Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Door al het afgeven op de donderdag was ik bijna vergeten dat de zaterdag vooralsnog net zo mager is. Vanaf een uur of zeven heb ik niks meer te zoeken op de mainstage. Damon is een lichtpuntje, maar verder... Gelukkig krijgen we daar nog Vampire Weekend, Circa Waves... Toch?

Lynette wrote:

xydroh wrote:
nee, morgen kondigt pukkelpop terug aan

Kondigt terug aan? Whut? Bedoel je dat ze artiesten van de line-up af halen ofzo?
1f606.svg

Ja, ze gaan als verassing Tame Impala en Florence + de Machine ruilen, is de nieuwe aankondigingsstrategie. Heb dat van een insider gehoord

Switch Tame maar met Pink dan. Of Mumford. Of Muse. Vind Florence, naast Cure en Tool, nog de meest 'ermee door kan'. Die zou ik eventueel nog willen zien als er niets beters is, die anderen ga ik mijden als de pest. Maar met Pink, Mumford, Muse en Florence hebben ze het thema 'potsierlijk en over-the-top' wel mooi doorgetrokken bij de headliners. Gelukkig dat de undercard zo sterk aan het worden is.

Persoonlijk hé. ;-)

Lynette wrote:

xydroh wrote:
nee, morgen kondigt pukkelpop terug aan

Kondigt terug aan? Whut? Bedoel je dat ze artiesten van de line-up af halen ofzo?
1f606.svg

Hey, niet haten op de Vlamingen hier. Wij zijn als Nederlanders ook maar te gast op hun prachtige festivals
1f600.svg

Just poking a little fun ;). Ik snap een hoop vlaamse uitdrukkingen wel hoor, maar dit is er gewoon één die mij compleet onlogisch in de oren klinkt.
Verder hoor je mij niet klagen over wat voor festivals ze neerzetten, sinds ik voor t eerst in 2016 op RW ben geweest ben ik niet meer in NL naar een groot festival geweest. De belgen doen dat oprecht beter, zeker als je kijkt naar het pinkpop forum en alle drama daar, dan bevind ik me 10x liever in België!

Het Vlaamse 'terug' betekent in het Nederlands iets als 'weer, opnieuw'. Vrijdag komt de organisatie opnieuw met namen, staat er dus.

Donderdag
Must see: -
Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Elbow
Als er niets anders is: Maribou State, Paul Kalkbrenner, Pink, Vance Joy

Vrijdag
Must see: The Cure, Tool,
Graag zien: Weezer, Janelle Monae, Kurt Vile, Kylie
Leuk om de tijd mee te vullen: Khruangbin The 1975, Nothing But Thieves

Zaterdag
Must see: FATM
Graag zien: TGTB&TQ, Two Door Cinema Club
Als er niets anders is: The Blaze, Mumford & Sons

Zondag
Must see: Muse, New Order, Underworld
Graag zien: Balthazar
Leuk om de tijd mee te vullen: Mat DeMarco, Parkway Drive,

Vooral de donderdag en zaterdag vind ik nog vrij matig. Hopelijk komen er nog een paar mooie namen bij.
Namen die van mij door mogen komen zijn onder andere: Foals, White Lies, dEUS, Still Corners, The Strokes, The Black Keys, Wu Tang, Interpol, Richard Ashcroft, Faithless, Fever 333...

Pukkelpop gaat 14 rocknamen droppen als we Greg mogen geloven, hoop niet dat er al te veel mooie afvallers voor Werchter bij zitten. Maar ik vrees dat onze hoop op wat meer gitaar geweld in zekere mate getemperd gaat worden na vandaag...

Ach, mij valt het mee eigenlijk. Zie eigenlijk geen namen in het lijstje staan die voor Werchter genoemd werden. Misschien Frank Carter. Een aantal andere namen stond hier vorig jaar als. Dus de kansen voor Werchter liggen nog open. Natuurlijk, met het deel van de namen wat nu bekend is lijkt Pukkelpop meer rock dan Rock Werchter, maar daar moeten nog een hele hoop namen bij komen. Denk dat we hier op Werchter ook nog wel wat moois mogen verwachten om dat te counteren. Voor nu is het slim gespeeld van Pukkelpop: een groot deel van de rock namen eerst, om de ontevreden Werchter rockers te verleiden...

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche. En Rival Sons. En The Specials. En King Buffalo. Maar we worden gulzig...

Gisteren speelde Deaf Havana in de Kavka in Antwerpen.

Na het concert verklapte zowel de zanger als gitarist dat ze dit jaar zullen spelen op Rock Werchter !

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche.

Ik was er gisteren ook bij. Ik ben nog niet helemaal bekomen!
Jouw wensen ten spijt, hij zal niet komen.
Sowieso is die kans 2 jaar op rij al klein, maar in een filmpje op fb (over de show van gisteren) vermeldde hij dat het de laatste keer voor een hele tijd is in België. Ze werken hun geplande concerten nog af, en daarna is het pauze na die gigantische tour en dan tijd om te beginnen aan nieuw werk dat zou uitkomen in 2020.

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche. En Rival Sons. En The Specials. En King Buffalo. Maar we worden gulzig…

Ja! Steven Wilson altijd ja! Zet die maar achter Pink aan :wink: maar nee, dat lijkt mij absoluut onwaarschijnlijk. Denk dat SW voorlopig even stopt met touren zodra hij zijn huidige data heeft afgerond. Met zn gezinnetje en alles tegenwoordig haha

Gisteren speelde Deaf Havana in de Kavka in Antwerpen.

Na het concert verklapte zowel de zanger als gitarist dat ze dit jaar zullen spelen op Rock Werchter !

Thanks voor die info! Ging ze gelijk even Googlen, ze blijken binnenkort ook in de Melkweg in Amsterdam te staan. Die beschrijven ze heel trots met "....debuteerde ooit met een geluid dat post-hardcore combineerde met pop-punk (...) Maar nu, zo’n 10 jaar later, zijn die scherpe kantjes helemaal verdwenen." Lijkt me toch niet iets waarmee je gaat lopen pronken...

Ik heb Deaf Havana in het voorprogramma van Nothing But Thieves gezien afgelopen november, was heel erg tof! Strak bandje en de zanger kan er een goed feest van maken, wat mij betreft zijn ze zeker welkom!

you me at six naar hurricane, ik ken iemand die heel blij zal worden als beide deaf havana en you me at six naar werchter komen :)

In deze periode van niet-aankondigingen van Rock Werchter de grootste kanshebbers op een rijtje gezet.

99% ZEKER:
Interpol (zondag op Garorock, de rest van het Werchterweekend vrij, touren blijkbaar niet meer in augustus)
Vampire Weekend (Europese tour begint momenteel op 1 juli, tijdens Pukkelpop in Amerika, al geboekt voor DTRH)
Thom Yorke (Europese tour begint momenteel op 2 juli in Keulen, 30 juni op Rock Werchter zou zeer mooi passen, ook al geboekt voor DTRH)
Foals (het hele Werchterweekend nog vrij, tijdens Pukkelpop in Azië, al geboekt voor DTRH)
Wolfmother (enkel de zondag van het Werchterweekend bezet, woensdag de 26e een zaalshow in Nederland)
Christine & the Queens (enkel de Werchtervrijdag bezet, op Garorock in Frankrijk, momenteel nog geen data voor augustus)

VRIJ ZEKER:
Robyn (enkel op Roskilde tijdens het Werchterweekend, al geboekt voor DTRH --> kan ook wel nog voor Pukkelpop)
Ben Harper & the Innocent Criminals (donderdag en zondag kan nog, geboekt voor Main Square, staat elke tour wel op een Werchterevent, al 7 keer op Rock Werchter gestaan)
Black Box Revelation (nieuw album voor deze Belgische band)
Greta Van Fleet (donderdag in Denemarken, zaterdag in Zweden, zondag zou dus perfect op Werchter kunnen, een rockband die momenteel zo 'hot' is gaan ze niet laten schieten)

OOK NOG:
Papa Roach (hun Europese tour eindigt momenteel op vrijdag 28 juni, niet op Graspop)
Editors (de zaterdag van het Werchterweekend in Frankrijk en de rest van het weekend nog vrij, geboekt voor Main Square Festival --> kan zulke grote act nog? Voor Muse?)
Cypress Hill (zaterdag en zondag nog vrij)
George Ezra (past perfect in zijn tourschema, het afgelopen jaar enorm populair geworden)
Garbage (enkel de Werchterzondag bezet, voor de rest nog vrij)
dEUS (eind december 'bevestigd' door iemand in een chat)
Travis Scott
Lana Del Rey (enkel donderdag en vrijdag bezet)
The Raconteurs (een speciale band die niet veel tourt, zoals The Good the Bad and the Queen. Net zoals deze laatste band ook met het vorige album op Rock Werchter gestaan. Zou typisch zijn als ze geboekt zouden worden)
Kamasi Washington (geboekt voor DTRH, voorts nog geen zomerdata bekend volgens mij)
Parquet Courts (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
The Roots (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
Sharon Van Etten (Europese tour begint momenteel op 1 juli in Engeland --> Pukkelpop kan ook)

Bands (niet geboekt door DTRH pf Main Square Festival) waar Rock Werchter nog voor past, maar die weinig speeldata hebben:
Biffy Clyro, Liam Gallagher, Mogwai, The Wombats, Cigarettes after Sex, Primal Scream, Rosalia, The Specials, Sharon Van Etten, Shame, Suede

Heel, héél realistische lijst Everyknight. Word heel gelukkig als ik 'm zie.

Kan niet wachten op de volgende aankondiging, met wat er nog in de pijplijn zit. Wat een hoop mooie undercardnamen touren er rond RW zeg.

In deze periode van niet-aankondigingen van Rock Werchter de grootste kanshebbers op een rijtje gezet.

99% ZEKER:
Interpol (zondag op Garorock, de rest van het Werchterweekend vrij, touren blijkbaar niet meer in augustus)
Vampire Weekend (Europese tour begint momenteel op 1 juli, tijdens Pukkelpop in Amerika, al geboekt voor DTRH)
Thom Yorke (Europese tour begint momenteel op 2 juli in Keulen, 30 juni op Rock Werchter zou zeer mooi passen, ook al geboekt voor DTRH)
Foals (het hele Werchterweekend nog vrij, tijdens Pukkelpop in Azië, al geboekt voor DTRH)
Wolfmother (enkel de zondag van het Werchterweekend bezet, woensdag de 26e een zaalshow in Nederland)
Christine & the Queens (enkel de Werchtervrijdag bezet, op Garorock in Frankrijk, momenteel nog geen data voor augustus)

VRIJ ZEKER:
Robyn (enkel op Roskilde tijdens het Werchterweekend, al geboekt voor DTRH –> kan ook wel nog voor Pukkelpop)
Ben Harper & the Innocent Criminals (donderdag en zondag kan nog, geboekt voor Main Square, staat elke tour wel op een Werchterevent, al 7 keer op Rock Werchter gestaan)
Black Box Revelation (nieuw album voor deze Belgische band)
Greta Van Fleet (donderdag in Denemarken, zaterdag in Zweden, zondag zou dus perfect op Werchter kunnen, een rockband die momenteel zo ‘hot’ is gaan ze niet laten schieten)

OOK NOG:
Papa Roach (hun Europese tour eindigt momenteel op vrijdag 28 juni, niet op Graspop)
Editors (de zaterdag van het Werchterweekend in Frankrijk en de rest van het weekend nog vrij, geboekt voor Main Square Festival –> kan zulke grote act nog? Voor Muse?)
Cypress Hill (zaterdag en zondag nog vrij)
George Ezra (past perfect in zijn tourschema, het afgelopen jaar enorm populair geworden)
Garbage (enkel de Werchterzondag bezet, voor de rest nog vrij)
dEUS (eind december ‘bevestigd’ door iemand in een chat)
Travis Scott
Lana Del Rey (enkel donderdag en vrijdag bezet)
The Raconteurs (een speciale band die niet veel tourt, zoals The Good the Bad and the Queen. Net zoals deze laatste band ook met het vorige album op Rock Werchter gestaan. Zou typisch zijn als ze geboekt zouden worden)
Kamasi Washington (geboekt voor DTRH, voorts nog geen zomerdata bekend volgens mij)
Parquet Courts (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
The Roots (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
Sharon Van Etten (Europese tour begint momenteel op 1 juli in Engeland –> Pukkelpop kan ook)

Bands (niet geboekt door DTRH pf Main Square Festival) waar Rock Werchter nog voor past, maar die weinig speeldata hebben:
Biffy Clyro, Liam Gallagher, Mogwai, The Wombats, Cigarettes after Sex, Primal Scream, Rosalia, The Specials, Sharon Van Etten, Shame, Suede
Mooie lijst! Als ik zo vrij zou mogen zijn enkele kanshebbers (in meer of mindere mate) toe te voegen waar ik zelf erg blij mee zou zijn:

Johnny Marr - staat o.a. op Hurricane/Southside het weekend voor Werchter.
Keane - hebben drie festivals in juli staan, maar daar gaat vast nog meer bij komen. Ik heb het idee dat niet iedereen hier voor ze warmloopt, maar ik ben zelf groot fan en ik denk dat het zeker een realistische mogelijkheid is voor Werchter.
Beach House - tot nu toe alleen twee festivals eind mei in Europa (en in juni nog naar Bonnaroo), maar eventueel nog een kansje.
Ghost - met Metallica op stadiontour, maar een gat van twee weken precies rond Werchter. Ook een klein kansje dus.

Everyknight wrote:

Mooie lijst! Als ik zo vrij zou mogen zijn enkele kanshebbers (in meer of mindere mate) toe te voegen waar ik zelf erg blij mee zou zijn:

Johnny Marr – staat o.a. op Hurricane/Southside het weekend voor Werchter.
Keane – hebben drie festivals in juli staan, maar daar gaat vast nog meer bij komen. Ik heb het idee dat niet iedereen hier voor ze warmloopt, maar ik ben zelf groot fan en ik denk dat het zeker een realistische mogelijkheid is voor Werchter.
Beach House – tot nu toe alleen twee festivals eind mei in Europa (en in juni nog naar Bonnaroo), maar eventueel nog een kansje.
Ghost – met Metallica op stadiontour, maar een gat van twee weken precies rond Werchter. Ook een klein kansje dus.

Keane en Johnny Marr ook kanshebbers, inderdaad. Vooral die laatste zou een machtige toevoeging zijn. Solange is ook een kanshebbertje, maar Werchter valt wel in een aanzienlijk gat in haar Europees tourschema.

Users who are viewing this thread