Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.291
8.988
mattman wrote:

Greg wrote:
damn


Lijkt me duidelijk. Kendrick na M&S?
1f60a.svg


Zou het een heel toffe naam vinden in ieder geval.

Zou deze zo makkelijk zijn? Die 7 na’s had niemand goed

Ik ga er toch vanuit dat die 'na na's' slaan op een act die nog moet aangekondigd worden. Met Mumford heeft het in ieder geval niets te maken denk ik. Gok nog steeds dat Greg Pink bedoelt.

En bij Damn kan ik niet echt op iets anders dan Kendrick komen dat niet te ver gezocht is... Maar goed: eerst nog maar eens zien of er nog eens een voorspelling van de Greg daadwerkelijk uitkomt.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.020
277
Ik denk eigenlijk aan:

Tame Impala – Coldplay
Florence + The Machine – The Cure
iets waar we nog niet vanaf weten – Mumford & Sons
Vampire Weekend – Muse

Als je @Yannick zijn lijstje bekijkt (wat volgens de gangbare geruchten grotendeels wel eens zou kunnen kloppen) dan kan je toch niet spreken van een zwakke Headliner lichting ?
Zijn één voor één headliner waarvoor de grote festivals direct voor tekenen.

Maar denk dat, zoals iemand hier ook al aangehaalde, wij wel een beetje verwende nesten zijn op dit gebied... :wink:
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.015
337
https://clashfinder.com/s/rw19j/
Ben ook maar eens een clashfinder aan het maken:)
Nog veel TBA's maar geef maar al wat commentaren :D


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.291
8.988
Yannick wrote:
Ik denk eigenlijk aan:

Tame Impala – Coldplay
Florence + The Machine – The Cure
iets waar we nog niet vanaf weten – Mumford & Sons
Vampire Weekend – Muse

Als je @Yannick zijn lijstje bekijkt (wat volgens de gangbare geruchten grotendeels wel eens zou kunnen kloppen) dan kan je toch niet spreken van een zwakke Headliner lichting ?
Zijn één voor één headliner waarvoor de grote festivals direct voor tekenen.

Maar denk dat, zoals iemand hier ook al aangehaalde, wij wel een beetje verwende nesten zijn op dit gebied…
1f609.svg

Ja, die lineup zal voor de cijfertjes (€€€) zeker niet zwak zijn. Schueremans zal wel in zijn handjes wrijven en roepen dat het top is. Maar naar het bedienen van bepaalde doelgroepen is dit toch niet zo geweldig vind ik. Vooral mensen die houden van harde gitaren als zij die houden van alternatievere (ik probeer niet 'kwalitatieve' te roepen) headliners worden minder goed bediend. Ik heb het al gezegd: Coldplay én Mumford én Muse (én Florence) op 1 affiche lijkt me gewoon too much. Meer vorm dan inhoud. Want Coldplay en Muse zijn, los van het geheel gezien, zeker geweldige boekingen. Zou voor mij en de mensen rondom mij vooral doen hopen dat er in de Barn scherper wordt geprogrammeerd.

Besef ook maar al te goed dat ik met de lineup van 2018 rotverwend ben. Iets als Gorillaz/QOTSA/Nick Cave/AM/Jack White/Pearl Jam/Nine Inch Nails/Anderson Paak/David Byrne op 1 lineup gaat nooit meer gebeuren vrees ik. En iets dat in de buurt komt van die fantastische zondag al helemaal niet. We zien wel. Ik denk dat er nog wat verrassingen gaan bijkomen onder de headliners. Benieuwd wat volgende week ons brengt. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.006
6.397
https://clashfinder.com/s/rw19j/
Ben ook maar eens een clashfinder aan het maken:)
Nog veel TBA’s maar geef maar al wat commentaren
1f600.svg
Zou Pink inderdaad ook maar opschrijven, hoe vreemd dat ook klinkt anno 2018.. Als sub voor Coldplay ziet dat er zo gek nog niet uit.. Maar dan zoek ik de tenten wel op (als ik binnengeraak tenminste :evil: ).

Major Lazer en Netsky.. Ik weet het niet, misschien komt Flume tegen volgend jaar wel alweer terug, dan zie ik die liever afsluiten dan Diplo met z'n twerkende danseressen of Netsky met z'n ronduit platte drum 'n bass-sound.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.015
337
jarne wrote:
https://clashfinder.com/s/rw19j/
Ben ook maar eens een clashfinder aan het maken:)
Nog veel TBA’s maar geef maar al wat commentaren
1f600.svg


Zou Pink inderdaad ook maar opschrijven, hoe vreemd dat ook klinkt anno 2018.. Als sub voor Coldplay ziet dat er zo gek nog niet uit.. Maar dan zoek ik de tenten wel op (als ik binnengeraak tenminste
1f47f.svg
).

Major Lazer en Netsky.. Ik weet het niet, misschien komt Flume tegen volgend jaar wel alweer terug, dan zie ik die liever afsluiten dan Diplo met z’n twerkende danseressen of Netsky met z’n ronduit platte drum ’n bass-sound.

Zou ook veel liever Flume hebben :) maar Netsky is weer al even geleden op Werchter en komt in januari met 2 nieuwe platen (of 1 dubbel album). En Major Lazer zouden ook komen met een nieuwe, dus lijken mij logischer. Maar fingers crossed voor Flume i.p.v. Major Lazer :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.291
8.988
Mooie clashfinder. ? Netsky zie ik in ieder geval niet snel meer de main afsluiten. Is die niet serieus afgegleden? Een tent zou wel nog kunnen.

The Cure in het daglicht is ook te bizar voor woorden. Als er 1 act is die echt in het donker moet, dan zijn het zij. Heb op YouTube een filmpje gezien vanop Pinkpop en dat zag er heel, heel raar uit in het daglicht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.006
6.397
https://twitter.com/Pink/status/1051140735842414593

Aankondiging van P!nk voor dinsdagmorgen?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 466.133px; padding: 0px; border: medium none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1051140735842414593" title="Twitter-tweet" frameborder="0"></iframe>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Aankondiging van P!nk voor dinsdagmorgen?

Ze staat op 16 juni in de Amsterdam Arena. Is een losse show in België dan niet ook een stuk logischer? Misschien Werchter Boutique?
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Wachten en hopen op meer gitaren en alternatievere acts ipv pop en plat (wat dat ook mag zijn, het blijft een kwestie van smaak) en dan wel blij zijn met een hint die lijkt te wijzen op Kendrick Lamar. Dat snap ik dan niet, over commercieel (en plat, om nog maar eens deze term te gebruiken) gesproken. Persoonlijk zou dit een enorme teleurstelling zijn voor mij, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Ik zit in ieder geval in de tenten dan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Wachten en hopen op meer gitaren en alternatievere acts ipv pop en plat (wat dat ook mag zijn, het blijft een kwestie van smaak) en dan wel blij zijn met een hint die lijkt te wijzen op Kendrick Lamar. Dat snap ik dan niet, over commercieel (en plat, om nog maar eens deze term te gebruiken) gesproken. Persoonlijk zou dit een enorme teleurstelling zijn voor mij, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Ik zit in ieder geval in de tenten dan.
Lol, als de muziek van Lamar een ding niet is is het plat. Die man zit echt zo ver van de mainstream hip-hop vandaan, en dat maakt het alleen maar knapper dat die jongen zo populair is. Raad je aan om eens To Pimp A Butterfly op te zetten, goed mogelijk dat je het niets vindt maar ben ervan overtuigd dat je hem dan in ieder geval niet meer commercieel vindt ;)
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Daarom zeg ik ook plat, wat dat ook mag zijn. Zijn teksten zijn misschien ook niet slecht, maar deze act wordt wel heel commercieel weggezet. En waarom men Muse (om maar een viorbeeld te noemen) dan wel een platte act vind, snap ik dus weer niet. Dit zijn geweldige strakke shows, terwijl Kendrick de halve tijd alleen maar het publiek staat aan te sporen om mee te springen of wat dan ook. Dat heeft toch niks met diepgang of alternatief te maken. Zijn show op Lowlands was ook niet geheel overtuigend naar wat ik zo gelezen heb.
Maar goed, smaken verschillen gelukkig en iedereen die wel blij is met Kendrick (als die komt), prima toch. Ik amuseer me wel met The Cure en hopelijk Muse en Coldplay.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Ik ben absoluut geen hip hop fan maar wat was de show van Kendrick op lowlands fantastisch. Alles wat jij schetst doet hij dus niet. Zijn show werd juist heel goed weggezet. Alleen zijn show in de ziggo dome schijnt nog beter te zijn geweest.

Ik ben het puur gaan kijken om te zien waar de hype rondom deze man vandaan komt! En die hype is meer dan terecht.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Het gaat mij er ook niet om om Kendrick af te kraken, maar meer om aan te geven dat hier vaak met 2 maten wordt gemeten om hun eigen smaak als referentie te gebruiken. Coldplay mag blijkbaar geen feestje meer maken, want dan is het plat. En M&S idem. Maar blijkbaar kan ik mijn bedoeling hierachter niet goed verwoorden. Ik zal er verder over ophouden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.291
8.988
Het gaat mij er ook niet om om Kendrick af te kraken, maar meer om aan te geven dat hier vaak met 2 maten wordt gemeten om hun eigen smaak als referentie te gebruiken. Coldplay mag blijkbaar geen feestje meer maken, want dan is het plat. En M&S idem. Maar blijkbaar kan ik mijn bedoeling hierachter niet goed verwoorden. Ik zal er verder over ophouden.

Plat is misschien een slechte verwoording. Vind 'kwalitatief' en 'plat' ook zeker niet de meest gelukkige manieren om het te benoemen maar het is echt bij een gebrek aan beter. ;-) Coldplay en Muse gaan voor het grote gebaar en spelen meer in op vorm dan inhoud. En dat doen ze trouwens fantastisch. Heb ze allebei ook al eens een geweldige show zien geven. Dat zo'n act op Werchter staat is niet meer dan logisch, want ze verkopen die wei met gemak uit. Het mag alleen niet te veel naar één kant schieten. Vind ik dan hé.

En eigen smaak gaat er altijd een beetje tussen zitten. Is wat mij betreft ook mooi.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ok, dit kan ik wel begrijpen. Dit is ook wel wat ik ermee wil zeggen. Woorden als plat en bijv ook niet relevant worden vaak te pas en te onpas gebruikt en dat staat los van persoonlijke smaak. En over smaak valt niet te twisten, dus dat mag zeker gezegd worden.
Ik ben het ook zeker met je eens dat afwisseling op een affiche zeker goed is. Dat zorgt juist voor de mooie line-up ieder jaar.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
roy-hekkens wrote:
Het gaat mij er ook niet om om Kendrick af te kraken, maar meer om aan te geven dat hier vaak met 2 maten wordt gemeten om hun eigen smaak als referentie te gebruiken. Coldplay mag blijkbaar geen feestje meer maken, want dan is het plat. En M&S idem. Maar blijkbaar kan ik mijn bedoeling hierachter niet goed verwoorden. Ik zal er verder over ophouden.

Plat is misschien een slechte verwoording. Vind ‘kwalitatief’ en ‘plat’ ook zeker niet de meest gelukkige manieren om het te benoemen maar het is echt bij een gebrek aan beter.
1f609.svg
Coldplay en Muse gaan voor het grote gebaar en spelen meer in op vorm dan inhoud. En dat doen ze trouwens fantastisch. Heb ze allebei ook al eens een geweldige show zien geven. Dat zo’n act op Werchter staat is niet meer dan logisch, want ze verkopen die wei met gemak uit. Het mag alleen niet te veel naar één kant schieten. Vind ik dan hé.

En eigen smaak gaat er altijd een beetje tussen zitten. Is wat mij betreft ook mooi.

Het duurde even, maar hier ben ik het dan wel eindelijk mee eens. Moet zeggen dat ik me er maar even buiten hield afgelopen dagen, want vond het gebruik van het woord plat e.d. heel erg misplaatst eigenlijk.


Verder, ik ben wel erg blij met Mumford and Sons. Heb ze in Goffertpark paar jaar terug gezien en kwam toen relatief makkelijk tot de 6e/7e rij ofzo en maakte toen een topconcert in mijn optiek mee(al begreep ik dat als je naar achteren stond er zeker bij het rustige gedeeltes een hoop verloren ging). Aangezien het volgende album van Mumford and Sons weer meer richting de eerste 2 platen gaat, althans, dat hebben ze gezegd, kijk ik er zeker weer naar uit. Zie inderdaad nog wel een act ervoor of erna(denk erna, bijvoorbeeld Kendrick misschien) staan. Eerst losgaan met wat biertjes op wat lekkere folkrock om dan los te gaan op de hiphop van Kendrick, schrijf mij daar maar voor op.

Kijk zelf heel erg uit naar de pakketjes straks. Wat ik aan headliner geruchten hoort bevalt me prima, muv F+TM, maar ben benieuwd wat we overdag gaan krijgen.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Anders doen we gewoon zoiets:

DONDERDAG
Main
> Liam Gallagher
> Tame Impala
> Muse / Rammstein

Barn
> Childish Gambino

VRIJDAG
Main
> Smashing Pumpkins
✓ The Cure

Barn
> Bloc Party
> dEUS

ZATERDAG
Main
> Vampire Weekend
✓ Mumford & Sons
> Kendrick Lamar

Barn
> Weezer

ZONDAG
Main
> Black Keys
> The Rolling Stones

Barn
> Bon Iver

Voor ieder wat wils, toch? Ok.
Dank bij voorbaat Mr. Schueremans
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken