Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
en laten we eerlijk zijn.
hoeveel van de bezoeker zijn al voor 14 u op het terrein op donderdag?

geen slope, jammer.
later beginnen , jammer
enkel het feit dat t hoofdpodium zeeer mager bezet is vind ik wel een punt van aandacht
maar iedereen zal op die donderdag een prima route kunnen uitstippelen als t blokkenschema er is.

dus geef werchter een keer credit en zeur niet zo
Het is niet alleen later beginnen maar heel waarschijnlijk ook vroeger stoppen door die halve programmering, belachelijk zwak programma op de main, inderdaad een heel podium schrappen voor een kermis act en of dat laatste voor iedereen van pas is betwijfel ik ook zeer hard.
Voor mij bv. is enkel Elbow, Richard Ashcroft en eventueel Charlotte Gainsbourg de moeite waard om te zien, neen die donderdag valt echt niet meer te redden.
Tenzij ze bij Rock Werchter terug komen op hun beslissingen.

geen slope, jammer.
later beginnen , jammer
enkel het feit dat t hoofdpodium zeeer mager bezet is vind ik wel een punt van aandacht
maar iedereen zal op die donderdag een prima route kunnen uitstippelen als t blokkenschema er is.

Kritiek hebben op festival dat in het geniep minder waarde geeft voor je al dure ticket? Hoe durven we! Die arme Werchter toch...

Kesselman wrote:

geen slope, jammer.
later beginnen , jammer

Het is niet alleen later beginnen maar heel waarschijnlijk ook vroeger stoppen door die halve programmering, belachelijk zwak programma op de main, inderdaad een heel podium schrappen voor een kermis act en of dat laatste voor iedereen van pas is betwijfel ik ook zeer hard.
Voor mij bv. is enkel Elbow, Richard Ashcroft en eventueel Charlotte Gainsbourg de moeite waard om te zien, neen die donderdag valt echt niet meer te redden.

Daar komt bij dat al die genoemde acts in tenten met een beperkte capaciteit staan.

Nu het programma op mainstage dusdanig zwak is dat (heel) veel bezoekers liever de acts in een tent zien betekent dit volle tenten en wachttijden, waardoor je effectief de helft van het programma alsnog niet kunt zien omdat je de tent niet meer binnenkomt. Donderdag heeft een aantrekkelijke line-up in de Barn en Klub C, maar dat wordt wel enigszins verpest door dit vooruitzicht.

Hier had Rock Werchter wel wat meer over mogen nadenken, in plaats van zich druk te maken over de congestie op de wegen naar Werchter op donderdag..

Joe wrote:

Kesselman wrote:

geen slope, jammer.
later beginnen , jammer

Daar komt bij dat al die genoemde acts in tenten met een beperkte capaciteit staan.

Nu het programma op mainstage dusdanig zwak is dat (heel) veel bezoekers liever de acts in een tent zien betekent dit volle tenten en wachttijden, waardoor je effectief de helft van het programma alsnog niet kunt zien omdat je de tent niet meer binnenkomt. Donderdag heeft een aantrekkelijke line-up in de Barn en Klub C, maar dat wordt wel enigszins verpest door dit vooruitzicht.

Hier had Rock Werchter wel wat meer over mogen nadenken, in plaats van zich druk te maken over de congestie op de wegen naar Werchter op donderdag..

Hier heb ik dus ook schrik voor. Trek me op dat ik op de eerste dag tenimnste wel op aan mooie shows van Gainsbourg, Brockhampton, Elbow en Ashcroft kan zien, maar vrees dat die tenten al een half uur voor aanvang ramvol gaan zitten, wanneer godbetert Vance Joy het 'alternatief' voor de main is. Dat er geen Slope is om het volk te verdelen (en waarschijnlijk ook geen Joe Piler), gaat niet helpen....

Man man. :-( Benieuwd wat ze gaan doen wanneer het timetable komt. Idealiter komt er nog wat tussen Vance Joy en Bastille, van bepaalde grootte. En schuift er nog iets bij voor of na Elbow. Of overtuigen ze Pink dat die DJ echt not done is, en ze toch wat op de Slope kunnen zetten. Gaat allemaal niet gebeuren natuurlijk, maar kom.

geen slope, jammer.
later beginnen , jammer

Prachtig fenomeen altijd, mensen die zich storen aan het feit dat mensen zich kritisch opstellen. Op een forum. Kom op zeg.

En wat de credit betreft: er zijn genoeg enthousiaste reacties geweest op eerdere aankondigingen, en ook in de laatste aankondiging ontdek ik steeds meer pareltjes. Uiteindelijk staan er onder de streep genoeg mooie namen om mij een ticket te doen kopen. En dat zijn uiteindelijk de enige credits waar Werchter wat om geeft. Complimenten hier op het forum hebben ze niks aan. Kritiek op zaken die tegenvallen of niet door de beugel lijken te kunnen, komt echter wel degelijk binnen. Dus kan het zin hebben om kritisch te zijn. En uiteindelijk is het ook heel therapeutisch om even gezamelijk de frustratie van je af te schrijven :wink:

later beginnen , jammer
Een halfuur na de deuren opengaan sta ik elke dag op de wei, zodat ik nog rustig een half uur de tijd heb op de wei vooraleer het eerste concert begint. En daar blijf ik mooi tot de laatste act eindigd. Dus ja, ik vind het wel meer dan jammer dat die dag misschien pas om 5 ipv 1 begint.

Een halfuur na de deuren opengaan sta ik elke dag op de wei, zodat ik nog rustig een half uur de tijd heb op de wei vooraleer het eerste concert begint. En daar blijf ik mooi tot de laatste act eindigd. Dus ja, ik vind het wel meer dan jammer dat die dag misschien pas om 5 ipv 1 begint.
Wow, hoe doe je dat? Mijn poten en rug zijn helemaal gesloopt vanaf dag 2...

Op de eerste dag ben ik er meestal ook erg vroeg bij, ook al rond 13u. Ben dan nog fris en fruitig en heb er meestal veel zin in. :-)

Om tot een beslissing te nemen of ik nu ga of niet; de acts eens oplijsten die ik wil zien.

*** wil ik absoluut zien
** wil ik graag zien
* niet erg om te zien
Diegene die ik niet wil zien vernoem ik niet.

DONDERDAG:
Maribou State **
Olafur Arnalds ***
Richard Ashcroft ***
Charlotte Gainsbourg ***
BROCKHAMPTON *
Paul Kalkbrenner **
Elbow **
P!nk *

VRIJDAG
Whispering Sons **
Kurt Vile & the Violators **
Nothing but Thieves *
SWMRS **
Snarky Puppy *
Khruangbin **
Jungle ***
Foxing **
Weezer ***
Janelle Monáe **
The Twilight Sad **
The Cure ***
Robyn **
Kylie Minogue *
Tool ***

ZATERDAG
All them Witches **
John J Presley **
The Marcus King Band **
The Murder Capital **
Strand of Oaks **
Miles Kane ***
Donny Benét **
Two Door Cinema Club *
Beirut **
Bear's Den *
The Slow Readers Club **
Florence + The Machine *
The Good, the Bad and the Queen ***
The Blaze **
Mumford & Sons *

ZONDAG
Sports Team **
Black Honey *
De Staat **
Yungblud **
Tamino*
Rosalia **
Parkway Drive **
Mac DeMarco **
Balthazar **
Amyl and the Sniffers **
New Order ***
Greta Van Fleet **
Zeal & Ardor **
Underworld ***
Muse **

Dit zal wel nog wat veranderen in de loop der maanden (sterretje meer, sterretje minder) en ik heb ook nog niet alle acts (ten goede) beluisterd.
Ben er ook van bewust dat sommige **-acts en sommige ***-acts zullen clashen (vooral vrijdagavond/nacht en zondagavond/nacht).

Toch wel een aardige lijst... Vooral die donderdag is toch steengoed he, drie ***-acts :-P

Leuk dit. :-)

DONDERDAG:
Maribou State **
Olafur Arnalds **
Richard Ashcroft **
Charlotte Gainsbourg ***
BROCKHAMPTON **
Paul Kalkbrenner *
Elbow ***

VRIJDAG
Whispering Sons **
Kurt Vile & the Violators ***
Snarky Puppy **
Khruangbin **
Jungle **
Foxing **
Weezer ***
Janelle Monáe ***
The Twilight Sad *
The Cure ***
Robyn **
Kylie Minogue **
Tool **

ZATERDAG
John J Presley **
The Marcus King Band **
The Murder Capital **
Strand of Oaks ***
Miles Kane *
Donny Benét *
Beirut ***
Tourist LeMc *
The Slow Readers Club **
Florence + The Machine **
The Good, the Bad and the Queen ***
The Blaze **

ZONDAG
Sports Team **
Black Honey *
De Staat *
Tamino**
Rosalia ***
Mac DeMarco **
Balthazar ***
Amyl and the Sniffers **
New Order ***
Zeal & Ardor *
Underworld *
Muse *

Komen eruit als must-sees: Charlotte Gainsbourg , Janelle Monae, Weezer, Kurt Vile, The Cure, Strand Of Oaks, The Good The Bad and The Queen, Beirut, Rosalia, Bathazar en New Order. Al wil ik Richard Ashcroft, Olafur Arnalds, Brockhampton, Tool, Mac Demarco, Florence, Whispering Sons, The Blaze, Tamino, Amyl and the Sniffers, The Murder Capital, Twilight Sad, Robyn, Kylie Minogue en Snarky Puppy ook graag meepikken als het kan.

mattman wrote:
Snarky Puppy **

Das al beter
1f609.svg

Ja, eigenlijk ook best een must-see. Heerlijke muziek, zeer mooie boeking. Benieuwd hoe dat live klinkt.

Wat betreft Snarky Puppy, wat mis ik hier, aangezien hier zo enthousiast op gereageerd wordt? Als ik zo snel wat afluister, kan ik niks ontdekken wat mij kan bekoren. Wat moet ik luisteren om een goed beeld te krijgen? Vooralsnog kan ik er niks mee.

Wat betreft Snarky Puppy, wat mis ik hier, aangezien hier zo enthousiast op gereageerd wordt? Als ik zo snel wat afluister, kan ik niks ontdekken wat mij kan bekoren. Wat moet ik luisteren om een goed beeld te krijgen? Vooralsnog kan ik er niks mee.

Tja, wat mis je? Jazz, met een vrij moderne sound en gitaarsolo's die vaak aan moderne prog rock doen denken. Als dat klinkt als iets wat je interessant vindt kun je er beter even de tijd voor nemen in plaats van "snel wat afluisteren". Hun laatste album Culcha Vulcha vond ik vrij sterk, al hun live albums zijn goed, waarvan We Like It Here wel de meest populaire is denk ik. De live beleving is ook vooral waar ik naar uitkijk. Snarky Puppy is volgens mij ook een band die zich prima leent om live te ontdekken zonder vooraf te luisteren, mocht je er op de plaat niet veel mee kunnen maar wel geïnteresseerd zijn.

Users who are viewing this thread