Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Wat jij "cringy koorddans" noemt, noem ik kunst en talent en letterlijk raising the bar wat betreft live shows. En niet alles hoeft zo te zijn, ik kan net zo goed genieten van haar acoustische sets op een krukje, maar knap is het wel!

Donderdag voor Pink nog een uurtje Volbeat.
Kan in hun programma (spelen vrij / zat in Scandinavië & regelmatig op tour 3 dagen na elkaar)
Zou die donderdag voor mij ook nog iets of wat redden.
In de vroege avond ook nog ergens biffy en ik ben content.

Wauw. PINK was fantastisch op de Brit Awards. Erg veel zin in haar optreden op Werchter. Dit belooft veel goeds!

Wat jij “cringy koorddans” noemt, noem ik kunst en talent en letterlijk raising the bar wat betreft live shows.

Ze doet dat al heel lang hoor. Op RW 2010 in ieder geval. Voor ons was dat het moment dat we het wel eens tijd vonden om wat te gaan eten.

Kan in hun programma (spelen vrij / zat in Scandinavië & regelmatig op tour 3 dagen na elkaar)

Ik zie volbeat dan eerder de zondag als sub staan

Timmetje wrote:
Wauw. PINK was fantastisch op de Brit Awards. Erg veel zin in haar optreden op Werchter. Dit belooft veel goeds!

Tegendraads zijn is een kunst
1f606.svg

Ben niet tegendraads nu hoor. Vond het daadwerkelijk erg tof. Groot fan van P!nk. Haar liveshows zijn fantastisch. Ijzersterk.

Lynette wrote:
Wat jij “cringy koorddans” noemt, noem ik kunst en talent en letterlijk raising the bar wat betreft live shows.

Ze doet dat al heel lang hoor. Op RW 2010 in ieder geval. Voor ons was dat het moment dat we het wel eens tijd vonden om wat te gaan eten.

Maak daar maar sinds 2004 van;). Maar ze doet wel telkens andere en grotere dingen. De enige act die ik terug heb zien komen is dat over het hele publiek vliegen zoals op RW 2010, voor de rest is het elke tour wat anders.
Maargoed, niemand die je forceert om naar haar te gaan kijken, meer plek voor Timmetje en mij vooraan, fine by me :P

Ik snap niet hoe je die enorme show die Pink meebrengt negatief kunt vinden. Die muziek zal nooit echt mn ding worden maar het is op deze manier in ieder geval nog vermakelijk om naar te kijken. En het feit dat zij in staat is zuiver en krachtig te zingen terwijl ze zo'n dans performance uitvoert vind ik best knap.

Ik zou haar zonder twijfel inruilen voor wat mij betreft de 83e keer KoL, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind het ook niet nodig om daarom maar alles aan haar show af te kraken. In dit geval is het argument "de show leidt af van de muziek" juist positief in mijn opinie :wink:

Vorige malen bracht pink altijd een headline tour, dit keer brengt ze een stadium tour, ik denk dat we wel wat meer showgehalte mogen verwachten dan de vorige passages dus.

Over stadion tours gesproken, ik ben benieuwd hoeveel Muse van hun stadion show mee gaat nemen naar Werchter. Zeker aangezien het hun enige festival is deze zomer. Het zou mooi zijn als ze dus een extra lange slot krijgen om zo goed als hun volledige show te kunnen doen. Gezien de teasers op instagram wordt het in ieder geval weer een ouderwets grandioze en over de top Muse show, alleen al qua podium. Ik denk dat ze qua show dus Pink misschien wel gaan overtreffen.

(als ze trouwens hun stadionshow niet mee kunnen nemen en in plaats daarvan een meer stripped-down set doen met wat zeldzamere nummers, zou dat uiteraard ook meer dan welkom zijn)

Michiel wrote:
Au, dat filmpje van Pink op de BRIT-awards maakt pijnlijk duidelijk wat ons te wachten staat.

Je bedoelt foutloze live vocals en een show waar je u tegen zegt? Het mag dan misschien niet je ding zijn, maar je kan het moeilijk slecht noemen
1f609.svg

Also, de grotesque-heid van dit optreden zal maar voor een deel naar RW komen, ik kan je een stuk minder dansers garanderen bijvoorbeeld. Ik hoop trouwens niet dat we Dan van Bastille tijdens Just Give Me A Reason erbij krijgen, dat vond ik wel een beetje een cringy toevoeging.

Ik vind het vooral heel platte muziek. Kauwgom die al na een minuut zijn smaak verliest. Een BigMac die je binnen een kwartier hongerig maakt, naar iets anders. En voor acrobatentrucs moet je in het circus zijn. Maar natuurlijk wens ik je oprecht veel plezier! Ik hoop op een waardige tegenhanger in de tenten...

En hopelijk dEUS tijdens Pink in de Barn.

Ik help jullie meehopen op iets zoals dEUS of Thom Yorke tijdens Pink, jullie ook blij, en ik mis niks xD

In deze periode van niet-aankondigingen van Rock Werchter de grootste kanshebbers op een rijtje gezet.

99% ZEKER:
Interpol (zondag op Garorock, de rest van het Werchterweekend vrij, touren blijkbaar niet meer in augustus)
Vampire Weekend (Europese tour begint momenteel op 1 juli, tijdens Pukkelpop in Amerika, al geboekt voor DTRH)
Thom Yorke (Europese tour begint momenteel op 2 juli in Keulen, 30 juni op Rock Werchter zou zeer mooi passen, ook al geboekt voor DTRH)
Foals (het hele Werchterweekend nog vrij, tijdens Pukkelpop in Azië, al geboekt voor DTRH)
Wolfmother (enkel de zondag van het Werchterweekend bezet, woensdag de 26e een zaalshow in Nederland)
Christine & the Queens (enkel de Werchtervrijdag bezet, op Garorock in Frankrijk, momenteel nog geen data voor augustus)

VRIJ ZEKER:
Robyn (enkel op Roskilde tijdens het Werchterweekend, al geboekt voor DTRH –> kan ook wel nog voor Pukkelpop)
Ben Harper & the Innocent Criminals (donderdag en zondag kan nog, geboekt voor Main Square, staat elke tour wel op een Werchterevent, al 7 keer op Rock Werchter gestaan)
Black Box Revelation (nieuw album voor deze Belgische band)
Greta Van Fleet (donderdag in Denemarken, zaterdag in Zweden, zondag zou dus perfect op Werchter kunnen, een rockband die momenteel zo ‘hot’ is gaan ze niet laten schieten)

OOK NOG:
Papa Roach (hun Europese tour eindigt momenteel op vrijdag 28 juni, niet op Graspop)
Editors (de zaterdag van het Werchterweekend in Frankrijk en de rest van het weekend nog vrij, geboekt voor Main Square Festival –> kan zulke grote act nog? Voor Muse?)
Cypress Hill (zaterdag en zondag nog vrij)
George Ezra (past perfect in zijn tourschema, het afgelopen jaar enorm populair geworden)
Garbage (enkel de Werchterzondag bezet, voor de rest nog vrij)
dEUS (eind december ‘bevestigd’ door iemand in een chat)
Travis Scott
Lana Del Rey (enkel donderdag en vrijdag bezet)
The Raconteurs (een speciale band die niet veel tourt, zoals The Good the Bad and the Queen. Net zoals deze laatste band ook met het vorige album op Rock Werchter gestaan. Zou typisch zijn als ze geboekt zouden worden)
Kamasi Washington (geboekt voor DTRH, voorts nog geen zomerdata bekend volgens mij)
Parquet Courts (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
The Roots (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
Sharon Van Etten (Europese tour begint momenteel op 1 juli in Engeland –> Pukkelpop kan ook)

Bands (niet geboekt door DTRH pf Main Square Festival) waar Rock Werchter nog voor past, maar die weinig speeldata hebben:
Biffy Clyro, Liam Gallagher, Mogwai, The Wombats, Cigarettes after Sex, Primal Scream, Rosalia, The Specials, Sharon Van Etten, Shame, Suede

Paar kleine opmerkingen: Kamasi Washington staat hetzelfde weekend als werchter op couleur cafe, lijkt dus af te vallen. En Lokerse Feesten heeft via twitter een bericht gedeeld dat er morgen namen volgen, met daarin beelden van een clip van Christine & The Queens als ik me niet vergis

Dat zou al een enorme meevaller zijn, C&TQ niet op Werchter. Kom op Schuer maak morgen nou gewoon Greta, Wolfmother, Deus en the Raconteurs bekend!! Of in ieder geval 3 ervan :)

Dat zou al een enorme meevaller zijn, C&TQ niet op Werchter. Kom op Schuer maak morgen nou gewoon Greta, Wolfmother, Deus en the Raconteurs bekend!! Of in ieder geval 3 ervan
1f642.svg

Ik hoopte net heel hard op Christine. :-(

Komaan Werchter, wat een frustrerend festival is dat dit jaar zeg.

Ik zou Christine and the Queens op Lokerse Feesten toejuichen. Ging toch een (te) hoge positie innemen waardoor de kans op artiesten zoals Grace Jones, Robyn, Raconteurs, Lana Del Rey... kleiner zou worden.

Zou wel een nette boeking zijn van de Lokerse.

Users who are viewing this thread