florence & The Machine en The Strokes als outsider.

Kendrick na Pink
Florence voor The Cure
The Strokes na Mumford (als een soort Kol - Blur constructie)
Tool voor Muse

Bitte. :)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
@timmetje; Paul McCartney, Kendrick Lamar, Tool, Iron Maiden, The Strokes, Blur (maar The Good, The Bad & The Queen dus njet) en ach, waarom ook niet, The Smashing Pumpkins etc. Dit lijstje komt al dichter in de buurt van de headlinerset van vorig jaar of het jaar daarvoor dan wat we tot nu toe al hebben.. Maar smaken verschillen en das oké.

Nu kom je dus met een rijtje namen aanzetten dat volledig bestaat uit wishful thinking en vage geruchten. Het is dus maar de vraag of een van de acts die jij noemt (laat staan meerdere) beschikbaar zijn voor Rock Werchter 2019. Zo doet Iron Maiden voor zover bekend volgend jaar louter een tournee door Noord- en Zuid-Amerika, en is er vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat die (alweer) een rondje langs de Europese festivals gaan maken, en dan ook nog eens in de juiste periode; hoe zeer een prominent lid van dit forum dat ook zou willen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Welke betere dingen die nu touren zijn nog te boeken dan?

Weet ik niet maar ik krijg dan ook geen royaal LN loon om zoiets uit te zoeken en vast te leggen...
Maar zolang ze uitverkopen zullen ze we maar zwijgen en mooi 3euro voor een pint betalen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken