Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Hoe groot schatten jullie de kans in dat ze deze vrijdag nog eens iets droppen?

vorig jaar werden er op 17 18 en 19 januari bands bekend gemaakt
de edities er voor ook vaak rond die datum

ik vermoed nog 1 week extra geduld dus
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Nog wat voorspellingen voor het weer losbarst...

Qua drie laatste op mainstage:

DE MOGELIJKHEDEN:

donderdag:
Volbeat/ Bastille/ Balthazar / Christine & the Queens / Vampire Weekend / Elbow / Tame Impala / Thirty Seconds to Mars - P!nk - Tame Impala/ The Chemical Brothers / The Prodigy / Major Lazer

OF

Bastille / Balthazar / Tame Impala / Vampire Weekend / Christine & the Queens / Elbow / Thirty Seconds to Mars - P!nk - Red Hot Chili Peppers / Neil Young

vrijdag:
Bring me the Horizon - The Cure - Tool

zaterdag:
Macklemore - Florence + the Machine - Mumford & Sons

zondag:
Balthazar / Elbow / Bastille / Christine & the Queens/ Vampire Weekend - Editors / Tame Impala / Volbeat / Bastille / Neil Young - Muse




MIJN VOORSPELLING:

Thirty Seconds to Mars op ander festival, Neil Young aparte show (zaal of openlucht), Volbeat zien we (nog) niet (eerst in het najaar zaalshow), Tame Impala mag het voor het eerst als headliner proberen op Pukkelpop...

Dus:

donderdag:
Vampire Weekend - Bastille - P!nk - Red Hot Chili Peppers

vrijdag:
Bring me the Horizon - The Cure - Tool

zaterdag:
Macklemore - Florence + the Machine - Mumford & Sons

zondag:
Christine & the Queens - Editors - Muse



Nog mogelijke toevoegingen als grotere namen in de tenten: dEUS, Thom Yorke, Ben Harper & the innocent Criminals, Interpol, Lana Del Rey, Liam Gallagher, Elbow, Christine & the Queens, Balthazar, The Chainsmokers, Foals, Patti Smith, James Blake, The Roots, Bazart, The Streets, The Specials, Skunk Anansie, Robyn, Beirut, Travis Scott, Rudimental...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Mijn zwaarste gok is natuurlijk dat RHCP gaan touren rond die periode in Europa :) Alleszins, zeer veel festivals moeten nog één of meerdere headliners aankondigen, RHCP hebben al eerste shows in Oceanië aangekondigd, ze komen zeker met een nieuw album in 2019 (al blijft het m.b.t. Rock Werchter wel cruciaal wanneer dat album uit komt --> voor de zomer: RW, na de zomer: eerst zaalshow in het najaar en RW2020) en als ze rond dat moment touren met het nieuwe album gaat Rock Werchter ze sowieso boeken... Kan bovendien verklaren waarom er nog geen grotere namen (mochten) vrijgegeven werden/worden voor die donderdag.

Daarom daarop gegokt. Al kan een subheadliner voor P!nk en na haar een dance-act (of Tame Impala) ook, keuze genoeg zie je hierboven.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ben benieuwd, RHCP zou enigszins wel verrassend zijn. The Strokes zijn ook nog niet uitgesloten, zie ik nog wel voor Muse staan, of Editors. Zelf hoop ik nog steeds op Smashing Pumpkins en ook op deze week weer één of meerdere namen. Eerdere datums zeggen niet altijd alles. Er is nu ook al veel meer bekend dan andere jaren, toch?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Ben benieuwd, RHCP zou enigszins wel verrassend zijn. The Strokes zijn ook nog niet uitgesloten, zie ik nog wel voor Muse staan, of Editors. Zelf hoop ik nog steeds op Smashing Pumpkins en ook op deze week weer één of meerdere namen. Eerdere datums zeggen niet altijd alles. Er is nu ook al veel meer bekend dan andere jaren, toch?

The Strokes heb ik er bewust niet bijgezet, omdat iemand van eFestivals - de persoon die toch het meeste inside-info bezit mijns inziens - ze uitgesloten heeft voor Rock Werchter. Maar voor de duidelijkheid: van mij mogen ze er zeker staan hoor! En dingen veranderen snel in festivalvoorbereidingen, dus zeg nooit nooit.

The Smashing Pumpkins doen in België een zaalshow en nemen een pauze tijdens Rock Werchter en de weken errond.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Janelle Monae naar Glastonbury tijdens het RW- weekend. Geweldig nieuws voor RW dus. :)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Janelle Monae naar Glastonbury tijdens het RW- weekend. Geweldig nieuws voor RW dus.
1f642.svg
Janelle Monae en Christine & The Queens zijn toch wel de 2 acts die ik deze zomer zeker wil meepikken (en eigenlijk ook Balthazar, Tame Impala en zo veel meer). Als ik al die reacties hoor op hun unieke liveshows kan dat alleen maar memorabele momenten opleveren. Wat een luxe toch dat er een reële kans is dat al die namen ook degelijk op RW zullen spelen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Is het raar dat ik haar voorheen niet kende?
Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre's... maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

Klinkt wel oké (maar zoals eerder vermeld niet echt mijn "stijl"), maar echt tot de Primavera announcement nooit van haar gehoord
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Is het raar dat ik haar voorheen niet kende?
Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre’s… maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

Klinkt wel oké (maar zoals eerder vermeld niet echt mijn “stijl”), maar echt tot de Primavera announcement nooit van haar gehoord

Ze is volgens mij in de VS een tikje groter dan in Europa. Vorig jaar verscheen haar plaat Dirty Computer, en dat was één van de beste platen van 2018. Wat straf is, want ook haar vorige 2 platen (Electric Lady, The ArchAndroid) zijn fantastisch. Heeft ook wel wat airplay op de radio gekregen hoor. Misschien dat je nummers als Thightrope, Q.U.E.E.N., Electric Lady of Make Me Feel kent (of dat verschrikkelijke We Are Young met FUN, maar die zwarte bladzijde wil ik vergeten).

Qua sound is ze erg geïnspireerd door Prince, met wie ze ook al samengewerkt heeft. Dat merk je ook tijdens haar liveshows, die een echt funkfeest zijn. Zag haar op Pukkelpop 2014 en die show was lichtjes geniaal (helaas speelde ze toen voor véél te weinig volk).

Misschien is Janelle naast Thom Yorke en dEUS wel de kanshebber die ik het liefst zie komen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
neracroft wrote:
Is het raar dat ik haar voorheen niet kende?
Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre’s… maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

[...]

[...]
Ook even aanvullen dat Monae geen headliner is op Glastonbury. Ze is wel headliner van de West Holts stage, wat daar de 3de grootste stage is als ik me niet vergis. Als ze op Werchter staat, verwacht ik ze ergens hoog in The Barn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
mattman wrote:

neracroft wrote:
Is het raar dat ik haar voorheen niet kende?
Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre’s… maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

[…]


[…]

Ook even aanvullen dat Monae geen headliner is op Glastonbury. Ze is wel headliner van de West Holts stage, wat daar de 3de grootste stage is als ik me niet vergis. Als ze op Werchter staat, verwacht ik ze ergens hoog in The Barn.

Aahzo, had gewoon ergens een misleidende koptitel gelezen dan :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit 'm wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)

In een ideale wereld zouden Dua Lipa en Balthazar een plaatsje zakken maar op zich verdienen ze die spots tegenwoordig wel. Lijkt me een realistische voorspelling waar ik zeker mee zou kunnen leven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Haha mooi dit! Zet Werchter net op alle sociale kanalen een foto van mijn vader samen met mijn beste vriendin. Met een tekst van de 1975 alsof ze geliefden zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.477
4.809
Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)

Beetje veel coheadliners imo. En doe Years & Years maar tijdens Tool.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.477
4.809
Artikel over de nieuwe inrichting van het festivalterrein:

https://www.dearchitect.nl/architectuur/nieuws/2019/01/festivalterrein-rock-werchter-omgetoverd-tot-volwaardig-landschapspark-101204759?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.222083547.2134232806.1547059409-607246776.1547059409
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Yannick wrote:
Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)

Beetje veel coheadliners imo. En doe Years & Years maar tijdens Tool.

Ziet er volgend mij vrij realistisch uit hoor. Qua main hoofdacts zijn Tame Impala en Editors vrij grote inkoppers. Ik zou op die zondag liever wat mooiers (originelers) zien dan Editors maar je kan niet alles hebben. Want die headliners in de Barn zien er verrukkelijk uit. ?

Als dit m wordt gaan ze veel rechtgetrokken hebben voor mij. Ik zou ervoor tekenen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken