Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Radiohead en Nick Cave zijn niet de enige bands die steengoed zijn. Muse is dan een heel ander type band met een ander type show, maar past ook gewoon in dit rijtje van steengoede optredens.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.905
Ik snap die hele ‘perfect als afsluiter’ ‘lekker uit je bol’ argumenten niet. Ik verkies een steengoed optreden van Nick Cave of Radiohead nog altijd boven een lekker ‘feessie’

Ben je nu verbaasd dat een feestact als Muse mensen enthousiaster maakt dan Nick Cave en Radiohead? Ik bedoel, ik zou zelf die laatste twee inmiddels ook veel liever zien, maar ik snap heel goed dat Muse als afsluiter een stuk meer mensen blij maakt. Iets met toegankelijke muziek voor het grote publiek enzo...
 

Bert

Support act
14 nov 2014
949
939
niet onbelangrijk
combi tickets 243
dag tickets 105

drankbonnen voorverkoop 2.75 per pin aldaar 2.90 en cash 3.00 (enige wat gelijk is gebleven)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
Ondanks dat ik toch al enkele jaren naar festivals ga, heb ik Muse nog niet gezien dus voor mij is het best oke :)
Ook toch weer knap van Werchter dat ze, na P!nk, nu ook van Muse als eerste een festivalshow kunnen aankondigen.

niet onbelangrijk
combi tickets 243
dag tickets 105

drankbonnen voorverkoop 2.75 per pin aldaar 2.90 en cash 3.00 (enige wat gelijk is gebleven)
Damn, spijtig van de verhoogde drankprijzen. Was toch altijd de moeite om maar 2,5 euro te betalen in voorverkoop. Voor de rest zijn de ticketprijzen volledig naar verwachtingen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Tot nu toe nogal teleurgesteld eigenlijk. Vorig jaar was het hit na hit, maar nu toch al 3 namen waar ik absoluut niets voor voel. En het begon nog goed met The Cure.

Muse blijft maar slechte dingen maken en de laatste singles zijn zelfs beschamend. Ik ga deze karikatuur van een band aan mij voorbij laten gaan... als ik ga. Want RW is al 10 jaar traditie bij ons, maar op basis van de eerste 4 namen zie ik me dit festival skippen. ?

Ik blijf nog even optimistisch en wacht nog een weekje af. Wie weet krijgen we prachtige headliners voor de donderdag en zaterdag en staat er iets fantastisch in de Barn tijdens Muse. Na vorig jaar heeft RW veel krediet gekregen, maar nu mag het wel eens gaan komen...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.381
2.729
Ik snap die hele ‘perfect als afsluiter’ ‘lekker uit je bol’ argumenten niet. Ik verkies een steengoed optreden van Nick Cave of Radiohead nog altijd boven een lekker ‘feessie’
Goh, ik had niets tegen Nick Cave dit jaar, top optreden. Maar met de Monkeys erna viel je bijna in slaap, ik vond ze gewoon wat tegenvallen in vergelijking met eerdere optredens van hun.

En zo'n zondag afsluiten met een knaller, dat hoort er toch gewoon bij?
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Ik snap die hele ‘perfect als afsluiter’ ‘lekker uit je bol’ argumenten niet. Ik verkies een steengoed optreden van Nick Cave of Radiohead nog altijd boven een lekker ‘feessie’
Ik wel.. Ik kan me voorstellen dat een hoop (of zelfs het grootste deel van de bezoekers) liever met een knallend optreden het festival afsluiten dan met een optreden zoals bijvoorbeeld Arctic Monkeys dit jaar.
Je moet je denk ik realiseren dat Rock Werchter gewoon een mainstream festival is en niet een festival voor "de liefhebber". Ikzelf hou van afwisseling en daarom is, normaal gesproken, Rock Werchter een perfect festival voor mij. Het ene moment sta ik bij "een lekker feessie" om vervolgens een "steengoed optreden" te zien. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar misschien wordt het tijd om in te zien dat Rock Werchter gewoon niet jouw festival is?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ik volg Eloelo hier ergens wel. Klinkt misschien cheesy maar een optreden is goed als het mij ergens kan raken (emotioneel of in de onderbuik). Muziek in het algemeen. Zoals een Radiohead, David Byrne, PJ Harvey, Paul McCartney, NiN, The Cure, REM, Anderson Paak, Cave of Kendrick dat kunnen.

Dat zijn allemaal acts die op Werchter pass(er)en. Dit is het enige festival waar je zoveel van dat soort acts op 4 dagen kan zien, op een groot podium met een enthousiast publiek. En die mis ik nog.

Nogmaals: in snap dat veel mensen Muse leuk vinden, maar ik vind het een heel onoprechte, plastiekerige hoop bombast.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Vorig jaar de eerste keer in 8 jaar nog eens combi gegaan. Dit jaar word hem niet denk ik.
Mijn bescheiden mening (hou in het achterhoofd, dat ik wel al de boekingen tot nu toe snap in het oogpunt van RW):

- Mumford & Sons: vorig jaar gezien op Pukkelpop dus hoeft niet terug voor mij, vond ze ook niet zo super.
- P!nk in 2010 gezien. Goede show, maar ik ga meer voor de muziek dan voor de "show", dus tof om ze 1 keer gezien te hebben. 2e keer hoeft niet voor mij.
- Muse. Ook in 2010 gezien, was echt heel goed toen, maar geen enkel nummer (dat ik heb gehoord) dat ze sinds toen hebben uitgebracht vind ik ook maar het minste aan. Dus Muse heeft in het algemeen wat afgedaan.
- The Cure wil ik wel graag zien, maar alleen voor hen ga ik ook geen kaartje kopen.

Kortom als ze een tof dagje in elkaar kunnen steken (liefst de vrijdag) met wat bands als Weezer, Tame Impala, Interpol, Death Cab For Cutie, Tool, The Strokes,... e.d.)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik snap die hele ‘perfect als afsluiter’ ‘lekker uit je bol’ argumenten niet. Ik verkies een steengoed optreden van Nick Cave of Radiohead nog altijd boven een lekker ‘feessie’
Natuurlijk zie ik de twee genoemde acts door jou ook liever, maar je kunt toch niet ontkennen dat Muse een sterke live reputatie heeft?

Ook ik ben echt nog niet overtuigd voor deze Rock Werchter hoor. The Cure is de band die me tot dusver het blijst maakt, maar ik ben ervan overtuigd dat er echt nog wel interessante dingen bijkomen. We hebben pas vier namen. En natuurlijk, vorig jaar waren dat Nick Cave, Gorillaz en waarschijnlijk Queens of the Stone Age en Pearl Jam of Arctic Monkeys. Maar het is toch niet reëel om te denken dat ze na zó'n fantastisch jaar qua line-up daar weer overheen kunnen gaan? Anyways, het blijft Rock Werchter, dus ik vertrouw er 100% op dat het programma er uiteindelijk puik uitziet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
drankbonnen voorverkoop 2.75 per pin aldaar 2.90 en cash 3.00 (enige wat gelijk is gebleven)

Dat verschil tussen pin en cash is dat altijd geweest? Goeie verandering!

Die line-up is nu ook nog niet mijn smaak. The Cure en Mumford vind ik geweldig maar Pink en Muse heb ik helemaal niks mee. We hebben allemaal een verschillende mening momenteel maar als we dadelijk weer 3 maanden verder zijn krijgen we zeker nog een mooie (co)headliner, belachelijke mooie subs en grote barn afsluiters. Die twijfel nemen ze nog wel weg en dan zitten we straks allemaal weer te prijzen dat Werchter alweeeer een van de beste line-up's van europa heeft. Benieuwd of Spanje/Portugal dit jaar weer mee gaat boxen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Klasse albums, check. Zeer sterke live show, check. Voor de 8e keer in 19 jaar tijd te zien op de wei... Check. Het mag tegen dan al 4 jaar geleden zijn dat ze nog eens op Werchter stonden maar voor mij blijft naast Editors en Kings Of Leon, Muse toch één van de huisbands van Werchter. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze boeking (naast Mumford & Sons en P!nk trouwens) en vind dat ze de afgelopen jaren er stevig op achteruit zijn gegaan maar snap, zoals de eerste 2 zinnen van m'n post al aanduidden, waarom anderen wél content zijn met deze boeking. Tot nu toe is dit 'm écht niet voor mij, jammer genoeg.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Stuk voor stuk prima namen voor een festival als RW. Zal het ook wel goed doen in de voorverkoop.
Echter voor mij niet spannend genoeg.

The Cure vind ik een prima band, maar niet 1 waarvan ik een gat in de lucht spring.
Mumford gezien op LL , na een half uur weggelopen vond het echt saai.
P!nk , prima naam :) Zou erheen gaan als er niks boeiends is verder maar ga er niet voor naar een festival.
Muse , al echt vaak gezien ondertussen dus trekt me niet meer over de streep..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Dat verschil tussen pin en cash is dat altijd geweest? Goeie verandering!

Is al een paar jaren zo ja, maar tot nu toe was het altijd:

2.50: voorverkoop
2.75: met de kaart
3.00: cash

Kleine stijging dus, behalve als je met cash betaald.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Geen presale op donderdag dit jaar? Vond dat afgelopen jaar wel relaxed. Toen kregen we een link via de mail om 1 dag eerder je ticket te kunnen bestellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.534
7.521
Tot nu toe ijzersterke lineup imo.
Nog een goede Hiphopheadliner en ik ben erbij.
Met het dagprogramma zit het sws wel goed
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken