Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.468
Het feit is dat Pink en Muse meer kleine subs heeft als Bastille en Greta i.t.t. vrijdag en zaterdag met beide dagen 2 headliners, en dat vrijdag en zeker zaterdag natuurlijk makkelijkere dagen zijn voor mensen die werken. Dus dat Muse en Pink zoveel kaarten verkoopen zegt JUIST alles over "een stormloop". Durf te wedden dat als de zaterdag en zondag van plek hadden gewisseld dat een zondag met F+tM en Mumford minder kaarten verkocht had dan de zondag zoals die nu is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.130
2.323
Dus weer vlot over de 85.000 man per dag.

Ze doen het toch maar weer, zelfs met zo'n zwakke eerste en derde dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Paddy wrote:
Die donderdag is altijd de meest moeilijk verkopende dag. Verkoopt nu op een haar na uit. Meer dagtickets voor die donderdag verkocht dan normaal. Bij RW zullen ze dit geen slechte cijfers vinden.

Zou kunnen. Feit is dat zowel Pink als Muse niet bepaald voor een stormloop gezorgd hebben. En ik gok dat die eerste niet snel meer gaan uitnidigen op het feestje…

Deze post is wel heel erg zien wat je wilt zien. Die tunnelvisie ben ik niet van je gewend. Volgens mij is de donderdag de afgelopen jaren zelden zo goed verkocht geweest, ook al gooiden ze onze lievelingen zoals Arcade Fire en Qotsa er tegenaan. Dus nee, de kaarten waren niet binnen een dag uitverkocht maar de vraag is wel groot gebleken. Andere namen op het affiche zullen niet echt voor verkoop gezorgd hebben van dagkaarten. Commercieel is P!nk een prima zet gebleken (laat hierbij ff dat gedoe met een halve festivaldag buiten beschouwing).
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.028
295
Volgens mij meer een tegenzet toen dit in de kranten kwam (ticketswap) :
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190625_04478417.

Soit, Er is in de wandelgangen (maand geleden) altijd geschat naar een mooie 80K per dag. Door het prachtige weer gaan ze dit sowieso overtreffen dus voor Werchter alleen maar meevallers denk ik (Boutique was ook beter dan verwacht)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.812
6.552
469 aangeboden tickets op de Swap is niet zoveel. Helemaal niet op een weekend. Dat valt goed mee. In vergelijking: Voor Pinkpop waren dat er meer dan duizend. En voor MUSE in Goffert bv ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Soit, Er is in de wandelgangen (maand geleden) altijd geschat naar een mooie 80K per dag.
Waarom werden dan tot drie maal toe de dag tickets verhoogd ten koste van het aantal combi-tickets. Dat kan nooit 'het plan' zijn geweest.

Dagtickets van een stadionact gaan sowieso goed verkopen hoewel er natuurlijk die hele heisa was omtrent het dagprogramma (wat ze nadien wel hebben opgelost). De sterke headliner combo op vrijdag en zaterdag zorgde ook voor een snelle uitverkoop van beide dagen, wat ook logisch is en dat die zondag moeizaam verkocht ligt ook gewoon aan de verzadiging van een band als Muse hier in België. Wat volgens mij niet te ontkennen valt is de mayonaise die ontbreekt tussen deze headliners, die verschillen gewoon heel sterk van elkaar en dagprogramma's zijn op zo'n manier ingericht dat ze slechts op een beperkte doelgroep lijken te cateren. Zo lijken dag 1 en 3 vooral volk te willen lokken met commerciële namen als P!nk, Bastille, Macklemore, Mumford & Sons, Angèle etc. terwijl dat op dag 2 en 4 heel wat anders is..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.364
9.090
mattman wrote:

Paddy wrote:
Die donderdag is altijd de meest moeilijk verkopende dag. Verkoopt nu op een haar na uit. Meer dagtickets voor die donderdag verkocht dan normaal. Bij RW zullen ze dit geen slechte cijfers vinden.


Zou kunnen. Feit is dat zowel Pink als Muse niet bepaald voor een stormloop gezorgd hebben. En ik gok dat die eerste niet snel meer gaan uitnidigen op het feestje…

Deze post is wel heel erg zien wat je wilt zien. Die tunnelvisie ben ik niet van je gewend. Volgens mij is de donderdag de afgelopen jaren zelden zo goed verkocht geweest, ook al gooiden ze onze lievelingen zoals Arcade Fire en Qotsa er tegenaan. Dus nee, de kaarten waren niet binnen een dag uitverkocht maar de vraag is wel groot gebleken. Andere namen op het affiche zullen niet echt voor verkoop gezorgd hebben van dagkaarten. Commercieel is P!nk een prima zet gebleken (laat hierbij ff dat gedoe met een halve festivaldag buiten beschouwing).

Ik begrijp dat je mijn uitspraak als tunnelvisie aanziet. Misschien is het ook een beetje kort door de bocht. Maar het is wel zo dat Pink, een act die elders haar shows heel vlot verkoopt, haar dag ei zo na uitverkoopt. Hier heb ik meermaals gezien dat die donderdag er als eerste uit ging. Dat is niet gebeurd. Het feit dat ze zo hebben moeten zitten foefelen met de verhouding van de tickets is voor het allergrootste deel te wijten aan Pink. Ja, ze heeft genoeg fans om haar dagje (net/net niet) uit te verkopen, maar een makkelijke bevalling was het niet. RW heeft dit jaar imagoschade geleden. Het zou me niet verbazen dat RW nog nooit zoveel klachten gekregen heeft dan dit jaar. Verder verwacht ik een uitstekende spektakelshow voor de iedereen die haar muziek kan verdragen, dus daarmee gaan ze dit hoofdstuk nog mooi kunnen afsluiten.

Over die zondag: die is ook los van Muse gewoon sterk. Na vrijdag de sterkste/volste dag van de 4 (voor mij dan). Dus het argument van kleine sub gaat hier niet op vind ik. Naast Greta Van Fleet staan daar nog een Underworld (in KlubC gepropt!), New Order (Vorst grootte), Parkway Drive (op metal festivals een kleine headliner), Balthazar (exclusieve festivalshow in België). En namen als Rosalia en Lizzo (opener (!) van de Barn) staan daar relatief laag.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
947
366
Als het goed is zijn de eerste campinggasten van the Hive hun tentjes aan het opzetten.
Allemaal sterkte met deze warmte!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
947
366
Ik zie het: zo'n 25 graden. Ik dacht dat het in Werchter ook richting 30 graden ging.
Maar toch kinderen: goed drinken!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Morgen is het zover ?! Tijd voor een overzichtje in chronologische volgorde van must-sees, graag zien, eventueel als het uit komt en helaas slippen vanwege clashes of het verkrijgen van een goede plek voor het aansluitende optreden.

Donderdag:
Must-sees: Black Box Revelation, Richard Ashcroft, Charlotte Gainsbourg, Elbow
Graag zien: Olafur Arnalds
Eventueel: Maribou State, Raleigh Ritchie, Paul Kalkbrenner
Helaas missen: -

Vrijdag:
Must-sees: Whispering Sons, Nothing But Thieves, The Cure, Tool
Graag zien: Yonaka
Eventueel zien: Jessie Reyes, Weezer, Tom Misch
Helaas missen: Kurt Vile, The Twilight Sad, Robyn

Zaterdag:
Must-sees: Miles Kane, Bear’s Den, Aurora, The Good, The Bad & The Queen, Mumford & Sons
Graag zien: Portland, John J. Presley, Angele
Eventueel zien: Syml
Helaas missen: Strand Of Oaks, Florence + The Machine

Zondag:
Must-sees: De Staat, Laurel, Balthazar, Muse
Graag zien: -
Eventueel zien: Sports Team, Mahalia, Parkway Drive, Mac DeMarco
Helaas missen: Rosalia, Ry X, New Order, Underworld

Vooral zondag veel goede namen maar voor mij ongunstig tijdschema. Donderdag alleen in de tenten. Vrijdag en vooral zaterdag goed gevuld.
Zin in ??!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.644
4.951
Donderdag:
Must-sees: the vintage caravan, deaf havana, pink
Eventueel: Bastille


Vrijdag:
Must-sees: our last night, bring me the horizon , Tool
Graag zien: The Cure
Eventueel zien: Denzel Curry

Zaterdag:
Graag zien: Macklemore, Mumford & Sons

Zondag:
Must-sees: Parkway drive,Zeal and ardor, Muse
Graag zien: Greta van fleet


uiteindelijk niet zo veel dingen, ik vertrouw erop dat de smaak van mijn vriendin wel goed gaat zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
Zo bijna alles uitgeklaard, nog enkele clashes op het schema, wat doen jullie?
- Black Box Revelation vs Vintage Caravan.
- Nothing But Thieves vs Kurt Vile.
- Miles Kane vs Strand of Oaks.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.754
2.435
Zo bijna alles uitgeklaard, nog enkele clashes op het schema, wat doen jullie?
– Black Box Revelation vs Vintage Caravan.
– Nothing But Thieves vs Kurt Vile.
– Miles Kane vs Strand of Oaks.

Black Box Revelation
Kurt Vile
Strand Of Oaks
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.028
295
ChiquitaChaser wrote:
Soit, Er is in de wandelgangen (maand geleden) altijd geschat naar een mooie 80K per dag.

Waarom werden dan tot drie maal toe de dag tickets verhoogd ten koste van het aantal combi-tickets. Dat kan nooit ‘het plan’ zijn geweest.
het initieel plan is dat nooit maar in December waren ze al bezig om de dagtickets op te trekken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.364
9.090
Zo bijna alles uitgeklaard, nog enkele clashes op het schema, wat doen jullie?
– Black Box Revelation vs Vintage Caravan.
– Nothing But Thieves vs Kurt Vile.
– Miles Kane vs Strand of Oaks.

Vintage Caravan, Kurt Vile, Strand Of Oaks
 

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
Toevallig iemand die weet of er taxi’s met een vaste standplaats zijn aan het station van Leuven? (Na afloop dus)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
jefferke wrote:
Zo bijna alles uitgeklaard, nog enkele clashes op het schema, wat doen jullie?
– Black Box Revelation vs Vintage Caravan.
– Nothing But Thieves vs Kurt Vile.
– Miles Kane vs Strand of Oaks.

Vintage Caravan, Kurt Vile, Strand Of Oaks

Bijna eens, al ga ik Nothing But Thieves rustig bekijken met een biertje in mn hand. Kurt Vile zie ik liever in een zaal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Beste mensen. Heel veel plezier de komende dagen!!

En goede keuze om naar Strand of Oaks te gaan, fijne band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken