Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat rappers onbetrouwbaar zijn. Wel kun je zeggen dat de laatste tijd opvallend veel rappers hun optredens hebben gecanceld. Maar zoals anderen ook al op het forum aangeven: er zijn in het verleden ook wel bands met een andere muziekstijl onbetrouwbaar gebleken. Een probleem zit hem denk ik in de snelle progressie die rap boekt als genre. Waar een aankomend talent een half jaar geleden nog niet zo populair was, kan hij nu ineens wereldberoemd en heel veel waard zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen al zwemmen in het geld dus ik kan best begrijpen dat ze liever een nieuw optreden met 10x zoveel opbrengsten inplannen dan dat ze hun afspraak nakomen.
Blijft staan dat het absoluut niet netjes is van de personen die hun afspraken zonder een overmacht-argument annuleren natuurlijk. Misschien moeten festivals hier ook wel op inspelen en eigenlijk pas 1 of 2 maanden van tevoren de rappers aankondigen. Je hebt dan minder snel opbrengsten, maar ook minder teleurstellingen achteraf. Het is in elk geval relatief nieuw dat goede rappers ook op popfestivals gaan spelen dus het is voor iedereen een beetje aftasten. Ik verwacht dat het over een aantal jaren wel beter geregeld gaat zijn.