Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Johnny Marr – staat o.a. op Hurricane/Southside het weekend voor Werchter.

Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat Johnny Marr nog muziek maakte of optrad. Blijkbaar is de helft van z'n setlist gewoonlijk Smiths-nummers, zie ik net. Wie zingt er dan?

Bart wrote:

Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat Johnny Marr nog muziek maakte of optrad. Blijkbaar is de helft van z’n setlist gewoonlijk Smiths-nummers, zie ik net. Wie zingt er dan?

Marr zelf. En niet eens zo onverdienstelijk. :-)

Bart wrote:

Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat Johnny Marr nog muziek maakte of optrad. Blijkbaar is de helft van z’n setlist gewoonlijk Smiths-nummers, zie ik net. Wie zingt er dan?
Jazeker, ik heb hem afgelopen december nog gezien in de Melkweg en hij is in uitstekende vorm. Naast zijn eigen recente solomateriaal speelt hij inderdaad een fijne selectie aan Smiths klassiekers, en zelfs wat nummers van Electronic. Hij heeft natuurlijk niet het stemgeluid van Morrissey, maar z'n zang doet wat mij betreft zeker geen afbreuk aan de Smiths nummers. Ik heb me er geen moment aan gestoord in ieder geval, en bovendien zorgen de strakke band en Marr's geweldige gitaarspel ervoor dat de nummers op instrumentaal gebied precies klinken zoals ze bedoeld zijn. Verder vind ik zijn nieuwste soloalbum ook geslaagd, er zit nog steeds een hoop Smiths-vibe in, maar gecombineerd met een modernere indierock sound. Al met al dus een geweldige show die ik graag nog eens op Werchter in een tent zou zien.

Als de Ken van eFestivals werkelijk inside info heeft, zoals ik het PKP topic gezegd wordt. Dan heeft hij ook hints gedropt over Werchter. Geen Chemical Brothers, is geen plaats meer voor op de main, wat het afsluiten van Pink bevestigd. Dan mogen we nog een sub op zondag verwachten. En zou Greta van Fleet hun opwachting op zondag maken.

Als de Ken van eFestivals werkelijk inside info heeft, zoals ik het PKP topic gezegd wordt. Dan heeft hij ook hints gedropt over Werchter. Geen Chemical Brothers, is geen plaats meer voor op de main, wat het afsluiten van Pink bevestigd. Dan mogen we nog een sub op zondag verwachten. En zou Greta van Fleet hun opwachting op zondag maken.

Hoe graag ik greta van fleet ook zou willen zien, zou dit voor mij toch geen sub zijn.

jefferke wrote:

Hoe graag ik greta van fleet ook zou willen zien, zou dit voor mij toch geen sub zijn.
Lijkt me geen sub inderdaad, eerder ergens tegen het eind van de middag op de main (voor Parkway Drive ofzo).
Maar het ziet er dan wel naar uit dat de zondag de 'rockdag' wordt op de mainstage. Misschien dat The Raconteurs of Wolfmother er dan ook nog bijkomen, of is dat meer voor de Barn? Overigens zou Wolfmother en Greta van Fleet achter elkaar wel een beetje een Led Zeppelin overkill zijn :-P

xydroh wrote:

jefferke wrote:

Lijkt me geen sub inderdaad, eerder ergens aan het eind van de middag op de main.
Maar het ziet er dan wel naar uit dat de zondag de ‘rockdag’ wordt op de mainstage. Misschien dat The Raconteurs of Wolfmother er dan ook nog bijkomen, of is dat meer voor de Barn? Overigens zou Wolfmother en Greta van Fleet achter elkaar wel een beetje een Led Zeppelin overkill zijn
1f61b.svg

ik hoop nog steeds op volbeat als sub voor de zondag, dat zou pas een geniale dag zijn, greta van fleet mag er uiteraard ook bij op die dag.

Ja misschien dat het niet duidelijk was, maar ik bedoelde en die Ken ook niet dat Greta zo hoog zou staan ;) .

Damn, DTRH begint echt een heerlink affiche te bouwen. Hoop dat er nog wat undercard van door mag naar Werchter. Altin Gün, Parquet Courts, Jonathan Wilson, Kamasi Washington... en natuurlijk de grotere klappers als Thom Yorke en dEUS!

De mogelijkheden stemmen in ieder geval positief :)

Lekkere worp namen wel van DTRH! Ik hoop zelf heel erg dat Matt Corby en LP hiervan doorkomen. Heb Matt afgelopen vrijdag in de melkweg gezien en manmanman wat is dat een held zeg! Zou echt heeeeerlijk zijn in een tent. En LP heb ik ook al eerder gezien en zij heeft ook een strot waar je U tegen zegt. Beide echt een paar van de beste concerten die ik ooit heb gezien.

Ik bedenk nu wel dat Grace Jones misschien wel aannemelijker is voor Cactus, past daar perfect en zelfde weekend als DTRH.

Wat een prachtige lineup hebben ze in Beuningen.

Vooral de combo Thom (Yorke) en Tom (Barman) doet me duizelen. Twee helden van me. Dat ze die maar snel aankondigen voor RW.

Grace Jones en Rosalia zijn ook wel zeer grote kanshebbers nu.

Au, dat filmpje van Pink op de BRIT-awards maakt pijnlijk duidelijk wat ons te wachten staat.

Van Pink bedoel je? Ja, verschrikkelijk inderdaad. Veel te veel show voor mij, persoonlijk. Hier blijf ik ver van weg.

Hopelijk morgen toch weer wat namen ondanks deze Pukkelpop week, het is voor Werchter alweer twee weken geleden...

Nu het er toch naar uit ziet dat ik niet naar DTRH ga, hoop ik echt heel erg op Thom!

Au, dat filmpje van Pink op de BRIT-awards maakt pijnlijk duidelijk wat ons te wachten staat.

Je bedoelt foutloze live vocals en een show waar je u tegen zegt? Het mag dan misschien niet je ding zijn, maar je kan het moeilijk slecht noemen ;)
Also, de grotesque-heid van dit optreden zal maar voor een deel naar RW komen, ik kan je een stuk minder dansers garanderen bijvoorbeeld. Ik hoop trouwens niet dat we Dan van Bastille tijdens Just Give Me A Reason erbij krijgen, dat vond ik wel een beetje een cringy toevoeging.

Vind het vooral allemaal heel Amerikaans-gemaakt. Die overdreven showdingen helpen niet nee. Hopelijk laat ze die cringy koorddans act thuis.

Users who are viewing this thread