Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Mumford & Sons en Florence zijn namen die tien jaar over hun commercieel hoogtepunt zijn

Mwoah, gezien het uitverkopen van vele recente optredens zijn M&S nog niet echt over hun hoogtepunt heen Eerste album was 10 jaar geleden en tien jaargeleden hadden nog niet veel mensen van F&TM gehoord. Allemaal behoorlijk kort door de bocht.

Blijf dat een maf iets vinden…. kaarten kopen voor het festival ipv voor de namen op het festival

Tja en toch is dat zo. Vroeger in mijn vriendengroep, toen ik nog op de middelbare school zat, toen kocht het merendeel ook gewoon ongezien kaarten voor Pinkpop. Ongeacht wat er stond. Het is gewoon een uitje voor velen. Lekker in de buurt, beetje muziek luisteren in het zonnetje met een biertje erbij. Die groep is echt vele malen groter dan degenen die echt het beste affiche zoeken en daar heen gaan.

Van de groep waarmee ik naar Lowlands en DTRH ga, weten sommigen ook nauwelijks wat er speelt. Die vinden het dan nog wel leuk om ter plekke dingen te ontdekken, maar ze zijn er van tevoren nauwelijks mee bezig.

En dat is overigens ook geen probleem; ieder zijn eigen festivalbenadering.

Mumford & Sons en Florence zijn namen die tien jaar over hun commercieel hoogtepunt zijn

Mwoah, gezien het uitverkopen van vele recente optredens zijn M&S nog niet echt over hun hoogtepunt heen Eerste album was 10 jaar geleden en tien jaargeleden hadden nog niet veel mensen van F&TM gehoord. Allemaal behoorlijk kort door de bocht.

Klopt, daar ging ik misschien even kort door de bocht. Ik heb gewoon de perceptie dat beiden bands wat afgezaagd zijn op één of andere manier, maar dat zal dan persoonlijk zijn. Je zou dan hetzelfde over The Cure en Muse kunnen zeggen, maar die zie ik dan toch meer als "legacy" act ook al bracht Muse de laatste jaren hun slechtste werk tot nu toe uit.

Nee absoluut mee eens hoor Raskolnikov. Maar met wat een festival tegenwoordig kost verbaast het me soms om te zien dat mensen puur voor het festival gaan en niet eens weten welke muziek er is (en soms zelfs er gewoon doorheen ouwehoeren alsof ze op een familiefeestje zijn). Verbaast me vooral bij Pinkpop de laatste jaren, zou daar nooit blind early bird voor kopen, bij Werchter was over het algemeen altijd wel bekend dat je kwaliteit kon verwachten. Vandaar ook die teleurstelling over die rotdonderdag.

Vroeger deed ik het ook wel met mijn vriendengroep maar tegenwoordig is het me daarvoor allemaal wat te duur geworden.

Maar met wat een festival tegenwoordig kost verbaast het me soms om te zien dat mensen puur voor het festival gaan en niet eens weten welke muziek er is (en soms zelfs er gewoon doorheen ouwehoeren alsof ze op een familiefeestje zijn). .

Of nog gekker: bijna de hele tijd op de camping blijven zitten.

Nee absoluut mee eens hoor Raskolnikov. Maar met wat een festival tegenwoordig kost verbaast het me soms om te zien dat mensen puur voor het festival gaan en niet eens weten welke muziek er is (en soms zelfs er gewoon doorheen ouwehoeren alsof ze op een familiefeestje zijn). Verbaast me vooral bij Pinkpop de laatste jaren, zou daar nooit blind early bird voor kopen, bij Werchter was over het algemeen altijd wel bekend dat je kwaliteit kon verwachten. Vandaar ook die teleurstelling over die rotdonderdag.

Vroeger deed ik het ook wel met mijn vriendengroep maar tegenwoordig is het me daarvoor allemaal wat te duur geworden.

Waarom heb je dan regelmatig in het topic gezegd dat Pinkpop Early Birds zou moeten verkopen?

Omdat er bij een hele hoop mensen wel belang voor is, ik het sneu vind als echte fans naast een ticket grijpen. Heb veel teleurstelling om me heen gezien en dat zou niet hoeven.

Als je de hele tijd op de camping blijft zitten ben je gewoon niet goed wijs.

Dan kun je net zo goed in je achtertuin gaan zitten.

Ik ga graag naar Pinkpop maar muziek komt wel op de eerste plaats. Als ik de line-up niet wat vind dan ga ik niet of scoor ik via swap wat goedkoops. Bieberjaar heb ik erg goedkoop gescoord toen. Mensen die naar RW gaan zullen ook in meerdere categorieën vallen.

Ik ga graag naar Pinkpop maar muziek komt wel op de eerste plaats. Als ik de line-up niet wat vind dan ga ik niet of scoor ik via swap wat goedkoops. Bieberjaar heb ik erg goedkoop gescoord toen. Mensen die naar RW gaan zullen ook in meerdere categorieën vallen.

In mijn achtertuin kom ik niet zoveel Belgen en ander volk tegen.

bcmrmaybe wrote:

En je krijgt geen festivalbandje waarmee je aan iedereen een jaar lang kan tonen dat je één van de vele duizenden bezoekers van RW was.

Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens. Ja ook bij mij in de vriendengroep zijn er mensen die de Line-ups niet of nauwelijks kennen, maar die gaan dan voornamelijk mee omdat we met een grote groep (15+ mensen) naar een festival gaan en kiezen dan voor de gezelligheid.
Maar ik merk zeker wel dat doordat de prijzen steeds hoger worden, er veel meer keuze in het festivallandschap is (en nog steeds komt) dat als we ergens met kleinere groepen heen gaan de line-up een steeds grotere rol speelt. Waarom zou je naar Rock werchter gaan als er in omliggende landen (Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland , Denemarken etc) een zelfde soort festival is, voor dezelfde prijs maar met betere namen ?

Dat vind ik nu net een voordeel van mijn achtertuin :wink:

Ik heb het nooit gekund. Tickets kopen voor 'de gezelligheid'. Als er niet genoeg interessante bands staan, zal ik wel andere, goedkopere gezellige dingen doen met de vrienden en mogen ze lekker zonder me gaan.
Wat ik wel al heb gedaan is goede concerten of festivals laten schieten als ik geen crew rond me heb, want hoewel ik écht voor de muziek ga, wordt de sfeer errond toch heel erg mee bepaalt door je gezelschap. Alleen naar een band gaan zien stoort me helemaal niet, maar een hele dag alleen rondhuppelen zie ik mezelf niet snel doen.

Wat een mooie discussie over de campinggangers ;) Sommigen zitten graag op een rustige camping terwijl anderen de camping net het hoogtepunt van een festival vinden. Ikzelf vind een ticket Werchter wat duur om een hele dag op de camping te hangen en enkel naar de headliner te gaan kijken, maar ik kan het wel begrijpen dat er mensen zijn die de sfeer op de camping gezellig vinden! Die hebben dan misschien ook enkel een campingticket gekocht voor de sfeer.
Ikzelf vind de sfeer op een festivalcamping ook altijd super leuk, maar op Werchter ga ik toch graag naar alle bands die ik graag wil zien. Soms doen we met de vrienden gewoon een kleiner (lees goedkoper) festival om ons daar goed te amuseren op de camping, waar volgens mij niks mis mee is ;)

Oeh, op Werchter kun je natuurlijk ook gewoon alleen een camping ticket kopen. Das wel lachen haha, gewoon een weekend op the Hive chillen...

Oeh, op Werchter kun je natuurlijk ook gewoon alleen een camping ticket kopen. Das wel lachen haha, gewoon een weekend op the Hive chillen…
Inderdaad. Wij zijn van in de buurt en zeker vroeger toen we nog op de camping lagen ging er elk jaar wel iemand gewoon met een campingticket mee, die verveelden hun ook geen moment hoor met al die standjes op de Haachtsesteenweg, je komt altijd wel iemand tegen dat je kent.

Laatste 5a6 jaar staan we op de rock village dus die zijn nu wel afgevallen.

Had trouwens afgelopen weekend een mailtje naar Werchter gestuurd om mijn onvrede over die donderdag kenbaar te maken. Centrale vraag: hoe zijn jullie van plan mij te overtuigen meer te betalen voor een halve dag minder festival dan vorig jaar? Had niet echt verwacht dat het iets zou bereiken, maar nu toch in ieder geval antwoord:

Wij vinden het niet fijn mails van ontevreden festivalgangers te krijgen.
Je opmerking wordt hier dan ook serieus genomen. Omdat wij willen dat iedereen een geweldige tijd op Rock Werchter kan beleven.
Een festivalprogramma samenstellen is geen exacte wetenschap. Geen jaar zal ooit hetzelfde zijn.
Door de programmatie van een DJ op de Main Stage tijdens de change-overs kan dit jaar de programmatie op The Slope op donderdag niet opgestart worden.
We tonen begrip voor opmerkingen en nemen deze mee naar de festivaldirectie voor verder overleg en opvolging.
Van zodra we meer informatie voor je hebben, komen we via deze weg bij je terug.

Met vriendelijke groet,
Rock Werchter

Het zegt niet heel veel, maar de mogelijkheid voor iets van compensatie wordt ook niet volledig afgeschreven. Vond het wel de moeite dit even met jullie te delen, benieuwd wat jullie ervan vinden.

Had trouwens afgelopen weekend een mailtje naar Werchter gestuurd om mijn onvrede over die donderdag kenbaar te maken. Centrale vraag: hoe zijn jullie van plan mij te overtuigen meer te betalen voor een halve dag minder festival dan vorig jaar? Had niet echt verwacht dat het iets zou bereiken, maar nu toch in ieder geval antwoord:

Wij vinden het niet fijn mails van ontevreden festivalgangers te krijgen.
Je opmerking wordt hier dan ook serieus genomen. Omdat wij willen dat iedereen een geweldige tijd op Rock Werchter kan beleven.
Een festivalprogramma samenstellen is geen exacte wetenschap. Geen jaar zal ooit hetzelfde zijn.
Door de programmatie van een DJ op de Main Stage tijdens de change-overs kan dit jaar de programmatie op The Slope op donderdag niet opgestart worden.
We tonen begrip voor opmerkingen en nemen deze mee naar de festivaldirectie voor verder overleg en opvolging.
Van zodra we meer informatie voor je hebben, komen we via deze weg bij je terug.

Met vriendelijke groet,
Rock Werchter

Het zegt niet heel veel, maar de mogelijkheid voor iets van compensatie wordt ook niet volledig afgeschreven. Vond het wel de moeite dit even met jullie te delen, benieuwd wat jullie ervan vinden.

Had zelf ook een bericht gestuurd en heb ook hetzelfde antwoord gekregen. Apprecieer wel dat dat ze toch op z'n minst antwoorden. In mijn bericht stond ook wel iets over het later beginnen maar daar kreeg ik geen antwoord over. Misschien dat ze dan toch twijfelen om de slope alsnog te programmeren maar over de halve dag lijkt er geen verandering in te komen. Hopelijk snel meer...

Oeh, op Werchter kun je natuurlijk ook gewoon alleen een camping ticket kopen. Das wel lachen haha, gewoon een weekend op the Hive chillen…

Zo ken ik er ook wel wat, of toch die dat vroeger deden. Ze kochten dikwijls wel voor 1 dag een ticketje om toch op de wei te zijn geweest en zo de (voor hen) meest interessante namen te zien, maar de andere dagen puur voor campingpret gingen.

Misschien dat ze dan toch twijfelen om de slope alsnog te programmeren maar over de halve dag lijkt er geen verandering in te komen.

Mij lijkt het net andersom. Voor the slope kunnen ze geen aanpassingen doen vanwege die dj, maar de dag vroeger laten starten is wel een optie en daar zeggen ze niets over. Qua dagindeling en dus nog enkele bands toevoegen, in de tenten en eventueel main stage, zijn er eigenlijk wel mogelijkheden.

Moest om de een of andere reden opeens aan dit nummer denken :roll:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jW7VhkNqjnc[/video]

Zou wel geinig zijn moest de P!nk tour nu last minute gecancelled worden...

Wat gaan ze dan doen? Geen Slope? Lege Main Stage op Bastille als headliner na? Hopen dat dEUS nog wilt komen (en dan eigenlijk nog)?

Users who are viewing this thread