Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.560
3.149
Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat rappers onbetrouwbaar zijn. Wel kun je zeggen dat de laatste tijd opvallend veel rappers hun optredens hebben gecanceld. Maar zoals anderen ook al op het forum aangeven: er zijn in het verleden ook wel bands met een andere muziekstijl onbetrouwbaar gebleken. Een probleem zit hem denk ik in de snelle progressie die rap boekt als genre. Waar een aankomend talent een half jaar geleden nog niet zo populair was, kan hij nu ineens wereldberoemd en heel veel waard zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen al zwemmen in het geld dus ik kan best begrijpen dat ze liever een nieuw optreden met 10x zoveel opbrengsten inplannen dan dat ze hun afspraak nakomen.

Blijft staan dat het absoluut niet netjes is van de personen die hun afspraken zonder een overmacht-argument annuleren natuurlijk. Misschien moeten festivals hier ook wel op inspelen en eigenlijk pas 1 of 2 maanden van tevoren de rappers aankondigen. Je hebt dan minder snel opbrengsten, maar ook minder teleurstellingen achteraf. Het is in elk geval relatief nieuw dat goede rappers ook op popfestivals gaan spelen dus het is voor iedereen een beetje aftasten. Ik verwacht dat het over een aantal jaren wel beter geregeld gaat zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.159
1.189
Reclamespot van Rock Werchter wordt gedraaid op Radio 1. Op Studio Brussel heb ik hem nog niet gehoord.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.666
3.366
Reclamespot van Rock Werchter wordt gedraaid op Radio 1. Op Studio Brussel heb ik hem nog niet gehoord.

Ik al wel. En telkens (ik het bewust hoorde) geluk gehad, met Tool of The Cure die daarna gespeeld worden :D
Het viel me meteen ook op dat ze GVF heel nadrukkelijk in de aandacht brengen in de spot.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Aangezien ik merk dat hier heel wat interesse is voor de vrijdag, wou ik toch even melden dat de wachtlijst van de vrijdag al regelmatig geopend wordt. Heb mezelf pas twee weken geleden ingeschreven en ben er sinds gisteren al af. Vond dit toch behoorlijk snel en hier dus wel het vermelden waard, leek me.

Het is voor mezelf voor het eerst sinds een aantal jaren dat ik niet combi ga. Dit voornamelijk door de halve donderdag (wel sterke namen in de tenten, maar zowel Kalkbrenner als Elbow boeien me dan weer niet) en de wel erg zwakke zaterdag.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Grappig, ik heb op de zaterdag juist 12 namen die ik graag zou zien, dus dat gaat zeker de nodige clashes opleveren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat rappers onbetrouwbaar zijn. Wel kun je zeggen dat de laatste tijd opvallend veel rappers hun optredens hebben gecanceld. Maar zoals anderen ook al op het forum aangeven: er zijn in het verleden ook wel bands met een andere muziekstijl onbetrouwbaar gebleken. Een probleem zit hem denk ik in de snelle progressie die rap boekt als genre. Waar een aankomend talent een half jaar geleden nog niet zo populair was, kan hij nu ineens wereldberoemd en heel veel waard zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen al zwemmen in het geld dus ik kan best begrijpen dat ze liever een nieuw optreden met 10x zoveel opbrengsten inplannen dan dat ze hun afspraak nakomen.

Blijft staan dat het absoluut niet netjes is van de personen die hun afspraken zonder een overmacht-argument annuleren natuurlijk. Misschien moeten festivals hier ook wel op inspelen en eigenlijk pas 1 of 2 maanden van tevoren de rappers aankondigen. Je hebt dan minder snel opbrengsten, maar ook minder teleurstellingen achteraf. Het is in elk geval relatief nieuw dat goede rappers ook op popfestivals gaan spelen dus het is voor iedereen een beetje aftasten. Ik verwacht dat het over een aantal jaren wel beter geregeld gaat zijn.

Frustratie zit dan ook eerder bij een Drake die zich ziek meldt en vervolgens in Amsterdam op een feestje verschijnt. Of FFDP die wel in Nederland is, maar de Amsterdamse coffeeshop niet uitkomt.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd....
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….
Vlaamse Kermis?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
854
791
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….

dj van Pink begint eerder
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.471
4.642
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….

Er is echt zoveel mogelijk, mainstage en slope samen laten spelen? zo kan meneer de geweldige dj alsnog spelen zonder last te hebben van een slope. Mij zou het eigenlijk ook niet maken als de slope en dj samen spelen, zolang er maar een alternatief is. maak de donderdag langer om toch een klein beetje kwaliteit bij te krijgen. Ik zeg maar wat. Ik denk dat het een goeie wakeup call is voor werchter om te zien dat fans niet zomaar alles slikken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….

Pink doet haar hele set naakt
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.471
4.642
https://nl.metrotime.be/2019/03/21/must-read/concert-van-drake-in-antwerpen-afgelast-wegens-te-lage-interesse/

Bij deze ook een reden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.718
Veel mensen die niet op fora zitten en er zo mee bezig zijn, zijn er zich nog niet van bewust dat de donderdag tot nu toe pas tegen de avond van start gaat....

Als ze een tweede (grotere) storm willen vermijden, dan gaan ze iets moeten verzinnen denk ik, aangezien de casuals dan pas op papier gaan zien hoe mager die eerste 'festivaldag' is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Concert van Drake in Antwerpen afgelast wegens te lage interesse

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://nl.metrotime.be/2019/03/21/must-read/concert-van-drake-in-antwerpen-afgelast-wegens-te-lage-interesse/embed/#?secret=0QKGUDVtXO" data-secret="0QKGUDVtXO" width="600" height="681" title="“Concert van Drake in Antwerpen afgelast wegens te lage interesse” — Metro" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Bij deze ook een reden.

Lol, iemand hier die weet hoe dit komt?
Heeft die mens een slechte live reputatie?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.471
4.642
xydroh wrote:
Concert van Drake in Antwerpen afgelast wegens te lage interesse


<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” src=”https://nl.metrotime.be/2019/03/21/must-read/concert-van-drake-in-antwerpen-afgelast-wegens-te-lage-interesse/embed/#?secret=0QKGUDVtXO” data-secret=”0QKGUDVtXO” width=”600″ height=”681″ title=”“Concert van Drake in Antwerpen afgelast wegens te lage interesse” — Metro” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>

Bij deze ook een reden.

Lol, iemand hier die weet hoe dit komt?
Heeft die mens een slechte live reputatie?

Hij heeft een reputatie om concerten te organiseren en af te gelasten. exhibit A bovenstaand
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Lol, iemand hier die weet hoe dit komt?
Heeft die mens een slechte live reputatie?

Ik trek heel veel maar "die mens" kan dus echt niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken