Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Een 'prima band met een biertje in de hand' associeer ik eerder met de acts die in de namiddag staan. Voor een headliner mag het wel iets meer zijn.

Maar goed, M+S lijkt me een goed pauzemoment om te eten of bier te halen. Ik probeer het nog positief in te zien. Op naar volgende week voor hopelijk wat verrassends. Laat ons hopen dat et nog een interessantere act na komt.

Trouwens: EN Mumford EN Coldplay EN Muse op 1 lineup, zou dat zelfs voor Werchter begrippen niet te plat zijn? De 3 meest bombastische pathosgroepen bij elkaar.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Muse & Coldplay, los van het feit of het je smaak is, zijn 2 van de bands die onstage & qua "spektakel" absolute wereldklasse zijn. Elk festival ter wereld zou ze nemen moesten ze kunnen. Plat als omschrijving klopt dus niet echt voor mij.
Coldplay zet ik nooit op op CD, maar hun concert in 2009 blijft één van de beste shows die ik ooit gezien heb & dat zijn er best wat.

 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik vind het een prima boeking, geen geweldige boeking zoals ze er vorig jaar een paar hadden. Prima band waar ik van kan genieten met een biertje in de hand. Tot nu toe ook het enige festival dat ze aandoen dus dat alleen al is netjes,
Volgens mij is RW het eerste festival omdat hun tour vandaag in de verkoop gaat, en ze eerst hun eigen kaarten willen verkopen. In België hoeven ze natuurlijk niet hun eigen zaalshow te verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Coldplay zet ik nooit op op CD, maar hun concert in 2009 blijft één van de beste shows die ik ooit gezien heb & dat zijn er best wat.

Dat concert in 2009 was inderdaad erg sterk! Maar in 2011 was het al een serieus pakske minder. En daarna is het een nog veel lelijkere band geworden die ik niet echt meer op rw vind passen. Vond bvb in 2011 dat ze een publiek aantrokken dat eigenlijk nooit op festivals komt. De redt van de programmatie viel toen wat in het water. Stel je voor wat dat nu zou geven...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Oh Well wrote:
Coldplay zet ik nooit op op CD, maar hun concert in 2009 blijft één van de beste shows die ik ooit gezien heb & dat zijn er best wat.

Dat concert in 2009 was inderdaad erg sterk! Maar in 2011 was het al een serieus pakske minder. En daarna is het een nog veel lelijkere band geworden die ik niet echt meer op rw vind passen. Vond bvb in 2011 dat ze een publiek aantrokken dat eigenlijk nooit op festivals komt. De redt van de programmatie viel toen wat in het water. Stel je voor wat dat nu zou geven…

Dit ben ik zeker met je eens. Coldplay was tot Viva La Vida een sterke indie/commerciële band, wat er daarna met die band gebeurde blijft me een raadsel. Hoe kan je met zoveel muzikaliteit zulke platte prutmuziek maken, een jammerlijke nosedive naar een plek waar bands zoals Bastille vertoeven. Jammer omdat Coldplay daarvoor het commerciële en meer alternatieve publiek wist te verbinden. Het huidige Coldplay mag van mij ver weg blijven. Deels vanwege het publiek dat ze tegenwoordig meenemen en deels omdat ze veels teveel vh budget opeisen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Nou.. al 2 x niks, hoop dat er snel wat
spectaculairdere namen volgen anders zie ik
het somber in. Spreek ik puur voor mezelf, mijn
Werchter kameraden zitten nu aan de pc gekluisterd
om m&s kaartjes voor in de Ziggo te scoren.. gelukkig is er nog wat ruimte voor betere namen in de line-up.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Nou.. al 2 x niks, hoop dat er snel wat
spectaculairdere namen volgen anders zie ik
het somber in. Spreek ik puur voor mezelf, mijn
Werchter kameraden zitten nu aan de pc gekluisterd
om m&s kaartjes voor in de Ziggo te scoren.. gelukkig is er nog wat ruimte voor betere namen in de line-up.

Zijn nog maar 2 namen bekend, dus is er zeker nog ruimte voor heel wat namen :wink:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.362
4.725
Ik vind dat ze weer goed beginnen! Met The Cure gewoon een hele grote, oudere band geboekt en met MS een leuke relevante nieuwe naam. Daarbij lukt het Werchter vaak om daar ook nog het nodige onder te boeken. Also, goed begin :).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Magical12 wrote:

roy-hekkens wrote:
Mumford & Sons op zaterdag. Ik vind het op zich een prima naam, als er maar wel nog een mooie naam bij komt. Alleen zullen ze de dag niet alleen uitverkopen, ondanks dat de zaterdag wel makkelijk uitverkoopt


Toch maar constructie Mumford – FATM dan?

Ik denk eigenlijk aan:

Tame Impala – Coldplay
Florence + The Machine – The Cure
iets waar we nog niet vanaf weten – Mumford & Sons
Vampire Weekend – Muse

Oef. Dat zou niet zo mijn ding zijn... Gewoon hopen op Tame Impala op Best Kept Secret dan (en eventueel The Cure en Vampire Weekend mag ook maar hoeft niet per sé).
Al zal de overlap BKS - RW niet zo heel groot meer zijn met meer dan een maand tussen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.293
4.460
Een ‘prima band met een biertje in de hand’ associeer ik eerder met de acts die in de namiddag staan. Voor een headliner mag het wel iets meer zijn.
...

Zijn toch al genoeg headliners waarvoor dat gold? Bv een Lenny Kravitz, Artic Monkeys, KOL, RHCP etc.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Na Na Na Na
Na Na Na
Vraag me nu eigenlijk af wat dit weer moest betekenen? Ben niet echt de grootste Mumford-fan, veel banjo's dat wel ...maar weinig "Na Na Na ..." toch? Of wel?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.843
The Cure (nog) niet zoveel mee.
Mumford and sons kan ik wel waarderen.
Hoop op nog een hard(er)e headliner er bij!
 

cenzo

Playlistbediener
23 jan 2018
12
0
Foo Fighters staan een week voor Werchter op Hurricane Festival. Nieuwe mogelijke headliner?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
704
Foo Fighters staan een week voor Werchter op Hurricane Festival. Nieuwe mogelijke headliner?

na 2017? Herhaling kan best (zie Editors) maar FF weer? Ik zou het niet weten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Als ik zie wat de mogelijke headliners zijn (waar we op dit moment zicht op hebben althans), dan lijkt het geen slechte zet van Werchter om Foo Fighters opnieuw te boeken. De absolute toppers zijn toch een pak minder dit jaar - FF zou de line-up serieus kunnen aanspijzen. Dat ze er in 2017 stonden hoeft voor RW ook absoluut niet te betekenen dat ze er in 2019 niet opnieuw zouden kunnen staan. Ik zie ze als een sterke kanshebber.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Muuuh, ja FF zou een mooie grote naam zijn op het affiche. Dat absoluut. Maar ik zit er niet op te wachten en in combi met de overige verwachtingen ben ik er nog niet helemaal zeker van komen jaar.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Een ‘prima band met een biertje in de hand’ associeer ik eerder met de acts die in de namiddag staan. Voor een headliner mag het wel iets meer zijn.

Maar goed, M+S lijkt me een goed pauzemoment om te eten of bier te halen. Ik probeer het nog positief in te zien. Op naar volgende week voor hopelijk wat verrassends. Laat ons hopen dat et nog een interessantere act na komt.

Trouwens: EN Mumford EN Coldplay EN Muse op 1 lineup, zou dat zelfs voor Werchter begrippen niet te plat zijn? De 3 meest bombastische pathosgroepen bij elkaar.

Werchter heeft verwend publiek. De verwachting van het publiek is navenant.
Als je ziet wat hier op dit forum voor namen langskomen; festivals over de hele wereld zouden willen hebben wat Werchter heeft....om eerlijk te zijn. Werchter zit echt wel in de "World Cup. van zomerfestivals".
Wb Muse, Mumford & Sons en Coldplay. Laat allemaal maar komen, wil ik allemaal nog wel (een keer) zien. Maar ja, mijn handje is dan ook erg snel gevuld vergelekn met anderen.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
572
219
Hoe zit het met dance afsluiters?

Heb het idee dat dit al een tijdje niet meer een gewoonte is.
Ik heb Netsky een dag zien afsluiten op RW, Chemical Brothers 2x een dag af zien sluiten. Disclosure op Lowlands... maar ik krijg het gevoel dat dit niet meer op die manier wordt geprogrammeerd..

Vorig jaar op LL hadden ze met Moderat en Flume 2 perfecte dance afsluiters op de main. Die werden om half 8 gezet, waanzin.

Ik was 10 dagen terug nog bij Chemical Brothers in AFAS en wat zou het toch weer eens hard zijn om die van de main op RW te kunnen zien.
Of Justice.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Justice heeft op instagram laten weten dit decenium niet meer te gaan spelen.

Ik dacht dat dat was omdat 't anders gewoon te laat wordt. Als je een act op het hoofdpodium tot 2 à 3u 's nachts laat spelen dan moet ook het personeel/vrijwilligers tot minstens zo laat blijven werken om die productie af te breken, het festival op te ruimen enzovoorts.. En dat 4 dagen lang, dat gaat wegen. Moest je die klok willen vervroegen dan speelt je headliner nog voor een deel in het licht en je subheadliner gewoon helemaal, wat ook niet echt de bedoeling is, denk ik (daarbij is het volgens mij ook zo dat bepaalde artiesten meer prioriteit zullen krijgen als anderen). Daarnaast is de Barn groot genoeg geworden om daar tegenwoordig elektronische acts neer te poten en het hoofdpodium vrij te laten voor headliners. Dit jaar stond onder andere Marshmello en Parov Stelar en vorig jaar bv. The Chainsmokers in de Barn al hadden die qua grootte ook best kunnen afsluiten of dienen als party-act.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken