Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Enorm fan van dit soort lijstjes maken en lezen van anderen!
DONDERDAG:
Maribou State *
Olafur Arnalds *
Richard Ashcroft ***
Charlotte Gainsbourg *
BROCKHAMPTON **
Paul Kalkbrenner **
Elbow ***
Bastille *

VRIJDAG
Whispering Sons **
Nothing but thieves ***
Kurt Vile & the Violators **
Snarky Puppy **
Khruangbin ***
The 1975 **
Weezer ***
Janelle Monáe *
The Cure ***
Kylie Minogue **
Tool ***

ZATERDAG
The Marcus King Band *
John J. Presley *
All them witches ***
Miles Kane ***
Beirut **
Macklemore **
The Slow Readers Club *
Florence + The M.. nooit.
The Good, the Bad and the Queen **
Bear's Den *
Mumford and Sons **

ZONDAG
De Staat ***
Tamino**
Rosalia *
Mac DeMarco **
Balthazar ***
Parkway Drive **
New Order ***
Greta van Fleet ***
Underworld *
Muse ***
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Om tot een beslissing te nemen of ik nu ga of niet; de acts eens oplijsten die ik wil zien.

*** wil ik absoluut zien
** wil ik graag zien
* niet erg om te zien
Diegene die ik niet wil zien vernoem ik niet.

Goeie strategie, ik ben er ook nog niet uit of ik ga dus hier is mijn lijstje. Ik mis wel je conclusie trouwens? Ga je nu wel of niet? :)

DONDERDAG: (geen must-sees)
Maribou State *
Olafur Arnalds **
Richard Ashcroft *
Charlotte Gainsbourg **
BROCKHAMPTON **
Paul Kalkbrenner *
Elbow **
P!nk *

VRIJDAG (5 must-sees)
Whispering Sons **
Masego *
Kurt Vile & the Violators **
Nothing but Thieves **
Snarky Puppy ***
Khruangbin ***
Jungle **
Weezer *
The 1975 *
Janelle Monáe ***
Bring Me The Horizon *
Denzel Curry **
The Cure ***
Robyn *
Tool ***

ZATERDAG (1 must-see)
All them Witches **
The Marcus King Band **
The Murder Capital **
Miles Kane **
Two Door Cinema Club *
Beirut *
Aurora *
Tourist LeMC **
Angèle **
The Slow Readers Club *
Barns Courtney *
Florence + The Machine *
The Good, the Bad and the Queen ***
Mumford & Sons *

ZONDAG (4 must-sees)
Sports Team *
Black Honey *
De Staat ***
Yungblud **
Tamino***
Rosalia **
Parkway Drive **
Mac DeMarco ***
Balthazar **
Deaf Havana *
Amyl and the Sniffers *
RY X *
New Order **
Greta Van Fleet *
Zeal & Ardor **
Underworld **
Muse ***

Ik merk dat de hoeveelheid sterretjes voor mij afhangt van twee dingen: hoe vaak ik het zelf geluisterd heb, en meningen van anderen. Drie sterren artiesten heb ik ofwel zelf veel geluisterd, ofwel een hele goede eerste luisterervaring mee en veel goeds over gehoord. Twee sterren betekent meestal dat ik het niet zo heel goed ken maar wel geluisterd heb en leuk vind. Een ster staat vaak gelijk aan goeie dingen over gehoord maar nog niet zelf geluisterd, of soms wel geluisterd en matig interessant.

Conclusie: er is elke dag genoeg te zien, die donderdag blijft jammerlijk, maar daar wil mijn vriendin wel graag bij zijn voor Pink. Voor mij zijn de vrijdag en de zondag toch wel behoorlijk goede dagen. Dus waarschijnlijk gaan wel wel aan een combi.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
*** wil ik absoluut zien
** wil ik graag zien
* niet erg om te zien
Ken ik niet of wil ik niet zien

DONDERDAG:
Maribou State
Olafur Arnalds
Richard Ashcroft
Charlotte Gainsbourg
BROCKHAMPTON
Paul Kalkbrenner *
Elbow *
P!nk **

VRIJDAG
Whispering Sons *
Masego
Kurt Vile & the Violators
Nothing but Thieves **
Snarky Puppy
Khruangbin
Jungle **
Weezer **
The 1975 *
Janelle Monáe
Bring Me The Horizon **
Denzel Curry *
The Cure **
Robyn
Tool ***

ZATERDAG
All them Witches **
The Marcus King Band
The Murder Capital
Miles Kane
Two Door Cinema Club
Beirut
Aurora
Tourist LeMC *
Angèle
The Slow Readers Club
Barns Courtney
Florence + The Machine
The Good, the Bad and the Queen *
Mumford & Sons **

ZONDAG
Sports Team
Black Honey
De Staat
Yungblud
Tamino
Rosalia
Parkway Drive ***
Mac DeMarco
Balthazar
Deaf Havana **
Amyl and the Sniffers
RY X
New Order
Greta Van Fleet **
Zeal & Ardor ***
Underworld
Muse ***
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Bedankt voor de info dr. Hannibal. Het snel inluisteren is vooral voor een eerste indruk of iets me aanspreekt om me meer in te verdiepen. Heb wat van het laatste album geluisterd, op zich ging het wel, maar denk niet dat dit hem gaat worden voor mij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Vandaag voor de eerste keer gekeken naar beelden van de Beatiful Trauma Tour van P!nk (deze: https://www.youtube.com/watch?v=bvhFbWxQBqc). Ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was... Wat een fysiek, wat een lichaamscoördinatie en goede zang bij dit alles. Dit wordt het optreden met het grootste showgehalte dat ooit al op Rock Werchter geweest is, samen met Rammstein waarschijnlijk.

Het blijft natuurlijk niet helemaal 'mijn smaak' en de toestanden (haar 'speeches' zeker) komen mij dikwijls wat te Amerikaans over. Maar goed, van op een afstand met wat pintjes is dit zeker te doen :)

Vraag is of Elbow/Kalkbrenner tegelijkertijd zullen spelen, of dat alle optredens zullen stoppen voor P!nk... Dit laatste kan ik mij bijna niet inbeelden, maar dit jaar kunnen we alles verwachten op die donderdag blijkbaar...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Vandaag voor de eerste keer gekeken naar beelden van de Beatiful Trauma Tour van P!nk (deze: https://www.youtube.com/watch?v=bvhFbWxQBqc). Ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was… Wat een fysiek, wat een lichaamscoördinatie en goede zang bij dit alles. Dit wordt het optreden met het grootste showgehalte dat ooit al op Rock Werchter geweest is, samen met Rammstein waarschijnlijk.

Ik heb die videos ook bekeken en ik vrees dat dit we die ongelofelijk over the top show ook in Werchter gaan krijgen... Heel nep en Amerikaans allemaal :-(. Als je dacht dat The Killers al erg waren vorig jaar. Ik hou wel van popmuziek, maar haar muziek trek ik dan ook nog eens echt niet. Heb het al gebrobeerd.

Ga hier heel, heel ver van wegblijven. Bij Elbow en Kalkrenner idd. Of lekker in de Apero. :) Gelukkig hebben we dat nog.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Everyknight wrote:
Vandaag voor de eerste keer gekeken naar beelden van de Beatiful Trauma Tour van P!nk (deze: https://www.youtube.com/watch?v=bvhFbWxQBqc). Ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was… Wat een fysiek, wat een lichaamscoördinatie en goede zang bij dit alles. Dit wordt het optreden met het grootste showgehalte dat ooit al op Rock Werchter geweest is, samen met Rammstein waarschijnlijk.

Ik heb die videos ook bekeken en ik vrees dat dit we die ongelofelijk over the top show ook in Werchter gaan krijgen… Heel nep en Amerikaans allemaal :-(. Als je dacht dat The Killers al erg waren vorig jaar. Ik hou wel van popmuziek, maar haar muziek trek ik dan ook nog eens echt niet. Heb het al gebrobeerd.

Ga hier heel, heel ver van wegblijven. Bij Elbow en Kalkrenner idd. Of lekker in de Apero.
1f642.svg
Gelukkig hebben we dat nog.

Je zou het ook live eens een kans kunnen geven als open minded muziekliefhebber. Misschien ben je positief verrast. :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
mattman wrote:

Everyknight wrote:
Vandaag voor de eerste keer gekeken naar beelden van de Beatiful Trauma Tour van P!nk (deze: https://www.youtube.com/watch?v=bvhFbWxQBqc). Ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was… Wat een fysiek, wat een lichaamscoördinatie en goede zang bij dit alles. Dit wordt het optreden met het grootste showgehalte dat ooit al op Rock Werchter geweest is, samen met Rammstein waarschijnlijk.


Ik heb die videos ook bekeken en ik vrees dat dit we die ongelofelijk over the top show ook in Werchter gaan krijgen… Heel nep en Amerikaans allemaal :-(. Als je dacht dat The Killers al erg waren vorig jaar. Ik hou wel van popmuziek, maar haar muziek trek ik dan ook nog eens echt niet. Heb het al gebrobeerd.

Ga hier heel, heel ver van wegblijven. Bij Elbow en Kalkrenner idd. Of lekker in de Apero.
1f642.svg
Gelukkig hebben we dat nog.

Je zou het ook live eens een kans kunnen geven als open minded muziekliefhebber. Misschien ben je positief verrast.
1f609.svg

Wil het ergens wel een kans geven hoor. Maar mijn probleem zijn haar cheesy hits, die me persoonlijk weinig doen. Van dat So What gaan mijn tenen krullen en zo'n Dear Mister President vind ik verschrikkelijk melig. Bovendien heb ik haar gezien in 2010 en vond het toen zo fake en over the top dat we het einde niet gehaald hebben. Die touw-vlieg-act was al potsierlijk, maar het dieptepunt voor ons was een heel flauwe cover van Basket Case (want ben ik niet rock n roll, jongens!).

Had graag een absolute pop act als headliner gezien. Maar deze ligt me persoonlijk iets minder. Maar als het programma in de tenten gedaan is, neem ik wel eens een kijkje. Sta open om positief vertast te worden. ?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Hier word nog al vaak gezegd 'volgens Stu Bru sluiten band X die stage af' of 'Volgens De Gazet Van Antwerpen komt band Y niet naar België'.

Om even te bewijzen dat ze er vaak zelf niet zo veel van weten: Stu Bru zei net: deze zomer gaat de zomer van Muse worden want ze spelen heel veel festivals... :roll:
was Werchter niet het enige?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Om even te bewijzen dat ze er vaak zelf niet zo veel van weten: Stu Bru zei net: deze zomer gaat de zomer van Muse worden want ze spelen heel veel festivals…
1f644.svg

was Werchter niet het enige?[/quote]

Inderdaad. Podiuminfo spreekt ook van "festivalshows", terwijl op de tourlijst alleen stadion-, concertzaal- en andere losse optredens staan (nog even kort gecheckt). Zal wel modern woordgebruik zijn of zo....
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Pinkpop had dus inderdaad eigenlijk Eminem staan. Denken we dat Werchter hem ook geboekt had? Waar in de lineup zien we een Eminem-vormig gat?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
al Hoewel ik de pinkpop lineup niet echt fantastisch vind zien we hier toch 2 zeer grote verschillen. Waar werchter toch wel de grote headliners heeft staat pinkpop een stuk verder omtrend de middelgrote namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken