Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Act na de headliner kan ook een dansafsluiter zijn, ipv een coheadliner.

Zijn nog steeds historisch gezien namen van vergelijkbare grootte, verschil ligt meer in soort muziek dan in status voor mijn gevoel. En wat was de laatste echte dansafsluiter? Skrillex na Metallica in 2014? Wordt niet echt meer gedaan en hiphop is geen dance. Dus deze jongens zouden coheadliner zijn.

Ik kan me wel een scenario indenken dat Pink absolute headliner wil zijn (lijkt erop dat ze dat wel af weet te dwingen), maar niet per se tot 1:00 op het podium wil staan. Dan is het toch niet ondenkbaar dat ze het concept van een dance-afsluiter weer onder het stof vandaan halen. Chemical Brothers is altijd een goeie shout als het om Werchter gaat, maar het hoeft in dat scenario niet eens een co-headline waardige naam te zijn.

Paddy wrote:

Zijn nog steeds historisch gezien namen van vergelijkbare grootte, verschil ligt meer in soort muziek dan in status voor mijn gevoel. En wat was de laatste echte dansafsluiter? Skrillex na Metallica in 2014? Wordt niet echt meer gedaan en hiphop is geen dance. Dus deze jongens zouden coheadliner zijn.

A-trak, Black Eyed Peas, justice, deadmaus, chase & status, Skrillex, major lazer en disclosure zou ik toch geen van allen coheadliner noemen.

Hopelijk zit eFestivals insider Jazebel er deze keer naast, maar Pink sluit af volgens hem. Niets erna dus.

Dr. Hannibal wrote:

Paddy wrote:

A-trak, Black Eyed Peas, justice, deadmaus, chase & status, Skrillex, major lazer en disclosure zou ik toch geen van allen coheadliner noemen.

Prima joh. Punt is dat ik het niet zie gebeuren dat Stormzy of die andere dude de mainstage gaat afsluiten. Verder geneuzel over titels zal me een worst wezen.

Hopelijk zit eFestivals insider Jazebel er deze keer naast, maar Pink sluit af volgens hem. Niets erna dus.

Is eigenlijk ook wel logisch met zo'n grote show natuurlijk. Nouja, zijn we er dan al zeker van dat Bastille subt? Misschien nog een lekkere rocknaam er tussenin? Weet niet hoe lang de gemiddelde Pink show duurt maar je moet iets doen om de avond vol te krijgen en publiek naar de weide te trekken. 20.30-22.00 Bastille en 23.00-01.00 Pink klinkt mij wel bijzonder zwak in de oren...

Pfffff geen Tame Impala of The Chemical Brothers dus... Zou ik wel erg teleurgesteld in zijn, had toch op één van deze twee namen gehoopt als typische donderdagafsluiter.

Dan móet er nog iets tussen Bastille en P!nk komen, anders wordt het wel heel erg sneu.

Pfffff geen Tame Impala of The Chemical Brothers dus… Zou ik wel erg teleurgesteld in zijn, had toch op één van deze twee namen gehoopt als typische donderdagafsluiter.

Dan móet er nog iets tussen Bastille en P!nk komen, anders wordt het wel heel erg sneu.

Was The Chemical Brothers alleen nog een optie voor de donderdag? :( Had ik ook heel graag teruggezien. De dag afsluiten met Bastille/P!nk is wel een erge tegenvaller.

In mijn ervaring duren Pink's shows zo'n 1,5 uur, dus dan blijft er genoeg ruimte over om nog een hoop leuks op de main te zetten. En ga er maar wel vanuit dat Bastille subt, waarom zouden ze anders een eigen aankondiging krijgen?

Denk dat Bastille dan op de positie van The Script van vorig jaar zal staan, en Pink op die van Gorillaz? Dan zouden we er nog een band van redelijk formaat tussen kunnen krijgen, op de QOTSA positie. Misschien toch nog The Strokes? :wink:

Denk dat Bastille dan op de positie van The Script van vorig jaar zal staan, en Pink op die van Gorillaz? Dan zouden we er nog een band van redelijk formaat tussen kunnen krijgen, op de QOTSA positie. Misschien toch nog The Strokes?
1f609.svg

Ja zo gaan mijn gedachten nu ook inderdaad... Laten we hopen!

jefferke wrote:

Is eigenlijk ook wel logisch met zo’n grote show natuurlijk. Nouja, zijn we er dan al zeker van dat Bastille subt? Misschien nog een lekkere rocknaam er tussenin? Weet niet hoe lang de gemiddelde Pink show duurt maar je moet iets doen om de avond vol te krijgen en publiek naar de weide te trekken. 20.30-22.00 Bastille en 23.00-01.00 Pink klinkt mij wel bijzonder zwak in de oren…
Ik denk niet dat Bastille anderhalf uur gaat krijgen, misschien 75min. P!nk denk ik 1h45.
Maar inderdaad, spijtig nieuws dat er niets meer achterkomt. Gelukkig kunnen we volgens mij wel nog een act van gelijkaardige grootte als Bastille verwachten, er net voor of na dan en hopelijk in een iets ander genre.

Denk dat Bastille dan op de positie van The Script van vorig jaar zal staan, en Pink op die van Gorillaz? Dan zouden we er nog een band van redelijk formaat tussen kunnen krijgen, op de QOTSA positie. Misschien toch nog The Strokes?
1f609.svg
Ik vrees dat we niet zo groot en duur als The Strokes meer moeten zoeken, vooral door de berichten dat de donderdag eigenlijk al heel goed aan het verkopen was.

Donderdag main:

Bang Bang Romeo - Vance Joy - Wolfmother - The Raconteurs - Bastille - The Strokes - Pink

RW leest u mee?

Everyknight wrote:
Pfffff geen Tame Impala of The Chemical Brothers dus… Zou ik wel erg teleurgesteld in zijn, had toch op één van deze twee namen gehoopt als typische donderdagafsluiter.

Was The Chemical Brothers alleen nog een optie voor de donderdag?
1f641.svg
Had ik ook heel graag teruggezien. De dag afsluiten met Bastille/P!nk is wel een erge tegenvaller.

Ja, enkel voor de donderdag. Voor de andere dagen zijn de afsluiters al bekend. Jammer, ben wel een fervente aanhanger van The Chemical Brothers, iconische dance-act waar ik live steeds helemaal uit de bol bij ga. Misschien staan ze op Pukkelpop of misschien wel op Lokerse Feesten. Is dan de eerste keer ooit dat ze met een nieuw album niet op Rock Werchter staan.

Als het The Strokes niet zijn dan misschien Editors? Die zouden ook nog voor Muse kunnen staan natuurlijk, maar dan zijn er dus in ieder geval nog 2 plekken vrij voor een grote sub!

Ghost zou ik ook erg leuk vinden, hebben een show die zeker een late mainstage spot waard is. Maar die lijken me toch (nog) niet groot genoeg daarvoor.

Donderdag main:

Bang Bang Romeo – Vance Joy – Wolfmother – The Raconteurs – Bastille – The Strokes – Pink

RW leest u mee?

Dit lijstje zou die hele donderdag in één klap geweldig maken, maar helaas hoor ik in de verte al een wekker om ons uit die droom te doen ontwaken

1f609.svg

Het lijkt er toch sterk op dat The Strokes pas in juli in Europa zijn, meer bepaald vanaf 11 juli. En ze blijven sowieso nooit lang (lees: weken) in Europa. Ook hier zou ik die Jazebel van eFestivals geloven.

Ik hoop op Neil Young, door het Keulen-gerucht van 25 juni en door het feit dat zijn tour nog niet bekend gemaakt is/ nog niet bekend gemaakt mag worden. Vandaar ook dat we die naam nog niet gekregen hebben. Dat laatste kan ook betekenen dat er gewoonweg geen grote naam meer bij komt. Want ik besef dat de kans op Young zeer klein is, al zou het de donderdag 'traditioneel' sterk maken.

Daarom meer en meer rekening houden met volgend scenario: Balthazar is sub voor Muse en Bastille is sub voor P!nk...

Bart wrote:
1f609.svg

Het lijkt er toch sterk op dat The Strokes pas in juli in Europa zijn, meer bepaald vanaf 11 juli. En ze blijven sowieso nooit lang (lees: weken) in Europa. Ook hier zou ik die Jazebel van eFestivals geloven.
Ze staan eind mei ook in Londen, dus dat zou dan sowieso al een extra uitstapje naar Europa zijn. Wellicht kan Werchter ze ook overhalen om nog even te komen? Ik snap natuurlijk dat dit niet erg waarschijnlijk is :p.

20.30-22.00 Bastille en 23.00-01.00 Pink klinkt mij wel bijzonder zwak in de oren…

Als je het zo ziet, ja. Vind Pink als headliner al niet echt een hoogvlieger (nuja, letterlijk wel), maar vooral Bastille heeft veel van z'n pluimen verloren. Te veel, om zo hoog op de lineup te staan. Als je ziet dat die elders op namiddag plekjes staan en op een festival in godbetert Benidorm optreden.

Normaal is de donderdag echt ijzersterk en heel divers. Dus er moet ofwel nog wat tussen Bastille en Pink. Of iets heel moois voor Bastille staan.

Het kan natuurlijk ook dat we een Barn headliner van jewelste gaan krijgen. Gok dat het sowieso heel druk in die tenten gaat worden, vooral door comiticketkopers (die uiteindelijk in de grote meerderheid zijn). Als ik bijvoorbeeld zie dat Elbow bij iedereen op het forum al bij de graag/must sees staat.

Users who are viewing this thread