Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.707
1.245
En als je een Barn van +/- 20.000 bezoekers hebt (of hoeveel was het nu weer?) dan is dat sowieso een betere plaats voor zo'n act lijkt me.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Foo Fighters staan een week voor Werchter op Hurricane Festival. Nieuwe mogelijke headliner?

na 2017? Herhaling kan best (zie Editors) maar FF weer? Ik zou het niet weten.

Ik denk dat wanneer de Foo Fighters in de buurt zijn dat altijd sowieso een band is die je als organisatie mee moet pakken.
Daar kan je als organisatie gewoon niet omheen toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Foo Fighters stonden toch met exact dezelfde tour al eens op Werchter, vorig jaar?

Perfect voor PkP vind ik. Dat festival kan ook wel eens zo'n band gebruiken.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kleine kans dat ik volgend jaar op Rock Werchter te vinden ben, maar als ze de Foo's boeken, zou ik toch echt m'n wenkbrauwen fronsen. Herhaling van een act uit eigen land (bijv. Oscar and the Wolf, Bazart) kan ik nog wel beetje begrijpen. Lijkt me voor band en artiest niet spannend om op ongeveer zelfde tour twee keer zelfde festival aan te doen.

Let's face it, kans is vrij groot dat de pool van tourende headliners volgend jaar wat tegenvalt en dit jaar was gewoon surreëel.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
170
82
Ik denk toch dat Werchter met M&S een goede headliner te pakken heeft hoor. Die mannen verkopen de Ziggodome ook gewoon uit in no-time en afgaande op de reviews van Pukkelpop blijken die ook live verbeterd te zijn. Zelf zal ik niet snel 60 euro neerleggen om M&S te zien, maar op een festival zal ik er zeker bij zijn. Een beetje meezingen met de hits met een paar biertjes op is altijd leuk. Helpt dan ook wel dat mijn zus de oude platen van M&S grijs heeft gedraaid, dus ik alle nummers indirect wel een beetje ken.

Ben benieuwd wat er volgende week wordt aangekondigd. Hopen natuurlijk op wat nieuwe namen in het nu nog vrij magere geruchten circuit.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Als ze Foo Fighters kunnen boeken, doen ze het. Is een garantie dat die dag uitverkoopt, zo zijn er niet te veel.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
170
82
En Werchter zou het zelfs kunnen verkopen als '2017 was als goedmakertje voor 2015, dit keer staan ze er gewoon omdat het 2019 is.' Zeker met weinig mogelijke headliners die touren in 2019 lijkt het me inderdaad mogelijk dat Werchter ze gewoon weer boekt.

Neemt niet weg dat het echt een zwaktebod is aangezien ze er pas geleden nog stonden en dat ik er zelf helemaal niet op zit te wachten
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.268
4.425
...
Neemt niet weg dat het echt een zwaktebod is aangezien ze er pas geleden nog stonden en dat ik er zelf helemaal niet op zit te wachten

Een zwaktebod, omdat jij er niet op zit te wachten? ?
Neem aan dat Herman dit forum leest en nu met Dave zit te bellen: “ja, sorry, het gaat niet door. Falladain zit er niet op te wachten.” ?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.268
4.425
Zou er van de 2 Duitse Southside & Hurricane festival line-ups nog wat tussen zitten?
Line up Festivals

Deze lijken mij wel kanshebbers. De rest ken ik niet zo, dus misschien zit daar ook wat tussen.

Me First and the Gimme Gimmes
The Wombats
Enter Shikari
Frank Turner & The Sleeping Souls
Papa Roach
The Cure ✅
Mumford & Sons ✅
Foo Fighters
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Aaran wrote:
Zou er van de 2 Duitse Southside & Hurricane festival line-ups nog wat tussen zitten?
Line up Festivals

Deze lijken mij wel kanshebbers. De rest ken ik niet zo, dus misschien zit daar ook wat tussen.

Me First and the Gimme Gimmes
The Wombats
Enter Shikari
Frank Turner & The Sleeping Souls
Papa Roach
The Cure ✅
Mumford & Sons ✅
Foo Fighters

En The Streets, toch? :)
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
170
82
Falladain wrote:

Neemt niet weg dat het echt een zwaktebod is aangezien ze er pas geleden nog stonden en dat ik er zelf helemaal niet op zit te wachten

Een zwaktebod, omdat jij er niet op zit te wachten?
1f928.svg

Neem aan dat Herman dit forum leest en nu met Dave zit te bellen: “ja, sorry, het gaat niet door. Falladain zit er niet op te wachten.”
1f618.svg

Oei, heb het inderdaad wel een beetje verkeerd verwoord ja :lol: . Moest wel even grinniken toen ik je bericht las. Aan de andere kant, als Herman meeleest en de line-up op mij afstelt zal er best wel wat leuks staan hoor, maak je daar maar geen zorgen over :wink:

Bedoelde dat het niet weg neemt dat ik er niet op zit te wachten. Niet dat het door mijn mening een zwaktebod is
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Niet vergeten dat FF ook al weken het grootste gerucht is voor Reading & Leeds. Dat + nog steeds dezelfde tour als bij hun vorige Werchterpassage + Pukkelpop dat niet voor eender welke reden van data zal wijzigen = voorlopige conclusie dat we FF op Pukkelpop gaan terugzien.

Het is ook nog vroeg om te concluderen dat het headlineraanbod dit jaar wat tegenvalt. Hoe vaak zijn er de vorige jaren al nieuwe sterke namen opgedoken in pakweg december/januari?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.490
Het is ook nog vroeg om te concluderen dat het headlineraanbod dit jaar wat tegenvalt. Hoe vaak zijn er de vorige jaren al nieuwe sterke namen opgedoken in pakweg december/januari?
Headliner aanbod gaat vast niet tegen vallen.
Wellicht nog onverwachte verrassingen, dan nog hopen dat het je voorkeur is...
Afwachten, want je kan niet altijd krijgen wat je wil...
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
554
203
gguuss wrote:
Of Justice.

Justice heeft op instagram laten weten dit decenium niet meer te gaan spelen.

Ik dacht dat dat was omdat ’t anders gewoon te laat wordt. Als je een act op het hoofdpodium tot 2 à 3u ’s nachts laat spelen dan moet ook het personeel/vrijwilligers tot minstens zo laat blijven werken om die productie af te breken, het festival op te ruimen enzovoorts.. En dat 4 dagen lang, dat gaat wegen. Moest je die klok willen vervroegen dan speelt je headliner nog voor een deel in het licht en je subheadliner gewoon helemaal, wat ook niet echt de bedoeling is, denk ik (daarbij is het volgens mij ook zo dat bepaalde artiesten meer prioriteit zullen krijgen als anderen). Daarnaast is de Barn groot genoeg geworden om daar tegenwoordig elektronische acts neer te poten en het hoofdpodium vrij te laten voor headliners. Dit jaar stond onder andere Marshmello en Parov Stelar en vorig jaar bv. The Chainsmokers in de Barn al hadden die qua grootte ook best kunnen afsluiten of dienen als party-act.

Thanks voor de newsflash rondom Justice, niet geweten. Jammer wel, ijzersterke show was dat zeg. Vorig jaar op Ostrava en dit jaar op We are Electric gezien.
Ik kan me wel in je uitleg vinden. Mijn allereerste festivaldag ooit was achtereenvolgens QOTSA - Linkin Park - Chemical Brothers. Waarbij Linkin Park al in het donker stond en CB toch zeker tot half 3 aan het draaien waren geloof ik. Het kán dus wel!

 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
lijkt me inderdaad een duidelijke hint op Kendrick!

Ik blijf ook nog hopen op the strokes, verschenen een paar dagen terug samen in een mean tweets video van jimmy kimmel
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken