Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Oh en ook als je er vanuit gaat dat het gewoon over LSD visuals gaat, komt die fibonacci spiraal nog steeds terug natuurlijk. Maar dat klinkt niet echt "des Tools". Hoewel Tool met LSD op wel een zeer bijzondere ervaring is, kan ik jullie vertellen. Mocht je nog een manier zoeken om er diep in te duiken @mattman :-P

xydroh wrote:
De letterlijke tekst stelt dan weer iets helemaal anders voor: “The song could also be about the order of colors seen while under the influence of LSD. Alex Grey (the visionary artist who did the album artwork for Lateralus) stated that when he closed his eyes on an LSD trip, he saw a black and white spiral, and when he tried it a few more times it became a red and yellow spiral”

Valt wel mee hoor, hoe anders die tekst is. Meest geaccepteerde theorie is volgens mij dat die eerste woorden over een pasgeboren baby gaan, die eerst alleen zwart wit kan zien en even later ook kleuren ziet. “In my infancy”, zegt ie letterlijk. En vervolgens volgt het nummer de ontwikkeling van een mens daarna. Wat heeft dat met fibonacci te maken? Nou, volgens dit nummer is de weg van het hele leven “to spiral out, keep going”, het doel “to swing on the spiral of our divinity and still be a human”. En welk figuur krijg je met de reeks van fibonacci als golden ration? Je raadt het al… Zo is de fibonacci spiraal toch ook weer diep verbonden aan de hele thematiek van de lyrics!

Zo leer ik toch nog maar eens bij he. vind de gedachtengang bij 46&2 trouwens ook wel heel interessant, maar wederom iets waar ik nooit maar dan ook nooit zelf op zou komen om een nummer over te maken.

Om toch nog eventjes aan te vullen - Lateralus kan ook afgespeeld worden volgens de fibonacci reeks, met (quasi) perfecte overgangen. Zelfs zover gaan ze met het album. Volgens mij is er een youtube link zelfs van.

Edit - bij deze (misschien kan Mattman deze meer appreciëren ^^ )

https://www.youtube.com/watch?v=bv-tu-xM2E8

mattman wrote:

xydroh wrote:
Sluit de mainstage effectief om 1u ?

Da’s niet gezegd. Ik denk dat het later zal zijn. Want Tool.

Oké, gokje:
The Cure – 21:15 – 23:25
Tool – 00:15 – 1:45

Moet The Cure nog 3 kwartier in het daglicht spelen helaas, maar eindigen ze ook niet te laat.

Ondanks velen hier lange sets willen zien hoop ik dat eigenlijk net van niet. Ik weet dat bena iedereen hier het niet mee akkoord is, maar voor een festival vind ik sets van max 90 minuten eigenlijk echt meer dan voldoende. Vooral bij meerdaagse festivals waar mensen minder als bv. Bij een twclassic voor 1 band specifiek komen. En wel om de reden dat je op een festival niet alleen diehard fans hebt maar merendeels mensen die ze ‘wel leuk’ vinden of ze enkel hun grootste hits kennen. En door kortere, energiekere, (vooral de bekende hits) sets te spelen, geeft dat denk ik het beste effect op een festival wei. Ik ben wrs de enige maar ik hoop op respectievelijk 1 uur en 45 min en 90 minuten voor the Cure en tool.

Ben het in ieder geval met je eens hoor.

Thx, @Dr. Hannibal.
1f642.svg

Luister nochtans echt wel veel muziek (makkelijke, ook ‘moeiijke’), maar merk dat ik bij Tool een beetje moeite heb om erin te komen. Lateralus heeft het ‘m dus nog niet gedaan na enkele volledige zitten (in de trein). Zoals ik zei: lijkt één lang nummer zonder echt opvallende uitschieters en op den duur wordt het een beetje monotoon. Ga eens wat ouder werk opzoeken. Dat deze band nog altijd niet te streamen is, helpt natuurlijk niet. Nu moet je het doen met die lelijke oude videoclipjes op Youtube. Onderweg op de trein (waarop ik meestal nieuwe platen luister) niet super handig.

Weet ook niet wat ik live moet verwachten, en of die Keenan een goede frontman is. Ik heb vernomen dat hij net zoals Robert Smith weinig interactie heeft en de muziek laat spreken. Da’s wel een pro vind ik, zeker op een editie waar elke andere headliner zo veel mogelijk vuurwerk wil afteken.

Ga de nummers die je noemt eens checken op Youtube.

Lelijke oude videoclips?
Auw. Dat zijn juist kunstwerken.
Ik vind Tool juist erg lekker in het gehoor liggende, catchy, rifs hebben.

Hemels! Mooi je zo bezig te horen als ware Tool-fan Dr. Hannibal.
Doe gerust verder fanboy!
Ben na de verwijzing je Tool bio ook eens gaan lezen (had dat topic gemist precies) - mijn favoriete stuk "Het is echt de moeite waard deze lyrics eens door te lezen. Eigenlijk alle lyrics van dit album. Eigenlijk bijna alle lyrics van Tool. Maar goed, luister ook zeker de nummers erbij"

Het heeft bij mij ook vele jaren geduurd eer ik de hele prog-scene heb leren waarderen.
Uiteraard zijn er wel die bekendere classics, maar om er dan verder en dieper in te geraken, niet altijd evident...
Het is dankzij onze beste Arjen Lucassen en zijn Ayreon dat ik de zangers hun eigen bands toch telkens opnieuw heb opgezet.

Weet ook niet wat ik live moet verwachten, en of die Keenan een goede frontman is.
Het mooie aan Keenan is, vind ik, dat hij zichzelf niet als 'frontman' plaatst. Hij staat meestal een stuk naar achteren op het podium, eerder onderbelicht en ziet zichzelf als één der muzikanten, waarbij zijn stem zijn instrument (oftewel 'tool' ;) ) is.

Yannick wrote:
Tool gaat zo lang niet spelen, hoor. 75 min misschien geen 90 hoor.

Want?
Push it in een lange uitvoering en ze spelen maar een paar nummers.

Verwacht geen Push It haha, maar ook de nieuwe nummers schijnen allemaal minstens 10min te duren. Reken er toch een beetje op dat we wel wat nieuw werk gaan horen. Maar dan moet je inderdaad wel een fatsoenlijke set lengte hebben.

Ken19 op eFestivals:

3 names of your list are supposed to play RW next year...

The lineup could've been made a lot better with some of the Glasto appearances, Stormzy, Tame Impala, Liam Gallagher, Vampire Weekend Hozier, The Streets and Rex Orange County especially for me at least. It would've looked good having a Glastonbury headliner play somewhere low down on your lineup in Stormzy's case.

Eerste show van de 2019-tour van The Cure is afgelopen.

Hier de setlist van het optreden in Johannesburg: https://www.setlist.fm/setlist/the-cure/2019/carnival-city-festival-lawns-johannesburg-south-africa-392050b.html

Nog geen nieuwe nummers, alle hits. En vooral eindigen met die vijf laatste songs, dat mogen ze op Werchter ook doen!

Eerste show van de 2019-tour van The Cure is afgelopen.

Hier de setlist van het optreden in Johannesburg: https://www.setlist.fm/setlist/the-cure/2019/carnival-city-festival-lawns-johannesburg-south-africa-392050b.html

Nog geen nieuwe nummers, alle hits. En vooral eindigen met die vijf laatste songs, dat mogen ze op Werchter ook doen!

Die setlist mag 1 op 1 in Werchter gespeeld worden. Inderdaad een hit heavy set, maar er staan ook enkele heerlijke deeper cuts op. Hopelijk spelen ze 10:15 Saturday Night ook hier. Verdomme wat heb ik hier zin in.

Ik mis nog wel de wat Tool-achtige nummers Us Or Them en Labyrinth. Lijkt me mooi om dat als overgang naar Tool te horen aan het einde van de set.

Oké: Tool dus. Heb naar aanleiding van hun aankondiging Lateralus eens opgezet, maar moet eerlijk zeggen; geraak er heel moeilijk in. Blijft weinig van plakken, ook na 4 luisterbeurten. Zijn er andere platen die ik moet checken? Waarop staan de ‘bekendere’ nummers?
luister ook het nummer Opiate eens, redelijk makkelijk en een nummer wat wel blijft hangen m.i. Persoonlijk een van mijn favorieten.

Ken19 op eFestivals:

3 names of your list are supposed to play RW next year…

The lineup could’ve been made a lot better with some of the Glasto appearances, Stormzy, Tame Impala, Liam Gallagher, Vampire Weekend Hozier, The Streets and Rex Orange County especially for me at least. It would’ve looked good having a Glastonbury headliner play somewhere low down on your lineup in Stormzy’s case.

Ik gok dan Tame Impala, Vampire Weekend en Stormzy. Die andere 3 lijken me niet echt acts die meer dan een jaar op voorhand vast zouden liggen.

Ik ben verschillende pagina's terug gegaan maar kon geen volledige clashfinder vinden. Heeft iemand er nog een volledige die hij even wil posten?

https://www.nu.nl/muziek/5797302/rapper-drake-annuleert-opnieuw-concert-in-nederland.html

En daarom hoop ik maar dat een festival als Werchter ver weg blijft van de meeste van die rappers.
Er zijn geen afspraken mee te maken.

Users who are viewing this thread