Joslittel wrote:
Paddy wrote:
Wat is er niet aan te snappen? De eerste festivaldag van Werchter is de afgelopen 10 jaar steeds een volwaardige festivaldag geweest. Logisch want een dagticket kost evenveel als voor andere dagen. Nu mis je de helft (!) van het gebruikelijke programma. Even los gezien van de invulling van de namen, want dat is voor een deel ook smaak, is het dan toch niet raar dat mensen zich bekocht voelen.
Helemaal mee eens, ik snap niet dat mensen hier Werchter in kunnen verdedigen. Die donderdag is al jaren een volledige dag en vaak ook erg dik bezaaid met sterke namen. Van tevoren is er geen enkele indicatie gegeven dat dit nu anders is.
Volgens mij is het zelfs wetgeving dat ondernemers moeten voldoen aan de verwachtingen die ze zelf scheppen, ongeacht de voorwaarden die ze zelf in een overeenkomst zetten. Dus ja, hier mag je terecht boos op zijn.
Of dit nu wettelijk is lijkt me een moeilijke discussie. Uiteindelijk is het ticket uw contract, en het enige wat het ticket u aanbiedt, is dat je het terrein mag betreden tussen x en y uur. De hoeveelheid bands, kwaliteit van de bands, kwaliteit van het eten,… wordt nergens gewaarborgd, niet op het ticket, niet op de site.
Er is nooit door Werchter beloofd geweest dat er evenveel bands zouden optreden op donderdag als op de andere dagen. Dat de vorige jaren dit wel het geval was, heeft er volgens mij niets mee te maken. Dat zijn verwachten die je dan zelf schept (en die ik ook voor mezelf maak hoor). Werchter heeft nooit letterlijk verklaard dat er op elke festivaldag hetzelfde aantal bands zal optreden. Mochten ze dit wel gedaan hebben, dan zijn ze nu juridisch in de fout gegaan.
Lees de site er maar eens op na: onder het gedeelte “praktisch” wordt er amper gesproken over bands en artiesten. Inzake artiesten wordt er enkel vermeld dat er merchandise is en dat de veiligheid van de bezoeker, crew en artiest gewaarborgd is. Voor de rest staat er nul, nada, noppes over het aantal podia en artiesten. Er staan voornamelijk tips en verboden in.
Is het bedenkelijk wat er gebeurt is? Ja. Maar juridisch zijn ze in orde denk ik.
Wist-je-datje: met het doorploegen van het gedeelte “praktisch” heb ik op de site ontdekt dat als je 50 tickets koopt, er 2 gratis krijgt. Doen we volgend jaar een Festileaks-groepsaankoop?
(
https://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/tickets => zie gedeelte onder “voordeel voor groepen”)