Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Bericht van Jazebel op efestivals

Lots of things fell through this year. (Raconteurs, Eddie Vedder, even The Strokes some point, to name a few). Nothing new, this happens literally every year. It’s maybe a tad more striking this year, that’s all. And trust me. Trust me. It could have been a LOT worse. Really.

The Thursday weirdness is without a doubt a one-time P!nk ego thing.

All in all, you won’t find a better line-up around except maybe Glasto or niche fests for those into that. RW have had better editions, much better even. But it’s going to be a good one nevertheless. Peace out.
Precies wat we dachten dus eigenlijk, maar wel geruststellend om te horen dat het in ieder geval een eenmalige issue is. Ook geruststellend dat andere lineups niet veel beter zullen zijn, al hangt dat natuurlijk maar net af van welke artiesten je het liefst wil zien. De acts die ik wil zien dit seizoen staan tot nu toe verspreid over allerlei festivals in Europa, maar nergens allemaal samen (of in ieder geval de meeste bij elkaar). Zolang dat nergens gebeurt kan ik denk ik met een redelijk gerust hart naar Werchter gaan, en wordt het voor de rest puzzelen waar ik de overige acts nog kan zien.

Ik ben me net een beetje aan het influisteren in Parkway Drive van Graspop 2018.
Ik vind het goed klinken, maar kan goede metal op zijn tijd echt wel waarderen.
Denk echter dat dit voor de gemiddelde Werchterbezoeker iets te hard is.
Dus snap eigenlijk wel dat ze er niet voor gekozen hebben hen als subheadliner neer te zetten.

Maar ... tenminste weer wat extra gitaren op Werchter!

Ik ben me net een beetje aan het influisteren in Parkway Drive van Graspop 2018.
Dus snap eigenlijk wel dat ze er niet voor gekozen hebben hen als subheadliner neer te zetten.

Maar … tenminste weer wat extra gitaren op Werchter!

Ik kan begrijpen dat het niet voor iedereen is, maar je moet wel toegeven dat het een van de enige bands is die dit jaar een deftige show naar voren brengt. Zo goed als alle andere bands die geen headliner zijn brengen zichzelf en daar stopt het.

Maar … tenminste weer wat extra gitaren op Werchter!

Allebei leuke bands, net als Balthazar. Maar er is voor zondag gewoon geen goeie subheadliner van Rock Werchter formaat. Niet Parkway Drive, niet Balthazar, niet Greta van Fleet.

Al het (terechte) geklaag aside...

Wel blij als alleen vrijdag bezoeker dat ze The Twilight Sad en Foxing erbij hebben gedaan. Hopelijk kan ik zoveel mogelijk van dit (geschatte) parcour doen!

Whispering Sons > Nothing But Thieves > Kurt Vile > Foxing > Weezer > The Twilight Sad > Khruangbin > The Cure > SWMRS > Tool

Ik heb overzichtje gemaakt en blijkt dat er toch wel flink wat artiesten zijn die ik wil zien.
Op de donderdag 6 artiesten/ vrijdag 8 /zaterdag 9 / zondag 9

Enige probleem is dat ik gevoel heb dat sommige artiesten ook naar Pinkpop komen wss en dan vallen er al meteen meer af voor Werchter...even afwachten tot de Pinkpop persconferentie

Sinds Werchter z'n volledige affiche bekend gemaakt heeft, zijn er hier al 5 pagina's vol gepend met geklaag. Het is met een vergrootglas zoeken naar reacties als: 'blij met artiest X en Y'. Dat zegt genoeg, denk ik.

Deze affiche 'mager' noemen, zou een eufemisme van jewelste zijn!

Sinds Werchter z’n volledige affiche bekend gemaakt heeft, zijn er hier al 5 pagina’s vol gepend met geklaag. Het is met een vergrootglas zoeken naar reacties als: ‘blij met artiest X en Y’. Dat zegt genoeg, denk ik.

Deze affiche ‘mager’ noemen, zou een eufemisme van jewelste zijn!

Ja, zet een The Strokes (of Smashing Pumpkins of dergelijk) voor Muse en Greta Van Fleet wat lager. Dan is het al ineens wat anders, want die zondag heeft eigenlijk echt wel een hele boel oké namen. De vrijdag zeker, dat is wel duidelijk. Die zaterdag boeit me minder, maar is ook gewoon mijn ding niet zo qua bands. Daar doen ze geen al te rare stoten.

Dus denk de ego-capzones van P!nk weg (of kondig op voorhand aan dat die geen volwaardige dag word), en dan heb je eigenlijk een normale RW editie. Waar wel wat onderhandelingen zullen fout gelopen zijn maar dat kan altijd. Soms gaat het vlot en soepel en dan kan je The Cure en Tool op eenzelfde dag zetten (of Gorillaz en QOTSA). Andere keren komen er wat meer problemen kijken en moet je Greta Van Fleet boosten.

Ik denk eigenlijk dat elke aparte dag gaat uitverkopen buiten donderdag.

Ik denk eigenlijk dat elke aparte dag gaat uitverkopen buiten donderdag.

...en dat de combi's ook niet uitverkopen. Want die Pink dag zal wel een doorn in het oog zijn voor velen. Sommige van m'n maten hebben gewacht totdat er op die donderdag een deftige grote naam bijkomt (zodat Pink een handig biermomentje tussenin zou worden).

Tja..

Hopelijk kan ik nog een ticket scoren via TicketSwap voor de vrijdag, wat toch wel een uitstekende dag blijft. Zeer spijtig van de rest van de affiche, Eerste keer in 6 jaar dat het zeker geen combi zal worden.

Ze moeten iig gewoon die donderdag goedkoper maken en mensen met een combi wat tegemoet komen want dit gaat nergens over.

Toen Fortarock het gevoel had, dat ze hun ticketprijs te hoog was voor het uiteindelijke programma, verlaagden ze alsnog de prijs, ondanks dat de ticketverkoop al liep. Geeft maar weer aan wat een unieke zet dat was.

Ze moeten iig gewoon die donderdag goedkoper maken en mensen met een combi wat tegemoet komen want dit gaat nergens over.
Hoezo dat? Het is mijn smaak ook niet, maar anno 2019 is Pink misschien de grootste headliner van de 4. En je hebt toch gewoon een volwaardig dag?

En het is ook niet mijn ding, maar Bastille, Elbow, Brockhampton, Paul Kalkbrenner, Charlotte Gainsbourg, Richard Ashcroft, Ólafur Arnalds en Maribou State maakt het toch gewoon vrij volwaardig festivaldag?

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread