Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
al Hoewel ik de pinkpop lineup niet echt fantastisch vind zien we hier toch 2 zeer grote verschillen. Waar werchter toch wel de grote headliners heeft staat pinkpop een stuk verder omtrend de middelgrote namen.
mee eens; o.a. Dropkick Murphys, Sam Fender, Slash, Tenacious D, White Lies, Lenny Kravitz, Blood Red Shoes, Halestorm...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
xydroh wrote:
al Hoewel ik de pinkpop lineup niet echt fantastisch vind zien we hier toch 2 zeer grote verschillen. Waar werchter toch wel de grote headliners heeft staat pinkpop een stuk verder omtrend de middelgrote namen.

mee eens; o.a. Dropkick Murphys, Sam Fender, Slash, Tenacious D, White Lies, Lenny Kravitz, Blood Red Shoes, Halestorm…

Vind White Lies, Blood Red Shoes en Halestorm nu niet bepaald 'middelgrote namen'.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Ik ben er heilig van overtuigd dat als er iemand op deze aardbol over het nieuwe album van Tool begint, dat het album met een maand wordt uitgesteld.

:-D vandaar mijn opmerking tussen de haakjes.
Toch maar hopen dat dat voorgevoel van je toch niet écht waar is, want dan gaan we dat album nooit krijgen en dat zou ik persoonlijk heel jammer vinden.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Breinaard wrote:

xydroh wrote:
al Hoewel ik de pinkpop lineup niet echt fantastisch vind zien we hier toch 2 zeer grote verschillen. Waar werchter toch wel de grote headliners heeft staat pinkpop een stuk verder omtrend de middelgrote namen.


mee eens; o.a. Dropkick Murphys, Sam Fender, Slash, Tenacious D, White Lies, Lenny Kravitz, Blood Red Shoes, Halestorm…

Vind White Lies, Blood Red Shoes en Halestorm nu niet bepaald ‘middelgrote namen’.

Groter dan de "middelgrote namen" die nu het hoofdpodium vullen op Werchter. Of iig hoog in de Barn zouden kunnen staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Ik zou de The Cure-dag van Rock Werchter niet willen inruilen met die van Pinkpop. Ik zou ook de Mumford & Sons-dag van Rock Werchter niet willen inruilen met die van Pinkpop. En dan heb je op Werchter nog die sterke zondag. En niet te vergeten de P!nk-dag natuurlijk :)

Pas op, geen slechte line-up van Pinkpop, hoor, beste line-up in jaren daar denk ik. Maar ook het aantal acts is toch (veel) minder per dag dan op Rock Werchter (en daarmee ook begintijd en eindtijd van het programma per dag volgens mij).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Die donderdag wil ik best wel inruilen voor de Pinkpopmaandag. Voor de rest is het daar inderdaad niet beter.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik hoop dat we snel het tijdschema krijgen. Vorig jaar was het 31 maart dacht ik, dus zou niet lang meer moeten duren.

Ik ben zelf vooral benieuwd hoe lang The Cure en Muse krijgen. Ik hoop voor The Cure toch op z'n minst 2 uur, liever langer, aangezien het een band is die ook op festivals wel eens richting de 30 nummers of meer gaat... als ze er tenminste de kans voor krijgen. Ik hoop bijvoorbeeld niet dat Werchter weer onderdoet voor Pinkpop qua tijd: in 2012 speelden ze op Pinkpop duidelijk langer dan Werchter (en ook bijvoorbeeld Pearl Jam kreeg vorig jaar langer de tijd op Pinkpop). En dit jaar waren ze bij Pinkpop niet eens eerste keuze! Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een "mindere" Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.504
6.313
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.

Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.

Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.
Niet heel bemoedigend :p

Is het zo dat Werchter standaard eindtijden heeft elke dag? Ik ging ervanuit dat dat meer afhangt van wat er staat. Ik hoopte dus dat Tool meer op de Gorillaz positie van vorig jaar staat (1.5 uur en na twaalven) zodat er genoeg tijd is voor 2+ uur The Cure, bijvoorbeeld van 21:15 tot 23:30 ofzo. Bij Pinkpop zullen ze ook ergens rond die tijd beginnen en zal Armin ook rond middernacht echt wel moeten beginnen (die speelt ook gewoon 1.5 uur lijkt me), dus dan zou het elkaar niet veel moeten schelen. Maar ja, dat is dus wel een beetje wishful thinking.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.504
6.313
Dr. Hannibal wrote:

Bart wrote:
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.


Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.

Niet heel bemoedigend
1f61b.svg


Is het zo dat Werchter standaard eindtijden heeft elke dag? Ik ging ervanuit dat dat meer afhangt van wat er staat. Ik hoopte dus dat Tool meer op de Gorillaz positie van vorig jaar staat (1.5 uur en na twaalven) zodat er genoeg tijd is voor 2+ uur The Cure, bijvoorbeeld van 21:15 tot 23:30 ofzo. Bij Pinkpop zullen ze ook ergens rond die tijd beginnen en zal Armin ook rond middernacht echt wel moeten beginnen (die speelt ook gewoon 1.5 uur lijkt me), dus dan zou het elkaar niet veel moeten schelen. Maar ja, dat is dus wel een beetje wishful thinking.

Kan ook hoor. Probeer je gewoon alvast voor te bereiden op een tegenvaller haha :)
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Bart wrote:
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.


Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.


Niet heel bemoedigend
1f61b.svg


Is het zo dat Werchter standaard eindtijden heeft elke dag? Ik ging ervanuit dat dat meer afhangt van wat er staat. Ik hoopte dus dat Tool meer op de Gorillaz positie van vorig jaar staat (1.5 uur en na twaalven) zodat er genoeg tijd is voor 2+ uur The Cure, bijvoorbeeld van 21:15 tot 23:30 ofzo. Bij Pinkpop zullen ze ook ergens rond die tijd beginnen en zal Armin ook rond middernacht echt wel moeten beginnen (die speelt ook gewoon 1.5 uur lijkt me), dus dan zou het elkaar niet veel moeten schelen. Maar ja, dat is dus wel een beetje wishful thinking.

Kan ook hoor. Probeer je gewoon alvast voor te bereiden op een tegenvaller haha
1f642.svg
Ja, lijkt er inderdaad op dat ik dat maar moet doen :/

Uiteindelijk weet je natuurlijk nooit van tevoren wat je krijgt, maar kijkend naar de vorige festivaltour van the Cure in 2012, valt me toch de enorme verschillen op. Op Werchter spelen ze 23 nummers, maar op de meeste andere festivals boven de 30, soms zelfs 39 (!) nummers. Natuurlijk is dat voor een deel de onvoorspelbaarheid van de band, maar kijkend naar de clashfinders variëren de geplande tijden ook gigantisch, van een magere 1.5 uur op Werchter tot wel 3 uur op veel andere festivals. Wat dat betreft zegt de naam bovenaan het affiche dus nog lang niet alles over wat voor show je krijgt!

Kortom, we wachten met spanning op het tijdschema...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Dr. Hannibal wrote:

Bart wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Bart wrote:
Ik weet dat ik kinderachtig ben, maar als fan die ze dit jaar voor de eerste keer kan zien hoop ik toch dat ik met Werchter niet een “mindere” Cure-show te pakken heb dan Pinkpop.


Heb je best kans van hoor, als ze Tool daarna plaatsen en hen ook nog een redelijke settijd willen geven. Neem toch aan dat Armin op Pinkpop sneller opbouwt en korter speelt. En bovendien mag Armin tot 1.30 terwijl de Werchter vrijdag meestal 1.00 afloopt. Dus meer tijd voor The Cure op Pinkpop.


Niet heel bemoedigend
1f61b.svg


Is het zo dat Werchter standaard eindtijden heeft elke dag? Ik ging ervanuit dat dat meer afhangt van wat er staat. Ik hoopte dus dat Tool meer op de Gorillaz positie van vorig jaar staat (1.5 uur en na twaalven) zodat er genoeg tijd is voor 2+ uur The Cure, bijvoorbeeld van 21:15 tot 23:30 ofzo. Bij Pinkpop zullen ze ook ergens rond die tijd beginnen en zal Armin ook rond middernacht echt wel moeten beginnen (die speelt ook gewoon 1.5 uur lijkt me), dus dan zou het elkaar niet veel moeten schelen. Maar ja, dat is dus wel een beetje wishful thinking.


Kan ook hoor. Probeer je gewoon alvast voor te bereiden op een tegenvaller haha
1f642.svg


Ja, lijkt er inderdaad op dat ik dat maar moet doen :/

Uiteindelijk weet je natuurlijk nooit van tevoren wat je krijgt, maar kijkend naar de vorige festivaltour van the Cure in 2012, valt me toch de enorme verschillen op. Op Werchter spelen ze 23 nummers, maar op de meeste andere festivals boven de 30, soms zelfs 39 (!) nummers. Natuurlijk is dat voor een deel de onvoorspelbaarheid van de band, maar kijkend naar de clashfinders variëren de geplande tijden ook gigantisch, van een magere 1.5 uur op Werchter tot wel 3 uur op veel andere festivals. Wat dat betreft zegt de naam bovenaan het affiche dus nog lang niet alles over wat voor show je krijgt!

