Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Paddy wrote:

Yannick wrote:
Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)


Beetje veel coheadliners imo. En doe Years & Years maar tijdens Tool.

Ziet er volgend mij vrij realistisch uit hoor. Qua main hoofdacts zijn Tame Impala en Editors vrij grote inkoppers. Ik zou op die zondag liever wat mooiers (originelers) zien dan Editors maar je kan niet alles hebben. Want die headliners in de Barn zien er verrukkelijk uit.
1f60a.svg


Als dit m wordt gaan ze veel rechtgetrokken hebben voor mij. Ik zou ervoor tekenen.

Ik zou Tame Impala er zeer graag bij hebben hoor, maar met Pukkelpop moeten we ook rekening houden... In het voordeel van Pukkelpop: daar kunnen ze absolute headliner zijn, op Rock Werchter niet en Werchter heeft alternatieven als dagafsluiter. In het voordeel van Rock Werchter: zo'n populaire, relevante act laten ze niet graag schieten. Een 'inkopper' zou ik het alleszins niet durven noemen, eerder 50/50.

Verder ook afwachten hoe 'hoog' Vampire Weekend, Christine & the Queens en eventueel Lana Del Rey terechtkomen op de affiche... Als het meezit die eerste geen subheadliner, maar als vierdelaatste op mainstage, en die laatste twee in The Barn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.477
4.809
Het is inderdaad niet onrealistisch, maar Werchter heeft eigenlijk nooit op alle vier de dagen 2 coheadliners. Ik verwacht daarom enkel Muse als headliner op de zondag.
Ben wel benieuwd wat we op de donderdag nog kunnen verwachten. Toch een dag die traditioneel moeilijk verkoopt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Een wilde gok: Gojira als tegenhanger van P!nk of Banjoband.

Toegegeven, Graspop lijkt een inkopper, maar ik snap niet waarom ze dan al niet hebben gehapt. En Bonnaroo heeft Gojira onlangs wel bevestigd, dus wie weet zitten er wat gitaren op een aankondiging van Herman te wachten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)

Is Christine geen mooie naam voor een Stromae spot? Afsluiter op de main na een andere act?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Zou na milk inc als tentafsluiter de zwakste zet zijn die het festival ooit zou hebben gedaan. Het is niet pinkpop hé :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Ik zou Tame Impala er zeer graag bij hebben hoor, maar met Pukkelpop moeten we ook rekening houden… In het voordeel van Pukkelpop: daar kunnen ze absolute headliner zijn, op Rock Werchter niet en Werchter heeft alternatieven als dagafsluiter. In het voordeel van Rock Werchter: zo’n populaire, relevante act laten ze niet graag schieten. Een ‘inkopper’ zou ik het alleszins niet durven noemen, eerder 50/50.

Verder ook afwachten hoe ‘hoog’ Vampire Weekend, Christine & the Queens en eventueel Lana Del Rey terechtkomen op de affiche… Als het meezit die eerste geen subheadliner, maar als vierdelaatste op mainstage, en die laatste twee in The Barn.

Maar als Tame Impala er staat, dan zet k m'n geld op die spot na Pink. Een beetje als late night afsluiter dus. Een spot die je als band absoluut niet kan weigeren denk ik. Ik geloof niet dat de Schuur, nu ze in de buurt zijn, deze band zal laten lopen. Vorig jaar wel omdat er nog geen plaat was, maar deze keer zullen ze er wel staan denk ik.

Gok dat Tame Impala iets zal doen zoals Gorillaz vorig jaar: zowel Werchter (toevallig ook als donderdagafsluiter) als Lowlands. Die laatste heeft ook geen Foo Fighters denk ik, Pukkelpop wel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik zie Christine niet als heel veel minder dan Stromae.
Rond Christine & The Queens is er volgens mij helemaal niet zoveel hype als toen met Stromae alhoewel haar concert in Vorst veel lovende commentaren heeft gekregen, dus dat live-aspect heeft ze sowieso al mee (+ headliner/afsluiter voor de toekomst misschien? Zie APE). Daarbij helpt 't ook dat Stromae een Belg is en die hebben altijd wel een streepje voor. Muse sluit gewoon af met nog een coheadline-waardige naam daarvoor en aangezien Bon Iver cancelde moet er gezocht worden naar andere alternatieven en ik vermoed dat Schuermans altijd wel Smith's gsm-nummer klaar heeft liggen, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen en gewoon Editors boeken (ipv bv. nog twee maanden vast te zitten met een vervanger te zoeken en pas last minute alles te moeten regelen).

En inderdaad Tame Impala in de Gorillaz/Kings Of Leon-spot, past perfect hoor.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik zie Christine niet als heel veel minder dan Stromae.
Qua grootte is Stromae toch echt wel een andere categorie, zowel qua streams als qua wereldberoemdheid als qua radiohits... Heb Chris ook een aantal jaren geleden op pkp gezien en dat vond ik toen het dieptepunt van die editie. Maar dat laatste is natuurlijk nogal subjectief. Maar ik zie Chris toch echt wel niet in de buurt komen van Stromae.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Foals brengt 2 nieuwe albums uit dit jaar. Ik denk dat ze nu wel zeker een zekerheid zijn! Prachtige naam

Ideale tentnaam. Al is dit wel 1 van die namen waarvan ik de fuzz nooit echt gesnapt heb.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik ben dus een van die weinigen die nooit de hype rondom Stromae hebben begrepen.

Zijn optreden op Pinkpop 2014 was weergaloos. Echt heel erg goed. Hij was toen wel gehyped maar maakte het live wel waar
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Ik ben dus een van die weinigen die nooit de hype rondom Stromae hebben begrepen.

Zijn optreden op Pinkpop 2014 was weergaloos. Echt heel erg goed. Hij was toen wel gehyped maar maakte het live wel waar

Idem op Rock Werchter! Wat een vernieuwende liveshow was dat!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Ik ben dus een van die weinigen die nooit de hype rondom Stromae hebben begrepen.

Zijn optreden op Pinkpop 2014 was weergaloos. Echt heel erg goed. Hij was toen wel gehyped maar maakte het live wel waar
Jep leuker dan verwacht, maar op Lowlands toch overgeslagen dat jaar.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
bcmrmaybe wrote:
Ik ben dus een van die weinigen die nooit de hype rondom Stromae hebben begrepen.


Zijn optreden op Pinkpop 2014 was weergaloos. Echt heel erg goed. Hij was toen wel gehyped maar maakte het live wel waar

Idem op Rock Werchter! Wat een vernieuwende liveshow was dat!
Nog altijd spijt dat ik die maandag in 2014 moest werken waardoor ik Stromae gemist heb.
Trouwens, deze naam was een gerucht enkele maanden geleden...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Everyknight wrote:

bcmrmaybe wrote:
Ik ben dus een van die weinigen die nooit de hype rondom Stromae hebben begrepen.


Zijn optreden op Pinkpop 2014 was weergaloos. Echt heel erg goed. Hij was toen wel gehyped maar maakte het live wel waar


Idem op Rock Werchter! Wat een vernieuwende liveshow was dat!

Nog altijd spijt dat ik die maandag in 2014 moest werken waardoor ik Stromae gemist heb.
Trouwens, deze naam was een gerucht enkele maanden geleden…
Goh ja gerucht... tot nu toe geen enkele hint van nieuw werk, laatste tour moeten afzeggen wegens psychische problemen, nog steeds bezig met zijn kledinglijn en bovendien net vader geworden. Ik zou het echt heel vet vinden moest hij terug een dag afsluiten maar ik denk dat de kans dit jaar nihil is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
aarbij helpt ’t ook dat Stromae een Belg is en die hebben altijd wel een streepje voor.

Oh shit, ik dacht dat Christine ook een Vlaamse was. Dan neem ik dat inderdaad terug. Dat verschil van hype kan ik ook nog wel in komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ideale tentnaam. Al is dit wel 1 van die namen waarvan ik de fuzz nooit echt gesnapt heb.



Foals is zonder twijfel de hardest hitting indieband in the game, right now. Dat stukkie vanaf 3.16 is altijd zo episch.

[video]https://youtu.be/mQE-Qgahy4U?t=196[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken