Dr. Hannibal wrote:
Bart wrote:
Dr. Hannibal wrote:
Bart wrote:
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.
Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.
Niet heel bemoedigend
Is het zo dat Werchter standaard eindtijden heeft elke dag? Ik ging ervanuit dat dat meer afhangt van wat er staat. Ik hoopte dus dat Tool meer op de Gorillaz positie van vorig jaar staat (1.5 uur en na twaalven) zodat er genoeg tijd is voor 2+ uur The Cure, bijvoorbeeld van 21:15 tot 23:30 ofzo. Bij Pinkpop zullen ze ook ergens rond die tijd beginnen en zal Armin ook rond middernacht echt wel moeten beginnen (die speelt ook gewoon 1.5 uur lijkt me), dus dan zou het elkaar niet veel moeten schelen. Maar ja, dat is dus wel een beetje wishful thinking.
Kan ook hoor. Probeer je gewoon alvast voor te bereiden op een tegenvaller haha
Ja, lijkt er inderdaad op dat ik dat maar moet doen :/
Uiteindelijk weet je natuurlijk nooit van tevoren wat je krijgt, maar kijkend naar de vorige festivaltour van the Cure in 2012, valt me toch de enorme verschillen op. Op Werchter spelen ze 23 nummers, maar op de meeste andere festivals boven de 30, soms zelfs 39 (!) nummers. Natuurlijk is dat voor een deel de onvoorspelbaarheid van de band, maar kijkend naar de clashfinders variëren de geplande tijden ook gigantisch, van een magere 1.5 uur op Werchter tot wel 3 uur op veel andere festivals. Wat dat betreft zegt de naam bovenaan het affiche dus nog lang niet alles over wat voor show je krijgt!
Kortom, we wachten met spanning op het tijdschema…