Kortom, we wachten met spanning op het tijdschema…

The Cure kreeg in 2012 op Werchter 110 minuten hoor, ook in de officiële timetable. In een eerste versie van de timetable stond inderdaad 90 minuten, maar dit heeft de organisatie nadien aangepast. Nu, ik hoop ook op meer dan 110 minuten hoor voor dit jaar. Toch denk ik dat 120 minuten een realistische gok is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Ik denk ook wel dat The Cure 2 uur zal krijgen. En Tool anderhalf uur. Hopelijk speelt die laatste echt laat, zodat ook The Cure het grootste stuk in het donker staat.

Komt goed. Gaat een héér-lij-ke avond worden. En dan te denken dat ik voor The Cure al een Janelle Monae, Weezer, Kurt Vile, The 1975 en Whispering Sons achter de kiezen zal hebben. Als de timetable meevalt tenminste.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Blijkbaar speelt The Cure 2.5 uur op Pinkpop. Dat zal dus ook wel op Rock Werchter het geval zijn. Hoe langer, hoe beter. :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Blijkbaar speelt The Cure 2.5 uur op Pinkpop. Dat zal dus ook wel op Rock Werchter het geval zijn. Hoe langer, hoe beter.
1f642.svg

Werchter kennende vrees ik toch dat we maar 2u krijgen.
Als je naar enkele headliners de afgelopen jaren kijkt (pearl jam, foo fighters, the cure zelf) zie je dat ze op andere festivals vaak langere speeltijd krijgen dan op RW.
Maar ik hoop met je mee 'hoe langer, hoe beter'!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
mattman wrote:
Blijkbaar speelt The Cure 2.5 uur op Pinkpop. Dat zal dus ook wel op Rock Werchter het geval zijn. Hoe langer, hoe beter.
1f642.svg


Werchter kennende vrees ik toch dat we maar 2u krijgen.
Als je naar enkele headliners de afgelopen jaren kijkt (pearl jam, foo fighters, the cure zelf) zie je dat ze op andere festivals vaak langere speeltijd krijgen dan op RW.
Maar ik hoop met je mee ‘hoe langer, hoe beter’!
Inderdaad, Werchter heeft juist de gewoonte om de grote headliners korter de tijd te geven dan bijvoorbeeld Pinkpop. Dat is ook wat ik bedoelde in mijn eerste opmerking hierover: Ookal kwam Werchter ruim 5 maanden eerder met The Cure dan Pinkpop en ookal is de onderlinge band tussen Werchter en The Cure blijkbaar speciaal, je zal zien dat ze ze toch weer gewoon minder tijd geven dan Pinkpop of andere festivals.

Ik snap echt niet waarom Werchter dit toch doet. Ze hebben tijd genoeg lijkt me, geen last van een avondklok ofzo. En aan de artiest ligt het dus ook niet, in tegendeel zelfs. Het is bijna respectloos naar een band als The Cure om ze niet gewoon de volle tijd te geven. En naar de fans die een ticket kopen ook.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
mattman wrote:
Blijkbaar speelt The Cure 2.5 uur op Pinkpop. Dat zal dus ook wel op Rock Werchter het geval zijn. Hoe langer, hoe beter.
1f642.svg


Werchter kennende vrees ik toch dat we maar 2u krijgen.
Als je naar enkele headliners de afgelopen jaren kijkt (pearl jam, foo fighters, the cure zelf) zie je dat ze op andere festivals vaak langere speeltijd krijgen dan op RW.
Maar ik hoop met je mee ‘hoe langer, hoe beter’!

Radiohead en Foo Fighters kregen laatst nog 2,5 uur speeltijd toch? The Cure moet lang kunnen doorgaan. Een heerlijk lange epische tocht.

En volgens mij heeft RW al via mail bevestigd dat The Cure een 'full set' gaat krijgen. Wat eigenlijk neerkomt op 2.5 uur.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Maar na Radiohead en Foo Fighters stond geen andere band meer gepland. Wat dat betreft ben ik van bijvoorbeeld Muse ook een stuk zekerder dat ze lang de tijd krijgen, want die staan echt als enige headliner gepland. Nu moeten ze de tijd toch een beetje delen met Tool.

Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt! Episch wordt het hoe dan ook, maar ik ga toch teleurgesteld zijn als achteraf blijkt dat ze op andere festivals steevast veel langer spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken