Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt! Episch wordt het hoe dan ook, maar ik ga toch teleurgesteld zijn als achteraf blijkt dat ze op andere festivals steevast veel langer spelen.

Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. Zullen wel overal ongeveer even lang spelen. Als ze op RW 'maar' 2 uur krijgen, dan op andere festivals ook wel. Hoop dat Tool heel laat speelt, in ieder geval.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Even gezocht naar de vorige passage van The Cure op beide festivals in 2012 - bij alletwee op dag 1.
Op RW kregen ze 1,5u en speelde daarna Justice nog 1u15min (einduur Justice 2u30)
Op PP stonden ze toen als afsluiter met Anouk ervoor en daar kregen ze 1u45 min. (einduur The Cure 22u30)

mattman, ik hoop dat ik kan zeggen dat je gelijk had, een lange set voor The Cure en Tool lekker laat - van 1u tot 2u30 ofzo :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Even gezocht naar de vorige passage van The Cure op beide festivals in 2012 – bij alletwee op dag 1.
Op RW kregen ze 1,5u en speelde daarna Justice nog 1u15min (einduur Justice 2u30)
Op PP stonden ze toen als afsluiter met Anouk ervoor en daar kregen ze 1u45 min. (einduur The Cure 22u30)

mattman, ik hoop dat ik kan zeggen dat je gelijk had, een lange set voor The Cure en Tool lekker laat – van 1u tot 2u30 ofzo
1f600.svg

Die 1,5 uur werd uiteindelijk verlangd hoor, tot 1,75 uur. En herinner me dat ze gewoon 2 uur speelden, en dat Robert Smith klaagde terecht over de veel te korte settijd. Dus 2 uur zal het wel zeker zijn.

We gaan het snel zien he, overmorgen spelen ze hun eerste show van de tour. :) En aangezien ze er een festivaljaar van maken, gaat dat een goede indicatie zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt! Episch wordt het hoe dan ook, maar ik ga toch teleurgesteld zijn als achteraf blijkt dat ze op andere festivals steevast veel langer spelen.

Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. Zullen wel overal ongeveer even lang spelen. Als ze op RW ‘maar’ 2 uur krijgen, dan op andere festivals ook wel. Hoop dat Tool heel laat speelt, in ieder geval.
Nogmaals, in 2012 was Werchter het enige festival dat The Cure korter gaf, en zelfs ruim korter (1h45 vs 2h30/3h).
En hetzelfde maar in mindere mate had je vorig jaar met Pearl Jam.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Even gezocht naar de vorige passage van The Cure op beide festivals in 2012 – bij alletwee op dag 1.
Op RW kregen ze 1,5u en speelde daarna Justice nog 1u15min (einduur Justice 2u30)
Op PP stonden ze toen als afsluiter met Anouk ervoor en daar kregen ze 1u45 min. (einduur The Cure 22u30)

mattman, ik hoop dat ik kan zeggen dat je gelijk had, een lange set voor The Cure en Tool lekker laat – van 1u tot 2u30 ofzo
1f600.svg

Nogmaals, The Cure kreeg op Rock Werchter 2012 110 minuten speeltijd. Van 22.45u tot 00.35u. Voor hen Elbow, na hen Justice. Justice toen tot 2.30u.

Volgens mij (heb ik geen officiële berichten over hoor) mogen ze één dag langer dan 1.00u doorgaan. Dit was steeds de donderdag tot nu toe, maar logischerwijs (en hopelijk) zou dit dit jaar de vrijdag moeten zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
mattman wrote:

Bart wrote:
Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt! Episch wordt het hoe dan ook, maar ik ga toch teleurgesteld zijn als achteraf blijkt dat ze op andere festivals steevast veel langer spelen.


Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. Zullen wel overal ongeveer even lang spelen. Als ze op RW ‘maar’ 2 uur krijgen, dan op andere festivals ook wel. Hoop dat Tool heel laat speelt, in ieder geval.

Nogmaals, in 2012 was Werchter het enige festival dat The Cure korter gaf, en zelfs ruim korter (1h45 vs 2h30/3h).
En hetzelfde maar in mindere mate had je vorig jaar met Pearl Jam.

Ja, maar daar is totaal geen pijl op te trekken toch. De keer ervoor kreeg Pearl Jam 3 (!) uur. Ach we gaan het zien. Ik gok dat ze 'gewoon' 2 uur krijgen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Oeps, zie dat er al geantwoord is :p

Overigens speelden ze in 2012 op Pinkpop duidelijk langer dan de aangegeven tijd, dus dat was waarschijnlijk flexibel (omdat er ook niks meer achter stond).

Het feit dat ze zelf al klaagden dat ze te kort kregen zegt genoeg toch? Schandalig!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
nikita wrote:
Even gezocht naar de vorige passage van The Cure op beide festivals in 2012 – bij alletwee op dag 1.
Op RW kregen ze 1,5u en speelde daarna Justice nog 1u15min (einduur Justice 2u30)
Op PP stonden ze toen als afsluiter met Anouk ervoor en daar kregen ze 1u45 min. (einduur The Cure 22u30)

mattman, ik hoop dat ik kan zeggen dat je gelijk had, een lange set voor The Cure en Tool lekker laat – van 1u tot 2u30 ofzo
1f600.svg


Volgens mij (heb ik geen officiële berichten over hoor) mogen ze één dag langer dan 1.00u doorgaan. Dit was steeds de donderdag tot nu toe, maar logischerwijs (en hopelijk) zou dit dit jaar de vrijdag moeten zijn.
Nah, Pink's huisdj moet uiteraard 's nachts nog een 3 uur durende set geven.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.707
1.245
Pijnlijk wel om te zien dat hetzelfde weekend Glastonbury wel oa. Tame Impala, Vampire Weekend, Interpol, Liam Gallagher, Wu-Tang Clan, Cat Power, The Streets, Johnny Marr en meer heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Pijnlijk wel om te zien dat hetzelfde weekend Glastonbury wel oa. Tame Impala, Vampire Weekend, Interpol, Liam Gallagher, Wu-Tang Clan, Cat Power, The Streets, Johnny Marr en meer heeft.

Maar géén Thom Yorke, wat me toch wel opvalt. Wil zeggen dat Thom absoluut niet in juni wou touren (Glasto is zijn favo festival). Dat stelt me enigszinds gerust.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Stormzy, Kylie, Janet Jackson, Miley Cyrus, George Ezra op die bovenste rijen, wat is me dat zeg.

Dat festival is natuurlijk veel meer dan dat maar toch...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.020
277
Volgens mij (heb ik geen officiële berichten over hoor) mogen ze één dag langer dan 1.00u doorgaan. Dit was steeds de donderdag tot nu toe, maar logischerwijs (en hopelijk) zou dit dit jaar de vrijdag moeten zijn.

Volgens mij (maar kan ook verkeerd zijn) is er nergens iets op papier ivm de "uren".
Het aantal dagen wel maar denk nergens staan de uren beschreven...

(ik ben persoonlijk voorstander van 01u als einduur :) )
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Stormzy, Kylie, Janet Jackson, Miley Cyrus, George Ezra op die bovenste rijen, wat is me dat zeg.

Dat festival is natuurlijk veel meer dan dat maar toch…

Je moet gewoon eens blijven kijken naar die andere rijen. Bizar hoe sterk die lineup in elkaar zit daar. Topper na topper. Moet. Daar. Ooit. Eens. Naartoe.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Everyknight wrote:
Volgens mij (heb ik geen officiële berichten over hoor) mogen ze één dag langer dan 1.00u doorgaan. Dit was steeds de donderdag tot nu toe, maar logischerwijs (en hopelijk) zou dit dit jaar de vrijdag moeten zijn.

Volgens mij (maar kan ook verkeerd zijn) is er nergens iets op papier ivm de “uren”.
Het aantal dagen wel maar denk nergens staan de uren beschreven…

(ik ben persoonlijk voorstander van 01u als einduur
1f642.svg
)

Ja, maar als Tool 'pas' om 1u eindigt, dan moet The Cure wel heel vroeg beginnen. Wordt toch ook niemand blij van.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Joe wrote:
Stormzy, Kylie, Janet Jackson, Miley Cyrus, George Ezra op die bovenste rijen, wat is me dat zeg.

Dat festival is natuurlijk veel meer dan dat maar toch…

Je moet gewoon eens blijven kijken naar die andere rijen. Bizar hoe sterk die lineup in elkaar zit daar. Topper na topper. Moet. Daar. Ooit. Eens. Naartoe.
Zeer zeker, maakt die bovenste rijen ruimschoots goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
mattman wrote:
Ja, maar als Tool ‘pas’ om 1u eindigt, dan moet The Cure wel heel vroeg beginnen. Wordt toch ook niemand blij van.

oh jawel
1f60e.svg

Wordt jij blij als The Cure vroeg begint? Die moeten toch echt wel in het donker staan? De grootste gothic/post punk band ter wereld zet je echt niet in het daglicht. Die beelden van Hyde park zagen er... raar uit. Hopelijk blijft RW daarvan gespaard.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Die 1,5 uur werd uiteindelijk verlangd hoor, tot 1,75 uur. En herinner me dat ze gewoon 2 uur speelden, en dat Robert Smith klaagde terecht over de veel te korte settijd. Dus 2 uur zal het wel zeker zijn.

Dat stemt hoopvol.
Ik was er niet bij, vandaar gewoon de tijden die ik kon vinden op het blokkenschema van dat jaar.
Ik heb m'n Werchter-irritaties pas in 2016 (door een gratis ticket) leren plaatsen en gedeeltelijk verwerkt :lol:

We zullen inderdaad snel een indicatie krijgen bij hun eerste shows.
Al vind ik ook hun flexibiliteit zo'n enorme sterkte, elke show spelen ze wel een aantal nummers, maar de rest van de set verschilt per dag. Moet geweldig zijn om zo'n repertoire te hebben om uit te putten en lijkt me een stuk fijner om te spelen dan 80 concerten lang dezelfde set en opbouw.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.020
277
ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Ja, maar als Tool ‘pas’ om 1u eindigt, dan moet The Cure wel heel vroeg beginnen. Wordt toch ook niemand blij van.


oh jawel
1f60e.svg


Wordt jij blij als The Cure vroeg begint? Die moeten toch echt wel in het donker staan? De grootste gothic/post punk band ter wereld zet je echt niet in het daglicht. Die beelden van Hyde park zagen er… raar uit. Hopelijk blijft RW daarvan gespaard.

Eerlijk? Maakt mij allemaal weinig uit eerlijk gezegd...
Zolang ik Tool, op mijn gemak, int donker kan zien ben ik content, de rest is bijzaak
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
mattman wrote:

ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Ja, maar als Tool ‘pas’ om 1u eindigt, dan moet The Cure wel heel vroeg beginnen. Wordt toch ook niemand blij van.


oh jawel
1f60e.svg



Wordt jij blij als The Cure vroeg begint? Die moeten toch echt wel in het donker staan? De grootste gothic/post punk band ter wereld zet je echt niet in het daglicht. Die beelden van Hyde park zagen er… raar uit. Hopelijk blijft RW daarvan gespaard.

Eerlijk? Maakt mij allemaal weinig uit eerlijk gezegd…
Zolang ik Tool, op mijn gemak, int donker kan zien ben ik content, de rest is bijzaak

Dat heb ik dus met The Cure. Da's echt de band van het weekend voor mij. Tool zie ik meer als een smakelijk dessertje, een leuke uitsmijter. Had ze eigenlijk liever omgedraaid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken