Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
mattman wrote:
Ideale tentnaam. Al is dit wel 1 van die namen waarvan ik de fuzz nooit echt gesnapt heb.

Foals is zonder twijfel de hardest hitting indieband in the game, right now. Dat stukkie vanaf 3.16 is altijd zo episch.

Ja weet niet goed waarom ik ze niet echt leuk vind. Eerste album was tof, daarna werd elk album een stukje minder voor mij. Misschien omdat veel nummers erg op elkaar lijken? Behalve Spanish Sahara, maar het klassieke stil beginnen, opbouwen naar iets luids doen andere bands beter vind ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
mattman wrote:
Ideale tentnaam. Al is dit wel 1 van die namen waarvan ik de fuzz nooit echt gesnapt heb.

Foals is zonder twijfel de hardest hitting indieband in the game, right now. Dat stukkie vanaf 3.16 is altijd zo episch.

Ja weet niet goed waarom ik ze niet echt leuk vind. Eerste album was tof, daarna werd elk album een stukje minder voor mij. Misschien omdat veel nummers erg op elkaar lijken? Behalve Spanish Sahara, maar het klassieke stil beginnen, opbouwen naar iets luids doen andere bands beter vind ik. Beetje doorsnee bandje vind ik zelf.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Vrees ook dat we nog een weekje moeten wachten... Morgen wordt de Nieuwe Lichting bekend gemaakt.

Volgende week it is. (wat vorig jaar trouwens ook zo, toen kregen we in week 3 ook meerdere bekendmakingen)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Goh ja gerucht… tot nu toe geen enkele hint van nieuw werk, laatste tour moeten afzeggen wegens psychische problemen, nog steeds bezig met zijn kledinglijn en bovendien net vader geworden. Ik zou het echt heel vet vinden moest hij terug een dag afsluiten maar ik denk dat de kans dit jaar nihil is.

Heeft echt wel indruk gemaakt op Werchter.
Schuermans is grote fan en zal deze nooit laten liggen....
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Thijs wrote:
Goh ja gerucht… tot nu toe geen enkele hint van nieuw werk, laatste tour moeten afzeggen wegens psychische problemen, nog steeds bezig met zijn kledinglijn en bovendien net vader geworden. Ik zou het echt heel vet vinden moest hij terug een dag afsluiten maar ik denk dat de kans dit jaar nihil is.

Heeft echt wel indruk gemaakt op Werchter.
Schuermans is grote fan en zal deze nooit laten liggen….
Oh ja dat kan ik zeker geloven. Maar voor Schuer een kans maakt, moet Stromae allereerst willen optreden en nieuwe muziek maken en ik denk dat dit deze zomer niet het geval gaat zijn.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Thijs wrote:
Goh ja gerucht… tot nu toe geen enkele hint van nieuw werk, laatste tour moeten afzeggen wegens psychische problemen, nog steeds bezig met zijn kledinglijn en bovendien net vader geworden. Ik zou het echt heel vet vinden moest hij terug een dag afsluiten maar ik denk dat de kans dit jaar nihil is.

Heeft echt wel indruk gemaakt op Werchter.
Schuermans is grote fan en zal deze nooit laten liggen….

Zeg dat,! Zonder enkele verwachting gewacht op zijn slot, zelden zo van m'n sokken geblazen !!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Skunk Anansie is in het Werchterweekend ook in de buurt ( 29 juni in Den Haag).
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik kreeg net weer nog eens reclame van het nieuwe 'Vestiville', en ging puur uit nieuwsgierigheid is kijken wat ze daarvoor durfden te vragen... 219 combi + camping... Maar wat me vooral opviel was de 'Golden Circle', bij mijn weten het eerste festival dat bezoekers (160 euro!!!) extra laat betalen om vanvoor te kunnen gaan staan. En dat maakt me wat bang voor de toekomst van de festivals hier in Europa. Denken jullie dat in een x aantal jaar, ze dit in Werchter, pkp,... Ook gaan invoeren?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik kreeg net weer nog eens reclame van het nieuwe ‘Vestiville’, en ging puur uit nieuwsgierigheid is kijken wat ze daarvoor durfden te vragen… 219 combi + camping… Maar wat me vooral opviel was de ‘Golden Circle’, bij mijn weten het eerste festival dat bezoekers (160 euro!!!) extra laat betalen om vanvoor te kunnen gaan staan. En dat maakt me wat bang voor de toekomst van de festivals hier in Europa. Denken jullie dat in een x aantal jaar, ze dit in Werchter, pkp,… Ook gaan invoeren?

Dit hadden ze ook op Mad Cool afgelopen zomer en dit was echt een regelrecht fiasco.
Er waren twee voorvakken waarvan er één afgesloten was door security die je alleen met VIP polsbandje binnen kwam, vervolgens stond dit vak voor bijna alle artiesten halfleeg waardoor ze voor een halfleeg voorvak stonden te spelen. Tame Impala, QotSA & Franz Ferdinand hebben hier dan ook tijdens het spelen wat van gezegd waarna ze mensen zonder VIP ook toelieten, want dit sloeg echt nergens op.

Kortom; heel slecht idee!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ik kreeg net weer nog eens reclame van het nieuwe ‘Vestiville’, en ging puur uit nieuwsgierigheid is kijken wat ze daarvoor durfden te vragen… 219 combi + camping… Maar wat me vooral opviel was de ‘Golden Circle’, bij mijn weten het eerste festival dat bezoekers (160 euro!!!) extra laat betalen om vanvoor te kunnen gaan staan. En dat maakt me wat bang voor de toekomst van de festivals hier in Europa. Denken jullie dat in een x aantal jaar, ze dit in Werchter, pkp,… Ook gaan invoeren?

Mad Cool deed dit vorig jaar al, en kreeg hierover flink wat kritiek van zowel bezoekers als artiesten. Dus ik zie het systeem niet meteen uitbreiding krijgen.

Los van het feit dat dit walgelijk winstbejag is, zijn festivals als Werchter en Pukkelpop ook gewoon te gevarieerd om zo'n systeem interessant te maken. Mensen zijn continu aan het pendelen tussen de verschillende podia in plaats van een heel weekend aan hetzelfde podium te blijven staan. Waarom zou je 160 euro betalen voor een voorrecht aan een specifiek podium als je vervolgens slechts 20% van de artiesten wil zien die daar gedurende het hele weekend staan? (en dan nog niet allemaal must see's waarbij je vooraan wil kunnen staan)

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Nadeel vind ik dat je zo’n half leeg vak hebt met een deel van het eerste vak die niet erg geïnteresseerd zijn in de optredende artiest, terwijl de fans op afstand staan. Voor de sfeer niet echt bevorderend.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Weet dat de kans al klein was dat Architects Werchter deed i.p.v. Graspop, maar met de 'leak' dat ze op jera on air staan (waar ze wel op donderdag moeten staan) blijft enkel de vrijdag nog over in hun tourschema. Kan natuurlijk nog als laatste main stage act, of tijdens the cure, The 1975 of Weezer in de KlubC/Barn. Lijkt mij wel veilig om ze op dezelfde dag als BMTH te zetten. Maar zal wel naar graspop zijn :( Zou ik persoonlijk echt mega jammer vinden want dan komen ze 2 keer in 2019 naar België tijdens de examens :(

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.329
Architects was fenomenaal Vrijdag, zie ze inderdaad erder op Graspop staan maar dan is het wel een gemiste kans voor Werchter. Polaris en beartooth waren trouwens ook beide heel sterk.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Weet dat de kans al klein was dat Architects Werchter deed i.p.v. Graspop, maar met de ‘leak’ dat ze op jera on air staan (waar ze wel op donderdag moeten staan) blijft enkel de vrijdag nog over in hun tourschema. Kan natuurlijk nog als laatste main stage act, of tijdens the cure, The 1975 of Weezer in de KlubC/Barn. Lijkt mij wel veilig om ze op dezelfde dag als BMTH te zetten. Maar zal wel naar graspop zijn
1f641.svg
Zou ik persoonlijk echt mega jammer vinden want dan komen ze 2 keer in 2019 naar België tijdens de examens
1f641.svg

Op Jera staat Architects sowieso de zaterdag aangezien er donderdag niet programmering is voor (zo'n grote) band.

Wel jammer, alleen als vrienden van me besluiten niet naar Rock Werchter te gaan was ik van plan naar Jera te gaan :p

Zie Beartooth overigens wel een lage spot op mainstage krijgen, doen ze wel vaker met kleinere stevige bandjes
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
jarne wrote:
Weet dat de kans al klein was dat Architects Werchter deed i.p.v. Graspop, maar met de ‘leak’ dat ze op jera on air staan (waar ze wel op donderdag moeten staan) blijft enkel de vrijdag nog over in hun tourschema. Kan natuurlijk nog als laatste main stage act, of tijdens the cure, The 1975 of Weezer in de KlubC/Barn. Lijkt mij wel veilig om ze op dezelfde dag als BMTH te zetten. Maar zal wel naar graspop zijn
1f641.svg
Zou ik persoonlijk echt mega jammer vinden want dan komen ze 2 keer in 2019 naar België tijdens de examens
1f641.svg


Op Jera staat Architects sowieso de zaterdag aangezien er donderdag niet programmering is voor (zo’n grote) band.
Wel jammer, alleen als vrienden van me besluiten niet naar Rock Werchter te gaan was ik van plan naar Jera te gaan :p
Zie Beartooth overigens wel een lage spot op mainstage krijgen, doen ze wel vaker met kleinere stevige bandjes

Op zaterdag staan ze in Duitsland, lijkt me moeilijk dus. Kan wel nog altijd op dezelfde dag als Sum41. Dan zouden ze op donderdag wel nog op Werchter kunnen staan. Beartooth op werchter zou ik ook wel aanmoedigen!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Weet dat de kans al klein was dat Architects Werchter deed i.p.v. Graspop, maar met de ‘leak’ dat ze op jera on air staan (waar ze wel op donderdag moeten staan) blijft enkel de vrijdag nog over in hun tourschema. Kan natuurlijk nog als laatste main stage act, of tijdens the cure, The 1975 of Weezer in de KlubC/Barn. Lijkt mij wel veilig om ze op dezelfde dag als BMTH te zetten. Maar zal wel naar graspop zijn
1f641.svg
Zou ik persoonlijk echt mega jammer vinden want dan komen ze 2 keer in 2019 naar België tijdens de examens
1f641.svg

Architects als laatste band op de main stage? Steengoede band, maar die gaan nooit de main stage afsluiten op een dag met Tool en The Cure. Die staan in de namiddag op de main stage of in een van de tenten.

Iemand die vrijdag naar de Architects in de Lotto Arena is geweest? Was het uitverkocht? Ik kan niet echt goed inschatten wat hun status is. Als ze naar GMM komen, dan zie ik ze eigenlijk de spot van Parkway Drive van vorig jaar innemen (Headliner MS2 dus).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken